globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zapojení zapalování
25.9.2014 v 20:32
Zdarec poradil by mi někdo prosím jak má být zapojené to zapalování aby to házelo jiskru ?
Já už si s tím nevím rady.




























Zapojení zapalování

25.9.2014 v 20:53 | Nahoru | #1

Zapojení zapalování

25.9.2014 v 21:14 | Nahoru | #2
Co chceš poradit???Nejdřív si sežen kompletní a funkční zapalování.

Zapojení zapalování

25.9.2014 v 21:18 | Nahoru | #3
aby to dávalo jiskru, tak jeden pól baterky na kostru. Druhý přes pojistku na spínačku 30. Ze spínačky 15 drát na 15 indukční cívky. Z 1 indukční cívky na kladívko (červený drát) + pod matičku na kladívku připojit očko kondenzátoru.
Toť vše.

Toto řeší jen zapalování, nikoli dobíjení.

Zapojení zapalování

25.9.2014 v 21:42 | Nahoru | #4
Popíšu ti alespoň něco z toho co je vidět na fotkách.Na té první fotce připoj černý drát s očkem z kondíku ke kladívku.A červený drát od kladívka napoj na tu bakelitovou kostku na zapalování do pozice 1A.Od pozice 1 A musí vést kabel na zapalovací cívku k místu označeném jako 1.Z pozice 61 na té bakelitové krabičce by měl vést kabel do spínačky na pozici 61 a poté na kontrolku dobíjení.Z pozice 51,na které ti chybí držák kabelu na spínačku k pozici 56.Je to jednoduché,ale podle fotek máš to zapalování v dost bídném stavu,řekl bych,že dobíjet to asi nebude.Tady máš plánek elektroinstalace na Jawy http://www.motoserv...hema-motocyklu-jawa/ .Najdi si tam co potřebuješ.

Zapojení zapalování

25.9.2014 v 22:41 | Nahoru | #5
Na tom dynamu už se někdo vyřádil - přinejmenším ta ždrcpáska tam namá co dělat a otázkou jest, proč tam je a co drží - jestli ten držák svorek není nějak rozlomený a zda nebudou utržené dráty od relátka (je za tím držákem) k samotnému dynamu. Svorka 51 je "výkonový výstup" z kotvy dynama, vede přes zpětný spínač v relátku a pak teprve přes spínačku (a ampérmetr) na baterku. Bez spínače by se dynamo ve chvíli, kdy dává nižší napětí, jak baterka, začalo chovat jako stejnosměrný elektromotor a vybíjelo by baterku.
Svorka 61 je krom relátka spojena ještě přímo s vývodem kotvy (neukostřený uhlík), z kterého je zároveň napojeno budicí vinutí. Druhý konec tohoto vinutí je spojen na kostru odporem a ještě z uzlu konce vinutí a odporu je napojen kontakt regulační kotvy relátka... regulace je "třístupňová" - buď relátko vyzkratuje odpor, takže dynamo je buzené naplno, pak se kontakty rozpojí, buzení se tak utlumí odporem a pokud i tak je dynamo přebuzené, kotva se přiklopí ke druhému kontaktu, kde se napojí na "plus" (vývod kotvy). Tím se de facto buzení "vypne" (oba konce vinutí na stejném potenciálu). V pozici spínačky "úplně vlevo" se na spínačce propojí pouze svorky 61 a 54, takže kotva dynama je napojena přímo na zapalovací cívku a zpětný spínač je tak vyřazen. Je to pozice pro nouzovou jízdu bez baterky (světla nefunkční).
V žádném případě nenapojovat svorku 61 přímo na baterku - dynamo by bylo trvale pod napětím a mohlo by se spálit, v lepším případě by jen vybilo baterku. Kdyby bylo relátko nefunkční, je možné sehnat elektronickou náhradu, zrovna nedávno to někdo řešil, ale na odkaz si nevzpomenu. Každopádně je třeba při montáží eln. "relátka" vyřadit tlumicí odpor.

Vítězslav_Máří> 51 z dynama by měla vést na 51 na spínačce (ammetr a houkačka). 56 je hlavní žárovka, pokud si dobře vzpomínám. 57 přední obrysovka a 58 zadní obrysovka.

rancher> Děkuju. Musel bych jinak ten plánek hledat kdovíkde na disku.

Zapojení zapalování

26.9.2014 v 09:13 | Nahoru | #6
kondik ke kladivku a pak na civku s oznacenim 1

Zapojení zapalování

26.9.2014 v 14:44 | Nahoru | #7
celé bych odmontoval a namontoval Vape.

Zapojení zapalování

26.9.2014 v 14:47 | Nahoru | #8
aby stávající házelo jiskru musí být buzeno baterií

1 reakcí na tento příspěvek Zapojení zapalování

26.9.2014 v 21:59 | Nahoru | #9
Nemusí, núdzovo sa to nabudí aj remanenciou, stačí kopček z ktorého to roztlačí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení zapalování

26.9.2014 v 22:24 | Nahoru | #10
johny_sk> ja1 to ale zřejmě myslel tak, že to dynamo, nebo spíše relátko, nebude funkční, takže bude-li v pořádku kladívko, kondík a cívka, motorka pojede "jen na baterku". Leda, že by dynamo mělo trochu remanence, v pořádku uhlíky a relátko by bylo "zaseknuté" v střední, nebo tlumené pozici.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení zapalování

26.9.2014 v 22:46 | Nahoru | #11
J.M.K.> pokud má spínačka polohu "bez baterky" a dynamo má remanenci, tak tam relátko vůbec nemusí být a jede to stejně. Ovšem už od pohledu to není tento případ.

(reakce na) Zapojení zapalování

27.9.2014 v 00:05 | Nahoru | #12
maspe> Jestli to bude opravdu 353, tak by polohu "bez baterky" mít měla. I když furt záleží na tom, jestli to dynamo bude fungovat samo o sobě (uhlíky, komuťák - to odejde nesnáze). Už jsem viděl i dynamo zničené drhnutím kotvy vlivem vyklochtaných lágrů na klice.
I když moc se mně nezdá, že by dynamo stíhalo napájet cívku, když by byla kotva relátka zaseknutá v pozici, kdy připojí konec statoru "na plus", takže buzení vypne a část výkonu se ještě ztrácí přes tlumicí odpor. Ale pokud bude relátko odpojené, tak to problém, nebude, to každopádně.

1 reakcí na tento příspěvek Zapojení zapalování

27.9.2014 v 15:12 | Nahoru | #13
vždyt píšu stávající stav...... pochybuju že v tomto stavu vyrobí nějaký proud, osobně bych investoval do vape než opravoval s nejistým výsledkem

(reakce na) Zapojení zapalování

28.9.2014 v 20:05 | Nahoru | #14
ja1> rada nad zlato.

Zapojení zapalování

29.9.2014 v 15:08 | Nahoru | #15
Nejlevnější(cca.500 kč) a vcelku bezporuchové je předělat regulátor-jednokotvu na elektronické relé viz.(je tam i schema)www.elkomp.cz/vyrobky112.php

1 reakcí na tento příspěvek Zapojení zapalování

29.9.2014 v 15:26 | Nahoru | #16
očividně nikomu nevadí, že se ptá na jiskru a ne na dobíjení

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení zapalování

29.9.2014 v 16:57 | Nahoru | #17
maspe>Máš pravdu,ale předpokládám že s tím chce normálně jezdit a to bez funkčního dynama asi moc dobře nepůjde, nebo ti to z foto připadá že je dobíjení bez problému?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zapojení zapalování

29.9.2014 v 19:50 | Nahoru | #18
coffman> jelikož se vůbec neprojevil, tak něco předpokládat je trochu na dlouhý lokte. Já takhle hledal jiskru jen abych zkusil, jestli motor žije. Abych následně motor rozebral. Může taky chtít motorku prodat s tím, že je pojízdná jen nedobíjí, což je trochu rozdíl proti nepojízdné motorce.
Může chtít cokoli, ale do hlavy mu nevidíme.

Zapojení zapalování

29.9.2014 v 20:00 | Nahoru | #19
Přesně tak, chtělo by to upřesnit, co vlastně chtěl básník říci. Bohužel kupa lidí v případě těchto motorek slovem "zapalování" myslí celé dynamo, i s kladívky a relátkem. A potym babo raď...

(reakce na) Zapojení zapalování

29.9.2014 v 23:14 | Nahoru | #20
Je pravda že jsem spíš reagoval na to vape, pokud je stator a rotor O.K.tak je podle mě zbytečný(na to se autor opravdu neptal) tak pardon .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3878, 3879] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116362 Dnes v 13:29 PetrL3
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist