globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rychlostní indexy na pneumatice 210vs 240
 
29.7.2014 v 09:42
Zdravím,

dumám nad přední gumou, s indexem H či V. Rozdíl je cca 1000Kč.

Má cenu si připlatit na Rocketa III - těžký traktor, který těch 240km/hod dá?
Z hlediska mojeho stylu jízdy, atakuji občas 140km/hod, víc člověka odradí protivítr.

Ovšem říkám, si že ta obluda dost váží, a kdyby mě napadlo jet po dálnici 240km/hod, tak ať se mě nerozsype guma.
Dumám spíše do techniky, očekávám, že ty V jsou více vyztužené apod, tak jestli nejsou pak těžší, mín najedou apod.

Co jezdím ve dvou s manželkou, tak mě to paradoxně žere více přední gumu, jak zadní. Aneb brzdit takový kolos, žádná sranda....

Rychlostní indexy na pneumatice 210vs 240

29.7.2014 v 10:07 | Nahoru | #1
guma na 210 snese i 240

1 reakcí na tento příspěvek Rychlostní indexy na pneumatice 210vs 240

29.7.2014 v 10:13 | Nahoru | #2
v případě, že dáš pryž s nižším indexem, než je uvedený v tp, musíš mít v dohledu (z pozice pilota) upozornění, že můžeš "maximálně takovouhle rychlostí". u nás vyžadováno víceméně jen na stk, rakouští a němečtí policisté na to koukají víc

jinak index udává, že (cca, nepamatuju přesné znění) "s pneu můžeš jet hodinu jmenovitou maximální rychlostí při jmenovité maximální zátěži, aniž by se to nějak negativně promítlo do budoucího použití gumy a jízdních vlastností" - což ovšem platí po slušných cestách, v okamžiku nárazu (díra, etc.) je samozřejmě, s blížícím se limitem, náchylnější k poškození běhounu či kordu

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlostní indexy na pneumatice 210vs 240

29.7.2014 v 10:16 | Nahoru | #3
mariano> kde se prodává nálepka že maximální rychlost je omezená na 210?

(reakce na) Rychlostní indexy na pneumatice 210vs 240

29.7.2014 v 10:26 | Nahoru | #4

kubacech píše: mariano> kde se prodává nálepka že maximální rychlost je omezená na 210?


spíš kam ji pak nalepí...u plechovky na sklo..u motorky...do helmy??

2 reakcí na tento příspěvek Rychlostní indexy na pneumatice 210vs 240

29.7.2014 v 10:30 | Nahoru | #5
Dej tam rychlostní index podle TP. Nechci to přivolávat, ale v případě nehody by špatný index byl pro pojišťovnu dostatečný důvod proč odmítnout plnit...

(reakce na) Rychlostní indexy na pneumatice 210vs 240

29.7.2014 v 10:33 | Nahoru | #6

kubacech píše: mariano> kde se prodává nálepka že maximální rychlost je omezená na 210?



houm mejd

(reakce na) Rychlostní indexy na pneumatice 210vs 240

29.7.2014 v 10:38 | Nahoru | #7

Keelkik píše: Dej tam rychlostní index podle TP. Nechci to přivolávat, ale v případě nehody by špatný index byl pro pojišťovnu dostatečný důvod proč odmítnout plnit...



z hlediska váhového tam musí být správný, z hlediska rychlostního to lze řešit - a v praxi se to řeší (i na nových motorkách, např. na 690 enduru, kde drapáky končí ve 160 km/h) nálepkou v zorném poli řidiče

Rychlostní indexy na pneumatice 210vs 240

29.7.2014 v 10:44 | Nahoru | #8
Z vlastní zkušenosti, guma s indexem 150kmh dávala v pohodě 227

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlostní indexy na pneumatice 210vs 240

29.7.2014 v 10:50 | Nahoru | #9

Keelkik píše: Dej tam rychlostní index podle TP. Nechci to přivolávat, ale v případě nehody by špatný index byl pro pojišťovnu dostatečný důvod proč odmítnout plnit...



tos zažil nebo jen podporuješ urban legend??

Rychlostní indexy na pneumatice 210vs 240

29.7.2014 v 10:55 | Nahoru | #10
prinejmensim ho vyfuckujou na stk

§ 21 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, v níž je uvedeno toto:

Pneumatiky musí být pro každý typ vozidla použity tak, aby jejich konstrukce, provedení, rozměry a huštění odpovídaly podmínkám provozu, zejména největší povolené hmotnosti vozidla (povoleným zatížením připadajícím na nápravy) a jeho nejvyšší konstrukční rychlosti (rychlostní kategorie pneumatik musí být shodná nebo vyšší, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla).

Rychlostní indexy na pneumatice 210vs 240

29.7.2014 v 10:56 | Nahoru | #11
ale zaroven:

V poslední době se navíc setkáváme s řidiči, kteří se bojí dát pneumatiky s nižším rychlostním indexem, aby jim v případě nehody pojišťovna nekrátila plnění. Pojišťovna nemůže jentak krátit plnění, že máte na automobilu nižší rychlostní index, pokud to nebude v přímé konfrontaci s nehodou. Například, když budete stát na křižovatce a někdo do Vás zezadu nabourá,nebo dojde k nehodě třeba v 80 km/h, tak Vám nemůže pojišťovna krátit plnění za to, že máte pneumatiky do 190 Km/h, když máte maximální rychlost 210 Km/h. Mohla by to krátit v případě, že by ta rychlost byla překročena nad konstrukční rychlost pneumatiky. Ale i to už je problém druhotný, protože primárně by se pojišťovna točila na tom, že byla překročena maximální dovolená rychlost na komunikaci. U nás tedy maximálně 130 km/h v případě jízdy na dálnici.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlostní indexy na pneumatice 210vs 240

29.7.2014 v 11:06 | Nahoru | #12

Lion píše: tos zažil nebo jen podporuješ urban legend??



