1. v jake casti valce merit vule pistnich krouzku? je mi jasny ze na to musim udelat nejakej pripravek aby byl pistni krouzek vuci valci kolmo...
2. budu schopnej sam vymenit gufera ventilu? pripravek na zmacknuti pruzin pro vyndani pulmesicku bych si vyrobil na stojanovou vrtacku...
3. kdyz uz to mam rozhozeny, ma smysl brousit sedla ventilu? pujde to udelat necim takovym a brusnou pastou? predem dik za rady, a jako vzdy v mych tematech na blby kecy a kecy typu dej to do servisu neodpovidam :)
1. pripravek nepotrebujes, pouzij pist
2. ano
3. ano
Hodne stesti. Co se tyce tesneni pod hlavu, kup celou sadu vcetne gufer ventilu a o-krouzku pro ruzny vicka. Jo a sezen si momentak a servisni manual.
Smim se zeptat, co je duvod takoveto rozborky? Spotreba oleje?
1 reakcí na tento příspěvek Vule pistnich krouzku + gufera ventilu a ventily
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vule pistnich krouzku + gufera ventilu a ventily
-kroužek zatlačíš do válce pístem(jak už padlo výše), do místa největšího opotřebení = cca 15-20mm od horní hrany válce, vůli kroužku měříš spárovýma měrkama a rozumný limit: na 1mm průměru válce = 0,01mm vůle(např. při průměru 80mm max 0,8mm)
-u moto nemáš ventily v hlavě kolmo, pod stojanovou vrtačkou je nevyndavej...
-zabrousit jeté(zaklepané) ventily jen pastou moc gůůůt není, chce to sedla srovnat frézou, ventily přerovnat na brusce a pak lehce zapastovat...
1 reakcí na tento příspěvek Vule pistnich krouzku + gufera ventilu a ventily
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vule pistnich krouzku + gufera ventilu a ventily
1 reakcí na tento příspěvek Vule pistnich krouzku + gufera ventilu a ventily
Branas_23 píše: ještě dotaz, někde sem se dočet, že po zabroušení ventilů a ujetí cca 1000km by se měli znova přeliznout sedla lapovací pastou, co je na tom pravdy?
To je samo, hloupost. Naopak sedla musí být zafrezované, ještě lépe přebroušené (dnes už jsou dostupné i brusky na sedla) ventil přesně pod úhlem(obvykle 45st., ale není to 100% pravidlo) přebroušený na brusce a lapování jen minimální
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vule pistnich krouzku + gufera ventilu a ventily
PETARDAK píše: Branas_23>
-kroužek zatlačíš do válce pístem(jak už padlo výše), do místa největšího opotřebení = cca 15-20mm od horní hrany válce, vůli kroužku měříš spárovýma měrkama a rozumný limit: na 1mm průměru válce = 0,01mm vůle(např. při průměru 80mm max 0,8mm)
-u moto nemáš ventily v hlavě kolmo, pod stojanovou vrtačkou je nevyndavej...
-zabrousit jeté(zaklepané) ventily jen pastou moc gůůůt není, chce to sedla srovnat frézou, ventily přerovnat na brusce a pak lehce zapastovat...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vule pistnich krouzku + gufera ventilu a ventily
čebus. píše: Ahoj rad bych se pridal s malym problemem prave jsem sundal u sveho xt 600 valec protoze bral olej. Valec vypada velice zanovne ale vule na krouzkach je asi 8mil.Je mozne ze to je schvalne.A v tuto chvili stojim pred otazkou zda udelat vybrus plus pistni sadu cca 6000kc a nebo jen krouzky ktere budou tak jak jsi psal.Dik za odpoved.
Nemůžeš řešit repasi/revizi motoru stylem: "Valec vypada velice zanovne"!!!
-Změř "šupitem" někde ve strojírně nebo motorárně ovalitost a "sudovitost válce" u motoru s vrtáním kolem 100mm ber 0.02mm jako o.k. a hranici 0.05 = nutný výbrus...
-změř vůli pístu ve válci, tady bych hranici nutné výměny viděl nad 0.15(0.20)
-změř vůle kroužků v zámku(pístem si srovnáš kroužek 20-30mm od horní hrany válce) a měříš listovými měrkami... hodnota do(kolem) 1mm je o.k. nad 1.2(1,5) vyměnit.
-Když je motor rozebraný, určitě vyměň gufera na ventilech a zvaž přebroušení ventilů + zafrézování sedel + zalapování...
-Někdo fundovaný, by měl alespoň vizuálně, posoudit stav ojnice+ložisek kliky??? Pamatuj že repase "vršku" Ti zvedne tlaky a namáhání kliky a může pomoct jejímu rychlému konci...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vule pistnich krouzku + gufera ventilu a ventily
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vule pistnich krouzku + gufera ventilu a ventily
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vule pistnich krouzku + gufera ventilu a ventily
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Technicka Suzuki GSX 600 F Suzuki Suzuki | KadlecJo | 14 | 26.4.2024 v 07:54 zmulin |
Měřák bohatosti směsy [1, 2] Suzuki GSX 600 F | Loupáček | 56 | 2.12.2023 v 16:56 Krovak |
Správná poloho palivového ventilu S... Suzuki GSX 600 F | robb99 | 9 | 15.7.2023 v 20:32 dewwil |
Motorka nestartuje Suzuki GSX 600 F Suzuki GSX 600 F | Vojtas0034 | 8 | 10.9.2022 v 08:50 Vojtas0034 |
Olej gsx600f Suzuki GSX 600 F | ZdenyRider | 17 | 25.5.2022 v 10:51 Ozzy_ |