bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 21 - Zatuhlá klika
Čaute, mám takový problém. Asi před týdnem jsem koupil Pincka. Motor byl údajně po GO, ale nešel nakopnout a prodávající mi říkal, že to je tím, že tam jsou nové pístní kroužky. Když jsem sundat hlavu, karbec a válec, tak jsem zjistil, že jde strašně ztuha i když ty kroužky nedřou o ten válec... A myslím, že to bude klikovkou. Mohli byste mi poradit ?
Kdyžtak podrobnější info doplním... Předem díky.

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 21 - Zatuhlá klika

12.10.2014 v 14:55 | Nahoru | #1
motor po go na pincku jde ztuha.. normální stav. první start roztláčím,po pár km si sedne

Jawa 21 - Zatuhlá klika

12.10.2014 v 15:01 | Nahoru | #2
.

Naposledy editováno 12.10.2014 15:15:45

(reakce na) Jawa 21 - Zatuhlá klika

12.10.2014 v 15:11 | Nahoru | #3
ja1> Jo jenže když to chci roztlačit a mám jedničku, tak se prostě zasekne kolo a je hotovo...

(reakce na) Jawa 21 - Zatuhlá klika

12.10.2014 v 15:12 | Nahoru | #4

ja1 píše: motor po go na pincku jde ztuha.. normální stav. první start roztláčím,po pár km si sedne

Jo jenže když to chci roztlačit a mám jedničku, tak se prostě zasekne kolo a je hotovo...

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 21 - Zatuhlá klika

Skvělá odpověď, děkuji! 12.10.2014 v 15:21 | Nahoru | #5
Tak to nekdo pekne zprasil a ty naletel a tu kliku to bude chtit udelat znova.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 21 - Zatuhlá klika

Skvělá odpověď, děkuji! 12.10.2014 v 15:22 | Nahoru | #6
rozebrat a znovu složit motor je práce na 1 hodinu. můžeš zkontrolovat jak byla go provedena

Jawa 21 - Zatuhlá klika

12.10.2014 v 15:31 | Nahoru | #7
Díky, a to stačí jen rozebrat a hned složit nebo tam něco vyměnit atd. ? a jestli se nevyhnu půlení, tak dá se to udělati i bez stahováku na primár ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 21 - Zatuhlá klika

12.10.2014 v 15:32 | Nahoru | #8

V_i_c_i píše: Tak to nekdo pekne zprasil a ty naletel a tu kliku to bude chtit udelat znova.

Jako za 500 neber to :D Když si to umíš opravit tak to je celkem v poho ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 21 - Zatuhlá klika

12.10.2014 v 15:34 | Nahoru | #9

ja1 píše: rozebrat a znovu složit motor je práce na 1 hodinu. můžeš zkontrolovat jak byla go provedena



No ono to pak taky tak vypadá, Ty jedna hodino.

Jawa 21 - Zatuhlá klika

Skvělá odpověď, děkuji! 12.10.2014 v 15:38 | Nahoru | #10
Roztlac to na dvojku, je jasny, ze na jedničku se to blokuje.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 21 - Zatuhlá klika

12.10.2014 v 15:42 | Nahoru | #11
Já to ale stejně musím rozpůlit kvůli start. páce: vyskočilo totiž pérko ;) Jo a obejdu se při půlení bez stahováku na primár ?

(reakce na) Jawa 21 - Zatuhlá klika

Skvělá odpověď, děkuji! 12.10.2014 v 15:55 | Nahoru | #12

PEPAFJR píše: No ono to pak taky tak vypadá, Ty jedna hodino.


vždyt tam je jen klika,2hřídelky,6 koleček,start mechanismus a automat řazení. 6 šroubů na karteru... jestli tu kliku chceš ještě použít tak určitě primár sundat stahovákem

Jawa 21 - Zatuhlá klika

12.10.2014 v 16:00 | Nahoru | #13
Díky moc ;)

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 21 - Zatuhlá klika

Skvělá odpověď, děkuji! 12.10.2014 v 16:01 | Nahoru | #14
Podle mě by se motor měl točit volně hned po složení...aspoň já takhle dělám motory do fichtlů, kývaček atd. Jestli se netočí volně, tak je někde něco zkříženého nebo něco dře, a to se mi prostě nelíbí. Jinak stahovák si určitě někde pujč.

(reakce na) Jawa 21 - Zatuhlá klika

12.10.2014 v 19:08 | Nahoru | #15

FechtlarCZ píše: Jako za 500 neber to :D Když si to umíš opravit tak to je celkem v poho ;)


Kdyz to umís opravit, tak se neptáš na netu jak na to
Jinak souhlas s kolečko10, motor musí jit volně i po go.
Na ty kecy o nových kroužcich může naletet jen blbec..

