bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: rovnání brzd.kotouče na motocyklu
Ahoj nevíte,jestli v Praze a okolí někdo rovná brzdové kotouče na motocyklu,bez sundání.
V zahraničí se to běžně dělá,ale tady o nikom nevím a nemůžu najít.
Dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rovnání brzd.kotouče na motocyklu

24.10.2014 v 23:38 | Nahoru | #31

Tombik píše: Alesandrea, mám pro tebe návrh . Přijeď s motorkou ke mě na školu, já ti rozdělám uložení zadního kola. Změříme ložiska. Pokud budou v toleranci, platím veškerý tvoje cestovní výlohy při cestě do Jedovnic a visím ti flašku. Pokud ne, tak naopak. Co ty na to? A aspoň se rozsekne, kdo má pravdu.



Teď se to asi vysvětluje bavíme se tady celou dobu o předním kole a ty si někde u zadního ?? Fotku sem dával předního. Si děláš prdel ne ??
Zase ukazuješ jak to znáš teoreticky ale prakticky ne. Co chceš měřit na ložiskách mají každé jinou vůli a toleranci . Špatné ložiska v kole poznáš jednoduše ,začnou hučet pak teprve budou mít vůli.

(reakce na) rovnání brzd.kotouče na motocyklu

24.10.2014 v 23:41 | Nahoru | #32
ALESANDREA> Omlouvám se, z fotky samotného kola, kde mě zajímal pouze ten kotouč, jsem si spletl přední a zadní . Jsem to ale nešika. Až se ti tam něco posere, dej vědět. Bude to brzo .

1 reakcí na tento příspěvek rovnání brzd.kotouče na motocyklu

25.10.2014 v 00:09 | Nahoru | #33
Tombik: Manželka mě poprskala monitor jak se ti smála !! Tím si celé této diskusi nasadil korunu. Fakt seš borec. Celou dobu chytračíš o kotoučích a nikdy si přední pořádně neviděl. A to je právě to o čem celou dobu píšu. Seš prostě mladej neznalej a děláš strašně chytrýho. Sebevědomí máš až do řiti a urážky ti taky jdou dobře.Příště skus PŘEMÝŠLET dřív než začneš POČÍTAT !! Jo a na omluvu ti sere bílej tesák !! Posílám ti fotku zadního kotouče ať vidíš jakej je to rozdíl.





Naposledy editováno 25.10.2014 00:19:13

(reakce na) rovnání brzd.kotouče na motocyklu

25.10.2014 v 10:09 | Nahoru | #34

ALESANDREA píše: Důležité na tom celém je hlavně to co je na kotouči křivé. Jestli třecí plocha a nebo jen ty měkký paprsky u středu. Já měl asi prohlou jen tu středovou část a tím se vyhnula i ta třecí . Trochou klepání se to krásně vrátilo a nemám s tím problém. Něco jiného by bylo kdyby byla zvlněná ta třecí ,na ty bylo potřeba asi hrubší sílu než sem použil já.



Jenže pořád to je tvá dojmologie.
ASI to bylo křivé tam a tam... u motorky, která běžně dělá 200km/h a u které vznikají extrémní síly při brzdění zejména na předním kole, musí základní části sedět jak prdel na hrnci. Hloupě řečeno, pokud to bylo prohnuté někde a tys to ohnutím něčeho jiného "spravil", tak ano - házivost zmizela, ale také dost možná za cenu oslabení pevnosti materiálu v jiném místě. Ušlechtilá ocel je prevít na mechanický ohyb a rázy díky vyššímu podílu uhlíku a můj názor coby ex-strojaře je ten, že je to hazard se životem.
Roznýtovat, srovnat na magnetce, snýtovat a klidná hlava.

(reakce na) rovnání brzd.kotouče na motocyklu

25.10.2014 v 21:37 | Nahoru | #35
ALESANDREA> Věk 41 jako by to zajišťovalo genialitu 17-ti letej kluk si tě tady vytáhl a ať už to chceš přiznat nebo ne, tak má pravdu. Názor typu funguje to tejden, to už bude na věky ukazuje asi jenom na to, že si toho moc neodservisoval A bacha na cpt. Caps Lock, sem tam si ho omylem mačkáš.

Edit: motorku máš skvělou, ještě bych poprosil foto zleva, zezhora a zespoda.

Naposledy editováno 25.10.2014 21:38:16

(reakce na) rovnání brzd.kotouče na motocyklu

25.10.2014 v 21:51 | Nahoru | #36

Tombik píše: Hmm, takže já tomu nerozumím. tabulek Jiří LEINVEBER a Pavel VÁVRA.
Doufám, že ti tento drobný výklad stačí k tomu, aby jsi pochopil, že sis poslal ložiska do věčných lovišť.
P.S.: Tak to vypadá, když strojařovi řekneš, že tomu nerozumí


No, dobrý okozevozeizmus , pokud se už něco rovná tak jinak a jako skvělý strojař jistě víš jak, takže diskuse o kladivu je k ničemu, pokud chce někdo bušit a ť buší, a vůbec si nemyslím, že by to nefungovalo (otázka je spíš jak dlouho). Pokud bys už rovnal - úhloval jsi někdy ojnice? Meritum věci je poněkud jinde. Pokud se už kotouč zvlní, rovnat jej je k ničemu, buď je z materiálu, který je náchylný (levnější), nebo byl kotouč tak zatížen, že i přes jeho kvalitu ke zvlnění došlo. Dál je třeba uvažovat s něčím tak jednoduchým jako je tvarová paměť a změny ve struktuře materiálu, takže pokud dojde k narovnání, je pravděpodobné, že se po dalším větším tepelném zatížení kotouč opět zvlní. Tohle je klasický příklad použití teorie bez zkušennosti
Chce to něco udělat rukama, než tady začneš házet momenty, mimochodem i úvahy o zatížení jsou tak zjednodušené, že bych si to takhle ani nedovolil jako strojař interpretovat - je to jak v tankovém praporu. Pokud by se mi konstruktér pokoušel takhle přistoupit k orientačnímu výpočtu, asi by to při výplatě nerozdýchal. Přesněji se to dá namodelovat třeba ve 3D včetně sil.
Závěr: kotouče nerovnat ale kupovat , je to věc, na které visí náš život.

Naposledy editováno 25.10.2014 22:11:39

2 reakcí na tento příspěvek rovnání brzd.kotouče na motocyklu

25.10.2014 v 22:36 | Nahoru | #37
Bobgs> Jestli si všímáš, tak upřednostňuju kotouče rovnat kvalitně a ne jako prase kladivem. Z celých 4 ročníků na naší průmyslovce jsem byl v posledních 3 letech označen jako ten nejlepší žák, dostal dotace od různých nadacích a tak. Mým cílem bylo ukázat Alesandreo(vi), že je úplně mimo. Pokud jsi strojař, myslím si, že můj výpočet chápeš a víš, co tím chci říct. Ojnice jsem nikdy neúhloval, popravdě, nevím ani, o čem je řeč (jajo strojař s maturou docela katastrofa, co? ). Souhlasím s tebou, že rovnat kotouč je k ničemu, z důvodů tebou popsaných. Poslední 4 roky (od svých 13ti let) jsem vyservisoval víc motorek, než se tobě může vůbec zdát. Zní to arogantně, ale je to tak. Můžeš o tom diskutovat, můžeš o tom polemizovat, ale to je tak všechno, co s tím můžeš dělat . Nechápu vlastně, cos chtěl svým příspěvkem říct, ale budiž . Říkejte si co kdo chcete, je mi u prdele, že mě zatracujete. Až budete chtít opravit motorku, budu já ten, kdo se Vám vysměje hned u dveří Hezkej večer . (P.S. Po 9ti pivech )

