globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Alternátor generuje pouze kolem 10V
8.7.2014 v 15:05
Čau,
ano, je tu toho o alternátorech nespočet, ale nenarazil jsem na nic co by mi pomohlo.

Takže ve zkratce: moto přestala dobíjet (méně než 12V při měření napětí na beterii na volnoběh), měřením jsem zjistil, že odešel stator (sice dával kolem 18V ale měl zkrat na kostru), po vyjmutí byl viditelně poškozen (i když nijak brutálně, prostě v jednom místě byl škvarek), po výměně za nový kus a měření napětí na baterce vše OK (napětí na volnoběh asi 13,8V), ovšem po pár sekundách šlo napětí rapidně dolů, řekněmě co vteřina to 0,01V a nyní jsem pouze na nějakých 12,2V. Změřil jsem tedy napětí alternátoru naprázdno a ejhle na volnoběh posílal jen asi 10-11V. Po opětovném rozebrání jsem nenašel žádné mechanické poškození, odpor na kostru je nekonečný. Nejde mi do hlavy co se tam mohlo tak rychle poje*at. Nenapadá někoho, kde může bejt zakopanej pes? Díky.

Stator jsem koupil TENHLE , ano je to made in china, ale co dnes není...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alternátor generuje pouze kolem 10V

9.7.2014 v 09:57 | Nahoru | #1
xextreme> 13.5V ještě může stačit, ale už to může být zrádné. Máš-li v okolí někoho, kdo má plynule regulovatelný ("laboratorní") zdroj, dej mu regler, ať jej změří dle tohoto postupu. Jinak VAPE je osvědčenou náhradou a je to kvalita, za kterou se rozhodně vyplatí si připlatit. Klasikou jest A-R90, ale kor u CBR1000 bude lepší použít A-R106-1, je dimenzován na vyšší výkon, tak bude mít větší rezervu a i se snáze uchladí.

(reakce na) Alternátor generuje pouze kolem 10V

27.7.2014 v 08:35 | Nahoru | #2

J.M.K. píše: xextreme> 13.5V ještě může stačit, ale už to může být zrádné. Máš-li v okolí někoho, kdo má plynule regulovatelný ("laboratorní") zdroj, dej mu regler, ať jej změří dle tohoto postupu. Jinak VAPE je osvědčenou náhradou a je to kvalita, za kterou se rozhodně vyplatí si připlatit. Klasikou jest A-R90, ale kor u CBR1000 bude lepší použít A-R106-1, je dimenzován na vyšší výkon, tak bude mít větší rezervu a i se snáze uchladí.



Tak jsem se na to konečně dostal a změřil podle návodu. Při testu diod jsem naměřil na všech fázích 0,5V (odchylka mezi nimi v rámci tisícin) jak na kladných tak na záporných. Při testu s regulovatelným napětím vše funguje podle podle popisu až na jeden zásadní rozdíl - tyristor sepne na všech fázích těsně pod hranicí 20V (kolem 19,9V - 20V). Při rozsahu 200V to samé, jen méně přesné. Vše jsem nahrál na VIDEO. Může to být problém vzhledem k tomu, že alternátor negeneruje tak vysoké napětí jak by měl nebo je ten regel prostě v háji? Díky...

Naposledy editováno 27.07.2014 09:54:04
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 20, 21] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 627 10.6.2024 v 14:51 Kubik19
Hesd tlumič řízení cbr 1000rr Honda CBR 1000RR Fireblade octy 0 19.5.2024 v 20:20 octy
Dynojet Honda CBR 1000RR Fireblade Chmelda1 6 19.4.2024 v 18:54 Chmelda1
Zvýšené volnoběžné otáčky Honda CBR 1000RR Fireblade AlbiAlbi 24 8.4.2024 v 11:28 AlbiAlbi
Cbr nebo big bang Honda CBR 1000RR Fireblade karloss200 1 4.1.2024 v 18:55 RTSbike


TOPlist