globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jízda v zimě
14.11.2014 v 18:05
Dojrej, chtěl bych se zeptat jaké máte zkušenosti s jízdou na motorce když je kolem 10 stupňů. Mně se zdá že motorka líp jede když je zima nevim čim to je ale nemůže to být řidčí vzduch ?
Předchozí
1 2
Následující

Jízda v zimě

14.11.2014 v 18:10 | Nahoru | #1
To dokonale poznáš na simsonu. Jak je kolem 5 stupňů nebo míň, tak to rve ruce.

To samé jízda v noci, kolikrát i 70 je jako 150

Nějaký fyzik to tady určitě rád vysvětlí. Třeba se tu i JMK ukáže

Jízda v zimě

14.11.2014 v 18:18 | Nahoru | #2
To je stejný,jako jízda v dešti.Vlhčí vzduch dělá se sáním divy

Jízda v zimě

Skvělá odpověď, děkuji! 14.11.2014 v 18:19 | Nahoru | #3
Keď som jazdil na čz 175 asi pred 37 rokmi tak po daždi keď sa ochladilo tak motorka išla oveľa lepšie. Teraz to už necítim, bo mám veľké motorky a nejazdím po daždi. Je to tým, že v chladnejšom vzduchu je viac kyslíku. Čím je vyššia poloha tak motorka ide horšie. Hore je redší vzduch, čiže menej kyslíku. Pekne to je vidno v manuály pre Hondu CR 250. Pre každú nadmorskú výšku, máš iné naladenie karburátoru. A ešte, keď je taká zima už ako dnes a jazdíš na vzducháči, tak je válec viac chladený piest je nahriatý a zmenší sa vôľa medzi piestom a valcom. Lepšie tesní. . Ale potom, teraz večer som už prechladený.

Jízda v zimě

14.11.2014 v 18:21 | Nahoru | #4
Dokedy som to dopísal, tak ma dvaja predbehli.

1 reakcí na tento příspěvek Jízda v zimě

14.11.2014 v 19:01 | Nahoru | #5
krokoš: Trochu si pleteš pojmy, ale v podstatě máš pravdu. Není to ani tak o obsahu kyslíku jako o hustotě vzduchu. Protože tě nezajímá kolik litrů vzduchu do motoru dostaneš, ale kolik kilo ho tam dostaneš

Ve vyšších polohách vzduch řidší, takže se ho do motoru dostane menší hmotnostní množství.

S tou teplotou to platí stejně - nižší teplota vzduchu=> vyšší hustota vzduchu=> do motoru ho tím pádem dostaneš víc kilogramů

1 reakcí na tento příspěvek Jízda v zimě

14.11.2014 v 19:07 | Nahoru | #6
Když je chladno, tak je jednak hustší vzduch a taky studenější palivo. Hustší vzduch = více kyslíku (hmotnostně). Studenější palivo = větší ochlazení směsi ve válci díky větší potřebě tepla na odpaření benzínu. K tomu přidej větší rozdíl teplot mezi vnějškem a vnitřkem válce během hoření paliva = rozdíl tlaků. To všechno zvyšuje výkon motoru - sice nepatrně o procentíčka, ale u slabýho motoru to jde poznat - v létě máš nad asfaltem klidně přes 50 stupňů a teď třeba jen 5 - a to už máš nezanedbatelných 45 stupňů rozdíl. Po dešti, nebo při mlze když je vysoká vlhkost vzduchu ti ještě něco přidá na výkonu ta vlhkost ze vzduchu.

(reakce na) Jízda v zimě

14.11.2014 v 19:18 | Nahoru | #7
charlie.vtx1800> mi jednou u fika kombinace vlhka, chladu a mlhy přidala zkušenosti stopaře, nakonec jsem jel i s fichtlem :)
Za boha s tím nic nešlo, pak stál 3 dny v suchu a teple a zas jel, asi indukčka nebo co..
Ale dokud jel tak jel líp, to jo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda v zimě

14.11.2014 v 19:50 | Nahoru | #8

fatik píše: krokoš: Trochu si pleteš pojmy, ale v podstatě máš pravdu. Není to ani tak o obsahu kyslíku jako o hustotě vzduchu. Protože tě nezajímá kolik litrů vzduchu do motoru dostaneš, ale kolik kilo ho tam dostaneš

Ve vyšších polohách vzduch řidší, takže se ho do motoru dostane menší hmotnostní množství.

