globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Odborníci na motory sem
19.7.2014 v 13:10
Ahoj, kamarádovi se přihodila na 450 4T taková věc.... Vydrolil se po cca 20-30MTH hrníček. Moje otázka zní: Je nějaké rozumné vysvětlení proč se toto děje? Projevuje se to jen na sacích ventilech. Po přeměření vůlí měly sací vent. 0.20mm (má být 0.10-0.15mm). Píšu po 20-30MTH protože už byly jednou měněné, páč už takto jednou popraskali. Výměna proběhla i s novejma ventilama. Teď jak už jsem psal se to po 20-30MTH opakuje. Hlava mi to nebere, kde může být zakopanej pes? Nebo to mohli opakovaně způsobovat velké vůle na ventilech? Výfukové jsou v tolerancích a hrníčky oká. Jsem z toho neštěstnej. Ten motor jinak funguje na jedničku a je v něm skoro vše nové....






Naposledy editováno 19.07.2014 13:14:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odborníci na motory sem

23.7.2014 v 22:19 | Nahoru | #1

dakarista píše: Ventil ti nic netlaci, ale ta pruzina ..

Anti, tak ono nejde p jedno tuknuti, ale o stovky tisic. Pak se narusi ta cementovana vrstva a zacne se drolit...



ventilová pružina je tlačná a má snahu zavřít ventil - jaktože nic netlačí ?? žádný ťuknutí tam není a jesli jo, tak je 100x slabší než to otvírající ventil

(reakce na) Odborníci na motory sem

24.7.2014 v 06:24 | Nahoru | #2

Che píše: ventilová pružina je tlačná a má snahu zavřít ventil - jaktože nic netlačí ?? žádný ťuknutí tam není a jesli jo, tak je 100x slabší než to otvírající ventil



Pro CHE:
Souvilý tlak vačkou na zdvihátko může být klidně daleko větší než klepání pružinou o vačku. Tady jde především o materiálové pnutí, frekvenci úderů a rezonanci mezi cementovanou vrstvou a měkkým jádrem.
(najdi doma staré ložisko, vem z něj kuličku a zkus ji pod lisem rozmáčknout-praskne až při obrovském tlaku, často na dně poloviny. Pak vem druhou a udeř do ní kladivem- rozprskne se na víc kousků.)

přidávám video pro představu jak správně funguje pružina ventilu


Ty pružiny jsem mu poradil proto, že jsou levné a okolo 300mth je taky dobré je vyměnit. Jestli byly staré unavené pozná snadno, měly by být kratší než nové.

Naposledy editováno 24.07.2014 06:34:46
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist