globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Alternátor generuje pouze kolem 10V
8.7.2014 v 15:05
Čau,
ano, je tu toho o alternátorech nespočet, ale nenarazil jsem na nic co by mi pomohlo.

Takže ve zkratce: moto přestala dobíjet (méně než 12V při měření napětí na beterii na volnoběh), měřením jsem zjistil, že odešel stator (sice dával kolem 18V ale měl zkrat na kostru), po vyjmutí byl viditelně poškozen (i když nijak brutálně, prostě v jednom místě byl škvarek), po výměně za nový kus a měření napětí na baterce vše OK (napětí na volnoběh asi 13,8V), ovšem po pár sekundách šlo napětí rapidně dolů, řekněmě co vteřina to 0,01V a nyní jsem pouze na nějakých 12,2V. Změřil jsem tedy napětí alternátoru naprázdno a ejhle na volnoběh posílal jen asi 10-11V. Po opětovném rozebrání jsem nenašel žádné mechanické poškození, odpor na kostru je nekonečný. Nejde mi do hlavy co se tam mohlo tak rychle poje*at. Nenapadá někoho, kde může bejt zakopanej pes? Díky.

Stator jsem koupil TENHLE , ano je to made in china, ale co dnes není...
Předchozí
1 2
Následující

Alternátor generuje pouze kolem 10V

8.7.2014 v 15:26 | Nahoru | #1
hele ja na podzim mel taky problem se statorem mel sem dva skarky ( foto ) zavolal sem tomuto borcovi tel. 603534722 a mel sem novej a ne z ciny :D do druheho dne nebo ti ten tvuj previne








Alternátor generuje pouze kolem 10V

8.7.2014 v 15:48 | Nahoru | #2
Předpokládám, žes měřil napětí přímo mezi fázemi (žluté dráty jdoucí z motoru) a s odpojeným regulátorem. S připojeným by to logicky ukázalo nesmysly už z principu zkratové regulace a pak by za nízkým napětím klidně mohl stát vadný regler. Teoreticky by alternátor (zde přesněji třífázové magneto) mohl na volnoběh dávat jen kolem 10V, hlavní je, aby při vyšších otáčkách (cca 5000RPM) dával alespoň 50V a hlavně napětí ve všech třech možných kombinacích (mezi fázemi) musejí být stejná. Budou-li stejná, tak by mohly být i zeslabené magnety na rotoru, vinutí statoru málokdy odejde "symetricky" (leda, že by se porušilo spojení v uzlu fází). Ale ani magnety by neměly tak rychle zeslábnout. Jinak statoru z Číny bych rozhodně moc nevěřil.

Alternátor generuje pouze kolem 10V

8.7.2014 v 15:52 | Nahoru | #3
Pokud měříš vinutí statoru alternátoru odpojené od regulátoru, tak při 5000 ot by měla být hodnota měření větší než 60V AC a neměla by být při všech třech měřeních vinutí rozdílná.

JMK mě předběhl.

Naposledy editováno 08.07.2014 15:53:08

Alternátor generuje pouze kolem 10V

8.7.2014 v 16:37 | Nahoru | #4
Ano, měřil jsem samozřejmě s odpojeným regulátorem přímo mezi fázemi. Proměřím to ještě jednou při vyšších otáčkách, ale myslím že to k 50V nešlo. Ihned mě také napadlo, zda nemůže být poškozen rotor, ovšem chování a rychlost s jakou napětí klesalo mě velmi překvapilo. V podstatě to vypadalo, jako kdybych odpojil alternátor a najednou nedobíjelo. Napětí na baterce zvolna klesalo, jako když ji třeba odpojím z nabíječky... Každopádně díky za tipy.

Co se týče čínskýho statoru, samozřejmě jsem čekal pouze negativní ohlas, ovšem dát za stator 1000 Kč nebo 3500 Kč je pro mě citelný rozdíl. Myslím, že to není nijak technologicky náročný díl, aby jej nebyli schopni vytvořit v adekvátní kvalitě. Ale zatím to vypadá, že se pletu :D Mimochodem Karlossi, kolik si za ten stator dal?

Alternátor generuje pouze kolem 10V

8.7.2014 v 16:48 | Nahoru | #5
me na ZX9R daval altik s odpojenym regulatorem i pri 5tis otacek jen 20V AC a dobijelo to uplne normalne, cili tech 50-60V AC neni podle me podminka

muzes mit altik v haji a taky regulator v haji, ostatne na Honde zcela bezna vec

Alternátor generuje pouze kolem 10V

8.7.2014 v 16:52 | Nahoru | #6
Ještě detail - ne, že by Tě někdo podceňoval, ale měls při tom měření napětí mezi fázemi nastavený měřák na "200V AC" a nenechals po měření napětí na baterce zapnutý stejnosměrný ("DC") rozsah? Potom by měřák taktéž ukázal kraviny a i na taková opomenutí už jsem bohužel narazil.
Jinak, když začalo napětí na baterce najednou takto klesat, tak je možné, že alternátor náhle přestal dávat napětí a klidně se mohlo vinutí někde přerušit, klidně nejspíš v tom uzlu fází. Proto by to chtělo stator ještě jednou proměřit na odpory fází (demontáž není nutná), ale pozor na to, že vinutí může být vadné tím způsobem, že poškozené místo má za studena kontakt, ale po zahřátí se vlivem dilatací "přeruší". Proto po změření odporů, bude-li se tvářit stator jako bezvadný, začít měřit napětí mezi fázemi hned po startu studeného motoru a bude-li napětí, jaké má být a po zahřátí klesne (nebo připojit regulátor a tím alternátor zatížit - vinutí se rychleji ohřeje) a po vychladnutí zase začne stator dávat napětí, je vinutí jasně někde vadné.
Ještě k tomu, že "dát za stator 1000 Kč nebo 3500 Kč je pro Tebe citelný rozdíl"... tento názor Ti nikdo samozřejmě nebere, ale zase nezapomeň, že by ses klidně mohl nachytat ve smyslu "co je levné, je dvakrát placené".

Alternátor generuje pouze kolem 10V

8.7.2014 v 17:21 | Nahoru | #7
jojo dat za stator 1000 Kc 5x je vic nez 3500 Kc 1x

Alternátor generuje pouze kolem 10V

8.7.2014 v 17:44 | Nahoru | #8
Díky za reakce, proměřím znovu. Měřák jsem ze střídavýho na stejnosměrný přepnul. Teda aspoň vím, že bych měl, ale opomenout se dá vše . Zatím díky.

1 reakcí na tento příspěvek Alternátor generuje pouze kolem 10V

8.7.2014 v 18:33 | Nahoru | #9
Já myslím že stator je jedna z výrobně a materiálově náročnějších součástek a za litr to prostě kvalitně udělat nejde

Naposledy editováno 08.07.2014 18:33:28

Alternátor generuje pouze kolem 10V

8.7.2014 v 21:18 | Nahoru | #10
za litr se to da asi previnout, ale stavalo to tak 1500 co si pamatuju

(reakce na) Alternátor generuje pouze kolem 10V

8.7.2014 v 21:32 | Nahoru | #11
Findy> Findy,to si nemyslím,jde jen o to,kolik dotyčný chce vydělat,je to ruční práce..
..v Krnově,ti převinou i cívky repráků..

Alternátor generuje pouze kolem 10V

8.7.2014 v 21:40 | Nahoru | #12
řešil jsem to na 929ce a i na volnoběh,mi dávalo cca 13V,proti kostře,ale základní ukazatel,je že mezi fázemi,je stejné napětí..jak píše J.M.K...v opačném,případě,vadný(probitý)stator..

Bubro:..ty,žiješ..??

1 reakcí na tento příspěvek Alternátor generuje pouze kolem 10V

8.7.2014 v 23:05 | Nahoru | #13
Tak při volnoběhu posílá alternátor cca 12V a při 5000 ot. Asi 45V. Z regelu pak leze nějakejch 12V na volnoběh a asi 13,5V při těch 5000 ot. Tak já ho zkusím reklamovat a koupim jinej, co třeba VAPE? Tak jsou celkem přijatelný ceny a made in CZ...

Alternátor generuje pouze kolem 10V

8.7.2014 v 23:23 | Nahoru | #14
tak altik je asi v pohode ne, 3x 12V je v klidu, asi mas vadnej regulator teda

2 reakcí na tento příspěvek Alternátor generuje pouze kolem 10V

9.7.2014 v 07:25 | Nahoru | #15
Ok,ale cívky repráků nejsou v horké olejové lázni + vibrace motoru atd. Sám jsem na 929 nechal stator 2x převinout od lidí s dobrou recenzí a vždy vydržel cc měsíc. Po koupi nového origo byl klid.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alternátor generuje pouze kolem 10V

9.7.2014 v 09:57 | Nahoru | #16
xextreme> 13.5V ještě může stačit, ale už to může být zrádné. Máš-li v okolí někoho, kdo má plynule regulovatelný ("laboratorní") zdroj, dej mu regler, ať jej změří dle tohoto postupu. Jinak VAPE je osvědčenou náhradou a je to kvalita, za kterou se rozhodně vyplatí si připlatit. Klasikou jest A-R90, ale kor u CBR1000 bude lepší použít A-R106-1, je dimenzován na vyšší výkon, tak bude mít větší rezervu a i se snáze uchladí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alternátor generuje pouze kolem 10V

10.7.2014 v 05:34 | Nahoru | #17
Findy> já jsem nechal převinout a druhý rok je to cajk. Stalo to asi 2200 i s poštou do 14ti dní byl doma. Nějaký pan Mareš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alternátor generuje pouze kolem 10V

10.7.2014 v 07:12 | Nahoru | #18
satandha> Tak u něj jsem to měl na převinutí poprvé.

2 reakcí na tento příspěvek Alternátor generuje pouze kolem 10V

10.7.2014 v 09:13 | Nahoru | #19
Jak jsem psal, stator, který tam byl původně byl určitě poškozený. A nyní po výměně za nový bych měl měnit i regel? je možný, že ho starej stator poslal do kopru? Přijde mi divný, že by se to všechno celý najednou tak sesypalo.

(reakce na) Alternátor generuje pouze kolem 10V

10.7.2014 v 11:13 | Nahoru | #20
xextreme> Nebude v manuálu napsáno, přesně kolik máš naměřit napětí mezi fázemi a v jakých otáčkách ? Pokud naměřím, jdu na regulátor, nenaměřím je problém s altíkem. Nebo kde je teda ten zakopaný pes ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alternátor generuje pouze kolem 10V

10.7.2014 v 17:06 | Nahoru | #21

Findy píše: satandha> Tak u něj jsem to měl na převinutí poprvé.


No mě to jede, pak jsem u někj kupoval i regler, pač jsem to potreboval do dvou dnů a vape ani eleys nebyl nikde skladem. zavolal jsem ráno a na druhý den byl doma, dokonce se mě sám ptal jestli nepotřebuju delší kabeláž, to mě v tu chvíli ani nenapadlo.
Teď nedávno jsem dokonce někde četl podrobný návod jak si to přemotat sám myslím, že na vfr clubu asi na 3kila to vyjde

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Alternátor generuje pouze kolem 10V

10.7.2014 v 17:41 | Nahoru | #22

satandha píše: No mě to jede, pak jsem u někj kupoval i regler, pač jsem to potreboval do dvou dnů a vape ani eleys nebyl nikde skladem. zavolal jsem ráno a na druhý den byl doma, dokonce se mě sám ptal jestli nepotřebuju delší kabeláž, to mě v tu chvíli ani nenapadlo.
Teď nedávno jsem dokonce někde četl podrobný návod jak si to přemotat sám myslím, že na vfr clubu asi na 3kila to vyjde



Přemotat to dokáže téměř každej, ale udělat kvalitní odizolování od kostry to už zvládne málokdo.

(reakce na) Alternátor generuje pouze kolem 10V

10.7.2014 v 17:57 | Nahoru | #23

xextreme píše: Jak jsem psal, stator, který tam byl původně byl určitě poškozený. A nyní po výměně za nový bych měl měnit i regel? je možný, že ho starej stator poslal do kopru? Přijde mi divný, že by se to všechno celý najednou tak sesypalo.



samozrejme, presne tak to mel bracha, spalenej regulator i stator, na CBR 900RR 1994

1 reakcí na tento příspěvek Alternátor generuje pouze kolem 10V

10.7.2014 v 18:16 | Nahoru | #24
Na tohle sem se musel podívat. Co napíše Bubrak. Nemohl sem si odpustit.

(reakce na) Alternátor generuje pouze kolem 10V

10.7.2014 v 20:23 | Nahoru | #25

-666- píše: Na tohle sem se musel podívat. Co napíše Bubrak. Nemohl sem si odpustit.



no, sorry ze sem zklamal, byl sem pomerne dost pri zdi ale zas aby to nezevsednelo zejo

(reakce na) Alternátor generuje pouze kolem 10V

10.7.2014 v 21:45 | Nahoru | #26
PEPAFJR> no je to tam dobře všechno popsané i s fotkama a materiálem co na to použil. Ale bude to asi drbačka.

(reakce na) Alternátor generuje pouze kolem 10V

10.7.2014 v 23:12 | Nahoru | #27
Findy> ..Jj,máš pravdu,ale známí,mají vcelku,dobrou zkušenost s "motanýma"altíkama..asi,jak od koho,kus od kusu,apod..

Jo a s těma,reprákama to ber s rezervou.. ..první co mě,napadlo..

Alternátor generuje pouze kolem 10V

11.7.2014 v 10:05 | Nahoru | #28
ja mel vypalenej konektor u regulatoru (-) a diky tomu odesel regulator. byly v nem prorazeny diody takze to slo do zkratu (vypalila se faze). staci vzit regler a zmerit faze na plus a potom faze na minus (otocit kabely, nastavit mereni diod) normalne je na jednu stranu pruchod cca 0,5V (na meraku muzes mit napsano i 500) a je dulezite aby vsechny diody meli stejne, max mala odchylka.

proc to pisu - treba ti odeslo oboji a potom novej stator nevydrzel protoze je regler v prdeli

(reakce na) Alternátor generuje pouze kolem 10V

27.7.2014 v 08:35 | Nahoru | #29

J.M.K. píše: xextreme> 13.5V ještě může stačit, ale už to může být zrádné. Máš-li v okolí někoho, kdo má plynule regulovatelný ("laboratorní") zdroj, dej mu regler, ať jej změří dle tohoto postupu. Jinak VAPE je osvědčenou náhradou a je to kvalita, za kterou se rozhodně vyplatí si připlatit. Klasikou jest A-R90, ale kor u CBR1000 bude lepší použít A-R106-1, je dimenzován na vyšší výkon, tak bude mít větší rezervu a i se snáze uchladí.



Tak jsem se na to konečně dostal a změřil podle návodu. Při testu diod jsem naměřil na všech fázích 0,5V (odchylka mezi nimi v rámci tisícin) jak na kladných tak na záporných. Při testu s regulovatelným napětím vše funguje podle podle popisu až na jeden zásadní rozdíl - tyristor sepne na všech fázích těsně pod hranicí 20V (kolem 19,9V - 20V). Při rozsahu 200V to samé, jen méně přesné. Vše jsem nahrál na VIDEO. Může to být problém vzhledem k tomu, že alternátor negeneruje tak vysoké napětí jak by měl nebo je ten regel prostě v háji? Díky...

Naposledy editováno 27.07.2014 09:54:04

Alternátor generuje pouze kolem 10V

27.7.2014 v 08:42 | Nahoru | #30
ja jsem to zkousel s trafem - je husty koukat na ty ampermetry jak litaj na dorazech

musis tam pustit stridavy (nejlepe 3f 20-30V - zalezi na tvrdosti trafa), na vystup dat velkej kondenzator a na nem merit napeti.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Hesd tlumič řízení cbr 1000rr Honda CBR 1000RR Fireblade octy 0 19.5.2024 v 20:20 octy
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Dynojet Honda CBR 1000RR Fireblade Chmelda1 6 19.4.2024 v 18:54 Chmelda1
Zvýšené volnoběžné otáčky Honda CBR 1000RR Fireblade AlbiAlbi 24 8.4.2024 v 11:28 AlbiAlbi
Cbr nebo big bang Honda CBR 1000RR Fireblade karloss200 1 4.1.2024 v 18:55 RTSbike


TOPlist