Na me RM 250 r.v. 1992 se mi posralo cdi. Objednal jsem tedy nove, ale problem je, ze ze stareho cdi slo 7 kabelu a z noveho jen 5!!
Z motoru ze zapalka mi vedou ctyri dratky !!!
Nevi nekdo jak nove cdi zapojit??
takhle vypada originalni zapojeni
a takhle nekdo nacmaral zapojeni toho novyho, akorat ze me z magneta vedou draty 4 a ne 2!!!
1 reakcí na tento příspěvek Jak Zapojit CDI ???
AC cdi je napájené speciálním vinutím na statoru, které dává +- 300V,celá elekteronika je jednodušší, už se jenom spíná do tyristoru, takže většinou vedou dráty : zem + cívka z rotoru + jeden či dva dráty od snímače, k tomu výstup na indučku a chcípací drát, který se spojuje se zemí
DC cdi - má vlastní měnič napájený z akumulátoru 12v, celá sranda je dražší, složitější a ke štěstí mu stačí kostra a napájení + snímač a výstup na cívku
Naposledy editováno 06.10.2014 15:05:39
1 reakcí na tento příspěvek Jak Zapojit CDI ???
Drát R od snímače je signál snímače a G je kostra toho snímače. V to kresleným ty dráty nejsou protože je to ukostřený přímo v tom alternátoru.
A od toho CDI nemáš návod?
DC CDI samože existuje, ale to bys potřeboval baterku (trvalý zdroj 12V) pak je jednotka zapalování napájená 12V a tu zapalovací cívku na altíku nepotřebuješ. Stačí ti jen pulzy ze snímače. Dává se to často jako náhrada na jednoválcová endura, neboť ta cívka co to napájí jde často za ty leta srat
Každopadně díky moc za rady. mělo by to tedy vše s tím novým cdi fungovat, kdž to zapojím podle schémátku toho dobrovolníka. ještě ho nemám ale je to nějáká levná jednotka z číny na skůtry tzn pochybuju že mi k tomu přibalí návod
Akorát teď jsem objevil, že s altíku jdou další 3dráty (celkem tedy 7) a už do nich nekdo zasahoval, protože dva z těch co jsem objevil jsou spojený k sobě a třetí je prostě jen ustřihlej. Ale uvažuju, že teď do tohodle nebudu zasahovat dokuď to aspon trochu jede
Kdybys vědel na co by mohli být ty další, bylo bys už něco jako polobůh...
1 reakcí na tento příspěvek Jak Zapojit CDI ???
Ten čínskej bazkem na skůtr, bude v základu stejný jako tohle, to je schéma CDI na babetu. Součástky za 100 Kč a funguje to. Ovšem neřeknu ti jak dlouho, já to měl jen jako test na to, jestli je na motorce skutečně chyba v CDI nebo někde jinde, než jsem objednal nový CDI z IGNITECHU.
Tak kdyby tě to pak zradilo, vykašli se na čínu a udělej si tohle.
K čemu jsou další dráty nevím, ale to tě v podstatě nemusí zajímat.
1 reakcí na tento příspěvek Jak Zapojit CDI ???
Ono to měření odporu není samospásný, je to spíš orientační zkouška. Může tam být mezizávitový zkrat, který se projeví, až když se v cívce vygeneruje napětí.
Jiskra byla silná modrá když už byla, chtěl jsem udělat video ale teď když jsem to zkoušel tak už ani jiskru nehodila:((
Tak nevím, zapalko je drahý jako krava a když už budu kupovat chtěl bych mít jistotu, že je to tím :((
2 reakcí na tento příspěvek Jak Zapojit CDI ???
Me se Suzuki RM 250 1994 dosla trpelivost a koupil jsem VAPE z Kromerize. (asi 3700 kc) Musi se vysoustruzit kuzel na rotoru, udelat mezikus pod stator a podlozit vicko o 3mm. Predstih asi 2,5 mm. Motor dobre startuje a dobre se vytaci. Mensi moment setrvacnosti rotoru zpusobuje, ze motor lepe akceleruje, v ostre zatacce se da ovsem snadno zaslapnout... Celkove je s motorkou vetsi zabava, zpatky se uz nevratim.
Valuch, Vysoke Myto.
cccp> právěže to už nekdo převíjel tak si myslím jestli nebude problém v tom, vypadá to totiž dost prasácky...
yuki> super, taky jsi řešil stejnej problém jo? 1994 je stejná modelová řada jak moje 92. Nemáš prosím odkaz nebo typ kterej přesně jsi koupil aby mi to taky pasovalo? Jinak já bych naopak potřeboval spíš zapalko zatížit aby mělo lepší spodek :)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak Zapojit CDI ???
HUSH> no je to namotaný lajdácky o tom žádná.Buď to můžeš nechat převinout, což taky není zadarmo cca 2000-, ale pak můžeš mít zase problém v tom snímači. Já bych šel cestou jak uživatel yuki.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak Zapojit CDI ???
Jinak ještě dotaz... Kamarád mi poradil ať změřím výstup ze statoru do jednotky. Změřil jsem to multimetrem a naměřil jsem při nakopávání rozsah 12-20V (AC). Je tohle k něčemu? kolik by mělo jít do jednotky???
Schéma není z mojí hlavy, našel jsem ho na internetu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak Zapojit CDI ???
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
spojkový koš suzuki rm 250 Suzuki RM 250 | tomashroz | 9 | 14.2.2024 v 14:08 SOUSEDRH9 |
spojkový koš suzuki rm 250 Suzuki RM 250 | tomashroz | 0 | 12.2.2024 v 18:50 tomashroz |
Kawasaki kx 250, co to způsobilo Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... | DrevoKocurik | 9 | 8.1.2024 v 22:46 Kohlstein |
Při ubrani plynu Honda CBR 125R, Yuki Cross 125, Honda XR 600, Siamot... | Blackwhitee | 3 | 8.11.2022 v 10:13 Marcel69 |
Má smysl kupovat starší kross motor... Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... | Olihňos | 2 | 21.6.2022 v 15:36 KAWAHAB |