1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
gugo píše: Borntobewild> to je divny ze by to alternator neprezil. 1. by to melo mit tepelnou ochranu na vinuti, 2. v aute me nikdy altik neodesel na to ze by musel jet na plny vykon. At uz to bylo s vybitou baterkou (startovani pres kabely) nebo po pripojeni karavanu s uplne vytlucenou baterkou. Coz se bavime o modernich alternatorech, kde nevim jak to ma osizeny vinuti za ucelem usetrit 100g Cu. Na lodi mam stary mercruisery 3.0 u toho je alternator koncepcne tak neco jak ve skoda 120 a bezne to po noci nahodim a pripojim vybity 2x100 Ah baterky, takze to treba 2-3 hodiny plavby dobiji co to da a zadnej problem.
Tepelnou ochranu jsem v altíku zatím neviděl. Obvykle je chráněn svou vlastní indukčností, pokud není vinutí poddimenzované. 1) Odebíraný proud indukuje opačné magnetické pole - oslabuje tím to buzené a tím i indukované napětí - tedy to s odběrem klesá. 2) S otáčkami roste frekvence napětí a proudu, tím roste i impedance která klade "odpor" tomu proudu. Tedy zatímco napětí na prázdno s otáčkami roste, proud nikoliv.