globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Big Bore TL1120R - Odbržděno:)
 
17.8.2014 v 17:11
Ahoj všem,
pár fotek z úprav motoru TL1000R na 1120ccm... Jdem na to s Pepou1098 cestou litinových vložek (nikasilu v tomhle objemu nevěříme z důvodu slabých stěn válce a jejich hrozícímu se zborcení), zesílených zakázkových "H" ojnic a písty darovalo YFM700Raptor. Tak držte palce a snad koncem týdne bude motor dokončen TL1000 S/R zdar
Veškeré dotazy co by někoho zajímaly vám s Pepou v tomto topicu zodpovíme...


Naposledy editováno 20.05.2015 08:46:30
Anketa: Pojede???
Jak fík
50%
26
Nepojede
0%
0
Rozlítne se při startu
2%
1
Zařve na brzdě
13%
7
Ani nechytne
0%
0
Bude to bez problému
6%
3
Najede něco km a konec
29%
15

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

7.1.2015 v 20:15 | Nahoru | #2611
Dargas> Ale v pohodě, mě to žíly netrhá, taky se rád dozvím něco víc, bohužel internet je nějak skoupý na vysvětlení nebo hledáme špatně... Klidně se tu může probírat cokoli z motocyklové techniky, proti tomu nic nemáme. Ona nějaká doba zase uplyne než TL1120R znovu zavrčí (no jak znám Pepu tak zas dlouho to nebude a navíc odpadá už zajíždění) tak tu máme aspoň o čem krafat

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

7.1.2015 v 22:18 | Nahoru | #2612

Che píše: Stev> já sem se řadu let živil pevnostníma výpočtama, ale jako statik s dynamikou si až tak moc netykám jinak zakladateli vlákna fandím a držím palce páč hlavní je nadšení na ojnici sou kladeny protichůdný požadavky a je to celý o kompromisu, kerej se tomu snaží vyhovět - někerý zde uváděný "poznatky" sou fakt výživný zejména mě fascinuje, jak se někeří juknou na průřez a hned sypou z rukávu názory, jaxe to bude chovat



Aha neco jako kdyz se nekdo koukne na teleso - auto a vi jak se bude chovat proudeni vzduchu?

Nejvetsi samozvany odbornik na techniku ale v tematech o technice z tebe vypadlo max neco ve smyslu ze vsichni okolo vedi kulove...

Vypoctar - statik - ale s dynamikou si netyka?

A pak ve finale tu z tebe nekde vypadlo ze montujes zaluzie nebo - protoze to nese :) fakt me bavis...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

7.1.2015 v 22:24 | Nahoru | #2613

Che píše: už se těšííím



No asi to odlozim od doby az si neco rozumnyho technickyho prectu od tebe - treba bys mohl rozseknout tu vetsi odolnost H/I profilu na tlak - zatim sem videl jen posmivani, samodomo psychoanalyzy a linkovani cizich praci...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

7.1.2015 v 22:51 | Nahoru | #2614
assassin> zdá se mi to nebo jsi v novým roce přiostřil?

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

7.1.2015 v 23:31 | Nahoru | #2615

Jasek píše: assassin> zdá se mi to nebo jsi v novým roce přiostřil?



To je asi dlouhodobejsi trend...

A to s tim ze nekteri juknou na tvar a razem vi jak se to bude chovat, byla vylozene nahravka na smec

Naposledy editováno 07.01.2015 23:33:01

Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

7.1.2015 v 23:43 | Nahoru | #2616
Ještě, že to tu jen z povzdálí sleduju

2 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

9.1.2015 v 11:26 | Nahoru | #2617
Něco pro odlehčení....
Dlouho jsem si lámal hlavu, kde bere Jašek věčně prachy na ty svoje titanový hovadiny a o svátcích jsem byl u plápoláků v Karpaczi a hele co tam ten vykuk rozjíždí





1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

9.1.2015 v 12:06 | Nahoru | #2618
Jindřej> a je to venku,teď si každej postaví boudu z prkýnek a začne vožírat poláky

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

9.1.2015 v 22:52 | Nahoru | #2619
Jindřej>

jo je to venku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

10.1.2015 v 09:38 | Nahoru | #2620
Jasek> Jak se to má s tím rámem?

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

10.1.2015 v 11:07 | Nahoru | #2621
Ďuričko> je v plánu,jenom ta moje úžasná dodávka co jsem jí nechal zrepasovat druhej motor za nesmysl,potratila vejfuk a jen co jsem ho nandal tak ulítla nápravnice,takže když pominu,že to tam nemám jak dovízt,tak ted poláci lejou na auto.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

10.1.2015 v 19:18 | Nahoru | #2622
.

Naposledy editováno 11.05.2015 12:24:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

10.1.2015 v 21:41 | Nahoru | #2623
ppll>
Neni mi jasne to "Pokud ale se pro silu vzperu...."
Na zaklade ceho obrazek B pocitas s u1 (ktery je zrejme 1) a ne s u2 (ktery je 0,5) ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

11.1.2015 v 00:21 | Nahoru | #2624
.

Naposledy editováno 11.05.2015 12:24:45

5 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

11.1.2015 v 10:38 | Nahoru | #2625
Zdar borci, sorry že vám tu zahnojim vaše teorie o pevností profilů, ale bohužel mě to donutilo se tu s vámi podělit o moji zkušenost s jedním "borcem" pro případ že by chtěl někdo využít jeho všemocné služby a práci...a hlavně to je taky pro chlapce Jaška a Dewwila který by tu za něj dali ruku do ohně jakej to neskutečnej "fachman" atd. dohledat se to tu myslim na začátku vlákna dá. No každej ať si tu udělá obrázek sám

Vemu to nějak stručně...
V lednu 2014 po nějaký dohodě u něj objednáno
Titan svody 60mm (kopie akrap)
Chladiče + hadice - kopie yoshimura
Osa kyvky titan
Stojánek titan
Catch tank kopie yoshimura

Vcelku za 61500 Kč
Poslána záloha konec ledna myslím
Někdy v únoru odevezena mašina společně s R-A-Kem který si nechal udělat ty samé svody ale z nerezu

U těch svodů z titanu sem chtěl mít trubky ohýbaný a ne z mezikusů jako to má jašek - to by neměl být problém mám kontakt na ty co to dělají. To samé s chladičema, protože do radiusu to je problém ale podle něj není problém nic udělám si kopyto a ohnu to..
dal jsem mu co nejvíce podkladů obrázků fotek atd. jak to chci a neustále mu říkal až něco budě dělat a narazí na nějaký problém aby mě dal vědět, že nemám problém přijet ikdyž to tam mám 230km a ukázat mu jak to chci.

no první nějakej kontakt byl až na začátku června kdy jsem mu vezl race kyvku na nějaký úpravy ale to níže. Mašina stála na jeho starým místě vedle kozího chlívku bez jakékoliv práce..mám ted toho hodně bla bla bla ted na to půjdu atd...

ještě podotýkám že mě jašek upozorňoval že s jeho komunikace je na bodu mrazu že nebere telefony atd. OK řekl jsem, vemu to nějak tak v klidu.

Půlka června informace :mám rozdělaný chladiče, catch tank, svody budu dělat příští týden.

11.08.2014 sem mu poslal sms že pokud mi do týdne nepošle fotky toho co má rozpracovaný nebo udělaný za ten půl rok co to tam mám tak budu chtít vrátit peníze.

13.8.2014 poslány fota, upravená kyvka catch tank(jinak než sem chtěl
), rozpracovanej chladič

Pak se ho tu musel veřejně vymrdat aby se to dalo nějak do pohybu.
Pomrd
nějaký slinty tady od borců na foru že toho má hodně atd. si myslim že nemusím komentovat..

Po tom nastal telefonát at si proto přijedu že mi to vrátí jelikož sem ho tu vymrdal. To že mu to někdo náhlásil mě ani nepřekvapilo Nakonec se to nějak domluvilo že se dodělá co je.

To byl konec srpna.

Další kontakt 16.10.2014
Fotky kde jsou vidět hotový chladiče, catch tank, stojánek, zadní napínáky na kyvce. Polovina věci jinak, nějaký detaily opět na předělání

mezitím nějaký ježdění k němu abych to viděl na živo..

popíšu níže

19.12. 2014 poslány fota hotovejch svodů pak sem si proto už jel protože dál to nemělo smysl..

No a ted fota pro ilustraci aby si každej udělal obrázek o týhle profi arbeit..

Catch tank origo yosh, chtěl sem ho udělat úplně přesně stejně













první verze od něj:







přijel sem se na to podívat a to že si to udělal po svym sem ještě u tohohle catch tanku nějak dal protože bych si ho eventuelně dal na druhý tl co si udělám na okruh, takže sem mu jasně řekl že chci udělat novej ale přesně jako jsem mu dal předlohu.

druhej pokus se dá se říct docela povedl až na to že byl o něco vyšší než origo.







no jo ale když sem si motorku o vánocích přivezl (po 10 měsících) a vše rozdělal a kontroloval, sem zjistil pár docela zásadních věcí který sem prostě nepřekousl.
nevím jaký má kdo oko, ale myslim že úhelník dělaj do pravýho úhle celkem přesně







Matka železná stříklá stříbřenkou asi aby mě to zmátlo? Myslím že na celohliníkovým výrobku by měla být taky hlíníková a na yosh catch tanku byla určitě.







no nic tzn vrátit, nebudu čumět na to jak je to křivý atd.

Chladiče
jak sem psal výše ke všemu sem dal podklady atd aby to bylo co nejjasnější jak to má vypadat, doma sem si udělal takovou hrubou skicu z kartonu aby sem věděl zhruba tvar tlouštku jádra atd. Pro někoho možná k smíchu ale aspoň člověk ví jaká bude šíře aby mu to nešlo do kapot a tak..







origo yosh chladiče











Jeho práce:
Z prvních fotek mi bylo jasný že když tam je zepředu krycí mřížka že tam asi něco je blbě







další věci podle fotek který jsou jinak a hlavně na oko když to řeknu hodně slušně -hnusné.













no prostě nechápu jak někdo může udělat koleno do pravého úhlu tím, že seřízne konce trubek na 45° tzn. opět předělat + spodní chladič ve spodní části moc širokej že se nedaly dovřít kapoty k sobě, takže opět na ho*no protože si to asi blbě změřil nebo co já vím, stačilo si to před zavařením víček zkusit, kapoty sem mu tam dal.

No po detailnějším prozkoumáním doma, kdy spodní chladič mi byl slíben po novém roce protože tu prostě nastal opět problém vám tu ukážu pár fotek. Každej si to přebeře po svém tu kvalitu.





















To, že ten dyzajn stál za ho*no sváry taky nic moc, zepředu ohlý jak to nějak doma lámal do radiusu sem říkal že bych to asi nějak zkousnul, zepředu by byla krycí síťka a ostatní bych si asi doladil, no jo ale nastal tu docela big problém číslo 2.

Bylo mi zaručeno že chladič je odzkoušenej tlakovkou, nevim no, mě to chalo na 3 místech a to mi mašina běžela asi tak 20 vteřin protože mi nepálil zadní válec.

Chcalo to ve sváru - pór jak prase, a někde ve voštinách na více místech.

















Ovšem největší výtvor jaký sem opravdu nikdy nezažil byla propojovací trubka skrz rám která byla na předchozích fotkách udělaná ze dvou trubek 45°.
po rozdělání sem nevěděl jestli si ze mě dělá kozy nebo co to jako má bejt, do mailu sem mu napsal že teda nevim jestli si ze mě dělá srandu ale tohle bych čekal tak možná od kluka z učnáku co se to učí a myslim že by se to dalo sehnat na netu nebo při nejhoršim z vrakáče.












Jeho odpověd po mailu zněla: Ten bastl bylo jediný co jsem sehnal z bouranýho chladiče , taky jsem ti to nechal grátis!

Je třeba nějaký komentář?

Ještě že se najdou lidi co poradí a propojka se dá použít z jiného motocyklu a stojí cca 300kč. Stačilo tomu dát trochu čas na netu..

No už se blížíme do konce a vemu to hodně ve zkratce abych vás nenudil.

Titan svody.
Prvotní problém nastal že výstup ze zadního válce který se kroutí pod motor a vystupuje k pravé koncovce lezl přes rám a tudíž by se nedal spodní klín k rámu přichytit a musel by se udělat nějaký mezikus. R-A-K si nechal udělat ty samé svody a u něj ten problém nebyl, no asi se mu do toho nechtělo tak sem si to musel holt předělat sám a byla to asi tak hodina práce. Stačilo zkrátit propojku přetočit vývod a plac byl na místě.











při rozřezání, načež sem byl pojebán a označen za joudu jelikož se titan flexou nedělí, což samozřejmě je pravda ale když neni možnost tam sáhnout pilou tak holt flexou a nedělal bych z toho takovou vědu když se nejedná o trubky na rentgen, při sváření to trochu víc špiní ale jinak si myslim že bez problemu, ale abych se vrátil k tomu co jsem chtěl říci.. no prostě zase další pojeb a to ve formě nevybroušene trubky do propojky. Práce asi na 2 minuty. Po poslání fotky emailem sem byl opět pomrdán se slintama typu že to bylo schválně a že mi to ted všechno půjde do zadního válce atd. Nevím teda proč yoshimura a akrap to mají hezky vybroušené do okraju.. No nic asi tomu rozumí více..






další problém malá mezera mezi kolenem a rámem na výstupu ze zadního válce, myslim že tam byl tak dobrej milimetr







To že ty sváry někde něměly kořen, že ta barva sváru je u většiny mimo než co je předepsaný, to že je kresba někdy rozkydaná to už sem nějak zkousnul ale myslím že když si člověk za něco zaplatí tak to chce mít podle představ

Další věc co sem našel je nedokončenej svár tzn. že tam díra. Z venku tam není možnost sáhnout wolframou a zavařit to, ale myslím že zevnitř se to dá zakápnout.







zevnitř posvícenou baterkou







Ty vývody taky jinak než sem chtěl a podotýkám že sem mu opakovaně říkal at mi dá vědet až to bude dělat, at to jen poheftuje a já přijedu to omrknout. Nic.
No titan sem si objednal sám a sám si to taky dodělám a zavařim

Takže z těch všech věcí co jsem si na začátku objednal mi zůstalo po 10 měs. svody které si dodělám sám. Titan osa kyvky, titan stojánek. za ostatní sem dostal naštěstí prachy zpět. Těch věcí byli jinak bylo více ale to tu rozepisovat nebudu.

No a na závěr proč sem tohle všechno vůbec psal. Prvotně po tom všem co jsem zjistil sem neměl chut to tu vypisovat atd. protože si myslím že na každýho jednou dojde a každej svýho osudu strůjce, ale až včera sem sundal zadní kyvku na které mi taky něco dělal. Chtěl sem odstranit jeden držák na tlumič protože na ohlins stačí jen jeden + odstranění ocelových závitů které tam byly pro uchycení asi lízátka na řetez.

No sundám to a po zahejbání zjistím jak v kyvce něco cinká.



No nejdřív sem si myslel že po těch všech našich neshodách mi tam dal ze vzteku 6ku matku aby mi to tam cinkalo ale to bych mu opravdu křivdil. No nezbývalo než to provrtat a podívat se na ten zázrak. Po chvilce mi to bylo jasný co tam dojebal. Ty ocelový "vložky" které tam byly, jednoduše odvrtal a nechal je tam uvnitř a díry jednoduše zavařil. Za tohle by si zasloužil tak kopačku do koulí.

původní kyvka i s úchytama

















tohle je zavaření jednoho úchytu který se mu zřejmě podařilo vytáhnout ale zase to je s kvalitním pórem ve sváru







Takže přátelé, pokud by chtěl mít někdo mašinu 10 měsíců v háji + 3/4 věcí dojebanejch nebo jinak, ať se neprodleně ozve vrchnímu technologovi Racebugu Františku Zöldovi alias Fr desmo a uživá si jeho práce a výrobků. Tel na vyžádání mají určitě chlapci který z něj tady dělali Boha nadevše..
Ještě mi taky bylo taky v jedné odpovědi emailové odpovědi napsáno že kdybych si nehonil péro mohla být mašina hotová. No nevím jak kdo jedná se zákazníkem asi jinej kraj jinej mrav, ale v tomhle musím dydžejovi Fanymu dát za pravdu, přestal jsem si tedy honit péro a chladiče sem si zadal jinam kde s tim maj zkušenosti prostředí nová hala místo kozího chlívku . Svody jak sem psal si dodělám sám a ohybaný trubky dělaj v anglii sice rozměr je 63,5 ale jsou schopný udělat i 90° kolena bez problémů.
Co si člověk prostě sám nezařídí, neudělá tak to nemá a tady to platí dvojnásob.

Jen mi je teda ještě hodně divný, jak to je s tou mytí prdelí kde jsem byl v tomhle označen na začátku vlákna, když jaškovi borec stihnul udělat chladiče a nějaký věci v průběhu co mi tam mašina stála, tak vám nevím, jestli jste s tim zadečkem chlapci nekontrolovali více než je zdrávo.

ještě jednou sorry za takový elaborát
Peace YB

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

11.1.2015 v 11:10 | Nahoru | #2626
YOSH_BOY> Tak to je síla. Jestli tě to uklidní, tak tohle se děje ve všech řemeslných odvětvích. Já teď aktuálně mám zkušenosti se stavbou domu a vybrat někoho solidního je očistec...

Má to vždycky společný znaky:
-dotyčný se tváří jak mistr světa
-naprosto sebevědomé vystupování
-snaží se z tebe dělat blbce, ty jsi přece laik a on to dělá 30 let ty nulo
-nic není problém
-"nebojte, já si poradím"
-"to se tak dělá normálně, všichni to tak dělají"
-když už ho načapeš, že něco podělal, ošulil nebo tě rovnou okradl, tak je mu to prakticky jedno
-když chceš věci udělat nebo předělat podle sebe, pak o tobě všude mluví jako o totálním šmejdovi a tváří se strašně ublíženě. Dovolil sis totiž požadovat něco, co sis domluvil zaplatil!

Takže nezbývá než spoléhat na štěstí, že narazíš na světlou výjimku a můžeš se na dotyčného spolehnout. Nebo se předem teoreticky vybavit, studovat jak se co má udělat, důsledně kontrolovat, mít ošetřené smlouvou a neplatit zálohy na práci. Ideální je pak udělat si to vůbec sám, což je ale často nereálný...

PS: mě zaujaly nejvíc ty trubky u chladiče a chladič vůbec. To je taková krásná prasárna

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

11.1.2015 v 11:17 | Nahoru | #2627
YOSH_BOY> hmm "krasna" prace jen co je pravda......bej tebo tak ten stojanek radsi nepouzivam, treba je to klacek natrenej stribrenkou

Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

11.1.2015 v 11:24 | Nahoru | #2628
No jo,jsem se přistihl,že mám tendence ho pořád obhajovat,ale seru na to je mi po tom hovno a já to měl dobrý,ale zase si míň vymýšlím(nákresy)a podle tý cenovky víc platím ,tolik k tomu prolejzání.

Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

11.1.2015 v 11:28 | Nahoru | #2629
Pyčo ta cinkací kyvka je nějaká vánoční verze ne?Tvl,to by mě sralo fest
Chápu tě,za 60 klacků bych cvrdlikal jinak než že bych nebral telefon Fóra z jsou z hlediska nějakejch referencí celkem nespolehlivý médium,měl jsi to dát rovnou nějakejm specialistům!

1 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

11.1.2015 v 11:28 | Nahoru | #2630
takový humus ale 10b. dávám určitě za tu kyvku... ono to tam je schválně, to aby mělo TL konečně pořádný zvuk vole

Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

11.1.2015 v 11:51 | Nahoru | #2631
no ty vole,tak tohle byla opravdu fušeřina.mně osobně to stačí,plky kolem slyšet nepotřebuju-ty fotky byly naprosto výmluvné

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

11.1.2015 v 11:52 | Nahoru | #2632

Mileek píše: takový humus ale 10b. dávám určitě za tu kyvku... ono to tam je schválně, to aby mělo TL konečně pořádný zvuk vole



když to jede,je to tak trošku jako suza a tak trošku jako ducati...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

11.1.2015 v 12:07 | Nahoru | #2633
ppll>
Kde je v tom tvym prvnim prispevku na obr. B ta rotacni vazba? (ktera je na obr. C ve tvem druhem prispevku)

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

11.1.2015 v 12:15 | Nahoru | #2634
YOSH_BOY> No, na to se nedá nic říct, prostě ti to pěkně posral. Na druhou stranu nejsem jeho opatrovník a když mě dělal něco tak jsem neměl problém, ale, že se takhle někdo dokáže po kvalitativní stránce podělat během krátké chvíle (cca po roce a něco) mi taky hlava nebere. Ty fotky mluví za vše . Zastávat se ho nebudu a ani echo mu nepodám, protože zhruba rok mi nebere telefon a když jsem se tam náhodně zastavil tak byl vždy v prdeli ...

2 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

11.1.2015 v 12:15 | Nahoru | #2635
Tak to je opravdu k zblití. Jak přístup, tak výsledek.

YOSHI,my jsme se potkali na podzim na chalupě u Lukáše na VTR SP setkání. Já si teď nechal dělat kopiii HRC výfuků u RP Tuning. Jednání Roberta Pokorného je úplně odlišné. Dokonalá příprava, přesné termíny. Co řekl, do puntíku platí. V průběhu výroby mne 3x pozval na konzultaci, tak aby bylo vše, jak má. Termín zhotovení na začátku dal 15.1.2015 a taky pro to příští týden jedu. Kvalita práce bezkonkurenční.

Malá ukázka z průběhu -





Naposledy editováno 11.01.2015 12:16:54

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

11.1.2015 v 12:32 | Nahoru | #2636
Fidouš.> Pěkné, nerez nebo titan, z fotky poznám prd

(reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

11.1.2015 v 12:37 | Nahoru | #2637
Fidouš.> jo RP můžu taky jen vynachválit... jednání, termín i odvedená práce za jedna
Akorát nedělá titan, koncovky jo, ale svody ne, to je snad jediné mínus no...

E: až to budeš mít hotové, tak tu hoď nějaké obrázky

Naposledy editováno 11.01.2015 12:37:52

2 reakcí na tento příspěvek Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

11.1.2015 v 12:58 | Nahoru | #2638
dewwil -je to nerez, titan by pro mě byl už cenově mimo.

Mileek - bavili jsme se o tom, standartně ty titan svody nedělá, ale na zakázku je schopen je udělat.
Když to nebude dewwilovi vadit, můžu sem pak pár fotek šoupnout.

Ještě teda jedna ukázka z výroby -



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

11.1.2015 v 13:13 | Nahoru | #2639
Fidouš.> nevadí, klidně sem toho šoupni víc

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Big Bore TL1120R - Odbržděno:)

11.1.2015 v 14:56 | Nahoru | #2640
YOSH_BOY> Ty vole, tak to je mazec...
Asi jediná možnost jak si někoho ověřit, je mu dát na zkoušku jednu menší věc, a pak teprve další....

stejně si pro mě blázen, dávat takové gardy do tak staré mašiny....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist