megamoto_megaparts_leden





Téma: výměna gufer v předních vidlicích
26.10.2014 v 12:24
Jak mooc je složité vyměnit v předních vidlích u kawy zxr gufera? Zvládnu to sám?

výměna gufer v předních vidlicích

26.10.2014 v 12:27 | Nahoru | #1
Uvezu to? Pane Lorenz?

Jistě že je na tom "prd" ale trochu šikovnosti a dílenské praxe to chce... a taky stojan, trochu nářadí a přípravek na naražení gufer...

Jinak do Tvé moto je předepsaný olej 5W a 400ml do každé šavle.

Hledej návody na youtube, ať získáš představu, o čem to je

Naposledy editováno 26.10.2014 12:34:31

výměna gufer v předních vidlicích

26.10.2014 v 12:33 | Nahoru | #2
Tady je to na ZX6R usd jako usd

1 reakcí na tento příspěvek výměna gufer v předních vidlicích

26.10.2014 v 12:34 | Nahoru | #3
Jinak třeba v Halbichovi to vychází myslim na 3000 když je tam přivezeš solo a když je budou sundavat z moto tak 3500

Naposledy editováno 26.10.2014 12:34:56

(reakce na) výměna gufer v předních vidlicích

26.10.2014 v 19:50 | Nahoru | #4
Fidlous> No zrovna u ZX6R 03-04 ikdyž sou taky USD vidle tak sou uvnitř trochu jiné než na ZXR. Už přesně nevím v čem byl rozdíl, ale dělal sem už oboje vidle a vím že se to něčím lišilo.

výměna gufer v předních vidlicích

26.10.2014 v 20:06 | Nahoru | #5
Jinak k tématu. Ono na tom nic není ale i je, pokud by to byli klasické konvenční vidle bez možnosti jakéhokoli nastavení, tak ještě budiž pro člověka který to nikdy nedělal. Ale ZXR už má USD vidle s možností nastavení předpětí pružiny a tlumení v jednom směru, a pokud se to při skládání přesně nenastaví, tak mechanismus na seřizování tlumení nebude fungovat jak má!

Pro autora vlákna: Jestli do toho chceš jít opravdu sám, velice doporučuju stáhnout si servisní manuál na ZXR od Haynes, myslím že bude i tady na motorkářích. Máš to tam do detailu popsané jak vše krok za krokem dělat. A pokud neumíš anglicky....
.... tak máš štěstí že mám dobrou náladu a hodím ti sem doslovný český překlad, jelikož kdysi v zimně když nebylo do čeho píchnout tak sem to z nudy přeložil
Tady je:
Přední vidlice (J, K, L a M model)
- výměna oleje a celková kontrola

Poznámka: Před rozebráním vidlice si přečtěte postup, přičemž zvláštní pozornost věnujte kroku týkajícího se demontáže šroubu držícího tlumič. Pokud nemáte přístup ke speciálnímu nářadí, můžete povolit šroub před tím, než vidlici rozeberete. Tlak pružiny pomůže udržet tlumič před protáčením.

Výměna oleje
1 Povolte zátku vidlice a demontujte vidlice (viz bod 4).
2 Odšroubujte zátku vidlice (viz. obr.). Převraťte vidlici nad prázdnou nádobu a vylijte tolik oleje kolik jde (víc se vylije při rozebrání) (viz. obr.).
3 Vyšroubujte zátku vidlice ze seřizovacího šroubu předpětí pružiny (viz. obr.). I když to není nezbytně nutné při výměně oleje, je nutné zkontrolovat O-kroužek na seřizovacím šroubu předpětí pružiny.
4 Kawasaki vyrábí speciální nářadí, které se používá pro stlačení pružiny vidlice rukou tak, že je možné matici na konci pístnice tlumiče povolit (viz. obr.). Pokud nemáte speciální nářadí, můžete použít kombinované kleště s dlouhými čelistmi, kterými pružinu stlačíte přes spodní nálitek rozpěrky (viz. obr.). Zatlačíte na obou stranách kleští (v případě potřeby mějte asistenta), až rozpěrka odkryje matici na konci pístnice tlumiče, pak posuňte vršek rozpěrky stranou a povolte pružinu tak, že se vršek rozpěrky opře proti matici (viz. obr.).
5 Na matici použijte plochý otevřený klíč a druhý klíč na šroub pro seřízení předpětí pružiny (viz. obr.). Podržte matici a točte šroubem proti směru hodinových ručiček, dokud se mírně neoddělí. Nyní můžeme šroub s pístnice odšroubovat ručně (viz. obr.).
6 Demontujte rozpěrku, pružinu a tyčku pro seřizování tlumení při roztažení (viz. obr.).
7 Znovu převraťte vidlici nad nádobu a 10x nebo víckrát zapumpujte pístnicí tlumiče nahoru a dolů dokud nevyteče zbývající olej.
8 Otočte vidlici do vzpřímené polohy a vytáhněte pístnici (viz. obr.). Zašroubujete matici na pístnici směrem dolů a ujistěte se, že je alespoň 12 mm od konce závitu.
9 Vložte seřizovací tyčku tlumení do pístnice.
10 zasuňte celou pístnici do vidlice a posuňte kluzák dolů až na konec nosné trubky vidlice.
11 Naplňte vidlice olejem do takové výšky jak je uvedeno ve specifikacích této kapitoly (je to víc než je uvedeno výše).
12 Pomalu 5x zapumpujte pístnicí nahoru a dolů než se olej v nosné trubce vyčistí od bublinek.
13 Několikrát vytáhněte a stlačte kluzák. Když to děláte ujistěte se, že výška hladiny oleje zůstává nad dvěma dírami v horní části nosné trubky.
Upozornění: Během tohoto kroku, neroztahujeme vidlice po celou dráhu zdvihu nebo přebytečný olej se dostane do nosné trubky vidlice, zvýšení hladiny cca o 30 mm.
14 Nechte vidlici stát 5 nebo více minut, aby se veškeré zbývající vzduchové bubliny dostali na hladinu oleje.
15 Stlačte vidlici na doraz a změřte výšku hladiny oleje. Nejlepší způsob jak to provést je pomocí speciálního přípravku pro měření výšky hladiny oleje, který tvoří stříkačka a hadička pro odsávání oleje (viz. obr.). Zasuňte hadičku do nosné trubky tak, že její konec je ve správné vzdálenosti od horního okraje vidlice. (vzdálenost je uvedená ve specifikacích této kapitoly). Stříkačkou nasávejte olej dokud nezačnete nasávat vzduch. V tomto okamžiku je výška hladiny oleje správná.
16 Vložte pružinu hustším závitem nahoru. Vložte rozpěrku na pružinu.
17 Zkontrolujte O-kroužek na šroubu pro seřizování předpětí pružiny. Pokud je ve špatném stavu, vyměňte jej.
18 Změřte hloubku šroubu pro seřizování tlumení uvnitř šroubu pro seřizování předpětí pružiny v zátce vidlice. V případě potřeby nastavte šroubovákem šroub tak, aby byla hloubka 25mm.
19 Stlačte pružinu a zapřete vrchní část rozpěrky proti matici, jak je popsáno v kroku 4.
20 Vytáhněte pístnici tlumiče a šroub pro seřizování předpětí pružiny zašroubujte až po konec závitu.
21 Utáhněte matici pístnice a šroub pro seřizování předpětí pružiny proti sobe na moment uvedený ve specifikacích této kapitoly.
22 Namontujte zátku na šroub pro seřizování předpětí pružiny (pokud je demontovaná).
23 Podle kroku 4 namontujte vidlici. Vyměňte olej v druhé vidlici.