S tou teplotou to platí stejně - nižší teplota vzduchu=> vyšší hustota vzduchu=> do motoru ho tím pádem dostaneš víc kilogramů


naprosto brilantní dedukce, ještě si vydedukuj, proč hoří směs (díky jaké složce z toho tvého vzduchu)

Naposledy editováno 14.11.2014 19:51:02

1 reakcí na tento příspěvek Jízda v zimě

14.11.2014 v 20:11 | Nahoru | #9
Je to tak, ale poznal jsem to pouze na fychtloj

Jízda v zimě

14.11.2014 v 20:23 | Nahoru | #10
Na silnejch moto to prakticky nepoznám,zato ve svým autě na LPG okamžitě.To těch 200kobyl tahá po dešti zvodpovědnějc

Jízda v zimě

14.11.2014 v 21:16 | Nahoru | #11
Docela je to i znát, když silnice vede skrz pořádnej les. Jak to nasaje ten okysličenej vzduch, tak to jde ochotnějc za plynem

2 reakcí na tento příspěvek Jízda v zimě

14.11.2014 v 21:40 | Nahoru | #12
Přesně jak se píše, po dešti nebo v pořádně mlze sem dával rovinku se simsonem přes 90km/h

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda v zimě

15.11.2014 v 06:58 | Nahoru | #13

xv535_s51 píše: Přesně jak se píše, po dešti nebo v pořádně mlze sem dával rovinku se simsonem přes 90km/h



Jasně..... Nesmíš věřit všemu - natož NDRáckýmu tachometru ....

1 reakcí na tento příspěvek Jízda v zimě

15.11.2014 v 08:34 | Nahoru | #14
Paráda, ako píše Dekker.dave, to bola paráda, keď si vpálil do lesa v horúcom lete .Po daždi ako píše xv535 s 51tiež pravda, ale zaserieš motorku. V hmle je zima , aj sa rosí sklo .Piwell, neveriaci Tomáš, keď je dobrý Timťon a ešte aj dobrý tacháč tak v poho .Mňa raz predbehol Pionier ja som šiel na Jawe 350, skoro som spadol s motorky, hrozný rev, som sa zľakol a zmizol v dáli.

(reakce na) Jízda v zimě

15.11.2014 v 08:45 | Nahoru | #15

Dodo_Terra píše: Je to tak, ale poznal jsem to pouze na fychtloj



třiapule to dělala taky.
Počasí mělo vliv. Nepřidalo to nic extra, ale rozdíl si ucítil po 200 metrech.

Jízda v zimě

Skvělá odpověď, děkuji! 15.11.2014 v 09:01 | Nahoru | #16
Na vině je rozdíl teplot. Se stoupajícím rozdílem při přivádění a odvádění tepla stoupá účinnost spalovacího cyklu. Můžeš si to nastudovat (viz. Ottův oběh). Nebo tady na obrázku to máš i se vzorečky ...



A to o hustotě vzduchu jak psali kolegové platí též.

3 reakcí na tento příspěvek Jízda v zimě

Skvělá odpověď, děkuji! 15.11.2014 v 09:10 | Nahoru | #17
Nejlepší je, když je tak 0°-5°C a 80% až 100% vlhkost luftu, ale jede to pak hrozně a ani brzdy tomu nestíhaj



(reakce na) Jízda v zimě

15.11.2014 v 09:48 | Nahoru | #18

dewwil píše: Nejlepší je, když je tak 0°-5°C a 80% až 100% vlhkost luftu, ale jede to pak hrozně a ani brzdy tomu nestíhaj





dost dobrý a hlavně ta dědina odkud seš je taky k věci

(reakce na) Jízda v zimě

15.11.2014 v 10:46 | Nahoru | #19

Piwell píše: Jasně..... Nesmíš věřit všemu - natož NDRáckýmu tachometru ....



Tachometru bych aji věřil... Když mám 70ccm válec a Řetězové kolečko 17z...

(reakce na) Jízda v zimě

15.11.2014 v 10:52 | Nahoru | #20

krokoš píše: Paráda, ako píše Dekker.dave, to bola paráda, keď si vpálil do lesa v horúcom lete .Po daždi ako píše xv535 s 51tiež pravda, ale zaserieš motorku. V hmle je zima , aj sa rosí sklo .Piwell, neveriaci Tomáš, keď je dobrý Timťon a ešte aj dobrý tacháč tak v poho .Mňa raz predbehol Pionier ja som šiel na Jawe 350, skoro som spadol s motorky, hrozný rev, som sa zľakol a zmizol v dáli.



JAWA se dobře předjíždí, hlavně do kopce, když na ní sedí 100kg řízek

(reakce na) Jízda v zimě

15.11.2014 v 11:01 | Nahoru | #21

dewwil píše: Nejlepší je, když je tak 0°-5°C a 80% až 100% vlhkost luftu, ale jede to pak hrozně a ani brzdy tomu nestíhaj




Tak tyhle podmínky už jsou vyšší dívčí a výkon spíš na škodu, ale dá sa i tak.
Jednou jsem taky dojel na jaře o slunečném dni do prace a druhy den bylo bílo, taky jsem odjel a dojel

Jízda v zimě

Skvělá odpověď, děkuji! 15.11.2014 v 11:09 | Nahoru | #22
xv535 S51 ten Pionier ma predbehol dole kopcom v tiahlej pravotočivej zatáčke, šiel som asi 90 km/h, musel ísť niečo vyše 100 km/h riadne mastil a reval. .Dewwil paráda aj ja mám takú foto



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda v zimě

16.11.2014 v 00:13 | Nahoru | #23

fockewulf píše: naprosto brilantní dedukce, ještě si vydedukuj, proč hoří směs (díky jaké složce z toho tvého vzduchu)



Samozřejmě že je to o kyslíku. Já jsem jenom poukazoval na to, že se se stoupající nadmořskou výškou nemění procentuální množství kyslíku ve vzduchu, ale celková hustota vzduchu.

1 reakcí na tento příspěvek Jízda v zimě

16.11.2014 v 14:28 | Nahoru | #24
V MGP se před závodem v horku chladí nádrž. Má to určitě něco do sebe. Studená směs....

(reakce na) Jízda v zimě

17.11.2014 v 18:48 | Nahoru | #25
Marex> Dělá se to proto (u formulových vozů dřív třebas aj aby se do nádrží vlezlo víc paliva), ale tady je to hlavně že aby se z paliva neodpařily lehké frakce...
Chladnější a vlhký vzduch výrazně zvyšuje objemovou účinnost motoru, páč se ho jednoduše nasaje víc...i proto se používal nástřik vody do sacího potrubí, aby výparné teplo vody snížilo teplotu nasávaného vzduchu...taková jednoduchá forsáž...

Jízda v zimě

17.11.2014 v 21:21 | Nahoru | #26
Velkou roli hraje vlhký vzduch, protože drobné částice vody při nasáti a následném zážehu se voda promění na expandující páru. Skutečně, jak píše kolega Zdenalbenal, za II. svět. války Němci, pro zvýšení výkonu leteckých motorů stříkali pod píst vodní mlhovinu a vzniklá pára pomáhala v krizových situacích pilotům uniknout. Válku, ale stejně prohráli.
Firma Ford v padesátých letech montovala do aut asi 3 litrovou nádržku na vodu, která byla v určitém režimu přisávána do karburátoru a zvyšovalo to výkon.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda v zimě

18.11.2014 v 16:44 | Nahoru | #27

dewwil píše: Nejlepší je, když je tak 0°-5°C a 80% až 100% vlhkost luftu, ale jede to pak hrozně a ani brzdy tomu nestíhaj





Pak že dvouvály jsou psycho a ty s tím jezdíš na sněhu, ty jo to je fakt magořina TL na sněhu :) vole

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda v zimě

18.11.2014 v 19:39 | Nahoru | #28

Sefo píše: Pak že dvouvály jsou psycho a ty s tím jezdíš na sněhu, ty jo to je fakt magořina TL na sněhu :) vole



No hele dvakrát, když jsem projížděl na červenou s bloklým předním kolem mi tleskala prdel jak lidi při potlesku v Národním... jak na saních, ale lidi mě viděli v autech už zdálky jak to krotím tak radši počkali až projedu Dal jsem v těhle sračkách 35km a byl jsem rád, že jsem celej, někde najdu fotky po jízdě, kolem světla a na helmě led, že nešlo ani otevřít plégo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jízda v zimě

19.11.2014 v 14:25 | Nahoru | #29
dewwil> A to jsi musel jet, nebo jsi chtěl? :)

Jízda v zimě

19.11.2014 v 17:10 | Nahoru | #30
Sefo:
250 km, teplota od -11°C do -18°C, chtěl





















Naposledy editováno 19.11.2014 17:12:22
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist