mám takový dotaz, V garáži mi stojí motorky Jawa 250 a je asi 15 let neježděná,chci ji spravit, ale je mi 16 let a už bych na ní chtěl jezdit,slyšel jsem od kamaráda o zaškrcení, že když by se motorka zaškrtila na určité KW tak by to mohlo projít technickou jako 125tka. Je to možné ?
Děkuju za odpověď
1. lehké motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj o výkonu nejvýše 11 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,1 kW/kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 125 cm3,
2. tříkolová motorová vozidla o výkonu nejvýše 15 kW,
3. čtyřkolová motorová vozidla o výkonu motoru do 15 kW, s hmotností v nenaloženém stavu do 400 kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru do 125 cm3. Výcvik provádíme též na skútru s automatickou převodovkou! Řidičský průkaz bude v takovém případě omezen na automatickou převodovku.
a zaškrcením objem nezmenšíš
A teď vážně, co chceš škrtit? Od 16ti můžeš pilotovat 125 ccm a výkonem do 11 kW. Tahle motorka má upocených 10,3 kW když vyjela z fabriky a těžko říct, jestli to má i teď. Na kolik to chceš škrtit? Na výkon fichtla? Fakt jsem se tak dlouho nezasmál...
A bohužel pro tebe neexistuje ani legální cesta výměny motoru, protože 125 byl vlastně motor čezeta v úplně jiném rámu. Jo kdybys měl třeba zetku 250/455 nebo 175/450 tak by to bylo jednoduší - žádost do Strakonic, sehnat motor 125, evidenčka a zápis na dopravce. Takto se nedá nic dělat.
Bohužel je to opět debilita našich zákonodárců, že ještě po 25 letech nejsou schopni udělat novelu, která by úplně vypustila objem válců jako hlavní artikl rozdělení tříd motocyklů. Dle mě by tak mělo být především podle výkonu a hmotnosti. Typicky mopedy od 15 let. Tak já v 15 nemůžu řídit ani blbého fichtla a v 16 už můžu 11 kW? To kdo vymyslel?
Kynklačka píše: klikal bych dál na ty smajlíky, ale asi by to bylo trapné
A teď vážně, co chceš škrtit? Od 16ti můžeš pilotovat 125 ccm a výkonem do 11 kW. Tahle motorka má upocených 10,3 kW když vyjela z fabriky a těžko říct, jestli to má i teď. Na kolik to chceš škrtit? Na výkon fichtla? Fakt jsem se tak dlouho nezasmál...
A bohužel pro tebe neexistuje ani legální cesta výměny motoru, protože 125 byl vlastně motor čezeta v úplně jiném rámu. Jo kdybys měl třeba zetku 250/455 nebo 175/450 tak by to bylo jednoduší - žádost do Strakonic, sehnat motor 125, evidenčka a zápis na dopravce. Takto se nedá nic dělat.
Bohužel je to opět debilita našich zákonodárců, že ještě po 25 letech nejsou schopni udělat novelu, která by úplně vypustila objem válců jako hlavní artikl rozdělení tříd motocyklů. Dle mě by tak mělo být především podle výkonu a hmotnosti. Typicky mopedy od 15 let. Tak já v 15 nemůžu řídit ani blbého fichtla a v 16 už můžu 11 kW? To kdo vymyslel?
Ja bych se zas tak nesmal. kluk to mysli dobre, bohuzel zakony v Ceske republice jsou nektere postavene trochu mimo zdrave myslici.
P.S. kdyby jsi nevedel co s ni ja ji koupim
Naposledy editováno 24.09.2014 20:46:00
2 reakcí na tento příspěvek Zaškrcení Jawa 250
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Veterán - výběr [1, 2] ČZ 125/473, Jawa 250/590, BMW R 35 | SombreroMickey | 38 | 22.4.2024 v 13:04 Mario1504 |
Jawa 559 prestavba na 590 Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 Jawa ČZ Jawa ČZ | anton_ | 4 | 1.2.2024 v 21:29 NUTELIER |
Typ Jawa 250 panelky Jawa 250/559, Jawa 250/590, Jawa 250/592, Jawa 250/5... | Mario853 | 5 | 7.10.2023 v 21:25 cmiral |
Ultrazvuk - čištění karburátorů Pra... Jawa 250/559, Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 250/590, Jawa ... | vrbkys | 11 | 7.9.2023 v 15:10 Jenik789 |
dobíjanie batérie Jawa 250/590 | jurasek151 | 10 | 4.5.2022 v 21:38 Ariete |