globalmoto_duben_nolan





Téma: žhavení
 
25.11.2014 v 20:34
předem se omlouvám že se tu ptám na něco co nesouvisí s moto. ale protože nejsem registrovaný v žádném autofóru, zkouším zjistit něco tady, protože vím, že tu jsou i lidi co rozumí i plechovkám.
tedy mám focuse 2002 1,8 tdci. stalo se mi už asi 5x, že se mi zničeho nic rozblikala kontrolka žhavení a auto scíplo. během pár vteřin nastartuju a jedu dál, vše ok. když se mi to stalo asi potřetí uvědomil jsem si, že to udělá když projedu pravou zatáčku ostřeji pod plynem. další dva případy mi to potvrdily, a od těch dob si dávám pozor a jedu je zlehka. od té doby nic. ale to není řešení. vím že mě určitě čeká diagnostika, ale chtěl bych se dopředu psychicky připravit na to co mě čeká za ortel. snad ne čerpadlo, protože dávat x desítek litrů se mi zrovna dvakrát nechce. nemáte s tím někdo zkušenost?

1 reakcí na tento příspěvek žhavení

25.11.2014 v 20:48 | Nahoru | #1
Čerpadlo snad nestojí x desítek a asi nebude souviset s kontrolkou žhavení.
U forda me napadá spíš problém v elektrice, nekde volný kontakt, klidne na kostrě?
Ale opravdu nevim, snad jsem te aspon uklidnil

žhavení

25.11.2014 v 20:53 | Nahoru | #2
Když se to děje vyloženě jen v ostřejší pravé zatáčce (tedy větší odstředivé síly působící doleva), tak to celkem jistě bude volný nějaký konektor. Neznám sice přesně tento typ, ale blikání kontrolky žhavení klidně může značit nějakou zcela jinou chybu, se žhavicím okruhem nesouvisející. Navíc, když závada ve žhavicím okruhu (přerušení, zkrat) by v žádném případě neměla motor za jízdy vypnout.

1 reakcí na tento příspěvek žhavení

25.11.2014 v 20:53 | Nahoru | #3
Všeobecně blikající kontrolka žhavení symbolizuje závadu na elektronice řízení motoru = diagnostika. Jelikož je do elektronické vstřikovací soustavy začleněno mnoho komponentů, nemůže ti nikdo zodpovědně říct, co tě čeká. Jenom ten, co těmhle autům rozumí, napíchne a bude chytřejší.

Edit: Podobnou příčinu při průjezd zatáčkou jsem řešil kdysi na čerpadle VP 37 u Audi A6 2.5 TDi 103kW, kdy došlo ke krátkodobému výpadku motoru a jednalo se o vadný snímač zdvihu jehly, ovšem závada se hlásila jako vadný snímač regulačního šoupátka.

Proto zdůrazňuji, navštiv někoho, kdo tomu rozumí, zná systém a závislosti a nemění jen tupě díly podle výpisu z registru závad...

Naposledy editováno 25.11.2014 20:58:15

(reakce na) žhavení

25.11.2014 v 20:57 | Nahoru | #4
2x

Naposledy editováno 25.11.2014 20:57:57

žhavení

25.11.2014 v 21:23 | Nahoru | #5
v nějakém starším fordfóru jsem četl vlákno kde psali že blikání žhavení značí problém v palivovém systému. že to může signalizovat jak vstřiky, tak čerpadlo, lištu, váhu vzduchu a žhavící svíčky. a ještě nějaký spínač plynu a další, co si už nepamatuju.
mě zaráží že motor chcípne a prakticky okamžitě jde nastartovat. jako by si jen cucunul vzduchu nebo tak něco

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) žhavení

25.11.2014 v 21:46 | Nahoru | #6
[quote=dva_hrnce]Čerpadlo snad nestojí x desítek a ...quote]
bohužel ano. vstřikovací čerpadlo se pohybuje kolem 40 tisíc. ono u škodovek to o moc levnější není

1 reakcí na tento příspěvek žhavení

25.11.2014 v 21:49 | Nahoru | #7
dík za rady. kdyby ještě někdo měl nějaký tip, díky předem za něj. asi se objednám na diagnostiku do sevisu v automobilní škole. tam to prý dělají celkem poctivě a nemění jen bezhlavě díly