(reakce na) Jawa 21 - Zatuhlá klika

13.10.2014 v 09:23 | Nahoru | #16

FechtlarCZ píše: Já to ale stejně musím rozpůlit kvůli start. páce: vyskočilo totiž pérko ;) Jo a obejdu se při půlení bez stahováku na primár ?



Tak to byla slušně provedená generálka

(reakce na) Jawa 21 - Zatuhlá klika

13.10.2014 v 09:29 | Nahoru | #17

kolecko10 píše: Podle mě by se motor měl točit volně hned po složení...aspoň já takhle dělám motory do fichtlů, kývaček atd. Jestli se netočí volně, tak je někde něco zkříženého nebo něco dře, a to se mi prostě nelíbí. Jinak stahovák si určitě někde pujč.



Za mladých let, jsme na fichtla potřebovali kladivo, pořádný sikovky, šroubovák a dvě montpáky. Ty byly na ten primár. Ale v jednom to bylo o koule nebo omítku na stropě, když to vystřelilo
Po tom co technicky dospěješ, budeš používat stahováky, horkovzdušku na ložiska a pořádné nářadí i na fekála. Tak si vyber

Naposledy editováno 13.10.2014 09:29:28

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 21 - Zatuhlá klika

13.10.2014 v 09:50 | Nahoru | #18
pokud jde klika ztuha podívej se jestly daly palírový těsnění mezi kartery někteří !mechanici!si myslý že když se těď dá koupit motoráckej silikon v tescu že už je papír zastaralej boužel výrobce tam s tou desetinkou místa počítal a bez něj se klika netoží

(reakce na) Jawa 21 - Zatuhlá klika

13.10.2014 v 11:44 | Nahoru | #19

droud píše: pokud jde klika ztuha podívej se jestly daly palírový těsnění mezi kartery někteří !mechanici!si myslý že když se těď dá koupit motoráckej silikon v tescu že už je papír zastaralej boužel výrobce tam s tou desetinkou místa počítal a bez něj se klika netoží


přesně tak taky jsem to složil jednou bez papíru jen na silikon a šlo to hrozně ztuha ,dal jsem papír těsněnní ty jsem pro sichr mázl silikonem a voalá šlo to hned vše z lehka.
Takže bych se soustředil na to těsnění.

Jawa 21 - Zatuhlá klika

13.10.2014 v 17:46 | Nahoru | #20
Sundej boční víko od spojky, sundej spojkový řetěz a zatoč klikou, jestli ti to brzdí klika, nebo převodovka. Pokud ti půjde ztuha klika i bez spojky, tak se zaměř na kliku a opačně. Klika může jít ztuha z více důvodů
1 hodně stažené kartery (jak psali jiní, bez těsnění) klika se příčí.
2. špatně nasazené gufero, které je protlačené až na ložisko.
3.repas provedena z nepárových karterů, které nemají vystředěné otvory ložisek a tyto ložiska jsou proti sobě posunuté. klika se opět příčí.
4. vysypané jehly v ložisku v klice. Kousla se ojnice.
Bez rozebrání to nezjistíš.Klika musí jít úplně volně i po složení motoru. Ještě zkontroluj, jestli se ti něco neseklo v zapalování, jak se točí rotor.

Jawa 21 - Zatuhlá klika

14.10.2014 v 16:15 | Nahoru | #21
Ono je taky dobré všecko před montážů změřat, jak to bude vypadat, když se to smontuje - třebas ta klika, že jo...
Vici - taky se motor podržel na kolenách a druhému se sekyrků se řeklo - sem sekni .

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 21 - Zatuhlá klika

19.10.2014 v 12:13 | Nahoru | #22
A mám mezi kartery dát i tmel i papír nebo jen papír ?

(reakce na) Jawa 21 - Zatuhlá klika

19.10.2014 v 14:06 | Nahoru | #23
FechtlarCZ> papír urcitě ,tmel mužež pro sichr také pokud jsou dosedací plochy špatné
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 10 Dnes v 20:21 AdaM123456
Jak poznat kdy byl vyroben pionýr p... [1, 2] Jawa 50/21 Pionýr macgiver66 40 24.4.2024 v 13:59 FJRPEPA
Pístní kroužky Jawa 50/21 Pionýr ales799 29 12.4.2024 v 20:35 elvis78
Pionýr se dusí Jawa 50/21 Pionýr Jawa_Babetta 14 10.4.2024 v 11:00 FJRPEPA
Jawa pionýr 50/05 Jawa 50/21 Pionýr _bublina 13 5.4.2024 v 10:30 Frantas


TOPlist