globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Olej a brzdová kvapalina
Kupil som si Yamahu XS 400 2A2 1979, chcem v nej vymenit olej a brzdovu kvapalinu, neviete mi niekto poradit aky olej mam použit? V manuale sa pise, ze mineralny olej 10W-30 alebo 20W-40, ale na nemeckom fóre som cital,ze odporucaju mineralny olej 20W-50, tak ktory? To iste z brzdovou kvapalinou, na nadrzke je DOT 3 a na fore odporucaju DOT 4, tak neviem teraz...

1 reakcí na tento příspěvek Olej a brzdová kvapalina

23.12.2014 v 19:45 | Nahoru | #1
přijde na to komu věříš víc

Olej a brzdová kvapalina

23.12.2014 v 20:07 | Nahoru | #2
Klidne podle toho fora... Dot 3 a 4 muzes zamenit, dot 4 vydrzi vyssi teploty ale je drazsi a asi tahle motorka nebrzdi a nejede tak abys uvaril dot 3 .... Takze je to celkem fuk, volba na tobe.

Oleje v podstate muzes pouzit taky vsechny z toho vyberu - osobne bych dal tu 20w-50 .... Ale jen jestli za kazdou chcenu chces dat to nej, ta 20w40 by bohate stacila...

Olej a brzdová kvapalina

23.12.2014 v 20:12 | Nahoru | #3
DOT 4 je novější zdokonalená DOT 3 , proto není mezi doporučenými ve starším manuálu. 4 se liší především o něco vyšším bodem varu. 3 cca 230st a 4 cca 270st . Kapaliny jsou na stejné bázi, čili záměnné, smrtelník při běžném provozu neuvaří ani jednu, tak chybu neuděláš s žádnou.
Já bych dal 4, je modernější a cena není tak rozdílná.

Assasin: Byl jsi rychlejší

Naposledy editováno 23.12.2014 20:14:26

(reakce na) Olej a brzdová kvapalina

23.12.2014 v 20:16 | Nahoru | #4

BladeRider píše: přijde na to komu věříš víc



Opravdu duchaplná rada.

Olej a brzdová kvapalina

Skvělá odpověď, děkuji! 23.12.2014 v 21:01 | Nahoru | #5
Ono je to krapet komplikovanější. původně yamaha někam do roku 78 psala 20W-50, pak začali pro XSa předepisovat yamalube 20W-40 (pro provoz nad 5°C) a 10W-30 (pod 15°C), ve finále se uvádělo 20W-40 API SE.
Spíš bych se rozhodoval podle toho jak ten stroj hodláš používat.
Jestli na občasné kochací vyjížďky po okreskách tak stačí 20W-40, pokud jízda ve dvou s bagáží a do hor nebo na jih tak spíš ten 20W-50 (pochopitelně pro jistotu něco s JASO MA kvůli převodovce).

Co se brzdovek týče. Krom rozdílu v teplotě varu je u DOT 3 požadovaná nižší viskozita (ovšem ten rozdíl mezi 1500 a 1800 mm2/s není u týhle brzdy nijak zásadní). Záleží na stavu brzd. Pokud jsou těsnění a hydraulika v pořádku tak je to jedno.
Problémy ovšem můžou nastat pokud máš brzdy původní (rozuměj v horším stavu) a natrefíš na kapalinu co dalece přesahuje požadavky (v podstatě se blíží nebo překračuje požadovanou viskozitu DOT5.1) tam pak hrozí že to bude prolínat (zpravidla některý produkty označovaný DOT 4.1 určený pro moderní vozy s ABS), paradoxně se uvádí že splňujou DOT 3 i 4 - protože plní teplotní rozsah 4ky a zároveň překračujou požadavek na viskozitu 3ky (jenže krapet moc - viz. např. syntol HD 265 plus - 700mm2/s a jen o 5°C na mokrým varu neplní DOT5.1).

Olej a brzdová kvapalina

23.12.2014 v 22:13 | Nahoru | #6
Takze, nechystam sa jazdit do hor, to urcite nie ,ani nejake dlhe trasy, skor po okreskach , do prace .... takze bude stacit 20W-40
Brzdy su na tom trochu horsie, su urcite povodne, motorka nejazdila od roku 98 a zadna brzda bola zaseknuta, po kontrole hladiny kvapaliny som zistil, ze tam skoro nic nieje, takze to chcem vymenit.

Olej a brzdová kvapalina

Skvělá odpověď, děkuji! 24.12.2014 v 00:02 | Nahoru | #7
Mno, doporučuji repasi brzd (vyčistit, nový prachovky+ hadice, těsnění a omrknout stav ploch,ev.vyměnit). Jestli hodláš mít echt veterána tak musíš ponechat původní provedení desek ale osobně bych doporučoval dát nějakej sintr (ono to sice žere kotouče ale ta brzda je prostě lepší).
Po těch letech a odstávce to chce prostě svoje (a co si budem nalhávat, už si to určitě zaslouží).
Stran oleje, jde o zatěžování motoru. Je to vzducháč, drncání po městě, v létě v kolonách, ve městě apod., to může být stejně špatný jako výlet s přetíženou motorkou do hor (čím teplejší motor tím výše s viskozitou). Popravdě nic nezkazíš ani tou 40kou ani 50kou (stačí když tam toho bude dost a nebude to nějakej "olej z lidlu" - viz JASO MA, SHSI atd.)

Olej a brzdová kvapalina

24.12.2014 v 10:37 | Nahoru | #8
Brzdy budem určite repasovat, zadna nefunguje vôbec a predná na tom nieje tiez najlepsie, ale brzdí. Nemám to ako veterána, mam to normalne na bielych spz. Olejom som si nebol istý, tak pouzijem 20W-50 ako odporuca väčšina.

Naposledy editováno 24.12.2014 10:43:05

Olej a brzdová kvapalina

24.12.2014 v 15:09 | Nahoru | #9
Tak som to dnes vsetko rozobral, prednu brzdu som vycistil, kvapalinu som zatial nemenil. Piest brzdy vyzeral celkom dobre, trosku hrzde na nom bolo, ale pekne lahko sa to ocistilo, dosticky vyzeraju tiez dobre(vyzera to tak, ze boli vymenene, predtym ako sa na motorke prestalo jazdit), poskladal som to a vyskusal, brzdí to ovela lepsie, este objednam nove tesnenie,prachovku a kvapalinu,potom to vymenim.
Zadna brzda to iste + nove dosticky, tie stare su v hroznom stave.
Vsetky diely chcem objednat z E-shopu wemoto, mate niekto skusenosti s tymto e-shopom?

Olej a brzdová kvapalina

26.1.2015 v 12:25 | Nahoru | #10
z wemoto jsem bral na xs fůru dílů a spokojenost
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Co je to za vehement [1, 2] Yamaha XS 400 Krautkopf 34 6.4.2024 v 22:23 Valve
Yamaha xs 400 - uložení čepu vahadl... Yamaha XS 400 T_O_M 19 1.7.2023 v 08:01 jdu900fire_blejt
Yamaha XS 400 motor - prasklý karter Yamaha XS 400 Ferryouda 8 27.9.2021 v 22:23 Ferryouda
Osvětlení SPZ Yamaha xs400 1981 Yamaha XS 400 Semifoxxa 5 9.3.2021 v 01:35 Massakra
Výroba laminátového krytu - dotaz Yamaha XS 400 Kylarek 22 8.1.2021 v 17:22 krokoš


TOPlist