bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Suzuki V-Strom 1000
12.7.2014 v 18:57
Využil jsem demo dny Suzuki a něco přes hodinu proháněl velký Strom DL 1000. Po cestičkách i dlouhých rovinách. Mám jeho slabšího brášku, takže mne zajímalo co nabízí víc za zhruba 100 tis. Kč vyšší pořizovací cenu. A hlavně - mám měnit? Malého Stroma jsem si koupil proto, že rád cestuji a v této disciplíně je prostě nejlepší. Porazil ve srovnávacích testech malé i velké GS od BMW stejně jako Triumpha 800, Transalpa, ale i cesťáky jako BMW RT nebo Yamahu FJR 1300. Nejsem fanda žádné značky, takže jsem opravdu hledal bez předsudků to nejlepší.
Velký Strom 1000 je , podle mne, moc příjemná motorka. Vytýkají ji jedovaté brzdy, mají fakt rychlý nástup, ale to mi přišlo jako nejmenší problém. Stačí prostě brzdit jemněji..o co jde? Je docela lehká a při jízdě, proti 650, jenom o trochu méně obratná. Ale rozdíl je cítit. Taky moc nevibruje, nicméně víc, nežli malý Strom. Motor je příjemný, zrychluje i na šestku, proti 650 je tady rozdíl největší. Nicméně to samozřejmě, znamená i vyšší spotřebu. Asi také dříve odejdou gumy a vyšší budou i náklady na pokuty. Pocit rychlosti je na téhle motorce dost potlačený, profičet dědinu devadesátkou je jednoduché, mašina si přede jako kotě.
Abych to zhrnul,test jsem si docela užil. Mnohem více, nežli třeba na Ducati Multistrádě 1200, která mi naladěním motoru totálně nesedla. Když jsem se ale vracel na své Stromu 650 domů, bylo zřejmé, že se výměna konat nebude. Na cestování je malý Stromek příjemnější, lépe obratný, méně vibruje a pokud pojedu ve formaci s velkým Stromem, v pohodě mu budu stačit. 180 nám to jede taky a jak často pojedeme rychleji?
Předchozí
1 2
Následující

Suzuki V-Strom 1000

12.7.2014 v 19:22 | Nahoru | #1
a máš ještě srovnání s původním stromem? To by mě taky zajímalo...180 jo..ty motorky to dají, ale nějak déle na tom jet je nesmysl. Ať ti to jezdí

2 reakcí na tento příspěvek Suzuki V-Strom 1000

12.7.2014 v 19:26 | Nahoru | #2
no srovnavat narust vykonu se 650 je trochu hloupost...kdyz je tam vic jak pulka obsahu...jinak si myslim ze Strom vs GS adventure...tak GS nema premozitele...

(reakce na) Suzuki V-Strom 1000

12.7.2014 v 19:42 | Nahoru | #3
Rauly>

nesrovnával se jen výkon, srovnával se celkový dojem a projev proti malému Stromku...

Pro mě má teda to popsané testování dost značnou vypovídající hodnotu... Díky testovateli

2 reakcí na tento příspěvek Suzuki V-Strom 1000

12.7.2014 v 20:08 | Nahoru | #4
Hej, velký stromek? On se i u nás prodává? Na stránkách se k němu Suzuki nehlásilo a co sem se díval tak snad kvůli emisím nebo jiné debilní chujovině se v Evropě poslední vyskytovaly 2007. Jestli budou konečně prodávat litrového stromka tak

(reakce na) Suzuki V-Strom 1000

12.7.2014 v 20:12 | Nahoru | #5
dj_hroch> Jo, prodává, je to nová generace.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki V-Strom 1000

12.7.2014 v 20:30 | Nahoru | #6
Jo, maj ho dokonce k zapůjčení ve Vrbovce. Před nedávnem se už první dojmy po testovací projížďce objevily i na Stromkařským fóru....

edit. mám dojem, že to projížděl člověk,co sedlá starší model litra , takže test nový vs. starý

Naposledy editováno 12.07.2014 20:31:58

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki V-Strom 1000

12.7.2014 v 21:05 | Nahoru | #7
To by mě zajímaly, ty "srovnávací testy".
Co vím (pokud kolem mě neproběhly), tak žádné nebyly. Rozhodně ovšem pochybuju že by nový litrový Strom porazil nové GS, v jiné kategorii než cena.

Jel jsem na něm pár desítek km, ale že bych v sobě našel tu odvahu říct, že ve mě nechal dojem větší než Multistráda, tak tedy nenajdu. Naopak. Nenechal ve mě nic. Multistráda tunu

(reakce na) Suzuki V-Strom 1000

12.7.2014 v 21:12 | Nahoru | #8

vikik píše: Jo, maj ho dokonce k zapůjčení ve Vrbovce. Před nedávnem se už první dojmy po testovací projížďce objevily i na Stromkařským fóru....

edit. mám dojem, že to projížděl člověk,co sedlá starší model litra , takže test nový vs. starý



JJ, porovnaval to kluk, co jezdi na starsi verzi litra.

Suzuki V-Strom 1000

12.7.2014 v 22:38 | Nahoru | #9
Byl jsem teď na týden v alpách a u moře a pár jsem jich potkal. Když jsem si ho tak prohlížel a dneska cestou domu zase zmoknul, tak jsem docela litovaj jejich nových majitelů přece jen ta široká a vysoká "uhelnice" nad světlama má na starém stromku něco do sebe

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki V-Strom 1000

12.7.2014 v 22:52 | Nahoru | #10
seikos> Seikos ...Když si pozorněji přečteš moje řádky , píši, že BMW GS 1200 se muselo sklonit ne před Stromem 1000, ale dokonce před starším modelem Suzuki DL 650. Dokonce 2x, navíc v testech organizovaných něm.časopisem Motorrad. Kdyby bylo lepší, jezdil bych na něm, s tím nemám problém. Ale malý Strom je (pro mne!) na cestování opravdu příjemnější, i když na parkovišti vypadá nepoměrně méně atraktivně Samozřejmě jsem vlastní zkušenost s BMW nemohl vynechat...

(reakce na) Suzuki V-Strom 1000

13.7.2014 v 07:27 | Nahoru | #11

dj_hroch píše: Hej, velký stromek? On se i u nás prodává? Na stránkách se k němu Suzuki nehlásilo a co sem se díval tak snad kvůli emisím nebo jiné debilní chujovině se v Evropě poslední vyskytovaly 2007. Jestli budou konečně prodávat litrového stromka tak


Kde si byl poslední půlrok.....?

Suzuki V-Strom 1000

13.7.2014 v 10:22 | Nahoru | #12
Díky valasku za zkušenost a názor. Též by takových přímých srovnávaček bylo víc. Líbí se mi tvé zamýšlení se nad efektivitou motorky, jakou muziku za ty peníze skutečně nabízí. Zda vzhledem k tomu, že jezdíš sám a jaké máš potřeby, ti stojí za to připlácet 100 tis. za jiný model a zda těch 100 tis. plus další vyšší náklady odpovídá tomu, co víc ta motorka umí. Být tebou odpověděl bych si asi stejně. Ale ten, kdo má jiné potřeby a např. jezdí často ve dvou atd. to může už vidět jinak. Mě by ještě víc zajímalo tvá zkušenost a srovnání modelů 650 starší a současné verze. Na tvém profilu píšeš, že novější má lepší ochranu proti větru, přitom "motocyklový novináři" psali na rezencích opak. Otázka je, kolik měli na obou naježděno. Tak kdybys měl někdy čas a chuť ještě nějaké srovnání napsat...Díky.

Suzuki V-Strom 1000

13.7.2014 v 22:48 | Nahoru | #13
Odpověděl sis více méně sám. Nech si malýho stromka a budeš spokojenej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki V-Strom 1000

13.7.2014 v 22:52 | Nahoru | #14

valasek píše: seikos> Seikos ...Když si pozorněji přečteš moje řádky , píši, že BMW GS 1200 se muselo sklonit ne před Stromem 1000, ale dokonce před starším modelem Suzuki DL 650. Dokonce 2x, navíc v testech organizovaných něm.časopisem Motorrad. Kdyby bylo lepší, jezdil bych na něm, s tím nemám problém. Ale malý Strom je (pro mne!) na cestování opravdu příjemnější, i když na parkovišti vypadá nepoměrně méně atraktivně Samozřejmě jsem vlastní zkušenost s BMW nemohl vynechat...



Pokud se nepletu, tak to testování tam bylo vztaženo k pořizovací ceně nového stroje, takže zjednodušeně, pokud motorka motorka za poloviční cenu jezdí zpoloviny tak dobře, tak je to vlastně stejně dobrá motorka...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki V-Strom 1000

14.7.2014 v 09:50 | Nahoru | #15
Dave81> Ceny bývají komentovány, do bodování při srovnávacích testech se ale počítají (a ne pokaždé) jenom náklady na provoz. viz. test malých endur:

http://www.suzuki.cz...dy-motocykl-2012.pdf

(reakce na) Suzuki V-Strom 1000

14.7.2014 v 10:29 | Nahoru | #16

valasek píše: Dave81> Ceny bývají komentovány, do bodování při srovnávacích testech se ale počítají (a ne pokaždé) jenom náklady na provoz. viz. test malých endur:

http://www.suzuki.cz...ykl-2012.pdf [/quote]

Tohle je ale jinej srovnávák, než si zmiňoval původně, 1200 GS v něm není, jde o úplně jinou třídu endur.

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki V-Strom 1000

14.7.2014 v 11:11 | Nahoru | #17
Už zase Alpenmasters - napsali to v Motorradu,tak je to pravda . Je dobře,že jsi se Stromkem spokojený,z toho co píšeš,jde vidět,že jsi se koupí trefil přesně do černého.Je to super mašina , a na svůj objem a pořizovací cenu nabízí neuvěřitelně hodně muziky. Je pravda,že jsem se při koupi nerozhodoval mezi 650/700 cendury,ale jestli spíš nakeda/polokapotu , nebo Stroma. Přesalpákům se to nebude líbit,ale ve své třídě je Strom prostě top. Myslím si ale,že do celkového hodnocení Motorradu prostě musela promluvit pořizovací cena,cena orig. příslušenství a podobné parametry...bohužel bych , jako spokojený vlastník , neřekl , že je V-Strom nejlepší. Dalo by se koupit líp. Otázka je za kolik a v jakém objemu . Občas mi některé (hlavně srovnávací) testy připomínají pozorování v laborce (včetně zohledňování nesmyslných parametrů). Na silnici to pak člověk vnímá jinak...

Ještě k testu litra. Nelíbí se mi,nejel jsem na něm. Oficiálnější testy nejsou tak rozjásané jak bych čekal, krátké recenze (jako jsi napsal ty) jsou plně rozporuplných dojmů...zajímalo by mě,jak na trhu uspěje...škoda

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki V-Strom 1000

15.7.2014 v 11:53 | Nahoru | #18

vikik píše: Už zase Alpenmasters - napsali to v Motorradu,tak je to pravda . Je dobře,že jsi se Stromkem spokojený,z toho co píšeš,jde vidět,že jsi se koupí trefil přesně do černého.Je to super mašina , a na svůj objem a pořizovací cenu nabízí neuvěřitelně hodně muziky. Je pravda,že jsem se při koupi nerozhodoval mezi 650/700 cendury,ale jestli spíš nakeda/polokapotu , nebo Stroma. Přesalpákům se to nebude líbit,ale ve své třídě je Strom prostě top. Myslím si ale,že do celkového hodnocení Motorradu prostě musela promluvit pořizovací cena,cena orig. příslušenství a podobné parametry...bohužel bych , jako spokojený vlastník , neřekl , že je V-Strom nejlepší. Dalo by se koupit líp. Otázka je za kolik a v jakém objemu . Občas mi některé (hlavně srovnávací) testy připomínají pozorování v laborce (včetně zohledňování nesmyslných parametrů). Na silnici to pak člověk vnímá jinak...

Ještě k testu litra. Nelíbí se mi,nejel jsem na něm. Oficiálnější testy nejsou tak rozjásané jak bych čekal, krátké recenze (jako jsi napsal ty) jsou plně rozporuplných dojmů...zajímalo by mě,jak na trhu uspěje...škoda



uspěje díky relativně nižší ceně než má konkurence. Na to jak je to mladá motorka, tak jsem jich v Dolomitech minulý týden potkal asi 4 kusy, což je dost

(reakce na) Suzuki V-Strom 1000

15.7.2014 v 14:33 | Nahoru | #19

seikos píše: uspěje díky relativně nižší ceně než má konkurence. Na to jak je to mladá motorka, tak jsem jich v Dolomitech minulý týden potkal asi 4 kusy, což je dost



Souhlas, prodávat se to bude. Mě se začíná dokonce už i vzhledově líbit

Suzuki V-Strom 1000

15.7.2014 v 15:37 | Nahoru | #20
Netvrdím,že je to neprodejný. Jenom nejsem přesvědčený o tom,že naváže na úspěch 650. Už minulej model litra nebyl přijatej tak nadšeně jako menší verze a myslím si,že teď to bude podobný. Což je mi líto,protože Suzuki očividně cenduro udělat umí. Ano,mezi litrovejma (a většíma) motorkama je samozřejmě větší konkurence,ale i tak...

