v prvé řadě bych chtěl říct, že tohle téma jsem si pročetl na diskuzích na zdejším fóru a právě to je důvod proč sem píšu svůj dotaz.
Pokud nepočítám nějaké "maloobjemovky", tak jezdím na motorce 2 roky.
Inu vrtá mi hlavou to, že spousta motorkářů píše, že při podřazování používají na motorce meziplyn. Vzhledem k tomu, že jsem řídil už ledasco(teď myslím mimo motorky) včetně starých náklaďáků, kde nejsou synchrony, tak jsem meziplyn používal a přistihnu se, že i dnes ho v autě kolikrát použiju ač je to prakticky k ničemu.
Nicméně k jádru věci. Meziplyn se skládá k několika kroků :
1) sešlápnutí spojky + vyřazení rychlostního stupně na neutrál
2) puštění spojky + přidání plynu aby se srovnaly otáčky převodovky
3) opětovné sešlápnutí spojky + zařazení nižšího rychlostního stupně
4) puštění spojky
A jednoduše si nedokážu představit, že bych toto měl praktikovat na motorce, protože trefit se do neutrálu například mezi pátým a čtvrtým rychlostním stupněm je prakticky jako vsadit si sportku.
Proto vás prosím o vysvětlení - jak na motorce dáváte meziplyn?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn
milan1963 píše: To by v autoškole měli učit. Nás to při "vojenské trojce " v roce 1981 učili, jízda s Pragou S5T a V3S byla nutností. Dnes je to jinak??
ja se to pred 15 lety v autoskole naucila a od ty doby jsem to nepouzila...k cemu by se to mela dnesni generace ucit do modernich aut?1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn
Vovce píše: ja se to pred 15 lety v autoskole naucila a od ty doby jsem to nepouzila...k cemu by se to mela dnesni generace ucit do modernich aut?
no přeci až se ty moderní werky rozsypou a budem jezdit ve škodárnách
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) meziplyn
Naposledy editováno 11.05.2015 13:46:28