globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Stavba tříkoláku
14.8.2014 v 17:29
Ahoj všem,
už nějakou dobu pracuju na stavbě "tříkoláku". Samozřejmě, že v průběhu stavby procházím různými problémy spojenými se stavbou. Kromě času, kterého není nejvíc (normálně u toho pracuju) a ne zrovna dostatku financí si stále lámu hlavu zda by o něj vůbec byl zájem u veřejnosti. Předpokladem výsledku je to dostat legálně na silnice, což jak všeobecně známo není u nás vůbec sranda, ale lze to udělat pomocí zahraničí.
Uvítám jakékoliv návrhy a tipy jak na prováděné práce tak v souvislosti s registrací do provozu, stejně tak jako bych uvítal možnost někoho dalšího se na tom společně podílet.
V případě, že se objeví zájem, tak uvedu další podrobnosti o stavbě, konstrukci atd.
Prosím, držte se uvedeného tématu ve svých reakcích, díky.












Anketa: Co si o tom myslíte?
Líbí se mi to, vypadá to zajímavě
74%
98
Nelíbí se mi to, je to blbost
20%
26
Měl bych zájem se podílet
2%
3
Chtěl bych s tím jezdit
5%
6

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

26.8.2014 v 16:11 | Nahoru | #1
jen pro zamyšlení...koíruju z nějakých stránek...

Od: axus®

Datum: 17.01.10 02:32

Předmět: RE: Lotus - vlastní stavba



avatar

[?]

Z vlastni zkusenosti i zkusenosti nekolika dalsich muzu rict, ze to neni nemozne. Pouze strastiplne (papirovani, tahani auta na paletaku po zkusebnich ustavech a STK...).

Mimo jine napriklad u nas ve meste jezdi jeden zmrzlinar, co si postavil paradni zmrzlinarsky auto. Kompletne od zakladu.

Rozhodne nemusite stavet nekolik prototipu a podobne, jak tady nekdo zminil. Staci ten Vas jeden, ktery bude kontrolovan.

Pokud splnite vsechny predepsane vyhlasky a parametry, tak vuz prihlasite. Samozrejme projdete detailni kontrolou ve zkusebnim ustavu. A zkousky jsou drahe. Ne ale devastacne drahe.

A verte tomu, ze kontrola je prisna. Predpisova zakladna musi byt zkratka dodrzena do puntiku. Samozrejme na dost veci lze ziskat vyjimku, ale o to to bude pro Vas slozitejsi.

Nutno ovsem rict, ze predpisu pro automobily je velke mnozstvi a vy jiz nyni nesplnujete jeden hlavni a zakladni. A to jsou emise. Nove automobily prihlasene po zari 2009 musi splnovat Euro 5. Coz u motoru z Felicie nehrozi. To pouze jako priklad.

Dale pouze namatkou. Vite treba, ze, pokud ma vuz celni sklo, tak musi byt zajisteno jeho odmlzovani a odmrazovani, stirani a to minimalne 80 procent velke plochy vyhledu jiz prvnim setrenim a 100 procent male plochy vyhledu jiz prvnim setrenim - proto je lepsi nemit celni sklo zadne (alepson pri homologaci :). A ze vyhledy z vozu jsou presne definovany.

Dal, ze treba vuz musi byt vybaven zvukovou ci optickou signalizaci zapnuti smerovych svetel, signalizaci zapnuteho zadniho mlhoveho svetla, signalizaci zapnutych dalkovych svetel atd.

Ze musi spnovat urcitou bezpecnost - ostre hrany, bezpecnostni pasy atd... vse provedeno a umisteno presne dle predpisu.

A mnoho dalsiho.

Pokud se tedy rozhodnete neco takoveho stavet, je dobre se nejprve zevrubne seznamit s kompletni predpisovou zakladnou a pak teprve zacit se samotnou stavbou.

Jinak skoncite driv, nez se nadejete.

Jeste maly dotaz. Ram si svarujete sam? Mate platne svarecke zkousky pro dany typ svarovani? Pokud ne, tak na homologaci rovnou zapomente. To pouze pro ilustraci, co Vas ceka.

Ale jen do toho. Cim vic lidi jako Vy, tim spise se budou ledy lamat.
Zdroj: http://www.poradte....-vlastni-stavba.html

(reakce na) Stavba tříkoláku

26.8.2014 v 19:54 | Nahoru | #2
Bandaska> Díky, tohle je zajímavý příspěvek.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist