dumám nad přední gumou, s indexem H či V. Rozdíl je cca 1000Kč.
Má cenu si připlatit na Rocketa III - těžký traktor, který těch 240km/hod dá?
Z hlediska mojeho stylu jízdy, atakuji občas 140km/hod, víc člověka odradí protivítr.
Ovšem říkám, si že ta obluda dost váží, a kdyby mě napadlo jet po dálnici 240km/hod, tak ať se mě nerozsype guma.
Dumám spíše do techniky, očekávám, že ty V jsou více vyztužené apod, tak jestli nejsou pak těžší, mín najedou apod.
Co jezdím ve dvou s manželkou, tak mě to paradoxně žere více přední gumu, jak zadní. Aneb brzdit takový kolos, žádná sranda....
1 reakcí na tento příspěvek Rychlostní indexy na pneumatice 210vs 240
jinak index udává, že (cca, nepamatuju přesné znění) "s pneu můžeš jet hodinu jmenovitou maximální rychlostí při jmenovité maximální zátěži, aniž by se to nějak negativně promítlo do budoucího použití gumy a jízdních vlastností" - což ovšem platí po slušných cestách, v okamžiku nárazu (díra, etc.) je samozřejmě, s blížícím se limitem, náchylnější k poškození běhounu či kordu
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlostní indexy na pneumatice 210vs 240
2 reakcí na tento příspěvek Rychlostní indexy na pneumatice 210vs 240
Keelkik píše: Dej tam rychlostní index podle TP. Nechci to přivolávat, ale v případě nehody by špatný index byl pro pojišťovnu dostatečný důvod proč odmítnout plnit...
z hlediska váhového tam musí být správný, z hlediska rychlostního to lze řešit - a v praxi se to řeší (i na nových motorkách, např. na 690 enduru, kde drapáky končí ve 160 km/h) nálepkou v zorném poli řidiče
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlostní indexy na pneumatice 210vs 240
Keelkik píše: Dej tam rychlostní index podle TP. Nechci to přivolávat, ale v případě nehody by špatný index byl pro pojišťovnu dostatečný důvod proč odmítnout plnit...
tos zažil nebo jen podporuješ urban legend??
§ 21 vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, v níž je uvedeno toto:
Pneumatiky musí být pro každý typ vozidla použity tak, aby jejich konstrukce, provedení, rozměry a huštění odpovídaly podmínkám provozu, zejména největší povolené hmotnosti vozidla (povoleným zatížením připadajícím na nápravy) a jeho nejvyšší konstrukční rychlosti (rychlostní kategorie pneumatik musí být shodná nebo vyšší, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla).
V poslední době se navíc setkáváme s řidiči, kteří se bojí dát pneumatiky s nižším rychlostním indexem, aby jim v případě nehody pojišťovna nekrátila plnění. Pojišťovna nemůže jentak krátit plnění, že máte na automobilu nižší rychlostní index, pokud to nebude v přímé konfrontaci s nehodou. Například, když budete stát na křižovatce a někdo do Vás zezadu nabourá,nebo dojde k nehodě třeba v 80 km/h, tak Vám nemůže pojišťovna krátit plnění za to, že máte pneumatiky do 190 Km/h, když máte maximální rychlost 210 Km/h. Mohla by to krátit v případě, že by ta rychlost byla překročena nad konstrukční rychlost pneumatiky. Ale i to už je problém druhotný, protože primárně by se pojišťovna točila na tom, že byla překročena maximální dovolená rychlost na komunikaci. U nás tedy maximálně 130 km/h v případě jízdy na dálnici.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlostní indexy na pneumatice 210vs 240
Lion píše: tos zažil nebo jen podporuješ urban legend??
Jak urban legend? Myslíš že pojišťovna by nad tim mávla rukou?
A že neudělá všechno pro to, aby se placení vyhnula?
Samozřejmě netvrdim, že to projde, ale spíš že je to sraní navíc.
Naposledy editováno 29.07.2014 11:07:39
Perkelnik píše: Jak urban legend? Myslíš že pojišťovna by nad tim mávla rukou?
A že neudělá všechno pro to, aby se placení vyhnula?
Samozřejmě netvrdim, že to projde, ale spíš že je to sraní navíc.
1 reakcí na tento příspěvek Rychlostní indexy na pneumatice 210vs 240
Naposledy editováno 29.07.2014 13:36:43
Pokud by se pak cukala pojišťovna nebo STK, tak tenhle (selskym rozumem vzniklej) argument by jim měl zavřít hubu z fleku.
Nicméně chápu, že jsme v Kocourkově (omlouvám se případné vesnici s tímto názvem) a tady vyjebou úředníci vždycky se všim.
Pokud by si někdo rozbil hubu na motorce s gumou do 130km/h na okruhu, kde valil 250, ta to by stejně STK ani pojišťovnu zajímat nemělo...
Omlouvám se za žvásty mimo téma.
Teď jsem se vrátil z STK a na gumy se teda vůbec nedíval, naštestí, bo předek má asi milimetr ve středu.
Na dotaz na ty indexy STKéče, je nutné mít opravdu, co je v TP, z hlediska STK, PČR apod.
PČR mě přijde taky blbost, protože nemůžou vědět, co je psané ve velkém TP.
Hold, dám více za gumu, a můžu mít klid až pojedu hodinu v kuse 240km/hod.
Ohledně nehody těžko říct, dokazovat někde, že 210 a 240guma neovlivní nehodu v 90km/hod se mě zdá šílené.... i když bych se ani nedivil....
...protoze pro Germany makam a jsem tam vic nez casto, se slzou v oku davam na moto i auto (tam to mam pres pet litru jedna guma) takove, aby splnily vahovy i rychlostni index vozidla....