Poslednou dobou som si vsimol ze vo vyssich otackach ma problem s vykonom.
Stale tam mam akusi "turbo dieru" medzi 3000 - 3500 otackami.
Pri jazdeni ide normalne pri trojke hranicu 3-3,5 prekoroci v pohode ale ak mam 4 uz to vtedy brble a len pomaly akceleruje, Pri volnobehu ked vytocim plyn vybehne do cervenych cisel ale pri druhom otoceni jemne hapka a az potom sa rozbehne,
Pripadne ked vytocim plyn a znizim na 3000 a nasledne pridam tak hapka brble a az po chvilke sa znovu rozbehne do otacok.
Tak som premeral stator podla navodu od TomHonda a hodnoty na velkom konektore boli v poriadku
modro/bílý -- zelený -- 185 - 225 Ohm -- 197 Ohm
oranž/bílý -- zelený -- 185 - 225 Omh -- 195 Ohm
oranžový -- zelený -- 94,5 - 115,5 Ohm -- 103 Ohm
modrý -- zelený -- 94,5 - 115,5 Ohm -- 103 Ohm
Ale mala koncovka (asi vynutie vysokych otaciek)
by mali davat na volnobeh biely 90V modry 100v
ale davaju biely 63V, modry 75V, ked som napojil baterku od auta
tak davali biely 71V, Modry 88V
odpor medzi nimi bol 88 Ohm a a medzi bielym a kostrou 350 Ohm
Podla toho co pisali na fore by mali mat 77 a 385 Ohm +/- 15% cize som v limite.
Odpor fajek bol okolo 13 Ohm tiez by mali byt v poriadku.
Otazka ale je ked ak je problem so statorom a chcel by som ho opravit ci vymenit ako mozem zistit co je to za typ lebo na Ebay ich je plna prdel a vyzeraju rozne podla toho ake ma vynutie novsi ci stary typ.
A teda ci je to vobec problem statora. Mam moznost premerat este nieco ine?
Mam este podozrenie na zle nastvene trisky. Karburator som repasoval sam. Klapky som nastavil pomocou podtlaku cez hadicku s olejom a trisky nastavil podla navodu.
Moto startuje dobre bezia hned oba valce.
Prve prihlasenie moto je 1.3.1981 ale predpokladam ze rok vyroby bude 1980
Prikladam foto CDI a cisla motoru ak s tym ma niekto skusenost poradte mi.
Naposledy editováno 07.12.2014 19:05:51
1 reakcí na tento příspěvek Stator CX 500
1 reakcí na tento příspěvek Stator CX 500
(mohly by to bejt polámaný dráty ale to by kuckalo nahodile jak a kdy se tomu chtělo)
Jinak to měření napětí je spíš orientační. Jednak záleží jak se s tím popere měřák (ono to není zrovna 50Hz) a pak jak je na tom baterka, startér atd.
Fajfky máš asi nějaký divný protože maj obsahovat 5kOhm odpor takže pokud jsi naměřil 13 Ohm tak tam ty odpory nemáš (žádná tragedie pokud máš svíčky s odporem).
Máš klasický dvoukanálový CDI CX a pokud budeš shánět stator tak musíš něco takovýho.
Naposledy editováno 07.12.2014 21:19:09
Olej, baterka, sviecky, filter, sacie potrubie, nove a vyfuk zrepasovany nove kruzky a tesnenia.
1 reakcí na tento příspěvek Stator CX 500
1 reakcí na tento příspěvek Stator CX 500
A co se týče významu jednotlivých systémů karburátoru tak nejde ani tak o otáčky jako o míru otevření škrtící klapky.
Stran toho problému bych to viděl na něco jako váznoucí šoupě,křivá pružina šoupátka apod.
krokoš: Ne, fajfky "nevedia" pokazit riadiacu jednotku (je to jen internetová bohapustá teorie).
