globalmoto_duben_nolan





Téma: Ruské DIY enduro
 
21.12.2014 v 11:43


edit: Tak ono to není moc DIY, prodej od 2015. Zatím jen v Rusku.

http://www.moto2x2.com/en/kharakteristiki/

Naposledy editováno 21.12.2014 11:52:06

Ruské DIY enduro

21.12.2014 v 11:47 | Nahoru | #1
Staré, ale dobré...

Ruské DIY enduro

21.12.2014 v 11:48 | Nahoru | #2
Už to tu kdysi bylo ale nebylo by to špatný mít doma

1 reakcí na tento příspěvek Ruské DIY enduro

21.12.2014 v 14:11 | Nahoru | #3
Vyrábělo se to pod značkou Tula, ale je to okoukané z Rokonu. Pohon předního kola je řešen kardanem procházejícím horní rámovou trubkou a mezi brýlemi je úhlový kuželový převod.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ruské DIY enduro

21.12.2014 v 14:23 | Nahoru | #4
J.M.K.> Tedy při záběru to má tendence otáčet řídítkama, chápu to správně?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ruské DIY enduro

21.12.2014 v 14:43 | Nahoru | #5
Číkus> Nad tím jsem, popravdě, nepřemýšlel, nicméně má to logiku. Nenašel jsem už klip, kde je to všechno ukázané, tak si nevzpomenu, jak je to řešené vzadu, zda také kardanem, nebo (a to spíš) je od převodovky řetězový převod nahoru do rámu, tam je (někde pod sedlem) první úhlový převod a odtud vede hřídel ke krku. Už tu před časem vlákno přesně o té Tule bylo, špekulovalo se tam právě nad tím náhonem, proto jsem po tom onehdá pátral. A ta Tula musí mít sakra lehkou konstrukci, když ty dvě balonové gumy stačí na to, aby dokázala plavat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ruské DIY enduro

21.12.2014 v 14:58 | Nahoru | #6
J.M.K.> Já si myslím, že aby byl eliminován moment reakce (a zachována možnost řízení), bylo by potřeba mít dvě hřídele se stejnou osou (tedy jedna dutá a druhá uvnitř) s opačným směrem otáčení (obě následně zpřevodované na přední kolo). Podobně jako u vrtulníku s dvěma koaxiálními rotory.

Druhá možnost je přenášet výkon hydraulicky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ruské DIY enduro

21.12.2014 v 15:09 | Nahoru | #7
Číkus> Jasně, i to by bylo řešením, i když už docela komplikovaným. Co si vybavuju, tak byl v krku jen jednoduchý kuželový převod a asi se s tím holt počítá, že to bude stáčet řízení, podobně, jako sajda bez hnaného a brzděného kola při akceleraci táhne motoru doprava a při brzdění doleva. Hydrostatický přenos to 100% nemělo, i když ohledně toho přenosu přes krk řízení by byl výborný.

(reakce na) Ruské DIY enduro

21.12.2014 v 15:22 | Nahoru | #8
J.M.K.> U té sajdy jsem si to neuvědomoval (nikdy jsem na žádné nejel). Díky za rozšíření obzorů

Ruské DIY enduro

21.12.2014 v 18:30 | Nahoru | #9
Jo, proto se sajdy nastavujou a seřizujou k osám motocyklu. Pokud sajda není poháněná, musí mít nějakou sbíhavost a obvykle 2° - 3° odklon. Poháněná sajda má bát souose s motorkou.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist