globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: co vybrat Honda CB500X nebo NC750S DCT
12.12.2014 v 15:23
Po 35 letech v autě si chci splnit sen a koupit motorku. Novou. Jen tak pro radost a pro zábavu, opět zažít ten pocit z jízdy. Mám docela dost vyvynutý pud sebezáchovy (i když ne tolik abych si moto odepřel) a vyloženě blbnout se nechystám. :) Vybírám mezi Hondou NC750S s automatem a Hondou CB500X. CB500X je taková „správná“ motorka akorát do ruky. Málem jsem ji už zaplatil, když jsem objevil NC750S DCT a ten mne nadchnul. Ale za ty prachy bych se u 500X i oblík, natankoval a ještě by zbylo. Teď se motám v kruhu a nevím coby. Navíc jsem ještě objevil 750S v manuálu i s kufrem a vyšším štítkem za stejnou cenu jako 500X. Tam se ale bojím malého rozsahu otáček abych se „neuřadil“. ;)
Poradíte mi někdo kudy z toho ven? Díky.
Anketa:
CB500X
63%
50
NC750S DCT
16%
13
NC750S
20%
16

5 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co vybrat Honda CB500X nebo NC750S DCT

13.12.2014 v 11:13 | Nahoru | #1

Dráťa píše: Hele, zcela vážně...
1)Vážně přemýšlíš o tom, že by sis pořídil motorku, na který je vidět na první pohled, že jsi chtěl ušetřit, ale přitom ta motorka zas tak levná není?
2) Vážně přemýšlíš o motorce, se kterou se budeš muset vždy rozmyslet předem, když budeš chtít předjet osobák?
3) Vážně chceš motorku, na který si ani nepodřadíš před zatáčkou a budeš trnout hrůzou, že si automatická převodovka vzpomene, že je převodovkou a začně řadit zrovna v okamžiku, kdy to ty budeš chtít ze všeho nejmíň?
4) Vážně chceš vysvětlovat, že řadit sice umíš, ale jsi línej?
5) Vážně chceš motorku, kterou si kupují většinou jedinci, kteří mají ostatní motorkáře za voly, protože jim 50 koní připadá zbytečně moc a protože ekonomika provozu není na prvním místě jejich hodnotovýho žebříčku?


Tak já teda taky zcela vážně, ale OPRAVDU ZCELA VÁŽNĚ.

A to i proto, že s NC750 mám velmi pozitivní osobní zkušenosti (jeví se mi ještě lepši než 700) a s CB500 a NC700 mám zkušenosti z loňska. Na rozdíl od Tebe, který s NC700/750 a s jízdou na nich nemůžeš mít zkušenosti vůbec žádné. Jinak bys nemohl psát takové očividné nesmysly vařené z vody - pouze se pokoušíš na NESERIOZNÍM PŘEDPOJATÉM a dlouhodobém kritizování a až okázale projevované nenávisti vůči NC založit si tady na M.cz lacinou živnost.

Vezmu to popořadě:

ad 1)
Máš sice pravdu, že zrovna moc levná ta mašina není, jenže je to velmi dobře navržený stroj pro dané účely a kvalitně taky v Japonsku vyráběný. A smiř se s tím, že samozřejmě není ideálem pro všechny, ale že spousta lidí včetně zkušených motorkářů ho pro jeho vlastnosti a vychytávky dokáže ocenit a neměnila by.

ad 2)
Žádný rozumný člověk nepředjíždí bez rozmyslu, a to ať předjíždí kohokoliv v čemkoliv nebo na čemkoliv. A ujišťuju Tě, že na NC750 s jeho velmi slušným zrychlením a maximálkou bys na okreskách a silnicích 1. třídy neměl ani Ty problém předjet 99% osobáků. Samozřejmě ale nemá cenu NA JAKÉKOLIV MOTORCE se přetahovat se silným vozem jedoucím po dálnici na hranici Tvé maximálky nebo s duševně nemocným člověkem, který Ti na okresce dělá problémy, brání Ti všemožně v předjetí, vytlačuje Tě ze silnice a chce Tě zabít.