rovnání brzd.kotouče na motocyklu

25.10.2014 v 22:39 | Nahoru | #38
Teda to je zase diskuse. Mrknul jsem na to jen ze zvědavosti,
protože kotouče jsem na ZX10R rovnaný měl, a to po dost velkým KO (motorka byla přejetá dodávkou). Kolo osma, to samý kotouče. Vzhledem k tomu, že se mi opravdu nechtělo dávat 40 tis. za nový kolo s kotoučema sem to nechal zkusmo za 3 tis. srovnat. Výsledek byl takový, že kolo i kotouče byly rovnější než kdy předtím a to se několikrát měnily gumy, kola byly na vyvažovačce a kotouče se měřily. Najeto tisíce km, dávali se tomu čočky i na přírodních okruzích a pořád perfektní. Dokonce na to šli i lepší třmeny ze ZZR. Takže tak.
To, že tady místo rady někdo počítá stránkovou práci je pěkný, ale k hovnu. Jeden z mála co tu poradil pak dostane čočku od tabulkářů, který nerozeznaj přední kotouč od zadního.
Takže rada pro tazatele. Kotouč i s kolem dej nějakému profíkovi. Ten to buď sundá nebo ne, to nech už na něm. Výsledkem bude rovný kotouč. Jestli ti jde o to, aby to bylo co nejlevnější, což z tvého dotazu soudím, pak použij zmíněný návod. S rizikem, že nebudeš tak šikovný.

rovnání brzd.kotouče na motocyklu

25.10.2014 v 22:42 | Nahoru | #39
Tak se nám to tady už pere...ale proč??? Původní dotaz byl na rovnání kotoučů bez demontáže -a jako strojař a autař tomu rozumím tak,že kotouč vlivem tepla změnil tvar a "pumpuje"do pumpy-pak by bylo na místě ho nechat přebrousit (ovšem za určitých podmínek daných výrobcem) a je jedno,zda na brusce nebo bruskou na vidlici-což je daleko přesnější varianta-a teď upozorňuju umělce,co by si mohli myslet,že se roztočí kolo a proti se roztočí Flexa-ne,tak to opravdu nejde .Dále si všiměte,že ani nevíte,jaké kotouče chtěl tazatel brousit-zda tlustou ocelolitinu nebo tenkou ocel ze supersportu . A hned tady někdo vydedukuje,že se bude rovnat zvlněný kotouč stranově a kladivem,potažmo topůrkem,a nebo nějak jinak...takže - jako obvykle - debata o hovně,jen agrese nám narostla-jak běžné v české kotlině,že??? A k rovnání vlnek-malé zvlnění pochytá možnost axiálního posuvu v uložení kotouče nebo třmenů,navíc je v řádech setin mm žádoucí,a větší rovnat je vždy o hubu...Ale pokud chcete,tak se perte... P-H.
PS-nejen agresivita,ale i neskonalá namyšlenost

Naposledy editováno 26.10.2014 08:56:27

rovnání brzd.kotouče na motocyklu

25.10.2014 v 22:45 | Nahoru | #40
Ty vole Tombiku,
vyser se na to. Jestli ti to pomůže ve tvém dalším titulu (již čtvrtém) nejlepšího studenta,
tak ano, tvůj výpočet je správný a ano, rovnat na nástroji k tomu určeném je lepší než kladivem. Jinak ale nepoznáš zadní kotouč od předního, tudíž si u Tebe asi nikdo motorku opravit nenechá. Radši jdi počítat něco užitečnýho.

rovnání brzd.kotouče na motocyklu

25.10.2014 v 22:49 | Nahoru | #41
Haha. Zeptej se těch, co moje služby využívají. Jak mám vědět, že na určité motorce je kotouč zrovna tak velkej vůči kolu, abych poznal, jestli je to přední nebo zadní. Někdo další asi ne, ale je mi to vcelku jedno. Současná škála zákazníků mi docela stačí ;). To je jakoby ti někdo poslal fotky dokonalýho tranzvestity a tys hned řekl, že je to ženská ;). Každej není dokonalej, v soutěží rozeznávání předních/zadních kol bych to asi projel, ale v servisování motorek si myslím, že jsem na obstojné úrovni ;)

rovnání brzd.kotouče na motocyklu

25.10.2014 v 22:51 | Nahoru | #42
Dobře,

dám ti šanci. Kde děláš?

