globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Stavba tříkoláku
14.8.2014 v 17:29
Ahoj všem,
už nějakou dobu pracuju na stavbě "tříkoláku". Samozřejmě, že v průběhu stavby procházím různými problémy spojenými se stavbou. Kromě času, kterého není nejvíc (normálně u toho pracuju) a ne zrovna dostatku financí si stále lámu hlavu zda by o něj vůbec byl zájem u veřejnosti. Předpokladem výsledku je to dostat legálně na silnice, což jak všeobecně známo není u nás vůbec sranda, ale lze to udělat pomocí zahraničí.
Uvítám jakékoliv návrhy a tipy jak na prováděné práce tak v souvislosti s registrací do provozu, stejně tak jako bych uvítal možnost někoho dalšího se na tom společně podílet.
V případě, že se objeví zájem, tak uvedu další podrobnosti o stavbě, konstrukci atd.
Prosím, držte se uvedeného tématu ve svých reakcích, díky.












Anketa: Co si o tom myslíte?
Líbí se mi to, vypadá to zajímavě
74%
98
Nelíbí se mi to, je to blbost
20%
26
Měl bych zájem se podílet
2%
3
Chtěl bych s tím jezdit
5%
6

1 reakcí na tento příspěvek Stavba tříkoláku

24.8.2014 v 10:41 | Nahoru | #1
Využití běžného startéru na zpátečku je nesmysl-klikou čtyřtaktu nemůžeš točit proti směru(čerpadlo mazání, vedení pohonu rozvodu bývá směrový, atd).Pokud bys i odpojil kliku tak samotná konstr. motoru startéru není vhodná pro dlouhodobý provoz a i z hlediska dávkování krout.momentu a ot.(pro plynulou jízdu vzad), navíc kategorie L5 do 400kg nemusí mít ''R''.K té laminátové konstrukci, jedna věc je postavit něco co váží pár kg a pro pohon má pár N.m. Naproti tomu toto bude mít víc než 500kg(celkovou), přes 100koní,pojede 200km/h,a zrychlení z 0 na100 za pár vteřin, nemluvě o brždění, vibracích jak od podvozku tak od motoru, namáhané dost velkými silami různých směrů, teplem motoru, a další.Proti tomu co nejlehčí, nejlevnější, nejsnadněji vyrobitelné každým kdo to chce na koleně a hlavně homologované.Jsem zvědav zda to všechno dokážeš skloubit a dotáhnout do konce .

(reakce na) Stavba tříkoláku

24.8.2014 v 11:01 | Nahoru | #2
coffman> Když dokázali lidé homologovat konstrukci z oceli, tak si myslím, že to musí jít i z kompozitu. Viděl jsem v Sopotnici jak se staví křídlo větroně o rozpětí asi 18 m (nebylo to žádné samo domo, tuším jmenuje se Duo Discus a vyváží se do celého světa), když uvidíš, jak se dokáže prohnout a co vydrží.Když si uvědomíš, že z oceli by vážilo 4-5 více. A když víš jaké dokážou být hliníkové slitiny prevíti na zpracování a jak trpí únavou materiálu. V životě by Tě nepadlo dělat cokoli jinak
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist