bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ZX12 vs litrové sporty
7.9.2014 v 21:25
Zdravím

chtěl bych Vás požádat o smysluplný rady ohledně výběru motorky.
Mám v hlavě dosti vážnou myšlenku o pořízení další motorky k mojí Hondici CBR600F4i.

Chtěl bych něco v objemu 1000+ se sportovním duchem, nicméně bych na tom rád podnikal i občasný výlety. Vždy se mi strašně líbila kawa zx12 (poslední model), a co jsem tak porovnal... je to takové větší Fko co mám - "sportovně cestovní stroj".
Což je super kombinace.

Samozřejmě se někdy ale i rád svezu hodně ostře.

Co jsem se ale svezl na některých litrových sportech.. tak ten posaz není až tak radikální... ale ryze sportovní jízdu to bude hádám s tou kawou "nebe a dudy"...

Zatím je to spíš otázka určit si kterým směrem vybírat ..... samozřejmě že tohle rozhodnutí je na mě.. ale chtěl bych tímto požádat především majitele ZX12tek, na jejich zkušenosti s tímto strojem. Přecejen je to společně s hayou, XX atd docela těžká mrška na sportování "na limitu"...


Dík za jakoukoliv radu, či zkušenost :)

ZX12 vs litrové sporty

7.9.2014 v 22:52 | Nahoru | #1
Myslim, že 12ka je na vše co pises v pohodě, ja si krasne zasportuju i s GTR... Hmotnost není az tak velký limit a aspoň máš pocit, že něco ovládáš. Já nemám rád šestky proto že to naopak jezdí moc samo...

ZX12 vs litrové sporty

8.9.2014 v 08:18 | Nahoru | #2
nemám poslední ročník,zx12 z toho moc lidí uz nepozná a rozhodně nemůžu říct, jak se na tom sportuje, protože jsem posera, ale pár postřehů...
motor skvělý, než jsem si zvyk z karbecu, tak jsem měl pocit, že to hodně cuká, ale to byla moje chyba. dá se na ní jet v pohode po městě i v hodně nízkých otáčkách a neprotestuje. Samozřejmě čím výš, tak větší peklo, ale já se spíš držím do těch 5-6t a stací mě to na vše. Třeba těch slušných 120km/h je na 6tku nějakých 4t/ot a na předjetí nepodrazuju. žere to stabilně tak 7,5l.fz1 při společné jízdě srovnatelne ( ale opět upozorňuju, že to byla těžká turistika). převodovka v pohode ( na kawu - mám srovnání jen s minulou zrx), jen neutral se mě dari řadit jen při zastavení - překvapivě.
brzdy, no brzdim sice jedním prstem, ale mě prostě připadají takové tupé. nevím jak to popsat.
pohodlí velké jak pro jezdce tak pro batůžek. dle moji, mezi zrx a zx12 nepocitila co do pohodlí rozdíl. mě se sedí líp na zx12.
zavazadla nahovno. mám tam dobastleny nosič kufru a snad se dá koupit i origo. dodělal jsemsi i drzaky tašek ale nevyzkoušel. tankvak hrůza,kryt nádrže plast, takže jen na popruhy,ale ty nejdou dobře protáhnout. takže. sehnat bagster,nebo nějakou tu sadu na šrouby u víčka nádrže.
další nevýhoda je ten atyp rámu,tlumič řízení,padáky, vše složitá montáž. k baterce musím rozdelat půl motorky,takže jak jednou zazimuju,tak stojí do jara .

ps: psané na mobilu,takže sry za hovadiny,co mě proklouzly přes t9

1 reakcí na tento příspěvek ZX12 vs litrové sporty

11.11.2014 v 11:11 | Nahoru | #3
Mám Kawu ZX12R už několik let a není to moje první silná motorka tak poskytnu pár postřehů.Protože měřím 195 cm a mám 95 kg není výběr tak veliký,spíše naopak.Nebudu psát proč jsem si nevybral srovnatelný stroj od Suzuky nebo Hondy,prostě jsem chtěl Kawu.Motorka má neuvěřitelně silný motor,hodně dobrý podvozek jak na cestování tak i na rychlou sportovní jízdu.Do zatáček jde trošku těžce,ale jde o zvyk a stačí jí jenom trošku víc pomoci.Mám na ní origo držák kufru a na nádrži Bagstra,takže cestování uplně v pohodě.Na hodně rychlé ježdění s kamarády na novějších "litrech" jako R1,GSX1000R,RC8,Ducati 1198,Aprilka vypadá Kawa jako starší,přerostlá a trošku tučnější holka,ale nikdy mě žádný z nich neujel.V zatáčkach mají sice mírně navrch ,ale na rovinkách je jasným králem Kawa.Je to super motorka pro vyzrálého jezdce,který ví co od motorky chce.Další podrobnosti v mém profilu.

ZX12 vs litrové sporty

12.11.2014 v 10:53 | Nahoru | #4
S tím co napsaly kluci musím souhlasit. Já budu mít kawu 4rokem požívám ju jak na lítání okolo komína tak na delší dovoleny např. týdení dovolená ve dvou v alpách (rakousko,švýcarsko,itálie).
Bagáž je trošku na hovno mám origo držák givi +maxia vzadu samo domo držák na brašny origo se myslím nevyrábý nebo aspon nevyráběl,na nádrži tankvak na popruhách jdou blbě protáhnout ale jdou
Posez kapánek ostřejší ale nic co by se nedalo vydržet,jak pilot tak batůžek když sem měl pujčeny bráchovo vfr800 tak mě to přišlo dost podobny,mě batůžek nechce jezdit bez top case když přidám tak se bojí že by zůstala sedět na zemi
Spotřebu sem se dostal na dovči někde k 6 litrům ale to byla hodně kochačka ,realná spotřeba je okolo těch 7.5 a víš, hold koně něco žrat musijou
Zadní guma když budeš chtít dodržet co je v techničáku a nebudeš vymýšlet nějaky 190 ky a podobně tak počítej s tím že 200 se všema hmotnostnima a rychlostníma indexama zkrátka to co tam má být tě vyjde přes 5000 kč a kwák ju má požvejkanou než řekneš durex
Brzdy jsou slabší ale dostatečné
Váha je v zatáčkách trošku znát vždyt je to taky kus motorky ale ovladatelná je vcelku dobře takže po pár svezeních už sem ju vůbec neřešil
výkon nevyužiješ je ho až moc

Naposledy editováno 12.11.2014 12:26:19

ZX12 vs litrové sporty

9.12.2014 v 00:10 | Nahoru | #5
Co píšou kluci je fakt.Jezdim na tom od letoška cca 9000km. Více méně kolem komína Na vyloženě turist mi to ale nepříjde.Spíše jako ostré GT.Ve dvou je celkem na ruce.Lepši solo.Ten stroj je hodně o pneu,směs,profil.zadek..V nájezdech na brzdy ta váha de znát .V táhlých rychlých to ale nemá chybu.Podvozkem,tak i tim kroutícim momentem.A na výjezdech to fakt de dost i na 4ku..6ka přes 10000 už moc nechce.Spotřeba pod 8 nejde,a když jo tak je lepší jet třeba CB500F

Naposledy editováno 28.09.2020 22:45:00

ZX12 vs litrové sporty

29.1.2015 v 13:37 | Nahoru | #6
Zdar,mám stejný názor jako kluci je to univerzál jak na sport tak na cestování táhne nádherně od spodu a na svoji váhu velmi dobře ovladatelná díky hodně nízkému těžišti a poskládají se na ni dobře i velcí chlapy. Prostě srdeční záležitost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ZX12 vs litrové sporty

29.1.2015 v 13:40 | Nahoru | #7
loguran> Prosím tě kdo dělal to sedlo a za kolik?

(reakce na) ZX12 vs litrové sporty

2.2.2015 v 10:26 | Nahoru | #8
mig31> Koupil jsem je na inzerát z bourané motorky,ale potahy dělá francouzská firma Bagster a mají zastupení i u nás/koukni na net/.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
volna dosticka v brzdici Tokico 6x [1, 2] Kawasaki ZX-12R Ninja lenkochal 33 19.4.2024 v 10:52 lenkochal
Alternator/regulator nabijanie Kawasaki ZX-12R Ninja lenkochal 5 8.10.2023 v 16:31 zdenysrx6
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... Trollface001 25 26.8.2022 v 06:45 FJRPEPA
Knoty na lepení pneu [1, 2] Kawasaki ZX-12R Ninja, Kawasaki ZX-10 riderr3 46 18.7.2022 v 11:18 kawapavel
Samolepka [1, 2] Kawasaki ZX-12R Ninja Lech 41 3.7.2022 v 20:31 Julip2


TOPlist