bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Automatické volaní záchranné služby při nehodě.
16.10.2014 v 19:18
Zdravím,
je tu první případ v ČR, že auto automaticky vytočilo tísňové volaní.Co kdyby to zavedli i do motorek.Co říkáte?
http://ostrava.idnes...7_ostrava-zpravy_mav

Naposledy editováno 20.10.2014 21:54:03
Anketa: Chtěli byste to na motorce ?
ano
9%
13
ne
91%
127

1 reakcí na tento příspěvek Automatické volaní záchranné služby při nehodě.

Skvělá odpověď, děkuji! 20.10.2014 v 17:02 | Nahoru | #1
dle meho tak jak je to prezentovano, je to blbost. Mysleno je to dobre ale jen si myslim ze by to melo fungovat na jinem principu. V aute by to melo byt spojeno s airbagy a dvermi. To znamena nekam to nakulis vyleti pytle a pokud do 5 min. neotevres nejake dvere vysilam signal. U motorky by jsi to mel mit na prilbe kde to zapnes a pokud se treba nehnes 5 min a nebo to nevypnes vysle to signal. Pak to smysl ma.

1 reakcí na tento příspěvek Automatické volaní záchranné služby při nehodě.

Skvělá odpověď, děkuji! 20.10.2014 v 19:05 | Nahoru | #2
Jak to tak pročítám, napadá mě jediné. Pokud má někdo tak velký strach, že ho bude špiclovat vlastní auto, tak by se měl zamyslet, co asi tak může dělat už nyní jeho telefon s libovolným operačním systémem. Podle mě je mnohem jednodušší modifikovat android (či jiný OS), ať již na bázi samotného systému či nějakou aplikací třetí strany a telefon odposlouchávat (resp. z něj získávat různé údaje), než tlačit nějaké redundantní systémy do kabin aut a schovávat to za bezpečnost.

Pokud někdo někoho chce odposlouchávat, vsadím se, že např. android už tuhle možnost obsahuje.

Pokud mě někdo odposlouchává, nelíbí se mi to, ale to je asi tak všechno, co s tím můžu dělat. Jasně, můžu hodit mobil do kanálu, zrušit facebook, zavést auto do šrotu - a pak možná tuto pravděpodobnost snížím na minimum.

A ještě jedna věc - pořád tady někdo operuje s tím, že mobil mu nikdo nenutí a tohle zařízení do auta ano. To se mi nezdá - on někoho někdo nutí si koupit nové auto?

Automatické volaní záchranné služby při nehodě.

Skvělá odpověď, děkuji! 20.10.2014 v 19:14 | Nahoru | #3
Nemám o těch systémech nějaký komplexní přehled. Zatím jsem překládal materiály pro dva výrobce automobilů, a v obou případech dával systém možnost řidiči tísňové volání zrušit nebo hovor převzít a komunikovat s dispečinkem dál sám.
Takže obavy z nějakého zbytečného výjezdu moc nehrozily.
Druhá výhoda obou systémů byla, že v zahraničí automaticky volají v jazyce dané země, což také nemusí být marné.

(reakce na) Automatické volaní záchranné služby při nehodě.

Skvělá odpověď, děkuji! 20.10.2014 v 19:34 | Nahoru | #4
Dráťa>Pokud vím, tak ty systémy, minimálně ten Ford Sync, o kterém je řeč v článku, fungují pouze přes mobilní telefon. Takže stačí si tam ten telefon nepřipojit, když jsi paranoidní :)

1 reakcí na tento příspěvek Automatické volaní záchranné služby při nehodě.

Skvělá odpověď, děkuji! 21.10.2014 v 10:02 | Nahoru | #5
Včil jsem si všiml, že motáte jabka z hruškama.
Článek v úvodním příspěvku (jedná se patrně o placený PR článek Fordu) je o systému Ford Sync, což není žádný „bonz systém“. Je to záležitost ve své podstatě jednoduchá - pokud jsou vystřeleny airbagy nebo je náhle přerušena dodávka paliva A JE-LI PŘIPOJEN KOMPATIBILNÍ MOBILNÍ TELEFON, zavolá systém na dispečink nouzové asistence. Pokud je řidič schopen komunikace, hovor převezme a domluví si, co je třeba.
Vy do toho motáte eCall a černé skřínky, což je něco jiného
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist