globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak Zapojit CDI ???
Ahoj,

Na me RM 250 r.v. 1992 se mi posralo cdi. Objednal jsem tedy nove, ale problem je, ze ze stareho cdi slo 7 kabelu a z noveho jen 5!!

Z motoru ze zapalka mi vedou ctyri dratky !!!

Nevi nekdo jak nove cdi zapojit??





takhle vypada originalni zapojeni







a takhle nekdo nacmaral zapojeni toho novyho, akorat ze me z magneta vedou draty 4 a ne 2!!!

1 reakcí na tento příspěvek Jak Zapojit CDI ???

6.10.2014 v 13:01 | Nahoru | #1
ono je totiž DC a AC cdi

AC cdi je napájené speciálním vinutím na statoru, které dává +- 300V,celá elekteronika je jednodušší, už se jenom spíná do tyristoru, takže většinou vedou dráty : zem + cívka z rotoru + jeden či dva dráty od snímače, k tomu výstup na indučku a chcípací drát, který se spojuje se zemí

DC cdi - má vlastní měnič napájený z akumulátoru 12v, celá sranda je dražší, složitější a ke štěstí mu stačí kostra a napájení + snímač a výstup na cívku

Naposledy editováno 06.10.2014 15:05:39

(reakce na) Jak Zapojit CDI ???

6.10.2014 v 14:39 | Nahoru | #2
hrnous> Aha aha, no tak jestli máš pravdu tak díky moc za info, ale to by se mělo dát jednoduše změřit ne? jestli jde z magneta stridavej nebo stalej proud... kdyz zkusím napojit magneto na multimetr a pri protoceni budu merit napei bude to DC a když nezměřím nic bude to AC. Je to tak?

1 reakcí na tento příspěvek Jak Zapojit CDI ???

Skvělá odpověď, děkuji! 6.10.2014 v 16:33 | Nahoru | #3
No tobě vedou 4 dráty protože ty máš ten B/R jako živej kábl, čili to je co nabijí kondenzétor v CDI unit. To R/W je kostra od cívky co nabijí kondenzátor. B/R je vedený přes spínač na kostru = chcípak.
Drát R od snímače je signál snímače a G je kostra toho snímače. V to kresleným ty dráty nejsou protože je to ukostřený přímo v tom alternátoru.
A od toho CDI nemáš návod?
DC CDI samože existuje, ale to bys potřeboval baterku (trvalý zdroj 12V) pak je jednotka zapalování napájená 12V a tu zapalovací cívku na altíku nepotřebuješ. Stačí ti jen pulzy ze snímače. Dává se to často jako náhrada na jednoválcová endura, neboť ta cívka co to napájí jde často za ty leta srat

(reakce na) Jak Zapojit CDI ???

6.10.2014 v 19:06 | Nahoru | #4
cccp> Tyyyjo koukam, konecne nekdo kdo mi to dokaze vysvetlit a ma to hlavu a patu! Ja si to myslel, že je to to jen ukostření ty přebívající kabely, ale netušil jsem že to výrobce povede přes cdi na kostru. Myslel jsem že to třeba bude ukostřený vlastním tělem toho alternatoru.

Každopadně díky moc za rady. mělo by to tedy vše s tím novým cdi fungovat, kdž to zapojím podle schémátku toho dobrovolníka. ještě ho nemám ale je to nějáká levná jednotka z číny na skůtry tzn pochybuju že mi k tomu přibalí návod

Akorát teď jsem objevil, že s altíku jdou další 3dráty (celkem tedy 7) a už do nich nekdo zasahoval, protože dva z těch co jsem objevil jsou spojený k sobě a třetí je prostě jen ustřihlej. Ale uvažuju, že teď do tohodle nebudu zasahovat dokuď to aspon trochu jede

Kdybys vědel na co by mohli být ty další, bylo bys už něco jako polobůh...

1 reakcí na tento příspěvek Jak Zapojit CDI ???

7.10.2014 v 18:27 | Nahoru | #5
www.offmoto.com/uploads/389_nahrada_cdi_888.jpg][img]http://www.offmoto.com/uploads/thumbs/389_nahrada_cdi_888.jpg[/img

Ten čínskej bazkem na skůtr, bude v základu stejný jako tohle, to je schéma CDI na babetu. Součástky za 100 Kč a funguje to. Ovšem neřeknu ti jak dlouho, já to měl jen jako test na to, jestli je na motorce skutečně chyba v CDI nebo někde jinde, než jsem objednal nový CDI z IGNITECHU.
Tak kdyby tě to pak zradilo, vykašli se na čínu a udělej si tohle.
K čemu jsou další dráty nevím, ale to tě v podstatě nemusí zajímat.

(reakce na) Jak Zapojit CDI ???

7.10.2014 v 20:36 | Nahoru | #6
cccp> Super, už jsem tam dal nové cdi, divím se ale jiskru to dává!!!!! takže v cajku. Problém je, že stejnej problém, kvůli kterému toto vše řeším je tu pořád, dává jiskru tak na každé desáté protočení. Nechápu čím to už může být když jsem cdi vyměnil a všechno ostatní podle odporů sedí

1 reakcí na tento příspěvek Jak Zapojit CDI ???

8.10.2014 v 18:35 | Nahoru | #7
Jestli je ta jiskra slušná, to jest modrá, silná..no prostě dobrá (to už musíš mít v oku, pokud máš nějakou zkušenost) viděl bych to na špatný čidlo otáček. Pokud je jiskra slabá, tak převinout stator.
Ono to měření odporu není samospásný, je to spíš orientační zkouška. Může tam být mezizávitový zkrat, který se projeví, až když se v cívce vygeneruje napětí.

(reakce na) Jak Zapojit CDI ???

8.10.2014 v 21:12 | Nahoru | #8
cccp> Zkrat v jaké cívce? na zapalku?

Jiskra byla silná modrá když už byla, chtěl jsem udělat video ale teď když jsem to zkoušel tak už ani jiskru nehodila:((
Tak nevím, zapalko je drahý jako krava a když už budu kupovat chtěl bych mít jistotu, že je to tím :((

Jak Zapojit CDI ???

8.10.2014 v 21:51 | Nahoru | #9











Tady aspon nejaky foto v jakym stavu je vinutí, myslím že už jednou převíjený bylo...

Jak Zapojit CDI ???

9.10.2014 v 19:36 | Nahoru | #10
Jo, to vypadá, že už to někdo převíjel. Tak máš špatnej ten snímač, tak bych to viděl já. No pořádný prověření toho co leze z toho snímače bys potřeboval osciloskop, pak bys vidlě jestli dává pravidelně v každé otáčce stejnej pulz.

2 reakcí na tento příspěvek Jak Zapojit CDI ???

9.10.2014 v 20:06 | Nahoru | #11
Sorry za zasírání vlákna ale musím se zeptat... CDI na babettě? nevím co tím myslíš? Jinak poradím, jednoduchá osciloskop kůpíš do 1000 a využiješ ho na hoodně věcí a je s tím sranda

Jak Zapojit CDI ???

9.10.2014 v 20:52 | Nahoru | #12
Jak to tak pozoruju, Suzuki a zapalovani je nekonecny problem...
Me se Suzuki RM 250 1994 dosla trpelivost a koupil jsem VAPE z Kromerize. (asi 3700 kc) Musi se vysoustruzit kuzel na rotoru, udelat mezikus pod stator a podlozit vicko o 3mm. Predstih asi 2,5 mm. Motor dobre startuje a dobre se vytaci. Mensi moment setrvacnosti rotoru zpusobuje, ze motor lepe akceleruje, v ostre zatacce se da ovsem snadno zaslapnout... Celkove je s motorkou vetsi zabava, zpatky se uz nevratim.
Valuch, Vysoke Myto.

(reakce na) Jak Zapojit CDI ???

10.10.2014 v 09:47 | Nahoru | #13
Reider> nemáš nějákej odkaz kde se to dá sehnat pod 1000 ?

cccp> právěže to už nekdo převíjel tak si myslím jestli nebude problém v tom, vypadá to totiž dost prasácky...

yuki> super, taky jsi řešil stejnej problém jo? 1994 je stejná modelová řada jak moje 92. Nemáš prosím odkaz nebo typ kterej přesně jsi koupil aby mi to taky pasovalo? Jinak já bych naopak potřeboval spíš zapalko zatížit aby mělo lepší spodek :)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak Zapojit CDI ???

10.10.2014 v 14:17 | Nahoru | #14
Reider> CDI = Capacitive Discharge Ignitor, je to typ zapalování, ne jak se nesprávně používá označení CDI pro každý "black box" na motorce, ikdyž ta motorka má třeba TCI zapalovací soustavu. Na babetě je to stejný, kondenzátorem vybijenej pomocí tyrystrou do indukční cívky. Ikdyž pro babetu se často používá označení tyristotové zapalování.

HUSH> no je to namotaný lajdácky o tom žádná.Buď to můžeš nechat převinout, což taky není zadarmo cca 2000-, ale pak můžeš mít zase problém v tom snímači. Já bych šel cestou jak uživatel yuki.

(reakce na) Jak Zapojit CDI ???

13.10.2014 v 17:37 | Nahoru | #15
cccp> Takže to schéma cosi dal mi nahradí tyrtistor na babettě nebo na jakékoliv moto s kapacitním zapalováním? Je to odzkoušené? Díky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak Zapojit CDI ???

13.10.2014 v 20:08 | Nahoru | #16
cccp> no nechce se mi to soustruzit, jinak je to VAPE zapalko za dobry ceny... Originál jsem našel okolo 3000 komplet stator i s tim snímačem, takže taky není zas tak hrozný, ale chci mít jistotu, že je to špatný, abych nevyhodil peníze.

Jinak ještě dotaz... Kamarád mi poradil ať změřím výstup ze statoru do jednotky. Změřil jsem to multimetrem a naměřil jsem při nakopávání rozsah 12-20V (AC). Je tohle k něčemu? kolik by mělo jít do jednotky???

Jak Zapojit CDI ???

13.10.2014 v 20:08 | Nahoru | #17
No v podstatě jo. Já to zkoušel jako test zapalování na staré Hondě NX 125, abych vyzkoušel, že je skutečně špatná ta jednotka a pak jsem objednával z IGNITECHu. Vzhledem k tomu, že za součástky dáš 100 Kč, tak si postav a testuj.
Schéma není z mojí hlavy, našel jsem ho na internetu.

Jak Zapojit CDI ???

14.10.2014 v 18:48 | Nahoru | #18
?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak Zapojit CDI ???

14.10.2014 v 20:01 | Nahoru | #19
HUSH> 12-20V je málo, mělo by to být tak 80 V a víc, jenže druhá věc je, že obyčejnej multimetr ti vzorkuje jen několikrát za sekundu, takže ty nechytneš špičku toho napětí. Tím je to měření zavádějící. Jinak ta hodnota napětí musí být v manuálu.

(reakce na) Jak Zapojit CDI ???

14.10.2014 v 20:13 | Nahoru | #20
cccp> bohužel hodnota tam není:( už tak jsem rád, že jsem vůbec sehnal předepsaně odpory na r.v. 1992 natož volty...Ale mělo by to být podobné jak třeba u novějšího modelu. Spíš jsem potřeboval slyšet přesně to co jsi napsal, že je to málý napětí, věřím, že by tam šlo ještě víc ale skákal jsem po tom tak aby se to furt točilo tak si myslím, že to multimetr spočítal. Ale i tak je to málo... Díky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
spojkový koš suzuki rm 250 Suzuki RM 250 tomashroz 9 14.2.2024 v 14:08 SOUSEDRH9
spojkový koš suzuki rm 250 Suzuki RM 250 tomashroz 0 12.2.2024 v 18:50 tomashroz
Kawasaki kx 250, co to způsobilo Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... DrevoKocurik 9 8.1.2024 v 22:46 Kohlstein
Při ubrani plynu Honda CBR 125R, Yuki Cross 125, Honda XR 600, Siamot... Blackwhitee 3 8.11.2022 v 10:13 Marcel69
Má smysl kupovat starší kross motor... Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... Olihňos 2 21.6.2022 v 15:36 KAWAHAB


TOPlist