globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vule pistnich krouzku + gufera ventilu a ventily
11.9.2014 v 14:02
Zdravim hosi, tak sem rozhodil svuj motor a mam tri dotazy i kdyz verim ze postupne jich bude pribyvat :D

1. v jake casti valce merit vule pistnich krouzku? je mi jasny ze na to musim udelat nejakej pripravek aby byl pistni krouzek vuci valci kolmo...

2. budu schopnej sam vymenit gufera ventilu? pripravek na zmacknuti pruzin pro vyndani pulmesicku bych si vyrobil na stojanovou vrtacku...

3. kdyz uz to mam rozhozeny, ma smysl brousit sedla ventilu? pujde to udelat necim takovym a brusnou pastou? predem dik za rady, a jako vzdy v mych tematech na blby kecy a kecy typu dej to do servisu neodpovidam :)

Vule pistnich krouzku + gufera ventilu a ventily

11.9.2014 v 14:29 | Nahoru | #1
Ahoj, strucne:
1. pripravek nepotrebujes, pouzij pist
2. ano
3. ano
Hodne stesti. Co se tyce tesneni pod hlavu, kup celou sadu vcetne gufer ventilu a o-krouzku pro ruzny vicka. Jo a sezen si momentak a servisni manual.
Smim se zeptat, co je duvod takoveto rozborky? Spotreba oleje?

1 reakcí na tento příspěvek Vule pistnich krouzku + gufera ventilu a ventily

11.9.2014 v 14:34 | Nahoru | #2
nene, strhlej zavit na svicce a mensi tlak na 3 valci oproti ostatnim ale jde mi o to ze kdyz uz to rozebiram tak to udelam a skontroluju cely...jinak momentak mam, driv sem delal auta a manual taky..taky vim ze se srouby maj utahovat podle manualu od prostredka a na urcitej moment... nejsem zas uplnej zacatecnik, ale tydle veci sem proste jeste nedelal...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vule pistnich krouzku + gufera ventilu a ventily

11.9.2014 v 14:46 | Nahoru | #3
Branas_23>
-kroužek zatlačíš do válce pístem(jak už padlo výše), do místa největšího opotřebení = cca 15-20mm od horní hrany válce, vůli kroužku měříš spárovýma měrkama a rozumný limit: na 1mm průměru válce = 0,01mm vůle(např. při průměru 80mm max 0,8mm)
-u moto nemáš ventily v hlavě kolmo, pod stojanovou vrtačkou je nevyndavej...
-zabrousit jeté(zaklepané) ventily jen pastou moc gůůůt není, chce to sedla srovnat frézou, ventily přerovnat na brusce a pak lehce zapastovat...

Vule pistnich krouzku + gufera ventilu a ventily

11.9.2014 v 14:50 | Nahoru | #4
A gufera ventilů použij orginály nebo VESRAH, ostatní náhrady je "škoda práce" montovat... kór u vzducháče kde zatížení je větší...

(reakce na) Vule pistnich krouzku + gufera ventilu a ventily

11.9.2014 v 15:07 | Nahoru | #5
PETARDAK> ty vule krouzku vim z manualu, ale dik za info, bude se nekdy urcite hodit, s tema ventilama mas pravdu ze nejsou kolmo, ale to bych udelal nejakou sikmou podlozku, nad tim sem uz premyslel, jen sem nevedel jestli na to neni potreba nejakej pripravek... S tema ventilama uvidim az je vyndam, ale nevypadaly prave ze by byly nejak moc zaklepany...ale diky ti

1 reakcí na tento příspěvek Vule pistnich krouzku + gufera ventilu a ventily

11.9.2014 v 15:08 | Nahoru | #6
A jinak tesneni budu davat komplet origo, nehodlam na tom setrit, teda az na praci...:D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vule pistnich krouzku + gufera ventilu a ventily

11.9.2014 v 16:18 | Nahoru | #7
Branas_23> Zbytek dřevotřísky a máš přípravek











(reakce na) Vule pistnich krouzku + gufera ventilu a ventily

11.9.2014 v 16:38 | Nahoru | #8
mirek42> jojo, presne tak nejak sem to myslel

1 reakcí na tento příspěvek Vule pistnich krouzku + gufera ventilu a ventily

12.9.2014 v 13:02 | Nahoru | #9
ještě dotaz, někde sem se dočet, že po zabroušení ventilů a ujetí cca 1000km by se měli znova přeliznout sedla lapovací pastou, co je na tom pravdy?

(reakce na) Vule pistnich krouzku + gufera ventilu a ventily

12.9.2014 v 13:40 | Nahoru | #10

Branas_23 píše: ještě dotaz, někde sem se dočet, že po zabroušení ventilů a ujetí cca 1000km by se měli znova přeliznout sedla lapovací pastou, co je na tom pravdy?



To je samo, hloupost. Naopak sedla musí být zafrezované, ještě lépe přebroušené (dnes už jsou dostupné i brusky na sedla) ventil přesně pod úhlem(obvykle 45st., ale není to 100% pravidlo) přebroušený na brusce a lapování jen minimální

Vule pistnich krouzku + gufera ventilu a ventily

12.9.2014 v 13:51 | Nahoru | #11
budu mit puceny frezy na sedla co maj tech 45 stupnu, jen ty stupne si musim jeste overit, zbezne sem koukal do haynes manualu ale zatim sem to nenasel...ventily asi necham rovnou pro jistotu prebrousit taky... beztak budu nechavat srovnat hlavu a opravit ten zavit, to doma neudelam a helikoil sadu kvuli jedny svicce kupovat nehodlam

Vule pistnich krouzku + gufera ventilu a ventily

12.9.2014 v 14:04 | Nahoru | #12
pro ostatni co jsem nasel k mereni kdyby nekdo v budoucnu hledal hýýýr

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vule pistnich krouzku + gufera ventilu a ventily

4.10.2014 v 21:41 | Nahoru | #13

PETARDAK píše: Branas_23>
-kroužek zatlačíš do válce pístem(jak už padlo výše), do místa největšího opotřebení = cca 15-20mm od horní hrany válce, vůli kroužku měříš spárovýma měrkama a rozumný limit: na 1mm průměru válce = 0,01mm vůle(např. při průměru 80mm max 0,8mm)
-u moto nemáš ventily v hlavě kolmo, pod stojanovou vrtačkou je nevyndavej...
-zabrousit jeté(zaklepané) ventily jen pastou moc gůůůt není, chce to sedla srovnat frézou, ventily přerovnat na brusce a pak lehce zapastovat...

Ahoj rad bych se pridal s malym problemem prave jsem sundal u sveho xt 600 valec protoze bral olej. Valec vypada velice zanovne ale vule na krouzkach je asi 8mil.Je mozne ze to je schvalne.A v tuto chvili stojim pred otazkou zda udelat vybrus plus pistni sadu cca 6000kc a nebo jen krouzky ktere budou tak jak jsi psal.Dik za odpoved.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vule pistnich krouzku + gufera ventilu a ventily

5.10.2014 v 10:05 | Nahoru | #14

čebus. píše: Ahoj rad bych se pridal s malym problemem prave jsem sundal u sveho xt 600 valec protoze bral olej. Valec vypada velice zanovne ale vule na krouzkach je asi 8mil.Je mozne ze to je schvalne.A v tuto chvili stojim pred otazkou zda udelat vybrus plus pistni sadu cca 6000kc a nebo jen krouzky ktere budou tak jak jsi psal.Dik za odpoved.



Nemůžeš řešit repasi/revizi motoru stylem: "Valec vypada velice zanovne"!!!

-Změř "šupitem" někde ve strojírně nebo motorárně ovalitost a "sudovitost válce" u motoru s vrtáním kolem 100mm ber 0.02mm jako o.k. a hranici 0.05 = nutný výbrus...
-změř vůli pístu ve válci, tady bych hranici nutné výměny viděl nad 0.15(0.20)
-změř vůle kroužků v zámku(pístem si srovnáš kroužek 20-30mm od horní hrany válce) a měříš listovými měrkami... hodnota do(kolem) 1mm je o.k. nad 1.2(1,5) vyměnit.

-Když je motor rozebraný, určitě vyměň gufera na ventilech a zvaž přebroušení ventilů + zafrézování sedel + zalapování...
-Někdo fundovaný, by měl alespoň vizuálně, posoudit stav ojnice+ložisek kliky??? Pamatuj že repase "vršku" Ti zvedne tlaky a namáhání kliky a může pomoct jejímu rychlému konci...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vule pistnich krouzku + gufera ventilu a ventily

5.10.2014 v 22:29 | Nahoru | #15
PETARDAK> dekuji za rychlou reakci. budu se priste vyjadrovat presneji. valec mereny suplerou 95,00 (bez vaditelnych ryh) pist 94,85 (bez zjevneho poskozeni) jen me prekvapila vule krouzku (jak pises na zamku ) 8,00mm A CO TET? diky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vule pistnich krouzku + gufera ventilu a ventily

6.10.2014 v 08:06 | Nahoru | #16
čebus.> Válec potřebuješ změřit, hlavně v místě nej opotřebení, tj. 25-30mm od horní hrany... to "šuplérou" nejde musíš měřit "šupitem" = dutinovým indikátorem!!! Ničím jiným, válec neproměříš!!!





1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vule pistnich krouzku + gufera ventilu a ventily

6.10.2014 v 08:42 | Nahoru | #17
PETARDAK> OKpokusim se to nekde sehnat a premerit a mohl bys my napsat svuj nazor na tu vuli krouzku.dik.

(reakce na) Vule pistnich krouzku + gufera ventilu a ventily

12.10.2014 v 22:16 | Nahoru | #18
čebus.> tak vule je hrozna ,valec ovalny.. vse novi ahoj.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Technicka Suzuki GSX 600 F Suzuki Suzuki KadlecJo 14 26.4.2024 v 07:54 zmulin
Měřák bohatosti směsy [1, 2] Suzuki GSX 600 F Loupáček 56 2.12.2023 v 16:56 Krovak
Správná poloho palivového ventilu S... Suzuki GSX 600 F robb99 9 15.7.2023 v 20:32 dewwil
Motorka nestartuje Suzuki GSX 600 F Suzuki GSX 600 F Vojtas0034 8 10.9.2022 v 08:50 Vojtas0034
Olej gsx600f Suzuki GSX 600 F ZdenyRider 17 25.5.2022 v 10:51 Ozzy_


TOPlist