ad 3)
Tady je vidět, jak je to Tvoje chronické kritizování (řekl bych spíš pomlouvání) postaveno na vodě a bez zkušeností s kritizovaným objektem.
Ta DST varianta (dvojspojkový automat) má dva automatické režimy (jeden lážo plážo na spotřebu, druhý řekněme "sportovní"), a v obou můžeš kdykoliv ručně zkorigovat zařazený kvalt, podřadit si dřív i sám apod. A kromě toho je zde i třetí režim - plný manuál, kdy si řadíš pořád sám, akorát ne nohou a spojkou jako na klasické motorce, ale jenom palcem levé ruky. A samozřejmě ani v zatáčce DST sám od sebe nebo dokonce nežádoucně a záludně nepřeřadí, pokud není jezdec úplný dement a nesmyslně necloumá v zatáčce na mezi adheze prudce plynem tam a zpátky ve snaze rozhodit si plynulou stopu a mašinu položit.

ad 4)
Rozumný člověk uzná, že je to nesmysl a zřejmě ani nebude s takto hloupými dotazy, připomínkami nebo urážkami na druhého kolegu vyrukovat. A nerozumnému něco vysvětlovat by byl taky nesmysl.

ad 5)
Nemyslím si, že by majitelé NC700/750 měli ostatní motorkáře za voly. Bohužel spíš občas zaznamenávám u některých jinak orientovaných nevyrovnaných jedinců útoky, narážky a pomluvy opačným směrem.

Jak je vidět, "životní problém" s NC700/750 vůbec nemají jejich majitelé a uživatelé (těm tyto stroje přinášejí radost a užitek), ale naopak NĚKTEŘÍ majitelé a uživatelé jiných motorek se existencí řady NC velmi užírají a mají s tím problémy a úplně zbytečnou starost.

(reakce na) co vybrat Honda CB500X nebo NC750S DCT

13.12.2014 v 11:21 | Nahoru | #2
Dovi> Přesně to takhle cejtim, akorát to nedovedu takhle trefně napsat.

(reakce na) co vybrat Honda CB500X nebo NC750S DCT

13.12.2014 v 14:40 | Nahoru | #3
2x, nějak to kravne

Naposledy editováno 13.12.2014 14:45:57

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co vybrat Honda CB500X nebo NC750S DCT

13.12.2014 v 14:42 | Nahoru | #4

Dovi píše:
ad 1)
Máš sice pravdu, že zrovna moc levná ta mašina není, jenže je to velmi dobře navržený stroj pro dané účely a kvalitně taky v Japonsku vyráběný. A smiř se s tím, že samozřejmě není ideálem pro všechny, ale že spousta lidí včetně zkušených motorkářů ho pro jeho vlastnosti a vychytávky dokáže ocenit a neměnila by.

ad 2)
Žádný rozumný člověk nepředjíždí bez rozmyslu, a to ať předjíždí kohokoliv v čemkoliv nebo na čemkoliv. A ujišťuju Tě, že na NC750 s jeho velmi slušným zrychlením a maximálkou bys na okreskách a silnicích 1. třídy neměl ani Ty problém předjet 99% osobáků. Samozřejmě ale nemá cenu NA JAKÉKOLIV MOTORCE se přetahovat se silným vozem jedoucím po dálnici na hranici Tvé maximálky nebo s duševně nemocným člověkem, který Ti na okresce dělá problémy, brání Ti všemožně v předjetí, vytlačuje Tě ze silnice a chce Tě zabít.

ad 3)
Tady je vidět, jak je to Tvoje chronické kritizování (řekl bych spíš pomlouvání) postaveno na vodě a bez zkušeností s kritizovaným objektem.
Ta DST varianta (dvojspojkový automat) má dva automatické režimy (jeden lážo plážo na spotřebu, druhý řekněme "sportovní"), a v obou můžeš kdykoliv ručně zkorigovat zařazený kvalt, podřadit si dřív i sám apod. A kromě toho je zde i třetí režim - plný manuál, kdy si řadíš pořád sám, akorát ne nohou a spojkou jako na klasické motorce, ale jenom palcem levé ruky. A samozřejmě ani v zatáčce DST sám od sebe nebo dokonce nežádoucně a záludně nepřeřadí, pokud není jezdec úplný dement a nesmyslně necloumá v zatáčce na mezi adheze prudce plynem tam a zpátky ve snaze rozhodit si plynulou stopu a mašinu položit.

ad 4)
Rozumný člověk uzná, že je to nesmysl a zřejmě ani nebude s takto hloupými dotazy, připomínkami nebo urážkami na druhého kolegu vyrukovat. A nerozumnému něco vysvětlovat by byl taky nesmysl.

ad 5)
Nemyslím si, že by majitelé NC700/750 měli ostatní motorkáře za voly. Bohužel spíš občas zaznamenávám u některých jinak orientovaných nevyrovnaných jedinců útoky, narážky a pomluvy opačným směrem.



Tak na tohle nemůžu nereagovat.

1) Je to stroj navržený pro své účely. Jako je dojíždění do práce pro lidi, kteří ještě nemají papíry na velkou motorku a neumí jezdit a řadit. Velmi zkušení motorkáři se jí vyhýbají obloukem, valná většina kupců je s řidičákem do 35 kW, nebo lidé, kteří hodně dlouho na motorce neseděli (podobně jako zakladatel tohole tématu) a bojí se výkonnějšího motoru, protože mají porovnání leda tak s nějakým socialistickým dvoutaktem.

2) Elasticita motoru je zoufalá a nejhorší ve své třídě (viz např. časopis Motocykl 11/2013). I dost lidí tady v profilech svých NC píše, že předjíždění chce opravdu řádně naplánovat, protože chybí výkon

3) Tohle je opravdu vtipný. Takže největší výhodou automatický převodovky je, že umožňuje manuální řazení?

4) Rozumný člověk si udělá obrázek sám, k čemu je automatická převodovka na vozidle, které má být pro radost (ne u commuteru/dojíždědla)

5) Nechám na posouzení jiným, ale jen v mnou založených nebo komentovaných tématech je tolik urážek a to nikoliv ode mně....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co vybrat Honda CB500X nebo NC750S DCT

1.4.2020 v 09:41 | Nahoru | #5
Ahoj, naprostý souhlas s Dovim. Jezdil jsem CB500S a teď jezdím NC750S. Volba žádná není - prostě NC na Hrad!
Celej zakopanej pes je v tom, kolik ti je roků, jak jezdíš a co od motorky čekáš.
Pokud člověk jezdí v pohodě, ale přesto rád svižně a užívá si jízdu jako takovou, NC s jeho překvapivým výkonem, lehkostí podání, ovladatelností a vůbec snad vším je bezchybná volba.
Pokud někdo hledá víc adrenalinu a divočejších zážitků (než si namele hubu nebo než mu přijde s roky i rozum), sáhne po něčem jiným. Pětikule je hbitá, svižná, ale výkon se z ní dostává jinak než z NC, kde je parádní výkon k dispozici kdykoliv díky slušnému krouťáku odspodu.
Pěkuli jsem měl rád a bavila mě. Do NC jsem se okamžitě po první jízdě zamiloval a nešel bych už nikdy do žádný! pětikule.
Tak to je.
No a DST? Osobně ho najetý nemám, ale kamarád ho má a říká úplná bomba, nikdy by z něho už pryč nešel. Prodávám, jak jsem koupil, ale určitě je lepší si přečíst názor někoho, kdo na DST jezdí už pár let, než číst názory někoho, kdo na tom nikdy neseděl, ale "má jasno".
Tom

(reakce na) co vybrat Honda CB500X nebo NC750S DCT

12.4.2020 v 01:24 | Nahoru | #6
Dovi>
přesně, Dovi
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist