jak vlastně funguje "řízení" palivovýho čerpadla u motorek s karbecama.. čerpadlo samo tlačí na nějakej tlak a má v sobě nějaký čidlo tlaku ? spíná ho hladinovej senzor v komorách v karbecech ?
pak ale nechápu jaktože když se dá kohout do pri (zadnej senzor v kohoutu co se elektroniky týče neni..) tak jaktože čerpadlo natlačí benzín a na on ne .. to vylučuje že by to tlačilo podle hladiny v komorách ..
prostě prosim o vysvětlení :)
u vstřikování je to jednoduchý prostě se tlakuje rampa z kerý sou napojený vstřikovače a je tam regulátor tlaku do přepadu zpět atd.. ale tady...
díky
4 reakcí na tento příspěvek jak funguje palivovy cerpadlo u karbecovyho motoru
U XJ600 s podtlakovkou je tedy pozice kohoutu "PRI" od toho, aby mohly karbce natéct (volně před ventilky v čerpadle).
Novější verze už mají elektromagnetické čerpadlo, stejné, jako má třeba XV535. Opět je to membránovka, jen s tím rozdílem, že membrána je tentokrát tahána dolů elektromagnetem, přičemž přitažením se zároveň rozepnou kontakty a tak se elmagnet odpojí, pružina začne tlačit membránu nahoru, až se kontakty spojí a membrána je opět "cucnuta" magnetem dolů. Tedy opět, když se výstup natlakuje, membrána zůstane "dole", zůstanou tak rozepnuté i kontakty a pumpa se opět samočinně zastaví. Typickým projevem takového čerpadla je "zavrčení" po zapnutí zapalování, kdy čerpadlo postupně "zpomaluje", až se zastaví a pak jen občas "ťukne", když se tlak na výstupu sníží. Proto, čím déle motorka stála, tím více pumpa "zavrčí", kdežto po chvilkové odstávce klidně může jen párkrát ťuknout a bude to v pořádku.
U Yamahy je čerpadlo spínáno relátkem, ovládaným jedním z vývodů zapalovací jednotky a uvnitř jednotky je ještě časovač, který v momentě, kdy nejdou impulsy od snímačů na klice (motor se neotáčí), odměří 5 vteřin a pak čerpadlo vypne. Proto je normální zastavení čerpadla, pokud nenastartuješ motor do 5 vteřin po zapnutí zapalování. Jak se motor roztočí, tak s prvním pulsem od kliky se čerpadlo opět spustí.
Časovač slouží coby bezpečnostní prvek, jelikož když motorka spadne na bok a nestačíš vypnout "chcípák", tak v pozici na boku pochopitelně plováky v karbcích nefungují, jak mají, benzin teče ven přepady a nebýt časovače, čerpadlo by plným proudem hnalo benzin do karbců a ven do okolí rozpáleného motoru. Riziko požáru je snad jasné.
1 reakcí na tento příspěvek jak funguje palivovy cerpadlo u karbecovyho motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak funguje palivovy cerpadlo u karbecovyho motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak funguje palivovy cerpadlo u karbecovyho motoru
1 reakcí na tento příspěvek jak funguje palivovy cerpadlo u karbecovyho motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak funguje palivovy cerpadlo u karbecovyho motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak funguje palivovy cerpadlo u karbecovyho motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak funguje palivovy cerpadlo u karbecovyho motoru
u LC8 a Afriky bývá větší nájezd a často voda abahno takže to čerpadlo víc trpí, řešení není složité viz jiné vlákna
Carcharot> Pokud se jen ojiskří kontaktní plochy, tak většinou stačí oškrabat, zabrousit, nebo dle konstrukce pohyblivé kotvy klidně i odvrtat a nanýtovat nové kontaktní plošky. Horší je, když kotva praskne, ale i to se dá napravit, snad jen prasklou pružinu nezbude, než vyměnit. Opravná sada je každopádně dobrá věc, ale u kontaktů, co jsem v pumpách dosud viděl, se moc nevyplatí člověku, co je dost manuálně zručný a má vybavení na to, aby si klidně i celý element s kontakty dokázal vyrobit. Ono upřímně řečeno - vše je opravitelné, jde jen o to, jak dobře a jak se to vyplatí/nevyplatí. Nás ještě mistr na praxi učil, že "konstruktér má myslet na opraváře" a osobně se snažím toho držet. Praxe je bohužel častokrát opačná a není to jen "konzumní-spotřební" systém posledních let. Třeba mechanika v magneťáku Grundig TK245 je něco tak otřesného, že konstruktér by zasloužil po smrti jít do pekla a tam za trest ne se vařit v kotli, ale opravovat jeden takový MGF za druhým. Nebo před léty se mi dostal do rukou Phillips N2000 s tím, že namotává... byl prasklý řemínek. Prkotina - jenže absolutně nijak tam nešel navléct. Mechaniku držely pohromadě dvě kovové desky s "ložisky" hřídelek, spojené nýtovacími distančními sloupky a řemen byl samozřejmě "uvnitř". Takže jééédinu pyčovinku a cééélou mechaniku musíš rozdělat. A to to byl prosím Phillips z 80. let, žádná současná čína.
1 reakcí na tento příspěvek jak funguje palivovy cerpadlo u karbecovyho motoru
1 reakcí na tento příspěvek jak funguje palivovy cerpadlo u karbecovyho motoru
1 reakcí na tento příspěvek jak funguje palivovy cerpadlo u karbecovyho motoru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak funguje palivovy cerpadlo u karbecovyho motoru
Takto je to ok ? Yamaha virago 535 1995
Zapnem kluč natlači a zastavi ,nastartujem na sytič začne cvakat tlačit vypnem syrič cvaka menej.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Označení pneu v TP Yamaha XJ 600 | tompok76 | 5 | 30.4.2024 v 14:56 tompok76 |
zatuhlý plyn Yamaha XJ 600 | Paja.ml | 1 | 26.3.2024 v 17:13 Destroyer |
Serizeni retezu XJ 600 Yamaha XJ 600 | Rollinman | 24 | 24.3.2024 v 01:57 tompok76 |
Můžu odjet po snížení motorky na ni... [1, 2] Yamaha XJ 600 | H1d30k | 42 | 21.3.2024 v 15:02 H-D82 |
XJ600 - jede na 2 válce [1, 2] Yamaha XJ 600 | Animals21 | 52 | 22.2.2024 v 07:40 Koudy01 |