už nějakou dobu pracuju na stavbě "tříkoláku". Samozřejmě, že v průběhu stavby procházím různými problémy spojenými se stavbou. Kromě času, kterého není nejvíc (normálně u toho pracuju) a ne zrovna dostatku financí si stále lámu hlavu zda by o něj vůbec byl zájem u veřejnosti. Předpokladem výsledku je to dostat legálně na silnice, což jak všeobecně známo není u nás vůbec sranda, ale lze to udělat pomocí zahraničí.
Uvítám jakékoliv návrhy a tipy jak na prováděné práce tak v souvislosti s registrací do provozu, stejně tak jako bych uvítal možnost někoho dalšího se na tom společně podílet.
V případě, že se objeví zájem, tak uvedu další podrobnosti o stavbě, konstrukci atd.
Prosím, držte se uvedeného tématu ve svých reakcích, díky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stavba tříkoláku
DreitTheDragon píše: bafse> Ta zmínka o traktoru mi připomněla traktor Škoda 30 - nalil se benzín, nastartoval, motor se nechal prohřát a pak se přeplo na naftu. Ale startování volantem slyším prvně, to musí být opravdu žrádlo
Volant i s částí řídicí hřídele se sejme a nasadí se na volnoběžný náboj na setrvačníku, takže slouží de facto jako startovací klika. Pochází z toho i vtip-rýpanec, že je to jediné vozidlo na světě, které "bez volantu nenastartuješ".
Tady se maník nepáře se sundaváním volantu, když má po ruce druhý volant. Je tam vidět i nahřívání hlavy motoru plynovým hořákem - jedná se o tzv. semidiesel, nebo-li motor se žárovou hlavou (heisskopfmotor, hot bulb engine, tändkulemotor). Výhodou je, že nepotřebuje vysoké vstřikovací tlaky a dokáže tak spalovat i mnohem "horší sajrajty", než kvalitní, čistou naftu. Tím pádem ani vstřikovací jednotka není tak náročná na výrobu.
Místo nahřívání žárové komůrky zvenčí se do ní dal nasadit šroubovací náboj s doutnákem - lze snadno nahradit žhavicí svíčkou.