U CDI je to jinak. Cívka maká jako trafo s převodem okolo 80:1. Na výstupu je při otevřeným konci okolo 20kV (víc z principu nepujde) a indukčka to prostě snese (běžná el. pevnost izolačních hmot do kterejch jsou zalitý cívky je okolo 15-20 kV/mm). Na primáru je to pořád o max. nějakých 230V a tudíž to jednotku nijak zásadně nepřetíží (součástky jsou dimenzovaný na 400V).
Poškození toho odporu ve fajfce se projeví nárůstem jeho hodnoty (naposled jsem vytáhl jeden kterej měl okolo 75kOhm) a tím pádem prostě slabou jiskrou. Svíčka se vynecháváním zápalů zatáhne a začnou se dělat svody. Nic víc se nestane.
combust píše: ESCX500: Zjevně máš trochu bordel v jednotkách - fajfky s odporem maj mít 5k Ohm a sek. vinutí indukčních cívek okolo 7,5 k Ohm (dohromady okolo těch 13 k Ohm).
A co se týče významu jednotlivých systémů karburátoru tak nejde ani tak o otáčky jako o míru otevření škrtící klapky.
Stran toho problému bych to viděl na něco jako váznoucí šoupě,křivá pružina šoupátka apod.
krokoš: Ne, fajfky "nevedia" pokazit riadiacu jednotku (je to jen internetová bohapustá teorie).
S tymi jednotkami si nerob hlavu hodnoty budu v poriadku
Ale tie klapky mas na mysli co sa ovlada plynom CERVENA alebo syticom MODRA?
Lebo tie co sa ovladaju plynom to by sa asi prejavilo pri synchronizacii.
Ale ak sa zasekava ta od strany sania to by ovlivnovalo bohatost zmesi ak sa nemylim a to by teoreticky mohlo robit to ze ostava visiet na 3000 nez ich pretlaci.
Naposledy editováno 08.12.2014 20:41:51
1 reakcí na tento příspěvek Stator CX 500
V levým chybí gumová zátka.
Modře máš označený sytič. Ovírání pochopitelně musí fungovat bezvadně.
Červeně je ovládání škrtících klapek.
To co jsem měl na mysli ohledně váznutí jsou šoupátka - velký, hliníkový s jehlou a z druhý strany karburátorů než je foto. Když se tam špatně namontuje pružina tak to má tendence tlačit ke stěně a váznout.
Na to supatko co mas na mysli sa este pre istotu kuknem.
Ale keby ta napadlo preco to na vystupe nedava tie pozadovane volty tak mi daj vediet.
1 reakcí na tento příspěvek Stator CX 500
1 reakcí na tento příspěvek Stator CX 500
1 reakcí na tento příspěvek Stator CX 500
Pak můžeš ještě vyrobit provizorní kapacitní sondu (stačí kus alobalu na VN kabel ke svíčce) se 100kOhm odporem na kostru a zkontrolovat průběhy jisker v celým rozsahu (měla by mít celkovou dobu trvání 150-600us).
Čidla můžeš zkontrolovat taky - při zapojeným CDI budou na oranžovým a modrým vidět záporný špičky o pár voltech, na oranžovo (modro)/červeným kompletní vlnka (taky pár voltů). Modro (oranžovo)/bílej dává pilovej signál kterej roste s otáčkama (oranžovo/červený je okolo 4-5000 otáček v kladný části omezovanej).
Pokud tam někde zaznamenáš výpadky nebo poklesy napětí tak máš opravdu vadný zapalování.
1 reakcí na tento příspěvek Stator CX 500
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... | Apo-Rider | 9 | 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976 |
cx 500 pumpa Honda CX 500 | peracek1 | 6 | 26.4.2024 v 18:32 combust |
CX 500 přední brzda Honda CX 500 | V-tec4 | 4 | 7.4.2024 v 10:09 combust |
Pískání brzd Honda CX 500 | Toretak1050 | 7 | 2.4.2024 v 17:11 xbedla |
Zkřípání Honda CX 500 | Toretak1050 | 0 | 3.3.2024 v 16:43 Toretak1050 |