globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: meziplyn
26.11.2014 v 09:36
Ahoj všem,
v prvé řadě bych chtěl říct, že tohle téma jsem si pročetl na diskuzích na zdejším fóru a právě to je důvod proč sem píšu svůj dotaz.
Pokud nepočítám nějaké "maloobjemovky", tak jezdím na motorce 2 roky.
Inu vrtá mi hlavou to, že spousta motorkářů píše, že při podřazování používají na motorce meziplyn. Vzhledem k tomu, že jsem řídil už ledasco(teď myslím mimo motorky) včetně starých náklaďáků, kde nejsou synchrony, tak jsem meziplyn používal a přistihnu se, že i dnes ho v autě kolikrát použiju ač je to prakticky k ničemu.
Nicméně k jádru věci. Meziplyn se skládá k několika kroků :
1) sešlápnutí spojky + vyřazení rychlostního stupně na neutrál
2) puštění spojky + přidání plynu aby se srovnaly otáčky převodovky
3) opětovné sešlápnutí spojky + zařazení nižšího rychlostního stupně
4) puštění spojky

A jednoduše si nedokážu představit, že bych toto měl praktikovat na motorce, protože trefit se do neutrálu například mezi pátým a čtvrtým rychlostním stupněm je prakticky jako vsadit si sportku.

Proto vás prosím o vysvětlení - jak na motorce dáváte meziplyn?

1 reakcí na tento příspěvek meziplyn

26.11.2014 v 22:03 | Nahoru | #1
Ano, o zablokování kola, o tom jsem psal... A prudké podřazení ano, tak to je, ale s rychlým puštěním spojky, meziplyn na tom podíl nemá (měl by pouze bez synchronů, abys mohl rychle podřadit o dost níž a dostat zuby do záběru. Pokud synchrony máš, srovnají to samy a tudíž podřadíš mnohem rychleji a bez riskování, že se netrefíš do stejných otáček)...

Ale když se na to podíváme z praktický stránky, tak vlastně u synchronů není co řešit, protože jejich životnost je v miliónech km, což se normálního smrtelníka netýká. Kdo z Vás má nalítáno na jednom stroji víc než několik miliónů km... U spojky je to ovšem horší, na tý to znát je...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 23:55 | Nahoru | #2

mr_Mic píše:
Ale když se na to podíváme z praktický stránky, tak vlastně u synchronů není co řešit, protože jejich životnost je v miliónech km, což se normálního smrtelníka netýká. Kdo z Vás má nalítáno na jednom stroji víc než několik miliónů km... U spojky je to ovšem horší, na tý to znát je...



ty vole, zase jeden blb, co sežral šalamounovo hovno a teď se v něm maže a stále a furt dokola se v něm sadisticky vymáchává

životnost v miliónech km? To mě poser. Už jen tohle je takovej blábol, že si snad neseděl nikdy ve starším autě. Auto s 300tkm už má dávno po synchronech (nějakej starej levnej pekáč - škodovka typu fel, oct), nebo jak jinak vysvětlíš, že 1 2 a 3 jdou přes zuby? se poseru...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist