bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: vaří voda
6.12.2014 v 17:35
Zdravím, mam KTM 450 exc rok 08. v létě nikdy motorka nevařila natož tak v zimě! Dneska cca 3h jízdy, motorka asi 5x vařila přes přepad u víčka. Když jsem při jízdě zastavil tak okamžitě vyvařila a tak se to opakovalo několikrát (pouze když jsem dojížděl), v plném kotli do výjezdu nebo při jízdě to neudělalo! Je možné že bych moc napnul rozvodový řetěz a
více se to hřálo -mám mechanický napínák né hydrauliku! také jsem před jízdou koukal na stav chladící kapaliny - že by odešlo víčko chladiče do háje?
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) vaří voda

20.10.2022 v 08:14 | Nahoru | #31
assassin> jj, ona se fotka otocila o 90st., pumpa je nahore na hlave. Zkusim to rozebrat a uvidim co na me vypadne. Mohlo by to mit i souvislost s tim prehrivanim? A pak mam jeste jeden problem. Z odvetrani kliky to hazi olej, to by mohlo bejt cim? Zapeceny pistni krouzky?

Naposledy editováno 20.10.2022 08:36:40

1 reakcí na tento příspěvek vaří voda

20.10.2022 v 08:40 | Nahoru | #32
Ze to vaří muze bejt i jen vickem na chladici … ale taky spousta dalších vážnějších závad.
Pokud motor vyrazne hází olej z oddechu, znaci to obvykle píst/kroužky KO. S tim se u tehle starejch vražd sveze i sisatej valec… no snad budes mit stesti…

vaří voda

20.10.2022 v 12:43 | Nahoru | #33
Stejný problém jsem řešil nedávno. Kluci výše už popsali kde je problém, přikládám foto jak to vypadá uvnitř. Tady je sada, kterou jsem to opravil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vaří voda

25.11.2022 v 07:39 | Nahoru | #34
assassin> Tak přesnej odhad, šišatej válec, vydřená osa na vačce pod guferama a chybějící jedno tesnení u vodní pumpy. Nechal jsem udělat novej Nikasil, novej píst, vačka opravená. Ale když se mi válec vrátil z opravy, tak jsem si všimnul, že tam je vtrání 95mm, což odpovídá 450 SX (EXC 450 má vrtání 89mm), ale motorka má 6 st. převodovku, což má EXC. Je možný, že tam někdo dal vršek z SX a spodek nechal z EXC? Nebo dokáže mi někdo vysvětlit ten rozdíl oproti manuálu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vaří voda

25.11.2022 v 07:47 | Nahoru | #35
KrisMar11> Obě cesty jsou možné... pokud na EXC 450 nasadíš válec s vrtáním 95, máš z toho EXC 525 (skutečný obsah 510ccm) ... SX 450 má také vrtání 95, ale nižší zdvih a taky výška válce je nižší...
A stejně tak je možné, do motoru SX, "doložit" 5ku a 6ku, převodovky byly komplet stejné, jen místo dvou kol, byla rozpěrná trubka a v řadícím válci, byl za polohou "4" nalisovaný kolík, ten se odstranil...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vaří voda

25.11.2022 v 08:32 | Nahoru | #36
PETARDAK> Ahoj, díky za odpověď. Poradíš prosím ještě jak zjistit, co konkrétně to tedy je, jestli 525 EXC nebo 450 SX? Napadlo mě zjistit jestli jsou tam titanový ventily, ty měla SX a zkusit změřit zdvih. Nebo se dá někde najít výška válce SX 450 oproti 525 EXC? Díky Marek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) vaří voda

25.11.2022 v 08:57 | Nahoru | #37
KrisMar11> Nejjednodušší je změřit výšku válce, u někoho na 525ce, výška je stejná na EXC i SX 525 a stejně vysoký válec má i EXC450 jen s malým vrtáním, pouze SX450 má velké vrtání a nízký válec. Už to je skoro 20let , co jsem s tím závodil a ty motory stavěl, tak ty výšky už nemám ani v hlavě, ani v poznámkách...

Titanové ventily (+dvojité pružiny) měla jen SX450, všechny EXC i SX525 měla ventily ocelové a jednoduchou pružinu, kuželového tvaru.

Naposledy editováno 25.11.2022 09:05:08

(reakce na) vaří voda

25.11.2022 v 09:09 | Nahoru | #38
KrisMar11> ještě jeden rozdíl: SX má oddech z motoru (vychází vpravo, vepředu u vyvažováku), vyvedený silnou hadicí, pod kývačku a na karbecu, je jen odlitý náústek, ale neprovrtaný... a EXC má náústek provrtaný a hadice oddechu je vedená sem.

Naposledy editováno 25.11.2022 09:10:13

(reakce na) vaří voda

25.11.2022 v 09:29 | Nahoru | #39
PETARDAK> Podle VINka by to mělo být 450SX, ale zmátlo mě právě to, že jsem to kupoval jako 450 EXC, má to 6 kvaltů, 18" zadní kolo, světla, ale nemá to baterku, ani el startér. A jak jsem teď rozdělal motor, tak to tam nemá ani kola k el. startéru. Na ventilech jsou dvojitý pružiny a vrtání 95 mm, takže i to by odpovídalo 450 SX.Na druhou stranu to bylo na papírech, což by SX nejspíš nebylo.
Nálitek na karburátoru není průchozí, hadice byla vyvedená do airboxu.

Naposledy editováno 25.11.2022 09:31:22
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM exc alternativní umístění SPZ KTM EXC 450 Racing Buřina1112 3 23.4.2024 v 09:23 DrDNA01
Hydraulická spojka KTM EXC 450 Racing Šíma668 3 3.4.2024 v 15:06 assassin
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... KoblaCZ 5 9.11.2023 v 10:56 Tadeas.
KTM 450 EXC 2014 - Ukazatel rezervy KTM 450 SX, KTM EXC 450, KTM 450 SMC, KTM 450 SX-F, ... Lutrak 4 5.10.2023 v 20:04 Lutrak


TOPlist