(reakce na) žhavení

25.11.2014 v 21:57 | Nahoru | #8

radioboris píše: [quote=dva_hrnce]Čerpadlo snad nestojí x desítek a ...quote]
bohužel ano. vstřikovací čerpadlo se pohybuje kolem 40 tisíc. ono u škodovek to o moc levnější není


Hmm, nic veselého, já vím proč se naftě braním, i kdyz jinak je fajn, nebýt těch "vedlejších nákladů"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) žhavení

26.11.2014 v 13:08 | Nahoru | #9
radioboris> Myslíš v té automobilní škole, kde jsem jednou ještě coby oušťák objednal výměnu pravé poloosy a vyměnili mi levou? Osud ti buď milostiv...

(reakce na) žhavení

26.11.2014 v 13:50 | Nahoru | #10
vybouřená_mrkev> u toho auta to neni taková tragédie, ale kdyz ti vyndaj pravou ledvinu místo levé, to je větší průser!

(reakce na) žhavení

26.11.2014 v 19:17 | Nahoru | #11

radioboris píše: [quote=dva_hrnce]Čerpadlo snad nestojí x desítek a ...quote]
bohužel ano. vstřikovací čerpadlo se pohybuje kolem 40 tisíc. ono u škodovek to o moc levnější není

Neboj za čerpadlo tolik nedáš.Nechával jsem jej před třemi týdny repasovat na stejné auto.Čerpadlo je po kompletní GO přímo v BOSCH servise na čerpadla a i s nastavením na počítači po zamontování do auta přímo jejich technikem to stálo necelých 18 tis.Čerpadlo jsem si vyndal a dovezl do servisu sám a oni mi sem s ním poslali technika,který ho namontoval a seřídil kvůli záruce.

žhavení

2.12.2014 v 20:24 | Nahoru | #12
tak uvidíme. až se dozvím něco víc, dám sem echo, by si případně mohl kdosi počíst. zatím kluci dík

žhavení

27.7.2015 v 22:36 | Nahoru | #13
trochu jsem pozapomněl říct jak to dopadlo. ukázalo se že na vině je jak čerpadlo, tak vstřiky. moc mě tím nepotěšili.
bosch servis repasoval čerpadlo a vstřiky. cena necelých 35000,-

Naposledy editováno 27.07.2015 22:38:06

žhavení

28.7.2015 v 12:12 | Nahoru | #14
Ale zas jezdíš za 4.8 na sto a je pohoda, ne?

žhavení

28.7.2015 v 12:31 | Nahoru | #15
Otázkou jest, zda by ty prachy, co teď dal za opravu, vůbec za dobu, co vůz má, projezdil v benzinu. To je přesně ono, že diesel má sice menší spotřebu, ale někdy ta úspora bohužel jde do kopru v nákladech na opravy.

žhavení

28.7.2015 v 12:53 | Nahoru | #16
proto bych, s mým nájezdem u auta zhruba 5000km ročně, nikdy naftáka nechtěl...

žhavení

28.7.2015 v 18:11 | Nahoru | #17
No tak to je byyyyznyyys,
stačilo vyměnit palivový filtr a bylo by ale jen tak pro ostatní, znečištěný filr, nikdo to nemění a jen jezdí a nebo zaplatí 35 tyček, to bych to auto raději hodil ze skály.
Ciao Píny

žhavení

28.7.2015 v 22:17 | Nahoru | #18
čerpadla na motorech 1,8 TDCI se serou docela často.... vliv má určitě kvalita nafty která když tenhle motor vymýšleli měla ještě jinou barvu....

žhavení

29.7.2015 v 08:45 | Nahoru | #19
To je pravda... dřív, když se člověk pocmrndal naftou, smrděl ještě týden a flek na betonu se držel hezky dlouho. Dnes se to za chvíli odpaří a vyčáchne. A benzin už také rozhodně nesmrdí tak, jako dřív. Mimochodem, máme 2kW centrálu (motor OHV 196ccm, 5.5k), koupenou před 10 lety, v nádrži je furt benzin, co tam byl ještě na krámě (díkybohu centrálu nebylo zatím třeba nutně použít) - a motor chytne na druhé zatažení! Pochybuju o tom, že by tam dnešní "benzin" vydržel tak dlouho.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist