globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Stator CX 500
7.12.2014 v 19:00
Zdravim
Poslednou dobou som si vsimol ze vo vyssich otackach ma problem s vykonom.
Stale tam mam akusi "turbo dieru" medzi 3000 - 3500 otackami.
Pri jazdeni ide normalne pri trojke hranicu 3-3,5 prekoroci v pohode ale ak mam 4 uz to vtedy brble a len pomaly akceleruje, Pri volnobehu ked vytocim plyn vybehne do cervenych cisel ale pri druhom otoceni jemne hapka a az potom sa rozbehne,
Pripadne ked vytocim plyn a znizim na 3000 a nasledne pridam tak hapka brble a az po chvilke sa znovu rozbehne do otacok.
Tak som premeral stator podla navodu od TomHonda a hodnoty na velkom konektore boli v poriadku

modro/bílý -- zelený -- 185 - 225 Ohm -- 197 Ohm
oranž/bílý -- zelený -- 185 - 225 Omh -- 195 Ohm
oranžový -- zelený -- 94,5 - 115,5 Ohm -- 103 Ohm
modrý -- zelený -- 94,5 - 115,5 Ohm -- 103 Ohm

Ale mala koncovka (asi vynutie vysokych otaciek)
by mali davat na volnobeh biely 90V modry 100v
ale davaju biely 63V, modry 75V, ked som napojil baterku od auta
tak davali biely 71V, Modry 88V
odpor medzi nimi bol 88 Ohm a a medzi bielym a kostrou 350 Ohm
Podla toho co pisali na fore by mali mat 77 a 385 Ohm +/- 15% cize som v limite.

Odpor fajek bol okolo 13 Ohm tiez by mali byt v poriadku.

Otazka ale je ked ak je problem so statorom a chcel by som ho opravit ci vymenit ako mozem zistit co je to za typ lebo na Ebay ich je plna prdel a vyzeraju rozne podla toho ake ma vynutie novsi ci stary typ.
A teda ci je to vobec problem statora. Mam moznost premerat este nieco ine?
Mam este podozrenie na zle nastvene trisky. Karburator som repasoval sam. Klapky som nastavil pomocou podtlaku cez hadicku s olejom a trisky nastavil podla navodu.
Moto startuje dobre bezia hned oba valce.

Prve prihlasenie moto je 1.3.1981 ale predpokladam ze rok vyroby bude 1980

Prikladam foto CDI a cisla motoru ak s tym ma niekto skusenost poradte mi.















Naposledy editováno 07.12.2014 19:05:51

1 reakcí na tento příspěvek Stator CX 500

7.12.2014 v 19:55 | Nahoru | #1
Čau, nechcem prudiť, ako hovoria bratia češi, ale robil si to prvýkrát v živote? Myslím babranie do karbecu. Trysky sa nenastavujú tie sú namontované v karburátore je hlavná a voľnobežná, čistia sa preplachom benzínom vyfúkaním, alebo medeným drôtikom, mäkkým aby si nepoškrabal tú dierku v nich. Nastavujú sa skrutky voľnobehu niektoré karbce ich majú na boku a skrutky bohatosti zmesi ktoré bývajú väčšinou zospodu karburátoru tam by mala byť skrutka pružinka malilinká podložka a malilinký o krúžok tesniaci. Pozri filter vzduchový, či tam vôbec je a zájdi k niekomu kto tomu ruzumie, nech Ti to ponastavuje. Olej je v tom naliaty? Ináč pre informáciu skrutky voľnobehu a bohatosti zmesi sa nenastavujú, nemá sa do nich babrať. Keď do toho pcháš palce tak najprv jemne dotiahneš na doraz, aby si zistil koľko tam je otáčok a potom ich demontuješ. Je to napísané v manuále. Väčšinou sa dotiahnu na doraz a povolia sa na 1,5 otáčky, ale záleží podľa motorky. Ja som do svojej tiež posral, tiež som tam pchal paprče, to mám štyri karburátory a potom som sa s tým drbal 2 mesiace. Hlavne pozri či máš olej a vzduchový filter. Pomeraj na baterke či Ti dobíja. Na baterke má byť záleži podľa motorky cca 3000 ot/min pri zapnutých svetlách asi 13,8-14,5 V, záleží podľa motorky a stavu nabitia baterky. Nezačni to všetko rozoberať, radšej sa u dakým poraď, tam u Vás. Držím palce.