Jak urban legend? Myslíš že pojišťovna by nad tim mávla rukou?
A že neudělá všechno pro to, aby se placení vyhnula?

Samozřejmě netvrdim, že to projde, ale spíš že je to sraní navíc.

Naposledy editováno 29.07.2014 11:07:39

(reakce na) Rychlostní indexy na pneumatice 210vs 240

29.7.2014 v 11:12 | Nahoru | #13

Perkelnik píše: Jak urban legend? Myslíš že pojišťovna by nad tim mávla rukou?
A že neudělá všechno pro to, aby se placení vyhnula?

Samozřejmě netvrdim, že to projde, ale spíš že je to sraní navíc.

Nemůže neplnit jen tak z plezíru, že bylo porušeno něco, co nemá vůbec souvislost se vznikem nehody. To je jako by ti odmítli plnit jen proto, že máš na modro nastříkanou kapotu auta, přičemž v TP je napsáno barva červená. Jak píše dna

Rychlostní indexy na pneumatice 210vs 240

29.7.2014 v 12:05 | Nahoru | #14
Tipnu si, že to budou takovéhle samolepky

Rychlostní indexy na pneumatice 210vs 240

29.7.2014 v 13:30 | Nahoru | #15
dej tam to co tam patří

1 reakcí na tento příspěvek Rychlostní indexy na pneumatice 210vs 240

29.7.2014 v 13:36 | Nahoru | #16
Jde o to, ze pri rychlosti 210 jeste gumu funguje na 100%, pri tech 240 na 87,5%

Naposledy editováno 29.07.2014 13:36:43

(reakce na) Rychlostní indexy na pneumatice 210vs 240

29.7.2014 v 14:06 | Nahoru | #17

SLEEPER píše: Jde o to, ze pri rychlosti 210 jeste gumu funguje na 100%, pri tech 240 na 87,5%



degradace a opotřebení gumy při "přetížení" (hmotnostním, tepelném, atp.) neprobíhá lineárně...

Rychlostní indexy na pneumatice 210vs 240

29.7.2014 v 14:45 | Nahoru | #18
Nějak mi uniká celá pointa rychlostního indexu... Jestli má bejt 210 nebo 240 by mělo bejt úplně jedno, když u nás s tím může ject jen 130.

Pokud by se pak cukala pojišťovna nebo STK, tak tenhle (selskym rozumem vzniklej) argument by jim měl zavřít hubu z fleku.

Nicméně chápu, že jsme v Kocourkově (omlouvám se případné vesnici s tímto názvem) a tady vyjebou úředníci vždycky se všim.

Pokud by si někdo rozbil hubu na motorce s gumou do 130km/h na okruhu, kde valil 250, ta to by stejně STK ani pojišťovnu zajímat nemělo...

Omlouvám se za žvásty mimo téma.

Rychlostní indexy na pneumatice 210vs 240

29.7.2014 v 14:58 | Nahoru | #19
tož díval jsem se do techničáku a mají tam V. Nic jiného.

Teď jsem se vrátil z STK a na gumy se teda vůbec nedíval, naštestí, bo předek má asi milimetr ve středu.

Na dotaz na ty indexy STKéče, je nutné mít opravdu, co je v TP, z hlediska STK, PČR apod.
PČR mě přijde taky blbost, protože nemůžou vědět, co je psané ve velkém TP.

Hold, dám více za gumu, a můžu mít klid až pojedu hodinu v kuse 240km/hod.
Ohledně nehody těžko říct, dokazovat někde, že 210 a 240guma neovlivní nehodu v 90km/hod se mě zdá šílené.... i když bych se ani nedivil....

Rychlostní indexy na pneumatice 210vs 240

31.7.2014 v 06:37 | Nahoru | #20
To je furt dokola. Mám na opici a nechce se mi platit za banány...

(reakce na) Rychlostní indexy na pneumatice 210vs 240

31.7.2014 v 07:22 | Nahoru | #21

kubacech píše: mariano> kde se prodává nálepka že maximální rychlost je omezená na 210?



stačí nalepit puntík na budíky k maximálce..

Rychlostní indexy na pneumatice 210vs 240

31.7.2014 v 09:36 | Nahoru | #22
... podobny dotaz uz tady byl. Pri cestach do zahranici muze byt problem pri stourave Polizei Kontrolle v Reichu pripadne v Oesterreichu (nejspis i jinde), kdy tamni organ muze napadnout mrknout se na gumy a na max rychlost motorky/auta a kdyz to nebude sedet, pujdes dal pesky...

...protoze pro Germany makam a jsem tam vic nez casto, se slzou v oku davam na moto i auto (tam to mam pres pet litru jedna guma) takove, aby splnily vahovy i rychlostni index vozidla....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist