pár fotek z úprav motoru TL1000R na 1120ccm... Jdem na to s Pepou1098 cestou litinových vložek (nikasilu v tomhle objemu nevěříme z důvodu slabých stěn válce a jejich hrozícímu se zborcení), zesílených zakázkových "H" ojnic a písty darovalo YFM700Raptor. Tak držte palce a snad koncem týdne bude motor dokončen TL1000 S/R zdar
Veškeré dotazy co by někoho zajímaly vám s Pepou v tomto topicu zodpovíme...
Naposledy editováno 20.05.2015 08:46:30
1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
jinac tabulky momentu najdes skoro vsude napr zde
pro tu M10 (ze je jemnej neresme, moment ma jemnej o chlup vyssi a je mozny ho utahovat az k horni hranici..) je 32Nm uplne v klidu i pro 5.6 takze titan to urcite zvladne.. maznout je samozrejme dobrej napad
E: vnitrni zavit je z hlediska toho namahani o trosku odlonejsi - sila se rozklada do o neco vetsi plochy,.. zejmena kdyz sroubuju "do nej" (tedy ne v pripade matice) zvladne (ted fakt absolutne hadam, ale řádově) treba 1,5 - 2x vic.. ....coz samozrejme nevylucuje ze servat dostatecne brutalni silou take lze
E2: jeste to zkusim hodit do snad pedagogicky srozumitelnejsi formy. . chci pouzit jinej sroub (jinej material)
-zkontroluju jestli vydrzi moment co je v manualu (vztah moment/osova sila je na materialu nezavislej), pokud vydrzi (viz Fizzeruv pripad) vse je OK
-pokud nevydrzi (napr u mne, kdyz chci pouzit A2-70 ktery 27Nm nedaj ani nahodou) jeste to nemusi byt zasadni problem, pak prepocitam zda pevnostne vyhovi provoznim pozadavkum (brzdna sila, ramena/polomery, pocty sroubu,, treni ve spoji atd..)
-pokud vyhovi pouziju jej, ale pak samozrejme utahuju tim mensim momentem, umernym tomu nove pouzitemu spojovacimu materialu
-pokud pevnostne nevyhovi, musim zvolit jiny/pevnejsi material (napr A2-80 < Ti Gr5.< 10.8 < 12.9.. atd..)...
Naposledy editováno 19.01.2018 16:05:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
Jinam konkretne fizzerovy srouby nijak nekomentuju, a nerikam ze je nebezpecny je pouzit protoze nevim.