v prvé řadě bych chtěl říct, že tohle téma jsem si pročetl na diskuzích na zdejším fóru a právě to je důvod proč sem píšu svůj dotaz.
Pokud nepočítám nějaké "maloobjemovky", tak jezdím na motorce 2 roky.
Inu vrtá mi hlavou to, že spousta motorkářů píše, že při podřazování používají na motorce meziplyn. Vzhledem k tomu, že jsem řídil už ledasco(teď myslím mimo motorky) včetně starých náklaďáků, kde nejsou synchrony, tak jsem meziplyn používal a přistihnu se, že i dnes ho v autě kolikrát použiju ač je to prakticky k ničemu.
Nicméně k jádru věci. Meziplyn se skládá k několika kroků :
1) sešlápnutí spojky + vyřazení rychlostního stupně na neutrál
2) puštění spojky + přidání plynu aby se srovnaly otáčky převodovky
3) opětovné sešlápnutí spojky + zařazení nižšího rychlostního stupně
4) puštění spojky
A jednoduše si nedokážu představit, že bych toto měl praktikovat na motorce, protože trefit se do neutrálu například mezi pátým a čtvrtým rychlostním stupněm je prakticky jako vsadit si sportku.
Proto vás prosím o vysvětlení - jak na motorce dáváte meziplyn?
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn
nemako píše: petrumr> nechceš mi přijet poskládat jedenu ZF AS-TRONIC? vypadáš jako odborník rozpůlená je,stačí složit
Ne, mám školení jen na VOITH a dělal jsem komplet je dvoustupnový pragy se zpátečkou. Když je řeč o automatech a jevíš se jak odborník dvoustupnový pragy bez zpátečky najdeš kde?2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn
nemako píše: petrumr> nechceš mi přijet poskládat jedenu ZF AS-TRONIC? vypadáš jako odborník rozpůlená je,stačí složit
Zřejmě tuhle "automatickou" 12-ti kvaltovou převodovku, která je vlastně klasická nesynchro mechanická, jen robotizovaná mám v náklaďáku. A ta řadí jako jsem kdysi řadíval na starý Liazce - pěkně si tam při podřazení dolů vrkne klasickej meziplyn, jen je ten počítač co jí řídí preciznější něž sem býval já - prostě si ty otáčky umí přesně spočítat. Takže je zbytečný to komplikovat mechanicky, když to zvládne soft, ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn
nemako píše: petrumr> nechceš mi přijet poskládat jedenu ZF AS-TRONIC? vypadáš jako odborník rozpůlená je,stačí složit
Máš fotku? Mohls rozpůlit tatrováckou převodovku, ale co si vzpomínám, tak obyčejně převodovky nejsou vrch a spodek. I ty pragovácký nesynchronní osmičky se nerozdělávali celé, obyčejně odcházely ty reduktory. Co té převodovce vůbec je, že je rozdělaná a kolik má najeto. Obyčejně převodovku zkurví řidič, že neodmontoval při tažení kardan. Měnils někdy na automatu olej?