globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ach ta alektrika
24.8.2014 v 19:22
Ahoj, nabídl sem se kamarádovi že mu ze dvou pionýru udělám jednoho no, ale bohužel sem dostal dva vraky s částěčně zapojenou elektrikou docílil jsem aby to startoval, ale nesvítí mi to nevím kam mám připojit hnědý drátek (nevím jestli originální) který vede z indukční cívky nahoru když přepnu světla a zkouším tak žárovka problikne a motor chcípne nevíte kde by mohla být chyba :/ už sem fakt zoufalí seru se stím den a půl :D

Ach ta alektrika

24.8.2014 v 19:32 | Nahoru | #1
schema? dyt je tam tak sest dratu

Ach ta alektrika

24.8.2014 v 19:50 | Nahoru | #2

Ach ta alektrika

24.8.2014 v 19:50 | Nahoru | #3
Schémata Google!! čas hledání (0,24 s)
Zaleží taky jaký tam máš zápalko, jestli 21 nebo 05

Ach ta alektrika

24.8.2014 v 20:40 | Nahoru | #4
Mě trvalo udělat komplet elektriku fungl natahanou hodinu a půl + 2 piva. Avšak ještě dříve, než jsem se dotoho dostal, udělal sem si večer na fichtla sedl si k tomu a šel drát po drátu a logicky došel k tomu kam co napojovat, zda si neušetřit práci a pod. Pak už žádný barvy a pod neřešíš. Jen stříháš dráty a pájíš. Neni co řešit

1 reakcí na tento příspěvek Ach ta alektrika

25.8.2014 v 06:40 | Nahoru | #5
kdyť já sem to měl taky hned ale nemůžu najít ten zkrat podle schémata sem to dělal

(reakce na) Ach ta alektrika

25.8.2014 v 10:15 | Nahoru | #6

wrcondra píše: kdyť já sem to měl taky hned ale nemůžu najít ten zkrat podle schémata sem to dělal


Tahal si nově kabely? pokud jo a podle spravneho schematu tak si něco posral
pokud si křížil dvě stare elektriky, měly obě stejny zapalko? barva dratu sedi?

Naposledy editováno 25.08.2014 10:15:49

Ach ta alektrika

25.8.2014 v 12:01 | Nahoru | #7
barvy byli jiné

Ach ta alektrika

25.8.2014 v 12:02 | Nahoru | #8
je možné aby to zkratoval přepínač?

1 reakcí na tento příspěvek Ach ta alektrika

25.8.2014 v 12:11 | Nahoru | #9
možný je cokoliv, kor když nepíšeš jak si to zapojoval a neodpovídáš na otázky

Ach ta alektrika

25.8.2014 v 12:32 | Nahoru | #10
Elektrika z pionýra je velmi jednoduchá!

Máš magneto, z toho jdou 2 dráty (z jedné cívečky k zapalovací cívce)
(z dvou cívek ke světlům)
Pionýr se vypíná tak, že velký přepínač skratuje na kostru budící drát k zapalovací cívce na světle. Druhý pól cívky musí být na kostře, nejlépe u magneta na motoru, protože železo a hliník není moc dobrý vodič.
Světelný drát z magneta jde k velkému přepínači na světle, od něj jde do přepínání potkávacího a dálkového vlákna žárovky.
Zadní světlo je zapojeno jako můstek mezi potkávacím a dálkovým vláknem žárovky hlavního světlometu.
Já jsem ještě dobastlil osvětlení tachometru, tedy že jsem přidal žárovečku 6V 0,1A pro zadní světlo na kolo k dynamu jako osvětlení tachometru v paralerním zapojení s zadním světlem, ale to už je bonus navíc.

Jednodušší už elektrika nemůže být. Akorát je dobré používat na světelný drát od magneta až k přední žárovce silnější měděný vodič, protože má nižšší odpor. Opět hlavní žárovka přes objímku je lepší kostřit na motor, nikoliv na nejbližšší kostru. Jde totiž o co nejvyšší svítivost hlavního světla, protože pionýr nemá jiný zdroj elektřiny a ten má jen určitý výkon, takže můžeš jen minimalizovat ztráty.

PS:
Motor pionýra je ale hroznej, nejede, řve, žere! To bych raději uvažoval sehnat motor Jawa 90 s pětikvaltem, nebo motorek i větší pro pitbikes (odvozené od honda monkey). Bude to čtyřdobé, nižšší spotřeba, vyšší výkon a bude to už úplně jiná motorka na vyšší úrovni. Pionýra jsem měl v 90letech, už nemám, ale tehdy ještě nebyl internet a takové možnosti jako dnes. Jinak bych ten jiný motor zkusil sehnat, nejsou nějak moc drahé ani nové, natož použité. Patrně ale budeš muset upravit převodový poměr řetězu na zadní kolo jinou rozetou.

Naposledy editováno 25.08.2014 12:43:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ach ta alektrika

25.8.2014 v 13:48 | Nahoru | #11
DRN.> img24.eu/images/86785066226685207450.jpg koukni semka a skus poradit a asi sem uplně blbej

(reakce na) Ach ta alektrika

13.9.2014 v 00:03 | Nahoru | #12
wrcondra> Co je to za bastl? Kdo to takto zprasil? Evidentně tahal buzení cívky přes tento přepínač, což se nedělá kvůli tomu, že potřebuješ, aby zapalování jelo ve 2 polohách tedy se světly a bez a ne v jedné!
Na tvé foto chybí popis kam vede bílý drát.

Od kladívka má vést drát přímo na zapalovací cívku na svorku 15 a potom na tento přepínač! Tedy na jednu jeho krajní polohu, jedno kterou si vyberete. Druhý pól zapalovací cívky patří na kostru na motor. Zpalovací cívku připojte očkem, nebo fastonem na dráty, ne že to zamotáte jen tak na prase! Protilehlý pól na přepínači má být zapojen na kostru. V této poloze se motor bude vypínat skratováním budící cívky na kostru.
Přepínač propojuje vždy protilehlé póly přes střed!
Potom si musíš přivest světelný drát od magneta z dvou cívek spojených a je na tobě jak to dáš, tedy jestli na středovou polohu přepínače, nebo na druhou krajní ve které ti potom budou svítit světla. Na protilehlý pól od světelného drátu zapoj drát k přepínači potkávací a dálkové světlo na řídítkách.

Pionýra už mnoho let nemám, abych ti to mohl vyfotit.
Popiš si dráty třeba oblepovací páskou a odpájej to a zapoj to dle mého popisu, včetně té zapalovací cívky!
Pokud si nebudeš jistý, co s čím se kdy uvnitř přepínače propojuje, kup si plochou baterku 4,5V a žárovku, dva drátky a udělej si z toho zkoušečku a uvidíš který pól přepínače je s čím v které poloze propojený. Zjednodušeně je to přes střed.

Naposledy editováno 13.09.2014 01:00:07

Ach ta alektrika

13.9.2014 v 19:15 | Nahoru | #13
Ahoj, předně je třeba vědět, jestli máš 20W nebo 30W verzi zapalování. Najdeš to napsané přímo na statoru a pozor na to, abys měl k tomu i správnej rotor.
Tady máš 20W verzi, tu mám odzkoušenou: http://goo.gl/MJbaU5
A tady 30W, to jsem zatím nezapojoval: http://goo.gl/vXjnAq
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 11 7.5.2024 v 14:01 pavelgl1
Jaké řetězové kolečko na pionýra Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... HonzaH08 9 3.5.2024 v 13:33 FJRPEPA
Jak poznat kdy byl vyroben pionýr p... [1, 2] Jawa 50/21 Pionýr macgiver66 40 24.4.2024 v 13:59 FJRPEPA
Pístní kroužky Jawa 50/21 Pionýr ales799 29 12.4.2024 v 20:35 elvis78
Pionýr se dusí Jawa 50/21 Pionýr Jawa_Babetta 14 10.4.2024 v 11:00 FJRPEPA


TOPlist