globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: meziplyn
26.11.2014 v 09:36
Ahoj všem,
v prvé řadě bych chtěl říct, že tohle téma jsem si pročetl na diskuzích na zdejším fóru a právě to je důvod proč sem píšu svůj dotaz.
Pokud nepočítám nějaké "maloobjemovky", tak jezdím na motorce 2 roky.
Inu vrtá mi hlavou to, že spousta motorkářů píše, že při podřazování používají na motorce meziplyn. Vzhledem k tomu, že jsem řídil už ledasco(teď myslím mimo motorky) včetně starých náklaďáků, kde nejsou synchrony, tak jsem meziplyn používal a přistihnu se, že i dnes ho v autě kolikrát použiju ač je to prakticky k ničemu.
Nicméně k jádru věci. Meziplyn se skládá k několika kroků :
1) sešlápnutí spojky + vyřazení rychlostního stupně na neutrál
2) puštění spojky + přidání plynu aby se srovnaly otáčky převodovky
3) opětovné sešlápnutí spojky + zařazení nižšího rychlostního stupně
4) puštění spojky

A jednoduše si nedokážu představit, že bych toto měl praktikovat na motorce, protože trefit se do neutrálu například mezi pátým a čtvrtým rychlostním stupněm je prakticky jako vsadit si sportku.

Proto vás prosím o vysvětlení - jak na motorce dáváte meziplyn?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 20:37 | Nahoru | #1
.

Naposledy editováno 11.05.2015 13:46:28

(reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 20:47 | Nahoru | #2
ppll> no mě se to ještě nestalo

...ale asi tím, že to umím

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn

26.11.2014 v 21:07 | Nahoru | #3
ppll> Když jsme u toho....co je levnější, výměna opotřebenýho synchronu nebo spojky? Já jen abysme věděli co je výhodnější, jestli šetřit spojku(řazení bez meziplynu) nebo šetřit synchron(řazení s meziplynem)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist