Hodně mě zaujala tahle hračka: http://www.bikes.cz/2014/zaeta-530
Jednak vizuálně sedí mojí představě o jednoduchém stroji a také mne poněkud nastartovaly parametry, zejména neuvěřitelná hmotnost. Existuje k tomuhle (ne zrovna lacinému) stroji altenativa?
Myšlenkou mi to trochu připomíná nějaké supermono. Máte někdo podobnou hračku, byť jako stavbu?
Dííííík
Rozdíl mezi suchou a pohotovostní hmotností ... to nespočítám,ale zkusím to sepsat. 10 l palivo, 2l olej, chladící kapalina, brzdovka.... vůbec není nereálné,aby to sedělo.
Zatím nejlehčí hračka s podobným ůčelem je SXV od Aprilie a ta má ca 130 Kg. Ta je dokonce dvouválcová a nakoňovaná přímo luxusně. Životnost asi nebude největší.
Předělat bike stylu DR-Z, by nemuselo tolik bolet,ale ta hmotnost,ani výkon nebudou zdaleka takové.
SXV 550 má přes 133kg a to má jen 7,5l velkou nádrž. Suchá je 123kg. Zaeta je prostě takový stylový motard, takže ta váha bude dost podobná. A když má i závodní motard pro světový šampionát cca. 110kg, tak Zaeta s homologační sadou nebudou mít 98kg. To by musely být použité jiné materiály a cenovka by se pohybovala jinde.
Když se podívám na stránky distributora, píše se tam 115kg suchá hmotnost. Jsem ještě ochoten připustit, že je to vč. kapalin bez benzínu, tzn. cca. 112kg suchá, ale spíš si myslím, že to bude v reálu víc. Jinak motor je z TM motarda, takže oleje je přesně 1,4l a chladící 1,3l. Kapalina do spojky a brzdovka bude tak max. 0,2l.
Co se týče životnosti, počítej, že mezi SXV a Zaetou nebude nikterak výrazný rozdíl.
Nic méně i po tom všem si nemyslím, že i třeba 10kg rozdílu by mělo být rozhodující pro ovladatelnost na silnici.
edit: Jsem to nějak přehnal s těma záporama v poslední větě.
Naposledy editováno 10.10.2014 13:00:08
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|