PS: Tu fotku transky mi neposílej.

rovnání brzd.kotouče na motocyklu

25.10.2014 v 22:53 | Nahoru | #43
Domácí dílna Bílek S.R.O. - továrna na píčoviny . V gáráži u sebe doma, a složitější věci ve škole v Jedovnicích. Napiš, co se ti posralo, a já ti napíšu, za jak dlouho to opravím ;)

rovnání brzd.kotouče na motocyklu

25.10.2014 v 22:57 | Nahoru | #44
Ok.

To je konečně něco konstruktivního :D. Budu doufat, že se nic neposere, ale jakmile vymyslim nějakou tu píčovinu dám vědět.

rovnání brzd.kotouče na motocyklu

25.10.2014 v 23:05 | Nahoru | #45
Dej, od toho su tady .

1 reakcí na tento příspěvek rovnání brzd.kotouče na motocyklu

26.10.2014 v 00:20 | Nahoru | #46
tombik: nejsem nijak strojnicky vzdělán, ale mám pocit, že při tom úderu ložisko nedostane plnej axiální zásah. Není to vlastně v ose, navíc kotouč propruží a jak píšeš je tam soustava nýtů, která tu sílu rozloží do asi nějaké výslednice, která bude i částečně radiální. Jinak zabýváš se rovnáním kotoučů, vyndaných:) ?

rovnání brzd.kotouče na motocyklu

26.10.2014 v 00:26 | Nahoru | #47
MichalR66 : Vzdej to je to marný. Tombik je největší šprt školy a servisuje čtyři roky všechno v okolí. Za ty čtyři roky mu prošlo rukama tolik strojů že zná všechno. Nevím ale co servisuje jestli kolobky nebo tříkolky protože očividně kotouče přední a zadní nerozezná. Dohadovat se s ním je k ničemu vždycky bude mít pravdu. Naprostá ztráta času.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rovnání brzd.kotouče na motocyklu

26.10.2014 v 07:58 | Nahoru | #48

Tombik píše: Bobgs> Jestli si všímáš, tak upřednostňuju kotouče rovnat kvalitně a ne jako prase kladivem. Z celých 4 ročníků na naší průmyslovce jsem byl v posledních 3 letech označen jako ten nejlepší žák, dostal dotace od různých nadacích a tak. Mým cílem bylo ukázat Alesandreo(vi), že je úplně mimo. Pokud jsi strojař, myslím si, že můj výpočet chápeš a víš, co tím chci říct. Ojnice jsem nikdy neúhloval, popravdě, nevím ani, o čem je řeč (jajo strojař s maturou docela katastrofa, co? ). Souhlasím s tebou, že rovnat kotouč je k ničemu, z důvodů tebou popsaných. Poslední 4 roky (od svých 13ti let) jsem vyservisoval víc motorek, než se tobě může vůbec zdát. Zní to arogantně, ale je to tak. Můžeš o tom diskutovat, můžeš o tom polemizovat, ale to je tak všechno, co s tím můžeš dělat . Nechápu vlastně, cos chtěl svým příspěvkem říct, ale budiž . Říkejte si co kdo chcete, je mi u prdele, že mě zatracujete. Až budete chtít opravit motorku, budu já ten, kdo se Vám vysměje hned u dveří Hezkej večer . (P.S. Po 9ti pivech )


Chlapče chlapče, . To je právě ten problém, až budeš inženýrem, přečti si znovu co jsi napsal, budeš se asi trochu stydět. To, že se dokážeš něco nadrtit neznamená že víš všechno, evidentně nevíš. Smutný je argument o tom jak jsi nejlepší, jsi klasickým příkladem toho, jak směšný je strojař bez praxe. Počítáš s tím, že tu jsou lidi, co tomu rozumí míň než Ty, bohužel jsou zde i lidi kteří ví a umí - třeba i s tím kladivem. nedivím se, že nechápeš, co jsem tím chtěl říct - dokážeš ze sebe sypat naučené odstavečky a odkazy - mimochodem to zatížení ložiska, to je klenot to jsem se nasmál (neumíš si představit ani to, co se děje se silami a jejich rozložením při bouchnutí do kotouče, takže zkus použít 3DCAD, zkus to namodelovat i můj nejslabší konstruktér by to měl cca do půl hodiny)a pokud by jsi bouchnul do kotouče spočítanou silou, mohl bys ho vyhodit. Pokud nevíš co je úhlování ojnic neříkej, že servisuješ motorky. Neznáš materiály (11373 se dávno nevyrábí )
Co Ti nechybí je sebevědomí, bohužel nevím co znamená Tebou servisované motorky, ale o úhlování ojnic nic nevíš a jak lze vyrovnat kotouč jsi nenapsal ). Pokud jsi měnil olej a žárovky, to pak jo. Doufám jen, že nevrtáš do něčeho, kde se může člověk přizabít, to by Ti pak asi úsměv trochu ztuhnul. Dupeš nožičkou jako malý harant protože chytrý chlapeček nedošel uznání a místo vysvětlení házíš hrubosti. U nás v konstrukci bys to měl hodně těžké. Pokud tomuhle někdo dá dotace pak nás potěš pánbůh.

Naposledy editováno 26.10.2014 08:22:07

(reakce na) rovnání brzd.kotouče na motocyklu

26.10.2014 v 08:01 | Nahoru | #49
Carom> Máš pravdu, úder kladiva bude vždycky pod úhlem, navíc síla od kladiva se rozloží do složek X i Y, ty dále potom do jednotlivých nýtů, které zapruží, kotouč taky zapruží... Ten výpočet, který jsem tu uvedl, je čistě jen orientační. Počítám to tam tak, že vždycky vše je dokonale tuhé kromě jedné věci, kterou si zkontroluji. Uvedl jsem tam ale doopravdy jen takové "poťukávání", kdybych tam naházel pořádný hodnoty, ke kterým asi při rovnání kladivem došlo, protože přecijen, ty kotouče narovnat nejde rukou, ale musíš do toho stejně mignout, tak v tom případě bys viděl, jak to všechno trpí a nemusím jít dál než k nýtkům, protože se otlačí jak sviňa axiálně, na což nejsou vůbec dělaný, tam mají zvětšenej průměr jen proto, aby jednoduše nevypadly...
Kotouč ti můžu líznout na magnetce, to není problém. Jak už je ale jednou křivej, bude křivej pravděpodobně zas...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rovnání brzd.kotouče na motocyklu

26.10.2014 v 08:04 | Nahoru | #50
BobGS> 11 373 se dávno nevyrábí? například: http://www.ferona.c.../detail.php?id=32257 . Pokud děláš v konstrukci, tak ti to ale musí být jasný .

Naposledy editováno 26.10.2014 08:06:08

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rovnání brzd.kotouče na motocyklu

26.10.2014 v 08:13 | Nahoru | #51

Tombik píše: Bobgs> Jestli si všímáš, tak upřednostňuju kotouče rovnat kvalitně a ne jako prase kladivem. Z celých 4 ročníků na naší průmyslovce jsem byl v posledních 3 letech označen jako ten nejlepší žák, dostal dotace od různých nadacích a tak. Mým cílem bylo ukázat Alesandreo(vi), že je úplně mimo. Pokud jsi strojař, myslím si, že můj výpočet chápeš a víš, co tím chci říct. Ojnice jsem nikdy neúhloval, popravdě, nevím ani, o čem je řeč (jajo strojař s maturou docela katastrofa, co? ). Souhlasím s tebou, že rovnat kotouč je k ničemu, z důvodů tebou popsaných. Poslední 4 roky (od svých 13ti let) jsem vyservisoval víc motorek, než se tobě může vůbec zdát. Zní to arogantně, ale je to tak. Můžeš o tom diskutovat, můžeš o tom polemizovat, ale to je tak všechno, co s tím můžeš dělat . Nechápu vlastně, cos chtěl svým příspěvkem říct, ale budiž . Říkejte si co kdo chcete, je mi u prdele, že mě zatracujete. Až budete chtít opravit motorku, budu já ten, kdo se Vám vysměje hned u dveří Hezkej večer . (P.S. Po 9ti pivech )



Nejsi náhodou brácha Hypíka?

1 reakcí na tento příspěvek rovnání brzd.kotouče na motocyklu

26.10.2014 v 08:15 | Nahoru | #52
Ty voe... to je takovej problém si koupit nový kotouče??? Absolutně bych nevěřil rovnaným kotoučům a to by mi je mohl rovnat sebevětší borec, na kotouč působí velké teploty a síly takže dát třeba šestku za novej kotouč je oproti rozbití si tlamy a motorky úplný prd... Každej tu špekuluje jaký dát super lepivky gumy a pak rovná kotouče kladivem nebo nechá srovnat u někoho ve firmě, nepochopím... Mašiny za x desítek či stovek tisíc a klidně riskujete, že se vám poserou brzdy, kvůli dejme tomu 12tkč za oba kotouče Pro představu, kolik stojí to rovnání kotoučů s nejistým výsledkem, že se to po zahřátí může zase zkroutit??? Fakt mě to zajímá...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rovnání brzd.kotouče na motocyklu

26.10.2014 v 08:29 | Nahoru | #53
_zdenda_> Náhodou nejsem.
dewwil> Já osobně bych to srovnal tak 1000kč/kotouč

(reakce na) rovnání brzd.kotouče na motocyklu

26.10.2014 v 08:36 | Nahoru | #54

Tombik píše: BobGS> 11 373 se dávno nevyrábí? například: http://www.ferona.c.../detail.php?id=32257 . Pokud děláš v konstrukci, tak ti to ale musí být jasný .


Chlapče, to jsou ekvivalenty, ferona to dodává protože bylo a stále je toto označení u nás obvyklé (není ale správné podle nově platných norem), pokud to ale chceš objednat a mít jistotu,že je složení 100%ně stejné (což není vždycky pro dané použití potřeba) je třeba se podívat do staré ČSNky a srovnat obsahy prvků uvedených v atestu 3.1 dle EN 10204, který si musíš vyžádat předem. Objednáváme u ferony materiál tak za 20 milionů ročně takže o tom trochu něco vím Např. pokud objednáš 12021, nemusí takto dodaný ekvivalent, který Ti ferona dodá mít zaručenou tavnou svařitelnost, pokud si neobjednáš složení které vyhovuje příslušné ČSN 42....která tuto svařitelnost zaručovala. Materiály, normy ČSN - EN to je věc dalšího studia, která Tě čeká.
Seučit Seučit Seučit.

Naposledy editováno 26.10.2014 08:46:19

(reakce na) rovnání brzd.kotouče na motocyklu

26.10.2014 v 08:37 | Nahoru | #55

dewwil píše: Ty voe... to je takovej problém si koupit nový kotouče??? Absolutně bych nevěřil rovnaným kotoučům a to by mi je mohl rovnat sebevětší borec, na kotouč působí velké teploty a síly takže dát třeba šestku za novej kotouč je oproti rozbití si tlamy a motorky úplný prd... Každej tu špekuluje jaký dát super lepivky gumy a pak rovná kotouče kladivem nebo nechá srovnat u někoho ve firmě, nepochopím... Mašiny za x desítek či stovek tisíc a klidně riskujete, že se vám poserou brzdy, kvůli dejme tomu 12tkč za oba kotouče Pro představu, kolik stojí to rovnání kotoučů s nejistým výsledkem, že se to po zahřátí může zase zkroutit??? Fakt mě to zajímá...


Ba, taky nejsem sebevrah

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rovnání brzd.kotouče na motocyklu

26.10.2014 v 08:44 | Nahoru | #56

Tombik píše: _zdenda_> Náhodou nejsem.
dewwil> Já osobně bych to srovnal tak 1000kč/kotouč



hmm, cena celkem OK, ale vyplatí se ti srovnat někomu kotouče za dvojku s tím, že se může dotyčný zabít, zmrzačit a pak se na tobě bude hojit, když to přežije? Já bych do toho nešel na to nemám buňky, novej je novej, kotouče za "půlku" vejplaty nejsou zas takovej ranec...
Když selže motor tak budiž moto nejede, ale když selžou gumy nebo brzdy tak to většinou pilot odsere, proto razím u moto heslo, že na gumách a brzdách se nešetří, to je to jediný co mě na tý silnici drží...

(reakce na) rovnání brzd.kotouče na motocyklu

26.10.2014 v 08:47 | Nahoru | #57
dewwil> Já jezdím spíš enduro, takže já bych si eventuelně pro sebe kotouče srovnal, není to SS, kterej lítá 250+. Jinak když někomu rovnám kotouče, tak mu vždycky řeknu, že neručím za to, že se to později nezkroutí ještě víc a že je to provizorní řešení a že nejsem zvědavej na to, aby za mnou za půl roku přijel kripl na vozíčku s tím, že se mu ve dvouch kilech kousl předek.

1 reakcí na tento příspěvek rovnání brzd.kotouče na motocyklu

26.10.2014 v 08:55 | Nahoru | #58
Ono i ten motor, servisák vyměnil rozvodový řetěz, aby nemusel půlit motor, namontoval dělený a spojil. Cca ve 150 došlo k potkání motoru a zablokování zadního kola. Výsledek smrťák. Naštěstí měl postup podepsaný od zákazníka, který chtěl ušetřit. Ale i tak. Na motorce něco bastlit jinak než se má

(reakce na) rovnání brzd.kotouče na motocyklu

26.10.2014 v 09:01 | Nahoru | #59

Tombik píše: _zdenda_> Náhodou nejsem.
dewwil> Já osobně bych to srovnal tak 1000kč/kotouč



Tak to je pecka včera jsi ještě nepoznal přední a zadní kotouč a dneska už je klidně můžeš na kšeft všem rovnat. Vždyť o rovnání vůbec nic nevíš. Počítal jsi tady nesmyslně na půl stránky jak se ničí ložiska za pár šupú, ale abys dal argument proč se mě kotouče znova zkřiví nebo rozlítnou to ne. Rovnání má své stinné stránky je to ale čistě o praxi hlavně poznat co ještě rovnat a co už ne. Stejně jako to jak které zvlnění rovnat. Když to je trochu tak to klidně naklepu na motorce a když budou vlny na obvodu tak se demontáži těžko vyhneš. Proto to dělá jen pár firem které o tom něco ví a zaručí se za to. Ale ty jako člověk co nikdy pořádné kotouče neviděl tady nemůžeš dělat chytrýho.

BobGs: Nahoře si to krásně vystihl

Naposledy editováno 26.10.2014 11:09:03

(reakce na) rovnání brzd.kotouče na motocyklu

26.10.2014 v 09:29 | Nahoru | #60

BobGS píše: Ono i ten motor, servisák vyměnil rozvodový řetěz, aby nemusel půlit motor, namontoval dělený a spojil. Cca ve 150 došlo k potkání motoru a zablokování zadního kola. Výsledek smrťák. Naštěstí měl postup podepsaný od zákazníka, který chtěl ušetřit. Ale i tak. Na motorce něco bastlit jinak než se má



Tam spíš došlo ke špatnému snýtování pokud se rozvoďák přetrhnul... Jinak se to nestane. K tomu podpisu zákazníka, to nic neznamená, znám případ kdy odsral mechanik opravu pneumatiky, která bouchla a pilot se zranil a došlo k dalším škodám, taky měl podpis od zákazníka, že s opravou motopneu souhlasí na své riziko, ale došlo k soudu a mechanik musel zaplatit škody, protože věděl, že motopneu s rychlostním indexem V a výše se nesmí opravovat a tuto opravu měl odmítnout, podpis zákazníka neměl žádnou váhu...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
HD jako první motorka? [1, 2, 3] Harley Davidson FLSTN Softail Deluxe honzabiker 84 8.10.2011 v 12:38 vie


TOPlist