Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Dojrej, chtěl bych se zeptat jaké máte zkušenosti s jízdou na motorce když je kolem 10 stupňů. Mně se zdá že motorka líp jede když je zima nevim čim to je ale nemůže to být řidčí vzduch ?
Když je chladno, tak je jednak hustší vzduch a taky studenější palivo. Hustší vzduch = více kyslíku (hmotnostně). Studenější palivo = větší ochlazení směsi ve válci díky větší potřebě tepla na odpaření benzínu. K tomu přidej větší rozdíl teplot mezi vnějškem a vnitřkem válce během hoření paliva = rozdíl tlaků. To všechno zvyšuje výkon motoru - sice nepatrně o procentíčka, ale u slabýho motoru to jde poznat - v létě máš nad asfaltem klidně přes 50 stupňů a teď třeba jen 5 - a to už máš nezanedbatelných 45 stupňů rozdíl. Po dešti, nebo při mlze když je vysoká vlhkost vzduchu ti ještě něco přidá na výkonu ta vlhkost ze vzduchu.
charlie.vtx1800> mi jednou u fika kombinace vlhka, chladu a mlhy přidala zkušenosti stopaře, nakonec jsem jel i s fichtlem :)
Za boha s tím nic nešlo, pak stál 3 dny v suchu a teple a zas jel, asi indukčka nebo co..
Ale dokud jel tak jel líp, to jo