v prvé řadě bych chtěl říct, že tohle téma jsem si pročetl na diskuzích na zdejším fóru a právě to je důvod proč sem píšu svůj dotaz.
Pokud nepočítám nějaké "maloobjemovky", tak jezdím na motorce 2 roky.
Inu vrtá mi hlavou to, že spousta motorkářů píše, že při podřazování používají na motorce meziplyn. Vzhledem k tomu, že jsem řídil už ledasco(teď myslím mimo motorky) včetně starých náklaďáků, kde nejsou synchrony, tak jsem meziplyn používal a přistihnu se, že i dnes ho v autě kolikrát použiju ač je to prakticky k ničemu.
Nicméně k jádru věci. Meziplyn se skládá k několika kroků :
1) sešlápnutí spojky + vyřazení rychlostního stupně na neutrál
2) puštění spojky + přidání plynu aby se srovnaly otáčky převodovky
3) opětovné sešlápnutí spojky + zařazení nižšího rychlostního stupně
4) puštění spojky
A jednoduše si nedokážu představit, že bych toto měl praktikovat na motorce, protože trefit se do neutrálu například mezi pátým a čtvrtým rychlostním stupněm je prakticky jako vsadit si sportku.
Proto vás prosím o vysvětlení - jak na motorce dáváte meziplyn?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn
IronDave píše: ppll> Když jsme u toho....co je levnější, výměna opotřebenýho synchronu nebo spojky? Já jen abysme věděli co je výhodnější, jestli šetřit spojku(řazení bez meziplynu) nebo šetřit synchron(řazení s meziplynem)
kdes přišel na to, že tím ničíš spojku... je to naopak ...
krom toho...
...vyhodit motor kvůli spojce...
a vyhodit motor kvůli převodce, rozebrání převodky a její montáž ...montáž zpět...
napíšu to jasně... určitě raději spojku...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Naposledy editováno 26.11.2014 21:29:15