globalmoto_kveten





Téma: stihl 070
 
21.10.2014 v 20:12
Zdarec, moc to sem nepatří ale tak zkusit to můžu.. Vlastním pilu stihl 070 r. výr. 1969, krásný 12 koňový stroj. Ale naskytl se zde problém s karburátorem. Zjistil jsem ze si s ní někdo ze známých hrál a rozladil ho totálně.. Nedrží kloudně volnoběh, bohatost směsi taky není správná.. Se šroubem max výkonu snad nic dotyčný neudělal.poradíte jak postupovat při seřizování karburátoru??

Naposledy editováno 21.10.2014 21:14:17

stihl 070

21.10.2014 v 20:43 | Nahoru | #1
Niekde na internete to nájdeš. Tiež som kolegovi opravoval pílu z roku 1980 a som našiel aj manuál aj video. Tá tvoja je pekný veterán skús trochu popátrať. Neviem sa mi marí, že Stihl aj Husqarna majú svoje stránky. Držím palce pri oprave.

stihl 070

21.10.2014 v 20:49 | Nahoru | #2
Chyba má 6,5 hp ale to je jedno.. no na internetu hledám dlouho ale snad se něco najde

stihl 070

21.10.2014 v 20:58 | Nahoru | #3
Našel jsem katalog náhradních dílů aspoň něco

stihl 070

21.10.2014 v 21:00 | Nahoru | #4
Ja som to vypátral cez karburátory, má to už Walbro, neviem jak sa to píše? . Som k tomu došiel nejak cez ladenie karburátorov na moto rogalách a paragliadoch aj s toho som dačo naštudoval a potom som až našiel manuál k pílam. Skontroluj, či nie sú už popraskané hadičky a či sú tie membránky v karburátore OK. Pre štartom treba mať karburátor navlhčený od benzínu, to som niekde čítal.Aj som našiel tiež kadejaké videá starých veteránov píl, ale už neviem ako sa k tomu dostať, ale je to tu, lem musíš mať šťastie.

stihl 070

21.10.2014 v 21:04 | Nahoru | #5
Pochybuju, že u tak starýho stroje pomůže naladění karburátoru na tovární hodnoty.

Myslím, že ti nezbyde nic jinýho, než zkusit to naladit podle ucha. Zas tolik možností nastavení tam není, pokud je pila mechanicky v pořádku a karburátor je čistej, nemůže ti to zabrat dýl jak půl hodinky.

Ještě jsem si vzpomněl: zkoukni palivou hadičku, teď mě slušně potrápila na 10 let staré MS 230. V ohybu totálně popraskaná, kdybych ji víc neohnul při vyndávání karburátoru kvůli čištění, vůbec bych si toho nevšiml.

EDIT: krokoš bol rychlejší

Naposledy editováno 21.10.2014 21:05:25

stihl 070

21.10.2014 v 21:09 | Nahoru | #6
Karbec jsem měl rozdělaný minulý rok a membrána byla ok. Jen si myslím že to bude chtít postupným stělováním karburátoru a startováním najít ten správný poměr směsi.. Volnoběh se potom stěluje dobře.. No uvidím, o vikendu se na to chci kloudně mrknout.

stihl 070

21.10.2014 v 21:25 | Nahoru | #7
Takhle starej verk by mi skoro bylo lito provozovat, treba by to nejakej sberatel dobre ocenil a dalo by to na novej stroj.
Jinak standardne na pilach bejvaj 3 srouby - volnobeh, sytost v nizkejch a vysokejch ot., takze volnobeh nastavit nejdriv na vyssi otacky, at to vubec nejak nastartuje, pak si v klidu seridit sytost v nizkejch, volnobeh snizit a nakonec sytost ve vysokejch. A kdyz ti to nepujde, tak v servisu to budou mit raz-dva a za par korun.
Jinak je taky varianta, ze je v prdeli neco na motoru a pak se to sestelovat neda, protoze si to dela co chce.

stihl 070

21.10.2014 v 21:35 | Nahoru | #8
Hlavně ten volnoběh ale myslím si že mám chudou směs.. Svíčka je suchá. A v servise mi to nevemou páč to nemá bezpečnostní prvky a ten opravář si to prej na krk neveme... Ale možná by se to chtělo podívat na těsnění a gufera jestli nedosloužily.

stihl 070

21.10.2014 v 21:47 | Nahoru | #9
Co to je za kokota v servisu, ze to nechce seridit kvuli bezpecnostnim prvkum?
Ja doma rezu v kratasech, ale nastesti se me na to v servisu neptali.

Tesneni jsou dulezity, ten karburator nesmi nikde prisavat falesnej vzduch, protoze pak to taky neseridis a otacky zpravidla litaj nahoru dolu.

stihl 070

21.10.2014 v 22:05 | Nahoru | #10
To já vím no. Ten v tom servise psal že se specializuje na všechny modely stihl.. Jak je vidět tak asi ne . Tak jak říkám o víkendu se na to kloudně mrknu a pak dám sem vědět jak sem pochodil

Naposledy editováno 21.10.2014 22:06:26

stihl 070

21.10.2014 v 22:47 | Nahoru | #11
Koukni napřed na motor... jestli nebyl léta dělaný, tak dost pravděpodobně bude v háji gufero a možná i lágr na klice, může být načaté i těsnění pod válcem, o spoji karbce s motorem nemluvě. Tudy všudy může táhnout faleš a pak to nesešteluješ ani za zlaté prase. A nedávno jsem řešil podobně rozhozený (příliš bohatý a pořádně neseřiditelný) karbec u FS120 a v komůrce "hladinové membrány" byla plechová záslepka, kryjící tři tenké vrtané kanálky, ta byla vypadlá, odkrytými kanálky tak šel další benzin a bylo třeba dost ubrat na volnoběžné směsi, ale ani směs ne vysokých otáčkách nešla pořádně seřídit, furt to bylo bohaté. A při cupování tudy naopak šel do komůrky vzduch a cupák prakticky vůbec netáhl benzin. Záslepku se nakonec povedlo přilepit nějakým dvousložkovým "kovem", označení si bohužel nepamatuju, bylo to v jakési "dvojité stříkačce". Tak abys tam neměl něco podobného, i když karbec z 70. let bude asi jiný. Nebo by mohla být i ruplá membrána.
Nestabilní volnoběh a zhasínání jsem řešil před léty u FS44 a tam to bylo vyčochtané ložisko kliky, které pak odrovnalo i gufero (klika je tam dost nešikovně uložena letmo jen na jednom lágru).

stihl 070

22.10.2014 v 15:11 | Nahoru | #12
U karburátoru LB-S9, kterým je Tvůj veterán STIHL 070 nejpravděpodobněji osazen je základní seřízení u ubou trysek (L i H) přesně jednu otáčku. Nastav oba šrouby na jednu otáčku od dotažení a následně dolaď volnoběh na LA. Otáčky volnoběžné u 070 mají být 2.000 ot./min. Potom můžeš trošku (opravdu trochu!!!) přitáhnout H - šroub a tím docílíš vyšších max otáček . Ty mají být 7.500ot./min. (ano je to málo, ale je to historický stroj a navíc s obsahem téměř 106cm3. Pokud se ani po základním nastavení karbce nechová tak jak má a nedrží volnoběh, ale letí do otáček, tak je opravdu chudá směs, tzn. buď si to někudy přisává falešný vzduch (gufera na klice apod.) nebo je přicpaná palivová cesta a pod. Každopádně bych ti spíše doporučil tuhle legendární STIHL Contra pořádně vypulírovat a vystavit někde na čestném místě, protože už teď je to poměrně ceněný sběratelský kousek a za pár let se za ni bude platit zlatem

stihl 070

22.10.2014 v 15:49 | Nahoru | #13
tady je servisni manual v anglictine, akorat musis zaplatit 9usd

stihl 070

22.10.2014 v 16:28 | Nahoru | #14
Veterán o opravdu je pořádný, ale je přesvařovanej horní hliníkový kryt. Už dlouho přemýšlím o prodeji a koupí nové pily ale tenhle kousek se mi prostě nechce dávat z ruky. Snad se mi jí podaří spravit.

stihl 070

22.10.2014 v 18:31 | Nahoru | #15
Pilu rozhodně neprodávej, i tak to bude unikátní kousek. Sám mám momentálně MS230, cca 10 let starou a běhá jako víno. V každém případě to dobrá značka jest (i když v létě mne zarazilo zjištění, že ten karbec na FS120 jest "made in china") a neměnil bych už jen proto, že tato značka si zakládá na autorizovaných prodejcích a nenechá se prznit supermarkety typu Mountfield, Albert apod... všechno jsou to šmelcovní abfálkšefty.

1 reakcí na tento příspěvek stihl 070

22.10.2014 v 19:06 | Nahoru | #16
To J.M.K. - ano karbec na tvojí FS120 má sice označení Made in China, ale to jenom proto, že japonská Zama tam má výrobní linku, ze které tyto karambutanátory distribuuje do všech světových značek pil, křoviňáků a podobných zweitaktů. Nic co by tě mělo lekat víc, než to, že stoprocentně jsou nějaké díly pro třeba Mercedes-Benz vyrobeny v Číně taktéž. Pokud tam má svoji výrobu jakákoliv světová (ale opravdu světová)značka, tak je kvalita zaručena.

Naposledy editováno 22.10.2014 19:15:00

stihl 070

22.10.2014 v 23:13 | Nahoru | #17
Já mám ještě k tomu MS 180.. Je sice malá ale tak mrštnou pilu sem neviděl. 070 Tu 070 mám proto když mi přivezou klády a na tu malou jsou už moc velký.. Ta 070 to zvládala hodně dobře (a taky že papala benzín ) jen teď kloudně neudrží otáčky skoro nikde...
A ještě něco: u té 070 už má taky pomalu doslouženo spojka a díval jsem se na internetu na nový.. všechny napodobeniny této spojky na tento typ jsou z Číny.. nwwm jestli to má cenu kupovat jestli to vydrží..

stihl 070

22.10.2014 v 23:52 | Nahoru | #18
Ono teď už si moc v náhradních dílech vybírat nemůžeš, protože na STIHL 070 už není v originálu dostupné téměř nic. Já už na ni nemám snad kromě pár kravin taky nic. Bohužel už je to takový vetroš, že i když STIHL běžně dodává díly až 15 let po ukončení výroby daného modelu, tak na tuhle Contru už nejsou věci minimálně cca deset let.

(reakce na) stihl 070

23.10.2014 v 11:41 | Nahoru | #19
Hughes.de.Payns> Děkuju... něco takového jsem si myslel, jen mě to v první chvíli dost zarazilo, kor když jsem pak našel tu vytřepanou a uvolněnou záslepku (která volně lítala v komůrce membrány) a dávat asi 1370,- za nový karbec se mně fakt nechtělo. Ale to zalepení naštěstí zatím (od května) drží. Také byl trochu "ošmírovaný" spoj karteru a válce, ale motor jinak běží dobře, tak snad to nebude třeba řešit.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist