bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
 
17.8.2014 v 17:11
Ahoj všem,
pár fotek z úprav motoru TL1000R na 1120ccm... Jdem na to s Pepou1098 cestou litinových vložek (nikasilu v tomhle objemu nevěříme z důvodu slabých stěn válce a jejich hrozícímu se zborcení), zesílených zakázkových "H" ojnic a písty darovalo YFM700Raptor. Tak držte palce a snad koncem týdne bude motor dokončen TL1000 S/R zdar
Veškeré dotazy co by někoho zajímaly vám s Pepou v tomto topicu zodpovíme...


Naposledy editováno 20.05.2015 08:46:30
Anketa: Pojede???
Jak fík
50%
26
Nepojede
0%
0
Rozlítne se při startu
2%
1
Zařve na brzdě
13%
7
Ani nechytne
0%
0
Bude to bez problému
6%
3
Najede něco km a konec
29%
15

Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

12.2.2015 v 23:41 | Nahoru | #2881
Mileek: nejtu bych se nebal - je videt ze ve smeru v jakem pusobi sila je "luzko" nytu vetsi nez se obvykle dela - tusim ze to maji patentovane - a pri vypoctu tlaku vyjde min nytu ...
Litina ma nevyhody ale zase i vyhody - zas treba u aut nejsou jine kotouce nez litinove (samo az na par exotu) to ze je potreba pouzit jine desky je fakt. Jinak litina je lehci nez ocel - nez nerezove oceli urcite...
Jinak u rotujicich soucasti jde spis nez o hmotnost o moment setrvacnosti - duvod proc ma beringer treba ty 4kotoucovy systemy s malejma kotoucema. Osobne mi "male" firmy sedi vic nez velkovyrobci - prestoze svetovi zavodnici pouzivaji prevazne masove vyrabene brembo...

Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

12.2.2015 v 23:44 | Nahoru | #2882
No já Brembo nehaním ani nechci, ale zas netvrdím zaslepeně, že pouze Brembo je nej... a že když ho jezdí celá špice tak zbytek stojí za ho.no... Podle mě kdyby Rossi, Marquez atd... teď nasadili třeba dejme tomu Beringer tak by hned všichni zas přezbrojili na Beringer, vše se odvíjí od stroje vítězného pilota a čím byl osazen a ostatní manažeři týmů jezdcům řeknou, voe Marquez zajel na Beringeru 10 vítězství tak ty brzdy prostě musej bejt nejlepší, tady je máš taky a neser Dělám si prdel...

1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

13.2.2015 v 00:04 | Nahoru | #2883
Millků jsem s tebou,brembo je nej, pac ho maj aprilky ,ale pochop ze na teleci je všechno lepší než oem

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

13.2.2015 v 08:39 | Nahoru | #2884
Milosek.m> No právě, na starším japan bajku jsou jakýkoliv brzdy lepší jak OEM, my s tím opravdu závodit nebudem... Jinak pamatuješ jak se ti ve Tchořovicích zkroutil OEM Brembo kotouč přehřátím po 100m stoppie?? Zas na jeho obhajobu musím říct, že hned po stoppie se to neprojelo, aby kotouč vychladnul, jinak furt ho mám v krabici Ale vím i o další RSV Factory kde se to stalo a to jen v provozu při svižný jízdě, tak nevím...

Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

13.2.2015 v 09:31 | Nahoru | #2885
tie beringer vyzeraju super ,urcite budu na TLku vyzerat fajnovo a ci su o par gramov tažšie koho to sere myslim ze ide skor o vizualny efekt,nemyslim ze stym bude pepa pretekat na profi urovni.zamna 10bodov.

1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

13.2.2015 v 11:26 | Nahoru | #2886
mno sou prenadherne,ale myslim si,ze by to chtelo i radialni brzdovou pumpu jinak se to mine ucinkem.ta pumpa dela 50%.pri vymene pumpy jsem na buse zaznamenal nejvetsi posun k lepsimu.ty kotouce a trmeny taky dost posunuli kvalitu brzdeni ,ale jak rikam nejvice se to poznalo na pumpe jinak drzim palce at vse klapne jak ma a prubezne davejte fota

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

13.2.2015 v 11:45 | Nahoru | #2887
adahaya> Ahoj, radiální pumpa je taky Ta už tam byla když jsem to zajížděl a rovnou jsme dali pancíře, byl tam posun k lepšímu, ale šestipísty Tokico jsou tragický třmeny, možná na svou dobu byly super, proto probíhá u Pepy tento upgrade za Beringery. Hlavně ty Beringery vezmeš a namontuješ, žádný další vymýšlení, žádný mezikus mezi vidli a třmen. Prostě User Friendly Ony se ani lepší brzdy na původní vidle nedaj moc sehnat. AP Racing se vyprodal a ukončil výrobu těchto třmenů takže pouze E-bay a to jen při štěstí, závodní Tokico jen za úplňku a pak už jen Nissin šestipíst a tam je třeba menší úprava, ty má třeba Assassin...
Jinak dík a fota zmrtvýchvstání zas nějaký budou...

Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

13.2.2015 v 11:49 | Nahoru | #2888
jj ty sestipistky jsou tragedie teda aspon proti tomu co mam ted

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

13.2.2015 v 12:21 | Nahoru | #2889

dewwil píše: Ony se ani lepší brzdy na původní vidle nedaj moc sehnat. AP Racing se vyprodal a ukončil výrobu těchto třmenů takže pouze E-bay a to jen při štěstí, závodní Tokico jen za úplňku a pak už jen Nissin šestipíst a tam je třeba menší úprava, ty má třeba Assassin...



ono to ani není třeba, protože konverze na lepší předek je jednoduchá. Jako bonus máš lehčí kolo a lepší vidlice. Beringery vypadaj výborně, o tom žádná, ale ty peníze šly utratit líp.

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

13.2.2015 v 15:41 | Nahoru | #2890
Stev> A tak jasný, že se dal pořídit třeba celej předek, já to tak měl na B12, že se dal předek s USD vidlema a šestipístama z GSX1100R, ale jde o to, že tyhle starší bajky jako TL1000R jsou nejhezčí tak jak vyjely z továrny a dávat na to třeba vidle s radiálníma třmenama už ten Old School vzhled dost narušujou a dávat tam vidle dám příklad třeba z RSV 1000 Mille už je dost oser, jiná osa v krku řízení, většinou to vyjde tak, že i ložiska když už to tam náhodou pásne na dýlku jsou nesehnatelný, dorazy brejlí jsou jinak atd... No a pak řešíš, že přední kolo je pětipaprsek a zadní třípaprsek, což se ti nelíbí tak sháníš zadní kolo na RSV Mille a zase jiná osa kola, tudíž vyrobit, ty centrovací vymezovací kroužky neřeším, no ve finále je to víc práce a bude to brzdit úplně stejně jako s těmi beringery... Ono na TLR moc možností USD štelovatelnejch vidlic s axiálními třmeny není, jedině zas Suzuki, aby to bylo cajk... Ale třeba Rakovo TLR s Yamažíma vidlema 07/08 a rad. 6písty vypadá hezky, ale už to není ten old school.

1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

14.2.2015 v 15:45 | Nahoru | #2891
Pracovní








(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

14.2.2015 v 15:51 | Nahoru | #2892
Jasek> Kdo si hraje nezlobí Jsem zvědavej na karbonovej výsledek, bude to pecka

1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

14.2.2015 v 18:47 | Nahoru | #2893
Lidi jak pokracuje ten motor, uz je ready a bude test na brzde?

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

14.2.2015 v 18:50 | Nahoru | #2894
dakarista> Motor se skládá, jak bude hotovo jde opět na brzdu...

1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

15.2.2015 v 18:31 | Nahoru | #2895
Dewwil: ty moje 6pist nissiny padnou primo, zadne upravy - dokonce jde kolo vyndat bez sundavani trmenu :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

15.2.2015 v 18:45 | Nahoru | #2896

assassin píše: Dewwil: ty moje 6pist nissiny padnou primo, zadne upravy - dokonce jde kolo vyndat bez sundavani trmenu :)



Ty jo tak to je pecka, já někde četl, že se tam decentně musí ubrousit kus materiálu u prvního pístku u vidle, že tam prej cca 1mm masa zavází, no tím líp, jinak ty třmeny jsou fakt tak úzký, že jde kolo ven bez jejich demontáže?...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

15.2.2015 v 18:56 | Nahoru | #2897

dewwil píše: Ty jo tak to je pecka, já někde četl, že se tam decentně musí ubrousit kus materiálu u prvního pístku u vidle, že tam prej cca 1mm masa zavází, no tím líp, jinak ty třmeny jsou fakt tak úzký, že jde kolo ven bez jejich demontáže?...



Hele to jestli si to nepletes s ctyrpistama nissin z sp1 pri montazi na vtr - resil to stev....

Jo brzdice nesundavam, pustim kolo kousek dolu a pak jdou kolem kotoucu vytocit do stran - no kvuli nim a bitubo centralu sem to tenkrat pred 12ti lety koupil :)

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

15.2.2015 v 19:00 | Nahoru | #2898
assassin> Aha, je to možný... No tak to jsou super třmeny, já si je měl tenkrát koupit na bývalý TLR... Furt jsem ty třmeny drbal, aby to brzdilo cca 2x-3x do sezony, vydrželo to tak 2 měsíce a pak se to zas zhoršilo, tak znova vydrbat a zas chvíli brzdit

2 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

16.2.2015 v 20:38 | Nahoru | #2899
je tady nějakej strojař???? chci pokecat o povrchovej úpravě ozubenejch kol v převodovce... nitridování,kalení,cementování????? jde mě o úpravu bočních zubů na ozubenym kole (jsou smetlý kraje a vyskakuje kvalt) materiálu na střih je tam 7MM takže 0,5mm na každym zubu můžu sebrat abych dorovnal plochu a teď jakou povrchovou úpravu aby se situace neopakovala..?? (pro rejpaly jsem si dukladně vědom náročnosti opravy a možných následků)

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

16.2.2015 v 20:52 | Nahoru | #2900
gagtoy> Zdar, snad se tu někdo najde a poradí... Na jakej stroj to je?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

16.2.2015 v 22:12 | Nahoru | #2901
gagtoy> No pro začátek je dobré vědět z jaké oceli ty kola jsou, ne každá se hodí na konkrétní povrchovou úpravu. Dále tepelné zpracování ti změní rozměry (pokuď neděláš sériovku a máš to vychytaný a nevadí to). Osobně pokuď bych šel do nějaké povrchovky na už hotovém díle tak cestou nitridace nebo spíše karbonitridace .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

17.2.2015 v 16:08 | Nahoru | #2902
Mambo> pro dopřesnění jedná se mě o tydle boční zuby takže nabytí materiálu mě nevadí :) ocel třída 17. jsou na zubech servaný hrany a vyskakuje kvalt a vydlička to neudrží.... takže do puvodního tvaru a povrchově upravit jen jak?





Naposledy editováno 17.02.2015 16:09:26

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

17.2.2015 v 17:56 | Nahoru | #2903
gagtoy> No když to vemu postupně tak změnou rozměrů myslím celou součást (kalení a cementovaní) u nitridace v pár setinách taky celou pokud to nebudeš složitě zakrývat. Pokud to chceš nasunout zpátky na hřídel tak bych to neházel až tak zahlavu... No ocel by to stejně chtělo vědět přesněji, tohle je hodně obecné . Osobně bych se na nějaké povrchové úpravy vykašlal a uděla to jak to má být. Vydlička to snad nemá držet v záběru, to je špatně. Ty plochy by měly mít lehce negativní úkos aby pod záběrem držely. (tohle si pamatuju ještě z dob JAWEní takže s rezervou). Ono se to třeba neošoupalo, ale zdeformoval se ti materiál tak že už to má pozitivní úkos a už to nedrží samo, tohle by se opakovalo tak jako tak nehledě na nitridaci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

17.2.2015 v 20:44 | Nahoru | #2904
gagtoy> měl jsem to samé, ale řešil jsem to výměnou. proč to u tebe nejde?

1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

17.2.2015 v 21:08 | Nahoru | #2905
když jen seberu špatnej úkos a dám to do převodovky bez povrchovej úpravy tak se to po pár tis. vymačká a budu tam kde sem byl to není řešení.... musím ty boční zuby nechat zarovnat decentně podbrousit (negativní úhel) jak říkáš ale musej se přitvrdit... muj názor teda.... jinak tou vydličkou sem nemyslel že to má držet v záběru....



(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

17.2.2015 v 21:12 | Nahoru | #2906
babynek> výměna toho co bych potřeboval já udělat je v součtu novejch dílů 37 tis. v ceně motorky 40 tis. mám starýho vlka co dělal převodový kola, tak ho v práci zaměstnám jen potřebuju moudra ohledně povrchovejch úprav...

Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

17.2.2015 v 21:30 | Nahoru | #2907
Mám to stejny .. Budu to řešit taky výměnnou za novy díly...cca 20 až 30 k počítám.. Ale doufám že to ještě sezónu dá dam ji letos pokourit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

17.2.2015 v 21:42 | Nahoru | #2908
gagtoy> Nj ale vem si že karbonitridací uděláš tenkou povrchovou vrstvu (dejme tomu 0,02mm) co je tvrdá a otěruvzdorná. Ale tu sílu co působí na materiál musí udržet i základní materiál pod ní. Pokud se pohne jsem zase na začátku. Vem si, že dostat se do tohodle stavu trvalo asi dost tisíc km, tak když to teď jen obrousíš zase to něakou dobu vydrží...
Kalit a nebo cementovat díl co musí být přesný a je vyrobený načisto, aniž bys věděl co to je za materiál a muselo se to povést na první dobrou bych prostě nepokoušel (navíc kdo ví jak je to kolo už zpracované).

1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

17.2.2015 v 23:29 | Nahoru | #2909
tak potom, asi jen nějak udělat lokální zakalení a dlabat na to...

edit: a nebo nikdo neprodává tu samou motorku na díly? za 10tis se snad na starou motorku dá občas sehnat kopmlet motor ne?

Naposledy editováno 18.02.2015 10:07:49

Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

18.2.2015 v 06:20 | Nahoru | #2910
Možná by to šlo i navařit a opracovat na původní rozměry ale musel by si přesně vědět materiál....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist