bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?
24.10.2014 v 11:45
Ahoj,

na asfalt už jednu motorku mám, ale chci příští rok vyrazit na východ a tam se svým RT asi nepochodím.
Hledám lehké cestovní enduro, které:
- mi nezlomí nohu, když budu potřebovat zastavit v terénu (tzn. výška sedla)
- bude schopná jet 3 dny po asfaltu/dálnici a týden v terénu (šotolina, písek, voda)
- nebude potřebovat jeřáb na zvednutí, pokud pojedu sám

Vybírám (a plánuji se i projet) mezi F 650 GS a F 700 GS, obě motorky uvažuji nové.
Touratech doplňky nehrají roli, jde mi jen o to, zda má někdo zkušenosti s jednou z těchto motorek a podělí se s nimi.

Nejsem zapřisáhlý fanda BMW, respektuji i jiné značky, ale jsem spokojený se servisem i provozem RT, takže se mi uhýbat nechce.

Pokud bych měl vypíchnout jednu zásadní nejistotu k F 650 GS (možná neoprávněnou), tak nevím jak moc se popere s nákladem na 3-4týdenní cestování (i když jedu sám, není toho na balení málo). Jinak věřím tomu, že v terénu bude vyhovující.

Díky,
Midzis
Anketa: F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?
F 650 GS
21%
3
F 700 GS
43%
6
Jinou - tip hoď do diskuse.
36%
5

1 reakcí na tento příspěvek F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?

24.10.2014 v 16:13 | Nahoru | #1
Zdar všem,
nečekal jsem tolik reakcí a jsem za ně rád.
Ať je to rychlejší, nebudu reagovat na každého zvlášť, takže:

- v terénu nemám najeto vůbec nic (nebudu lhát). Na druhou stranu jsem zvyklý vyjet sám do neznáma a starat se sám o sebe, jen teď bych se radši přesouval na motorce, místo jiných prostředků
- KubaLC8 - jsem ze severní moravy, se servisem žádná zkušenost a v tomhle bohužel věřím spíš servisu v Ostravě (BMW), na zánovní KTM nemám moc kde se svézt
- Palomoto - jsem od Opavy, servis nejblíže v Olomouci. Možná tomu servisu přikládám větší váhu než bych měl, ale i tak...
- MartaUS - rozmazlený určitě nejsem. F800 jsem zkoušel, stojím na špičkách - snížené sedlo moc nepomáhá, snižovat podvozek se obecně nedoporučuje (?). Jinak to byla volba č. 1., ještě mám domluvenou testovací jízdu se "vším, co se dá snížit", takže uvidím
- Mariano - škrábance neřeš :), jinak díky za pěkný příspěvek - Sertao je problém s výškou, 800 to samé, ale ještě nehážu flintu do žita. Kdybych nechtěl zůstávat u báva a neřešil blízkost servisu - doporučil bys co?
- Honza-TA950 - na 800GS se shodneme, ale viz. výše.

Díky,
M.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) F 650 GS, F 700 GS nebo jinou?

29.10.2014 v 11:33 | Nahoru | #2

midzis píše:
- Mariano - škrábance neřeš :), jinak díky za pěkný příspěvek - Sertao je problém s výškou, 800 to samé, ale ještě nehážu flintu do žita. Kdybych nechtěl zůstávat u báva a neřešil blízkost servisu - doporučil bys co?
Díky,
M.



máš požadavky - dálnice/terén. na to nenajdeš ideální motorku. blíží se např. 990 adv (na 1190 jsem v terénu nejel), tu stačí přezout a překlikat podvozek...ale není to pro enduro začátečníka (byť s letitými zkušenostmi na silnici).

tvou výšku nedokážu úplně vyhodnotit...ale znám lidi 160-170 cm vysoký, jezdící na velkých endurech. jen si je pořídili už se zkušenostmi jízdy mimo asfalt.

endura (byť cestovní), hodná toho názvu a schopnosti jet v kamenitém terénu, mají zdvihy přes 200 mm, drátěná kola a při nejhorším 19 palců vpředu. na dálnici je jednoválec utrpení pro jezdce i motor, ale dá se líp, než dvouválec v terénu pro nezkušeného jezdce.
každopádně gumy jsou větší rozdíl než u čistě silničního provozu. kompromisní silničnější gumy - sahara, e-07, scout m+s - jsou spíš na silnici a vezmou šotolinu, suchou trávu, nebo trochu kamenů. na mokru okamžitě končí. pak máš víc terénnější - e-09, mce karoo, mt21 - které jsou použitelnější v terénu (kromě jílu), ale na silnici ubývají a po dálnici ti dost vzorku zmizí než dojedeš na místo. pak máš čistě terénní gumy a na těch po dálnici (pokud nepojedeš do 100 km/h) nedojedeš.

1v:
ze současné produkce je asi nejlepší sertao. nezavrhoval bych xt (tenere i bez kapot).
690 je hodně terénní a ze "zbytku světa" mě v nových modelech, prodávaných v čr, nic nenapadá.

2v:
800 gs, 800 explorer...do ničeho většího/těžšího bych nešel. 990 adv je o chlup těžší i lepší, ale už neseženeš ani "úloženku". pokud pojedeš sám, věnoval bych pár dní nácviku zvedání. v terénu nemáš vždy pevné podloží a občas ti upadne "kolama nahoru". poprvé zvedneš s prstem v nose, potřetí budeš orosený, popáté si dáš minutu přípravu, podesáté rozbalíš stan.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Padací rám BMW F 700 GS BMW F 700 GS firedept 7 22.4.2024 v 19:36 TomasNBK
Chladič na BMW co nestojí 15 000kč BMW F 650 GS RAMIR 28 10.4.2024 v 11:09 ja1
Vymena sedla BMW F 650 GS 720102 9 3.4.2024 v 06:51 Gahan37
Válečné motorky, zvuková kulisa BMW F 650 CS, BMW F 650 ST, BMW F 650 GS, BMW F 650,... tigerhareram 10 3.3.2024 v 13:33 karavanista
Expedice za Drákulou [1, 2] BMW F 650 GS BMW 1150 GS BMW 1150 GS sakal01 35 30.1.2024 v 07:23 Radek2107


TOPlist