Stator CX 500

7.12.2014 v 20:03 | Nahoru | #2
Ináč som čítal tu niekde na fóre, že u tých mašín vie odisť riadiaca jednotka z dôvodu poruchy fajok, uklepaný odpor vo fajke vraj, ale to som len čítal. Ja som osobne takú mašinu nerobil. Bacha, pri akomkoľvek meraní neodpájaj baterku pri chode motora, lebo poškodíš regler. Baterku meráš pri zapojení, hlavne nič neodpájať. Ináč na stránkach motoride.sk a aj tu sú podrobné návody ako sa premeráva dobíjanie na motorkách.

1 reakcí na tento příspěvek Stator CX 500

7.12.2014 v 21:17 | Nahoru | #3
Vzhledem k tomu že se motor jednou dá vytočit do max. otáček a pak napodruhý ne tak na zapalování to nevypadá a hledal bych příčinu jinde.
(mohly by to bejt polámaný dráty ale to by kuckalo nahodile jak a kdy se tomu chtělo)

Jinak to měření napětí je spíš orientační. Jednak záleží jak se s tím popere měřák (ono to není zrovna 50Hz) a pak jak je na tom baterka, startér atd.
Fajfky máš asi nějaký divný protože maj obsahovat 5kOhm odpor takže pokud jsi naměřil 13 Ohm tak tam ty odpory nemáš (žádná tragedie pokud máš svíčky s odporem).
Máš klasický dvoukanálový CDI CX a pokud budeš shánět stator tak musíš něco takovýho.






Naposledy editováno 07.12.2014 21:19:09

(reakce na) Stator CX 500

8.12.2014 v 08:04 | Nahoru | #4
krokoš> Teeeda super rada nebabrat nekupil som staru masinu aby som sa na nej len vozil. Ako som spominal karburator som repasoval teda su vymenene trisky (take ake maju byt) tesnenia ihla vsetko a aj som ho okupal v ultrazvuku. A volnobeznu trisku som nastavoval podla navodu samozrejme ze tie dalsie sa nenastavuju su na doraz. Sice som to rozobral po prvy krat ale nieje to zrovna warp pohon cize da sa pochopit princip len neviem do akej miery maju trisky volnobehu vplyv na vyssie otacky.
Olej, baterka, sviecky, filter, sacie potrubie, nove a vyfuk zrepasovany nove kruzky a tesnenia.

(reakce na) Stator CX 500

8.12.2014 v 08:05 | Nahoru | #5
combust> Dik presne toto som chcel s tymi fajkami si mal pravdu. 13 Ohm maju fajka kostra spolu s cievkou samotna fajka ma 5 Ohm teraz som to bol rozobrat.

1 reakcí na tento příspěvek Stator CX 500

8.12.2014 v 09:59 | Nahoru | #6
Pre ESCX500: Ja Ti nechcem zle, nechcem Ťa kritizovať, ale poradiť, čo najlepšie, riešiš stator a fajky ktoré sú o mnoho lacnejšie necháš staré, napísal som Ti, že fajky vedia pokaziť aj riadiacu jednotku a ..... no držím Ti palce.

(reakce na) Stator CX 500

8.12.2014 v 11:45 | Nahoru | #7
krokoš> V pohode Ono podla toho co som cital na forach by mali robit vyssie otacky problem od 4000 hore ak je problem so statorom preto sa mi nezda ze by to bolo on.

1 reakcí na tento příspěvek Stator CX 500

8.12.2014 v 12:29 | Nahoru | #8
ESCX500: Zjevně máš trochu bordel v jednotkách - fajfky s odporem maj mít 5k Ohm a sek. vinutí indukčních cívek okolo 7,5 k Ohm (dohromady okolo těch 13 k Ohm).
A co se týče významu jednotlivých systémů karburátoru tak nejde ani tak o otáčky jako o míru otevření škrtící klapky.
Stran toho problému bych to viděl na něco jako váznoucí šoupě,křivá pružina šoupátka apod.

krokoš: Ne, fajfky "nevedia" pokazit riadiacu jednotku (je to jen internetová bohapustá teorie).

Stator CX 500

8.12.2014 v 12:59 | Nahoru | #9
Pre combust: no ja som strachopud, keď som to niekde čítal, tak som radšej dal nové, aj tak som tam nemal origo, ako tam mali byť. No viem, že nemáš skúšať chod motoru, bez vloženej sviečky vo fajke a teraz skladám, opravujem kamošovi ČZ 150 a na fóre som čítal, že dokonca aj odrušené fajky a sviečky dokážu poškodiť indukčnú cievku. Má sa tam použiť strodávne riešenie a priskrutkovať káblik na sviečku. A toto o tých fajkách som čítal konkrétne k tej CX 500 , že pri poškodení fajky sa tam uklepe nejaký odpor a blabla....

Stator CX 500

8.12.2014 v 13:45 | Nahoru | #10
Problém ČZ 150, stadionů a podobných je v tom že maj magneto s mizernou izolací a pokud maká naprázdno tak napětí šplhá nad možnosti tý izolace vinutí a prostě jí ničí, což může být např. poškozeným nebo příliš velkým odporem v koncovce nebo svíčce (teoreticky ten odrušovací odpor sice zvedne napětí na cívce ale rozhodně ne nad přípustnou mez takže případy kdy to zdechlo byly spíš následkem poškozenýho odporu než přítomností odporu samotného).
U CDI je to jinak. Cívka maká jako trafo s převodem okolo 80:1. Na výstupu je při otevřeným konci okolo 20kV (víc z principu nepujde) a indukčka to prostě snese (běžná el. pevnost izolačních hmot do kterejch jsou zalitý cívky je okolo 15-20 kV/mm). Na primáru je to pořád o max. nějakých 230V a tudíž to jednotku nijak zásadně nepřetíží (součástky jsou dimenzovaný na 400V).
Poškození toho odporu ve fajfce se projeví nárůstem jeho hodnoty (naposled jsem vytáhl jeden kterej měl okolo 75kOhm) a tím pádem prostě slabou jiskrou. Svíčka se vynecháváním zápalů zatáhne a začnou se dělat svody. Nic víc se nestane.

Stator CX 500

8.12.2014 v 19:46 | Nahoru | #11
Stator na cx je rozdělenej na 3 části zapalování nízký a střední otáčky ,vysoký otáčky a 3 část je na spotřebiče co sem kdysi CET tak turbodiru dělá to ze odejde jedna z tech '' tři civek''

(reakce na) Stator CX 500

8.12.2014 v 20:19 | Nahoru | #12

combust píše: ESCX500: Zjevně máš trochu bordel v jednotkách - fajfky s odporem maj mít 5k Ohm a sek. vinutí indukčních cívek okolo 7,5 k Ohm (dohromady okolo těch 13 k Ohm).
A co se týče významu jednotlivých systémů karburátoru tak nejde ani tak o otáčky jako o míru otevření škrtící klapky.
Stran toho problému bych to viděl na něco jako váznoucí šoupě,křivá pružina šoupátka apod.

krokoš: Ne, fajfky "nevedia" pokazit riadiacu jednotku (je to jen internetová bohapustá teorie).



S tymi jednotkami si nerob hlavu hodnoty budu v poriadku

Ale tie klapky mas na mysli co sa ovlada plynom CERVENA alebo syticom MODRA?
Lebo tie co sa ovladaju plynom to by sa asi prejavilo pri synchronizacii.
Ale ak sa zasekava ta od strany sania to by ovlivnovalo bohatost zmesi ak sa nemylim a to by teoreticky mohlo robit to ze ostava visiet na 3000 nez ich pretlaci.







Naposledy editováno 08.12.2014 20:41:51

1 reakcí na tento příspěvek Stator CX 500

8.12.2014 v 20:45 | Nahoru | #13
Karburátory máš z roku 79, motor původem škrcenej 20kW, zbytek mašiny model A z 80týho.
V levým chybí gumová zátka.
Modře máš označený sytič. Ovírání pochopitelně musí fungovat bezvadně.
Červeně je ovládání škrtících klapek.
To co jsem měl na mysli ohledně váznutí jsou šoupátka - velký, hliníkový s jehlou a z druhý strany karburátorů než je foto. Když se tam špatně namontuje pružina tak to má tendence tlačit ke stěně a váznout.

(reakce na) Stator CX 500

8.12.2014 v 21:09 | Nahoru | #14
combust> jojo 20kW ale otvorili ju na 37. Ta zatka tam uz je takto som nasiel karbec po rozpobrati preto som radsej vymenil vsetky tesnenia aj ihly.

Na to supatko co mas na mysli sa este pre istotu kuknem.

Ale keby ta napadlo preco to na vystupe nedava tie pozadovane volty tak mi daj vediet.

1 reakcí na tento příspěvek Stator CX 500

8.12.2014 v 21:14 | Nahoru | #15
Čím jsi měřil to napětí?

(reakce na) Stator CX 500

8.12.2014 v 21:59 | Nahoru | #16
combust> Multimetrom nejaky postarsi model co nam tu ostal po geofyzikoch

1 reakcí na tento příspěvek Stator CX 500

8.12.2014 v 22:07 | Nahoru | #17
A jsi si jist že měří správně?

(reakce na) Stator CX 500

8.12.2014 v 22:15 | Nahoru | #18
combust> enu mozem slohnut druhy a dam vediet ako to dopadlo

Stator CX 500

28.12.2014 v 07:58 | Nahoru | #19
Tak som to premeral uplne novym merakom a vsetky merania boli totozne so starym.

1 reakcí na tento příspěvek Stator CX 500

29.12.2014 v 23:11 | Nahoru | #20
Tak sežeň osciloskop se sondou co snese 1000V a změř co dává modrý v celém rozsahu otáček. Kladný půlvlny by měly v maximu dosahovat 180-250V, záporný přes -500V.
Pak můžeš ještě vyrobit provizorní kapacitní sondu (stačí kus alobalu na VN kabel ke svíčce) se 100kOhm odporem na kostru a zkontrolovat průběhy jisker v celým rozsahu (měla by mít celkovou dobu trvání 150-600us).
Čidla můžeš zkontrolovat taky - při zapojeným CDI budou na oranžovým a modrým vidět záporný špičky o pár voltech, na oranžovo (modro)/červeným kompletní vlnka (taky pár voltů). Modro (oranžovo)/bílej dává pilovej signál kterej roste s otáčkama (oranžovo/červený je okolo 4-5000 otáček v kladný části omezovanej).
Pokud tam někde zaznamenáš výpadky nebo poklesy napětí tak máš opravdu vadný zapalování.

(reakce na) Stator CX 500

30.12.2014 v 15:16 | Nahoru | #21
combust> no osciloskop a sonda nebude problem, ale pouzit to mi pripada ako mala operacia mozgu to asi nezladnem, ale skusim ukecat nasho ing. nech sa na to pozrie.

Stator CX 500

20.5.2015 v 20:47 | Nahoru | #22
Zdravím, rozjel jsem cx ze 79 ale nějak mi nechce jít do otáček za jízdy, někde kolem 6,5 až 7 tis. se to zastaví a možná i jako vynechá, ale na volnoběh jde vytočit bez problému až do červeného pole, změřil jsem stator a odpory jsou mírně vyšší (+5 ohmů) jinak vše ok. Karburátory vyčištěny a seřízeny, nový filtr, svíčky. Nevíte někdo na co bych se měl ještě zaměřit ?

Stator CX 500

24.5.2015 v 07:22 | Nahoru | #23
Čau, to čo píšeš, že na voľnobeh ju vytočíš a v záťaži nie, mi pripadá, ako pripchatý prívod paliva, alebo upchaté odvetrávanie nádrže. Ja, svojho času, roku pána 1980, som pomaly rozobral celú Jawu 350, už som pomaly aj demontoval valce, keď som pozrel na prívod paliva a v tom to bolo. Taraz na Suzuki GS 750 r.v. 1980, zahrdzavené dierky odvetrávania v zátke nádrže. Držím palce.

Stator CX 500

24.5.2015 v 16:43 | Nahoru | #24
Taky mě› to napadlo ale benzín teče, ještě› kouknu na to odvětrání a známý mi poradil ať zkusím zvednout jehly.

Naposledy editováno 25.05.2015 21:04:18

Stator CX 500

25.5.2015 v 18:16 | Nahoru | #25
grampax: A není to náhodou 20kW verze? Ta má max. výkon právě na těch 7 a pak to klesá.
Pokud máš ty karburátory seřízený správně tak nějaký zvedání jehel nemá smysl, nemáš náhodou prohozený trysky?.

Stator CX 500

25.5.2015 v 21:04 | Nahoru | #26
Je to určitě 37kw, dneska jsem dal pod jehly 2 podložky a už to valí pomale až do červenýho , ale tak na třičtvrtě plynu, když dám plný plyn tak se to ještě furt dusí, zkusím ještě dvě přidat a uvidí se.

1 reakcí na tento příspěvek Stator CX 500

25.5.2015 v 21:47 | Nahoru | #27
Falešnej luft, ty trysky nebo špatně hladina.

(reakce na) Stator CX 500

26.2.2016 v 13:26 | Nahoru | #28
combust> Presne bola to zla hladina benzinu v karbcoch nastavuje sa to velmi sofistikovane vypacis to srubovakom na pozadovany uhol a odmeras ci to sedi po par pokusoch to zabralo a ide to jak ma
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... Apo-Rider 9 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976
cx 500 pumpa Honda CX 500 peracek1 6 26.4.2024 v 18:32 combust
CX 500 přední brzda Honda CX 500 V-tec4 4 7.4.2024 v 10:09 combust
Pískání brzd Honda CX 500 Toretak1050 7 2.4.2024 v 17:11 xbedla
Zkřípání Honda CX 500 Toretak1050 0 3.3.2024 v 16:43 Toretak1050


TOPlist