1 reakcí na tento příspěvek Suzuki V-Strom 1000

17.7.2014 v 09:39 | Nahoru | #21
Respektuji názor všech, ale z toho testu mě nějak vyplouvá takové to šedé- že potřebuji prostředek k přesunu z bodu A do bodu B, za nejmíň pořízený , s nejmenší spotřebou , s nejmenšími náklady na provoz .....Spousta motorkářů takhle motorku nevnímá. Prostě motorka není auto....a vybírá se podle mě víc srdcem. Já jezdím někdy dovču ve dvou a 650 je podle mě na tohle malá a tu spoustu věcí co potom vezu nemůže naložit, s tím ztrácí tu univerzálnost, ale souhlasím je to obratný čipera. Pro tebe a tvoje využití tvým pohledem je možné , že je nejvhodnější. Sto hlav sto pohledů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki V-Strom 1000

17.7.2014 v 18:14 | Nahoru | #22
sved> Když jsem se před několika lety rozhodl pro koupi motorky, neměl jsem absolutně žádnou představu co trh nabízí. Hledal jsem tedy,nezatížen hlasem srdce, tu nejlepší na cestování. Postupně jsem zjistil, že etalonem je BMW 1200GS nebo RT, pak velké Varadero, FJR 1300.. a pak jsem objevil test, kde si 20 testovacích jezdců měnilo 20 různých motorek a nakonec každý sestavil svůj žebříček nejlepších.Byly tam zastoupeny všechny legendy, od BMW,Yamahy,Suzuki.. Vyšel jim asi naprosto nečekaný vítěz- právě malý Strom. Pro mne bylo rozhodnuto. Nicméně jsem si postupně, a dělám to stále, zkoušel ty padlé nebo nové modely. A jak píši ve svém článečku výše, není to cena co rozhoduje, ale pocit z jízdy. Je těžkopádná? vibruje? cuká v nízkých otáčkách? má velkou spotřebu? je na cestování celkově lepší nežli můj Strom ? Opravdu bych rád měnil, změna je život, že!? Ale ne za horší, navíc dražší. A zatím, jsem prostě lepší nenašel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki V-Strom 1000

14.11.2014 v 21:07 | Nahoru | #23
valasek>
Vzhledem k tomu, že jsi seděl na obou Stromech, prosím o názor na posez a zalomení kolen, je to stejné ? Chtěl bych si koupit 650 ale pohodlí má vzhledem k věku přednost.

(reakce na) Suzuki V-Strom 1000

16.11.2014 v 09:28 | Nahoru | #24

kilvah píše: valasek>
Vzhledem k tomu, že jsi seděl na obou Stromech, prosím o názor na posez a zalomení kolen, je to stejné ? Chtěl bych si koupit 650 ale pohodlí má vzhledem k věku přednost.



Jsou to naprosto rozdílné motorky.To si holt musí každý sám vyzkoušet.Ten vzhled je hrozně zavádějící.

(reakce na) Suzuki V-Strom 1000

16.11.2014 v 10:01 | Nahoru | #25

valasek píše: seikos> Seikos ...Když si pozorněji přečteš moje řádky , píši, že BMW GS 1200 se muselo sklonit ne před Stromem 1000, ale dokonce před starším modelem Suzuki DL 650. Dokonce 2x, navíc v testech organizovaných něm.časopisem Motorrad. Kdyby bylo lepší, jezdil bych na něm, s tím nemám problém. Ale malý Strom je (pro mne!) na cestování opravdu příjemnější, i když na parkovišti vypadá nepoměrně méně atraktivně Samozřejmě jsem vlastní zkušenost s BMW nemohl vynechat...


jasně V strom 650 je za ty prachy bezkonkurenčně nejlepší moto!!

Naposledy editováno 16.11.2014 10:01:32

2 reakcí na tento příspěvek Suzuki V-Strom 1000

16.11.2014 v 10:30 | Nahoru | #26
Šmarjá pano, někde nějací pisálci napsali, že VStrom je lepší než RT nebo FJR a je z toho univerzální pravda. Hloupost.

650 má ohromnou výhodu, že v podobným objemu tu nic moc není. V litrovým segmentu je konkurence mnohem větší. Na rok 2015 navíc přijde facelift, kde dostane plus za drátěný kola (který lidi prostě chtějí), ale jinak to bude asi nemastný neslaný. Škoda, že nejspíš nepůjdou cestou dvou variant, ještě si pohrát s váhou, tlumiči, možná i rozměry těch kol. Něco na způsob F 700 GS vs F 800 GS by mu podle mě jenom prospělo.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki V-Strom 1000

16.11.2014 v 10:41 | Nahoru | #27
Peacemaker>

možná by Tě mohlo zajímat

http://www.suzuki.cz...dy-motocykl-2012.pdf

(reakce na) Suzuki V-Strom 1000

16.11.2014 v 11:36 | Nahoru | #28
valasek> Díky za test, s chutí jsem ho přečetl.

Naštěstí tam testují podobné motorky, žádné FJR na lesních cestách, i když o nich se tam píše poskrovnu.

Na začátek asi ještě napíšu, že Vstroma 650 jsem jezdil, projel s ním téměř celý Balkán cestou necestou a je to výborný stroj, na který hrozně rád vzpomínám. A vím, co máš ty naježděno, četl jsem tvoje cestopisy před koupí nebo možná po koupi toho mého. Měl jsem ho pěkně upraveného na takovýhle typ cestování (všechna sláva předchozímu majiteli). A teďka právě jezdím F 650 GS Twin.

BMW jede strategii, která se mu asi vyplácí jak u aut, tak u motorek. V základu toho člověk moc nemá, výbava je za příplatek. A i ten základ někdy není úplně dobrý, takže např. sedlo a parodie na plexi je k cestování fakt na houby. Na ty lesní cesty zase jasné plus, ale o tom ten test přes bulvární nadpis nebyl. Obojí se dá vyřešit k plné spokojenosti, dokonce s příplatkovým originálním vybavením.

Co mě vcelku zaujalo na bodovém hodnocení, přes ten malý závěrečný rozdíl devíti bodů, je prohra F 650 GS v položkách zrychlení/odstupňování převodovky a do očí bijící umístění zavazadel. Tím zrychlením se myslí ta akcelerace na šestku, kterou z toho ukázaného grafu opravdu nevyčtu? Ano, sice mám lepší kratší převod, ale jezdil jsem i na originálu a prostě těch několik kubických centimetrů je znát. Vůbec tohle hodnocení je zmatečný, s tím odstupňováním převodovky.
A teď k tomu umístění zavazadel. Pouhé dva body. Tedy ta malá šířka, téměř neznatelné držáky, klíč od zapalování i na všechny kufry, ty ve dvou různých velikostech objemu, krásně sedící na motorce a jejich tvarech, jak píší neznatelné za jízdy... Proč se to neodrazilo v tabulce?

Pokud by měl být VStrom nejlepší, protože vyhrál v testu, tak to opravdu nesouhlasím. Jenom z těchhle pár nejvíc do očí bijících příkladů jde vidět, že test by bodově mohl vyjít úplně jinak. Malá řečnická otázka - má dovozce Suzuki pořád tak silné slovo na velkém německém trhu, jako např. kdysi u nás Yamaha?

O plusech a mínusech jednotlivých motorek bysme mohli debatovat hodiny, proto se snad někde potkáme, na akci, u pivka a s úsměvem to můžeme probrat. A pokud jsi ji ještě nejel, dám ti rád k vyzkoušení mé GS (pokud ho ještě budu mít, chci zase přejít na boxera).

Last but not least - VStrom v testu byl nový model, F 650 GS právě končící model, který byl nahrazen F 700 GS.

Suzuki V-Strom 1000

16.11.2014 v 11:48 | Nahoru | #29
Bohužel tu v počítači nemám fotky, tak aspoň něco, co jsem po webech vyštrachal.











1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki V-Strom 1000

16.11.2014 v 11:55 | Nahoru | #30

Peacemaker píše: Šmarjá pano, někde nějací pisálci napsali, že VStrom je lepší než RT nebo FJR a je z toho univerzální pravda. Hloupost.

650 má ohromnou výhodu, že v podobným objemu tu nic moc není. V litrovým segmentu je konkurence mnohem větší. Na rok 2015 navíc přijde facelift, kde dostane plus za drátěný kola (který lidi prostě chtějí), ale jinak to bude asi nemastný neslaný. Škoda, že nejspíš nepůjdou cestou dvou variant, ještě si pohrát s váhou, tlumiči, možná i rozměry těch kol. Něco na způsob F 700 GS vs F 800 GS by mu podle mě jenom prospělo.


v strom 650 má obrovskou výhodu,je opravdu nemastný neslaný a proto univerzální. BMW je dle mého názoru dost slané .
Kdyby změnily váhu,tlumiče,kola a udělali verzi 700,800 už by nikdo malé bmw nekupoval

Naposledy editováno 16.11.2014 11:56:30
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Origo kufry DL 1000 14-16 Suzuki DL 1000 V-Strom Hlubas 8 21.1.2024 v 15:00 jarekol
v strom Suzuki DL 1000 V-Strom aldags 6 20.1.2024 v 21:47 aldags
Rozsvicující se kontrolka motoru Suzuki DL 1000 V-Strom Mastik4 9 17.9.2023 v 21:03 dzudas
kontrolka oleje Suzuki DL 1000 V-Strom akimek314 1 8.9.2023 v 06:36 milor


TOPlist