Připomnělo mi to, jak jsme v jednom semestru měli jako závěrečnou práci návrh dost brutální převodovky - 4 hřídele a výstup za roh. Když jsem měl všechno spočítané a navržené a kreslil jsem výkres který jsem měl ráno odevzdat (tuší na pauzák, aby bylo jasno
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
) zjistil jsem ve dvě ráno, že se chybička vloudila a že největší převodové kolo hrábne do vedlejšího hřídele
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Zeslabit hřídel jsem nemohl, zmenšit dané kolo by znamenalo přepočítat celou převodovku od začátku, což se do rána stihnout nedalo. Vyřešil jsem to nevídaným strojnickým prvkem - takzvanou ozubenou vačkou
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Kolo mělo na výkresu rádius na jednu stranu 200 mm a na druhou jen 195, což byla při tom průměru dostatečně malá odchylka na to, aby si toho ráno oko zkoušejícího všimlo
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Semestrální práce prošla a já se jen modlil, ať to proboha někoho někdy nenapadne zkusit vyrobit, protože tohle by neseskládali ani za pomoci velkého lisu