globalmoto_kveten





Téma: Kurvítko
 
12.11.2014 v 20:11
"Kurvítko" pro mě znamená součástka která přestane pracovat po 25 měsících, tedy těsně po záruce. To na úvod. Sekačka na trávu, která postupně ztrácela výkon, až přestala pracovat úplně. Vzhledem k tomu, že střílela do karburátoru, hledal jsem chybu v chudé směsi. Po hodně dlouhém hledání jsem našel karburátor z podobného motůrku. Vyrobil přírubu a vyzkoušel. Bohužel se nic nezměnilo, takže karburátor jsem vyloučil. Po sundání víka ventilů mě bylo jasno, vahadla ventilů zde nejsou na čepu, jak bývá obvyklé, ale otočná na polokouli. To, aby tlačila na ventily v ose (což se jim očividně nechtělo ) zajišťují tyčky (zdvihátka) ventilů, která jsou vedena (a teď pozor!) 0.8 mm měkkým pozinkovaným plechem. Tyčky plech prodřely, vahadla se sesmekla z ventilů a časování je fuč. Nejdřív jsem nemohl pochopit, jak konstruktér mohl udělat takovou chybu u motoru, kterých se vyrábí desetitisíce. Čím víc jsem o tom přemýšlel, zjistil jsem, že konstruktér je vlastně génius. Zkuste vymyslet součástku, která má vydržet 25 měsíců. A pokud by náhodou tolik nevydržela, pro servismana je to otázka pár minut. Prostě kurvítko, tak jak má být
-Ale mě nedostanou vyrobil jsem nové vedení tyček z 19312 o síle 4mm. Sestavil zpět, nastavil časování a sekačka běží mnohem lépe, než když byla nová. Myslím, že s nějakým nastavováním motoru se moc nezabývali.
- Vše jsem "zdokumentoval" na fotkách
- Moje otázka zní: S jakými "kurvítky" se se v životě setkali?








































1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kurvítko

19.6.2015 v 18:31 | Nahoru | #1
J.M.K.> Těch 200 lanek je na jiné typy, které se nehodí. Máš pravdu, tento motor se objevuje i jinde. Mě se líbí konstrukce kterou má briggs stratton, není to OHV, vlastně je to spodový motor, vačka v oleji přímo zvedá ventily.

(reakce na) Kurvítko

20.6.2015 v 12:08 | Nahoru | #2
-HAD-> Tak to bude ono... když před časem v jedné "Tesla" skupině se též rozjela diskuse o kurvítkách, dal jsem tam odkaz na toto vlákno a jeden kolega mi tam napsal, že "už konečně chápe, proč při výběru sekačky mu prodavač doporučoval raději motor SV, jak OHV". A motory B&S už mi doporučovalo dost lidí, tak toto je další důkaz. Ono na rozvodu SV prakticky není co posrat - tam jedinou slabinou je pak nevhodný tvar spal. prostoru, ale to u sekačkových motorů nevadí. To samé hlava "T" a hlava "F".
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist