a jejich velmi poučná a dobře zpracovaná videa z nehodových lokalit.Tak se jdu podělit..
pro motorkáře
Nehodová lokalita Železný Brod
Nehodová lokalita Podgorki u Jelení Hory (Polsko)
pro plechovkáře
Nehodová lokalita v Pertolticích
Nehodová lokalita v Piechowice
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nehodové lokality - vyukové video
Teď se na to podívám a na jaře/v létě, až náhodou pojedu kolem, nebudu si z toho skoro nic pamatovat. A pochybuju, že někdo bude cíleně hledat YT video o nějaké zatáčce a bude si ty úseky zkoušet na vlastní kůži.
Jako varování skvělý. Bod za to, že k věci mluví někdo kdo ví a ne zástupce BESIPu, který jezdí jen MHD a omílá mantru, že vysoká rychlost je špatná.
Nicméně, myslím, že by se dotace pro regionální rozvoj daly investovat trochu užitečněji. Když vyrážím na cestu kolem komína, plánuju si snad jen prvních 20-30 kilometrů, protože plánování nemám v krvi a dřív nebo později se z původní trasy ztratím někam úplně jinam. Nevadí mi to. Znamená to ale, že často projíždím někde, kde jsem nikdy předtím nebyla a jediné, na co se spolehám bývá i ve videu zmíněné dopravní značení. Spoustu značení ignoruju, především rychlost, čáry, ... znáte to , ale přesto jsem srábek a moje kůže je mi drahá. Když předpokládám, že "tam někde vepředu" může nastat problém, zvolním, přivřu plyn a vystupuju z "cestovního rauše", protože co kdyby... Stačí třeba cedule se značkou upozorňující na zatáčku, nebo třeba upozornění na křižovatku kdesi v polích nebo lesích, kde sice mám přednost, ale nemám dostatečný rozhled.
Kdo jezdívá i mimo nejprofláklejší lokální motorkářské trasy a během jedné cesty projede víc krajů ví, že rozdíl nebývá jen kvalita silnic, ale právě i v tom značení. Někde značka upozorní na pravotočivou zatáčku, kterou projedete bezpěčně 100+ a ptáte se v duchu "Proč tady??", jindy se přehoupnete přes horizont, za kterým čeká nemilé překvapení v podobě levotočivé, sklonem větším než se dalo čekat a ty reflexní cedule se směrovýma šipkama tam nejsou, zatímco právě tam by měly být. A příval adrenalinu v krvi je tady .
Značení chápu jako vodítko pomáhající předvídat situaci před sebou a v ČR ho považuju za nejméně spolehlivý ukazatel. Na jednu stranu je někde značení zbytečně mnoho a člověk jej přestává vnímat, na druhou stranu tam, kde by mělo být a pomoci, tam není.
A nejlepsi priklad je priklad z praxe, takze najdou pro lidi znamej usek a natoci tam video, kde jasne a nazorne ukazou co se vsechno muze na silnici posrat. A tim ze to ukazuji na realne existujici silnici tak to ma podle me velkou budoucnot. Mnoho lidi by necekalo, ze na tak krasnem povrchu bude v zatacce sterk. A to ze je v zatacce sterk kterej vyhrabvaji auta je jen dukazem toho ,ze i autari tam maji velkej problem projet tu zatacku spravne.
Dal se mi moc libil pohled na motorkare z pohledu auta na mostku z te odbocky, kde az do posledniho metru autar nevidi motorku a motorka nevidi auto. Sou to prakticke ukazky rizik v provozu. Motorkar ani netusi, ze je tam nejaka odbocka. Proste paradne natocene videa.