Předem díky za odpovědi :)
http://www.motorkari...pgr=1239#goto7921821
Vlasťáku, máš zřejmě nejak špatně otryskovaný hlavní okruh.
Zkus normálně jet - třeba 80 na čtyřku ustálenů rychlosťů, po rovině a po-ma-lu začni ubírat plyn.
Pokud se začne zlepšovat tah motoru, je to chudé. A velmi nebezpečné!
Pokud se ti to při jízdě na plný plyn začne uchlastávat (motor začne "čtyřtaktovat" a hulit), je to bohaté.
Zetku mastím jakýmkoliv olejem nejvíc 1:40, mladej, když to drží pod krkem, má přikázáno 1:33.
Jak se dolaďuje volnoběžný okruh šroubkem bohatosti směsi a přechody jehlů, sem tady psal aspoň - no, mockrát.
Postup seřízení karbecu - začíná se od základního osazení a seřízení.
První se vždy upřesňuje hlavní tryska, dává se ta největší, na kerů to jede na plný plyn trvale, pravidelně a jak kráva.
Potom možeš udělat volnoběh.
Motorka musí byt zahřátá a dorazem šoupátka si dáme trochu vyšší volnoběh, než je zdrávo.
Šroubek bohatosti směsi začneme při vrčícím motoru pomalu zašroubovávat (obohacovat směs) až do okamžiku, kdy motor začne jet zřetelně nepravidelně.
Z této polohy povolíme šroubek o 90-180 stupňů.
Výši volnoběžných otáček nastavíme podle svých potřeb.
Dále následuje seřízení přechodů jehlů v šoupěti.
Motorku rozjedeme třeba až na trojku na nejakých 60 a zaklapneme plyn. Odřazujeme a brzdíme motorem - plyn je furt zavřený - až na jedničku do otáček "tak akorát" a razantně dáme plný plyn.
Motorka musí akcelerovat bez zaváhání.
Když je to bohaté (při přidání plynu se uleje), dáme jehlu důle.
Když je při přidání v karbecu díra, potahneme jehlu navrch.
Když to nepoznám, dám jehlu do nejaké krajní polohy a zkusím to.
Potom už je obvykle poznat, na kerů stranu to chce.
Pak se vrátíme zpět k volnoběhu, páč jehla v šoupěti a volnoběh se dost ovlivňují.
Pak zase jehla.
Pak zase volnoběh.
To se dělá tak dlůho, až je to v cajku.
Jo,když to nereaguje na otáčení šroubku bohatosti směsi jak má a nebo vůbec (Kafiho třinda v Rabakově), je tam neco pokazeného .
Spotřebu a pod.lze do určité míry modifikovat polohů jehly v karbecu za cenu mírného zhoršení přechodů. Ale musím si ujasnit, na co motorku chcu používat a můj jezdecký styl.
Zlepšit ovladatelnost se dá taky o fůs menší hlavní trysků, ale musím si byt vědom teho, že pokud to budu hulit na plný kule, možu motor zadřít a nebo udělat díru do pístu.
Zetka musí jet na trojku skoro sto a maximálka je okolo 120ti.
Bez zvýšení komprese, jen je motor a klika řádně smontovaná. Píst tříkroužkový. Řidič metrákový. Poloha vsedě, vzpřímená. Plus mínus bezvětří.
1 reakcí na tento příspěvek Vyladění karburátoru čz 180
Asi začnu takovéto věci dávat do svojého profilu, páč jak sem mluvil sa správcem tehoto fóra, je to složité jak parní televizor, udělat nejaků poradnu, aby do ní mohli všecí.
Páč určité dotazy sů furt dokola.
Tož tak...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výměna prachovek přední vidlice + g... ČZ 180/487 | MindaMour | 4 | 31.3.2024 v 20:23 MindaMour |
Motory z ČZ 175/477 175/487 180/487 [1, 2] ČZ 175/478, ČZ 175/477, ČZ 180/487 | Jackun | 39 | 7.3.2023 v 13:38 Kalasnikov |
ČZ 180 ČZ 180/487 | fek77 | 12 | 12.7.2022 v 19:10 fek77 |
ČZ 180 487/4 blinkry ČZ 180/487 | kolmis1 | 3 | 12.1.2021 v 00:20 re500 |
ČZ 180/487 blinkry ČZ 180/487 | wolferein | 3 | 16.10.2020 v 22:44 stompik |