Demontáž
24 Proveďte kroky 1 – 7 pro demontáž horní části vidlice.
25 Strčte šroubovák mezi prachovku a kluzák (viz. obr.).
26 Vysaďte pojistný kroužek s drážky (viz. obr.).
27 Držte kluzák a zkoušejte několikrát škubnout za nosnou trubku, dokud se gufero a vodítko škubnutím neuvolní (viz. obr.). Gufero a podložka zůstanou na nosné trubce.
28 Demontujte zajišťovací šrouby a podložky přední osy (viz. obr.).
29 Pro zabránění protáčení šroubu držícího tlumič použijte vhodný přípravek, který zapadá do šestihranu v horní části tlumiče. Pokud nemáte speciální nářadí, můžete povolit šroub před demontáží zátky vidlice. Předpětí pružiny vidlice by mělo zabránit protáčení tlumiče. V praxi se obvykle používá pneumatický klíč, který šroubem zatočí tak rychle a silně, že se tlumič nestačí protočit.
30 Vyšroubujte šroub a těsnící podložku (viz. obr.).
31 Vytáhněte tlumič ven z vidlice (viz. obr.).

Kontrola
32 Očistěte všechny díly v čističi a pořádně vyfoukejte do sucha stlačeným vzduchem jestli je k dispozici. Zkontrolujte nosné trubky vidlice a kluzáky, vodítka a pístnici tlumiče, jestli nejsou poškrábané, neodlupuje se z nich chrom nebo nejsou nadměrně či abnormálně opotřebené. Hledejte promáčknutí na nosných trubkách, v případě poškození trubky vyměňte. Zkontrolujte gufera jestli nejsou poškozená. V takovém případě je zřejmé, že bude kolem nosné trubky unikat ven olej. Všechny opotřebované nebo vadné díly vyměňte za nové.
33 U nosné trubky vidlice zkontrolujte házivost.
Upozornění: Pokud zjistíte, že je trubka zohnutá, nerovnejte ji, ale vyměňte ji za novou.
34 Změřte celkovou délku pružiny vidlice a zkontrolujte, zda nemá trhlinky nebo jiné poškození. Porovnejte délku s minimální délkou uvedenou ve specifikacích této kapitoly. Jestli je pružina vadná nebo ochablá, vyměňte obě pružiny za nové. Nikdy neměňte pouze jednu pružinu.
35 Zkontrolujte vodítka zda nejsou opotřebená nebo zničená (viz. obr.). Pokud je jejich povrch opotřebovaný nebo poškrábaný, vyměňte je. Roztáhněte menší vodítko a stáhněte ho s nosné trubky, poté můžete stáhnout větší vodítko (viz. obr.). Při instalaci nového malého vodítka ho roztáhněte jen tolik, aby šlo nasadit na trubku.
Montáž
36 Montáž je opakem demontáže.

výměna gufer v předních vidlicích

26.10.2014 v 20:33 | Nahoru | #6
Pokud by to nestačilo, ještě zkopíruju návod co sem kdysi psal kámošovi, už sem ho sem na foru několikrát dával, je to taky konkrétně na ZXR
1.
Přidám ti k tomu i nějaké obrázky, snad to z toho pochopíš;)
Takže na první fotce je rozdělaná moje vidle.
Popis dílů:
1. zátka vidlice - je v ní šroub pro seřízení předpětí pružiny a taky šroub pro seřízení tlumení při roztažení.
2. kluzák vidlice
3. nosná trubka vidlice + spodek vidlice
4. pružina vidlice
5. vlastní tlumič
5a. tahle součástka je našroubovaná ve spodku tlumiče, na fotce ji vidíš vyšroubovanou, ale nevyndávej ji!
6. spodní vodítko vidlice
7. horní vodítko vidlice
8. prachovka
9. pojistný kroužek
10. gufero
11. dosedací kovová podložka
12. šroub který drží tlumič uvnitř vidlice
13. mezikus mezi zátkou a pružinou
14. tyčka pro seřizování tlumení při roztažení
15. matka - později se k ní vrátím
16. šroub pro seřizování tlumení při stlačení - jen ho takhle vyndej a dál tuto součástku nerozdělávej, jsou v ní kuličky a pružinky, ty umožňují to klikání při seřizování. Já o tom nevěděl a pak sem hledal ty pružinky s kuličkama půl dne po dílně protože mě to vyskočilo, tak bacha na to!
2.
Takže teď postup jak na to. Ještě dokud máš vidle stažené v brýlích tak si povol zátky, jinak bys musel dávat vidle do svěráku a to je pěkně na nic (hrozí poškození kluzáků).
3.
Vyndej vidle z brýlí.
4.
Vyšroubuj zátky, ale jen z kluzáku ne z tlumiče, abys mohl vylít olej.
5.
Našroubuj je zpět, aby byla vidle složená a stlačená pružina. V tento moment můžeš povolit imbusem šrouby(12) co ti drží tlumič ve vidlích. Kdybys měl už vršek rozdělaný ty imbusy by se pak mohly protáčet a nemusel bys je vyndat ven. Pod těma imbusama jsou měděné podložky, ty je vhodné vyměnit. Dají se sehnat neorigo za pár korun, např. v železářství nebo tak.
6.
Teď můžeš zátky už definitivně vyšroubovat. Zátku vyšroubuješ z kluzáku a pak je našroubovaná ještě na tlumiči(5), kde je zakontrovaná matkou(15). Když to budeš vydělávat a pak i skládat je dobré mít někoho po ruce kdo ti zmáčkne pružinu ať ti nevystřelí a neublížíš si. Změř si pak délku pružin ve volném stavu.
7.
Tlumič by měl jít vyndat z nosné trubky, takže ti zůstane jen nosná trubka z kluzákem, teď je vhodné zkontrolovat vůli vodítek. Zkoušej to postupně, kluzák zasuň až na kraj jako by byla vidle zmáčklá na doraz a pak ho postupně posouvej dál jak když se vidle roztahuje. Ta vůle vodítek je prakticky vůle nosné trubky v kluzáku. Zkoušej ji od těch krajních hodnot kdy je trubka zasunutá v kluzáku (to by měla být nejmenší vůle) až po plné roztažení to by měla být zase vůle největší. Nevím jak ti to takhle popsat, abys poznal jaká vůle je ještě v normě, to bych ti to musel ukázat na živo. Prostě ideální je když tam žádná vůle. Když ti to tam bude kvedlat je jasné, že jsou vodítka po smrti.
8.
Vyndej prachovku(8), opatrně tenkým plochým šroubováčkem. Prachovky se obvykle nemění, ale jestli chceš můžeš ji vyměnit, záleží v jakém ji máš stavu, já je třeba neměnil.
9.
Pak opatrně vyndej šroubováčkem pojistný kroužek(9).
10.
Teď by měl jít kluzák už stáhnout s nosné trubky, možná tu půjde ztuha, tak můžeš spodek vidle (tu část pro osku kola) upnout do svěráku, samozřejmě přes ochranné čelisti ať nic nepoškodíš a silou tahej za kluzák až ho vyndáš.
11.
Už si přesně nepamatuje jak to bylo, ale když kluzák sundáš na trubce by ti mělo zůstat gufero(10), dosedací kovová podložka(11) a myslím že i obě vodítka(6,7).
12.
Zkontroluj nosnou trubku, jestli není nějak domlácená nebo na ní nejsou vrypy či rýhy nebo není jinak poškozená. Je vhodné změřit úchylkoměrem její házivost, viz. přiložená druhá fotka.
13.
Zkontroluj povrch vodítek. Mají na sobě teflonovou vrstvu, kvůli snížení tření, prostě aby trubka v kluzáku pěkně klouzala proto se tomu říká kluzák, že) . Horní vodítko má teflonovou vrstvu po vnějším obvodě, spodní vodítka ji má zase ve vevnitř. Můžeš to vidět na přiloženém obrázku 3 a 4. Doporučuju ti vodítka vyměnit, mě stáli všechny 4 něco přes 2000Kč.
14.
Po sehnání nových věcí můžeš začít vidle skládat. Na nosnou trubku musíš dát věci v tomto pořadí:první na ni nasaď prachovku, pak pojistný kroužek, gufero, dosedací kovovou podložku, spodní vodítko a horní vodítko.
Při nasazování nového gufera na trubku si přes trubku musíš nasadit nějaký sáček nebo igelit jak je na přiloženém obrázku 5 a pořádně namazat olejem pak můžeš gufero přes trubku natáhnou, jinak ho zničíš. Nebo klidně můžeš místo sáčku použít šprcku, ta už je aspoň nalubrikovaná Horní vodítko nasuneš na drážku v nosné trubce co je nahoře trubky. Mázneš vodítko olejem a trubku zasuneš do kluzáku.
15.
Teď asi nastane problém, protože budeš potřebovat přípravky pro naražení spodního vodítka a gufera. Je to trubka vyrobená ze silonu a rozříznutá na půlky. Dělá se to ve více velikostech, záleží jaký máš průměr trubky. K trubce přiložíš s jedné i druhé strany tyto silony. Spodní vodítko si nachystáš na kraj kluzáku k montáži, taky ho můžeš máznout a na něj dáš tu dosedací kovovou podložku. Na tu podložku dáš pak silony a mlátíš do nich gumovou paličkou. Musíš to narazit až na doraz, pak stejným způsobem namlátíš i gufera. Musíš je namlátit a za tu drážku pro pojistný kroužek. Pokud ti to nepude a drážka pro kroužek nepujde ještě vidět, tak je máš naražené málo. Pak už je nasadíš pojistný kroužek a prachovku.
16.
Teď strč do nosné trubky tlumič a zkus ho přichytit už tím imbusem. Jestli se ti to nebude protáčet tak to už na pevno dotáhni. Je potřeba dodržovat dotahovací momenty. Ale asi nemáš momenťák co?
17.
Pod matku(15) si dej provázek nebo něco abys udržel tlumič nahoře. Nasaď pružinu. Budeš potřebovat asistenta který ti ji stlačí a ty nasadíš ještě ten mezikus a našroubuješ na tlumič zátku a zakontruješ matkou(15). Je potřeba nastavit tu matku(15) do určité vzdálenosti od konce závitu a vyšroubovat seřizovací šroub pro tlumení při roztažení co je v zátce do polohy kdy je max. povolený. Jinak potom nepude tlumení seřídit když to tam dáš jinak.
18.
Jestli se ti bude ten imbus(12) protáčet, zašroubuj do kluzáku už zátku, pak by měl jít imbus dotáhnout. Pak ji musíš zase vyšroubovat a nalít potřebné množství oleje, zátku pak zadělat a máš vidle jako nový























výměna gufer v předních vidlicích

26.10.2014 v 20:50 | Nahoru | #7
Teď ještě pár technických údajů. Máš model J, aspoň dle foto teda. Pokud vidlice uplně rozděláš a do sucha vyčistíš, tak pak se řiď tímhle:
Množství oleje: 445ccm do každé vidle, olej 5W
výška konce vidlic nad horními brýlemi: 3,11mm
délka pružiny: standart - 291,6mm , minimum - 286mm
NASTAVENÍ PŘEDNÍ VIDLICE
Předpětí pružiny:
standart - 20mm
tvrdé - 5mm
měkké - 20mm
Tlumení při roztažení:
standart - 7 kliků od plného dotažení
tvrdé - plně dotažený šroub
měkké - plně povolený šroub(13 kliků z plného dotažení
DOTAHOVACÍ MOMENTY
spodní imbus co drží tlumič ve vidli - 39Nm
šrouby dole na vidli kterýma se stáhne přední osa ve vidli - 20Nm
zátka vidlice - 23Nm
šrouby ve horních i spodních brýlích - 21Nm

Tak přeju hodně zdaru při práci, kdyby něco, klidně se ptej
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ZXR 750 J2 - napínák rozvody Kawasaki ZXR 750 vova9 2 19.12.2020 v 11:56 vova9
Nechce se ji roztocit-pomoc Kawasaki ZXR 750 Ludvadoktor 12 29.11.2020 v 16:40 Slávek-TDM
Kolik je klik v otackach Kawasaki ZXR 750 Brumlatr 13 30.6.2020 v 13:21 b0b4n
Typ motoru Kawasaki ZXR750J rv1992 Kawasaki ZXR 750 JENDA426 11 29.10.2019 v 19:46 JENDA426
Motorka nebo auto? ma lowcost klasi... [1, 2, 3] Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZXR 750, Aprilia... SPIJKER 74 26.7.2019 v 12:24 krAlik33

TOPlist