globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Co se chystá na STK
 
2.7.2014 v 18:14

Auta starší šesti let budou muset podle EU na STK každý rok

Pokud máte doma auto starší šesti let, teď vás určitě nepotěšíme:
Evropská unie nařídila, aby takto stará auta byla podrobena Státní technické kontrole (STK) každý rok.
Majitelé aut starších šesti let budou muset v zemích Evropské unie na technickou kontrolu každý rok, nikoli jednou za dva roky jako nyní. Počítá s tím návrh nové směrnice Evropské unie, o které píše portál Europolitics.
Návrh v pátek představil eurokomisař pro dopravu Siim Kallas. Nová směrnice, která se vztahuje také na motocykly a skútry, by měla platit od roku 2016.
Návrh počítá s první kontrolou nových vozů po čtyřech letech. Další kontrola má být za dva roky. To odpovídá současné praxi v Česku. Poté se ale dvouletý interval má nově zkrátit na rok.
Komisař Kallas návrh podpořil statistickými údaji, podle kterých připraví ročně technické závady na autech v unii o život dvě tisícovky lidí.
Směrnice také sjednocuje technické kontroly. Určuje, co má být kontrolováno a stanoví jednotné hodnocení.
Nová norma obsahuje povinnost zaznamenávat při kontrole počet ujetých kilometrů. Toto opatření má omezit machinace s tachometry při prodeji ojetých vozů. Evropská komise ve zprávě ke směrnici píše, že podle různých odhadů v unii jezdí pět až 12 procent aut s přetočenými tachometry.
Komisař Kallas v pátek oznámil, že jeho komisariát chce propojit registry technických kontrol v jednotlivých státech.
Unijní státy dostanou dva roky na to, aby nová pravidla zavedly do svých zákonů.


Policie bude po nehodách odebírat techničák! Auta budou muset na kontrolu


Dopravní policie chce bezprostředně po vážných nehodách odebírat malé technické průkazy. Havarovaná vozidla by tak po opravě musela před návratem do provozu projít prohlídkou na stanicích technické kontroly (STK).
Ministerstvo dopravy záměr policie podporuje. "Po nějaké těžší havárii by vozidlo mělo projít znovu technickou kontrolou," uvedl mluvčí úřadu Martin Novák. Informovala o tom ČT24.
Podle ředitele dopravní policie Tomáše Lercha to může zajistit, aby se na silnice vracela technicky způsobilá auta. Po nekvalitní opravě totiž auta technickou kontrolou neprojdou. „Ten systém bude nutit provozovatele k tomu, aby svá vozidla dali do pořádku,"


STK má zbrusu nová pravidla!

Řidiče mířící s vozidlem na STK čeká řada novinek. Nově tam totiž mohou jet až po emisní kontrole, auto musí být také krásně čisté. Nových pravidel je mnohem více...
Od 1. května je platná novela vyhlášky, která upravila postupy při kontrolách aut. Změny na technické má na svědomí EU, se kterou se sjednocují všechny členské státy.
Desatero, bez kterého na STK nevyrážejte:

1. EMISE – Emisní prohlídku je nutné absolvovat ještě před samotnou STK.
2. ÚKLID - Bez čistého auta na STK nejezděte, ke kontrole vás totiž nepustí.
3. POKLICE - Pokud máte na kolech připevněné poklice, musíte je před technickou všechny odmontovat.
4. TAŽNÉ ZAŘÍZENÍ - Jestliže vaše tažné zařízení drží jen z "dobré vůle“, nepočítejte s tím, že kontrolu bez problémů zvládnete.
5. KAPALINY - Z auta rozhodně nesmí unikat žádné provozní hmoty. Podle vyhlášky by vás s takovým vozem do prostor STK ani nepustili, podle ní je totiž zakázáno jakékoliv znečištění pracoviště od vozu.
6. DOKLADY – Každý musí být na technickou vybaven velkým technickým průkazem a dokladem o měření emisí. Majitelé aut, která jsou mladší roku 2002, budou muset technikům předložit navíc i výrobní štítek vozidla. Bez něj dostanou technickou maximálně na jeden měsíc.
7. ÚLEVA SE ZTMAVENÝMI SKLY - Řidiči s tmavými skly si ještě na chvíli mohou oddychnout. Prověřování propustnosti ztmavených skel se totiž na nějakou dobu odkládá. Zatím totiž nebyl schválen testovací přístroj.
8. CENA – Ačkoliv se toho mění hodně a prohlídky budou náročnější, cena pro řidiče se zatím měnit nebude.
9. TRPĚLIVOST – Na STK si připravte také pevné nervy. Prohlídky vozidel budou trvat déle, než ty původní.
10. NAŘÍZENÍ POLICIE – Novinkou je také možnost policie poslat řidiče po silniční kontrole přímo na technickou. Navíc cesta do stanice a zpět nesmí překročit 8 kilometrů.
 "Úkony jsou nové, seřazené v úplně jiné logice, nemají návaznost, takže to je trošku problém, že se všechno musíme učit znova," uvedl Jiří Rejmon, šéf Profesní komory STK .
Anketa: Sníží častejší STK úmrtnost?
Ano
2%
4
Ne
88%
215
Lidí je jak sraček
10%
24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se chystá na STK

4.7.2014 v 23:20 | Nahoru | #91
bill56> tady nejde o skákání do studny, tady jde o to, že denně vidím v čem jsou lidi schopni jezdit na silnicích, tak se nad tím zamysli.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se chystá na STK

4.7.2014 v 23:32 | Nahoru | #92
homat> V čem jsou lidi schopni jezdit na silnici? Co vyřeší častější návštěva nějakého typu kontrol, která pravděpodobně teď ty lidi na silnice pouští když je potkáváš, nebo jezdí bez známek?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se chystá na STK

4.7.2014 v 23:38 | Nahoru | #93
dj_hroch> když pominu například stav brzd a tlumičů, které vidíš až když se ti dostane auto na dílnu, tak namátkou prasklý skla, ostré hrany od neopravených bouraček, upadávající díly, prasklý výfuky a mohl bych pokračovat. Tady se na jednu stranu svítí dálkovejma ve jménu bezpečnosti, ale když se má pro bezpečnost skutečně něco udělat tak je to buzerace, ovce a nevím co ještě, nerozumím tomu. To si může někdo svíti dálkovejma jak chce, když proti němu jede strejda s pavoukem přes celý okno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se chystá na STK

4.7.2014 v 23:50 | Nahoru | #94
homat> Zeptám se jinak - máš pocit, že to je stav do kterého se auto dostane během dvou let?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se chystá na STK

4.7.2014 v 23:55 | Nahoru | #95
dj_hroch> ach jo, myslíš, že okno praská 10 let, dostaneš kamínkem nebo se ti zkroutí skelet, případně nějaký odborník odmrazí v zimě rychlovarnou konvicí a jede to. nejdřív malá trhlina a za pár týdnů pavouk. Co teď oprava několik tisíc tak to s tím budu radši jezdit, vždyť to mám vedle do vesnice jen pár km. No a budeš čekat dva roky než takový auto někdo pošle ze silnice.

(reakce na) Co se chystá na STK

5.7.2014 v 00:10 | Nahoru | #96
homat> OK, budeš čekat rok. Co se změní?

2 reakcí na tento příspěvek Co se chystá na STK

5.7.2014 v 00:17 | Nahoru | #97
třeba to, že se o 12 měsíců sníží šance, že tě trefí, protože tě neviděl. Je to málo?

Jezdit není právo, ale možnost a je to dost nebezpečný. Takže by vše mělo být tak jak má, ale to něco stojí. Když chceš opici musíš mít na banány.

(reakce na) Co se chystá na STK

5.7.2014 v 00:23 | Nahoru | #98

homat píše: Tady se na jednu stranu svítí dálkovejma ve jménu bezpečnosti, ale když se má pro bezpečnost skutečně něco udělat tak je to buzerace, ovce a nevím co ještě, nerozumím tomu.



Už jsi během svých 40 let potkal jakoukoliv státní regulaci, která skutečně řešila cokoliv efektivně a ne aby ouřada od stolu bez rozmyslu vykázal činnost? Vem si např. žárovky - kdyby byly nahovno, na trhu by okamžitě zvítězilo jiné, peníze šetřící řešení. To se samozřejmě nestalo, protože všechno ostatní má více nevýhod jak výhod, tudíž přišla EU ex machina s jakýmsi nesmyslným nařízením bez reálného podkladu. Ale výrobci úsporek si mnuly údy.

Kdo má zájem na častém provádění kontrol? Leda tak STKčka. Kdo má zájem na omlazování vozového parku? Leda automobilky a jejich dlouhá chapadla. Bezpečnost nikoho netankuje.

Kde se skutečně bere bezpečnost vážně je letectví, kde skrátka nejde letadlo odstavit na krajnici kvůli prkotině a zajistit odtah. Dělají se podrobné checklisty před každým startem, každá řídící část je několikrát zálohovaná, profily nalámány zkouškama a životnost stanovena na zlomek toho, co by měla nejslabší část vydržet. Návrh je předimenzovaný jako snad nicjiného. I tak se bohužel čas od času stane, že něco spadne. Reálné důsledky jsou jasné, než letadlo vyletí je spíše událost na kterou čekáš půl dne, stojí to kvanta, kvanta a kvanta peněz a obrovské úsilí na jeden stupínek spolehlivosti.

Vrátíme se zpět na zem, máš pocit, že kchatovaní koustů "vydrž tak tak záruku" od automobilek je silné naddimenzování ve jménu bezpečnosti? Já tedy ne. Když oni hrají nečistou hru, já jako uživatel mám na tom být byt? Oni mohou prasit ve jménu bezpečnosti, já se naopak mám ve jménu bezpečnosti posrat? To zavání tím, že ve skutečnosti nikomu o bezpečnost nejde, jen o prachy. I kdybys dělal stk před každou jízdou, neřeší to nic.

Dále co si tak asi myslíš, že bude reálný dopad častějších stk? Kdo to zaplatí? Kolik aut by to mohlo odstavit, co to pro "bezpečnost" udělá za jakou cenu? Kdo bude dělat častějších stk všech služebních aut? Dopravy? Zásobování? Kdo to zaplatí? Každý od dopravců přes dodavatele po ty, kdo vozí rohlíky do obchodu si nechá zaplatit. A gratuluju, právě jsi vyrobil inflaci!

Jedno vím jistě - je mi uplně u prdele, jestli si nějaký pantáta jezdí s pavoukem přes celé sklo v sousední dědině, ale kvůli jeho "odstavení" si nenechám tahat z kapsy další a další peníze a další zbytečnou inflací znehodnocovat stávající.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se chystá na STK

5.7.2014 v 00:25 | Nahoru | #99

homat píše: Když chceš opici musíš mít na banány.



Ten pekař odvedle, co Ti vozí chleba, si banány nechá zaplatit od Tebe Ten mlíkař, co vozí krabice s mlékem, také. Uklizečka, která dojíždí uklízet, ta také. Uplně každý po poslední myš ve vesmíru.

Tohle je VELICE, VELICE krátkozraké. Opice nejsou na světě pro zábavu.

(reakce na) Co se chystá na STK

5.7.2014 v 00:29 | Nahoru | #100

homat píše: třeba to, že se o 12 měsíců sníží šance, že tě trefí, protože tě neviděl. Je to málo?



Ano, z teorie pravděpodobnosti to je opravdu málo a k ničemu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se chystá na STK

5.7.2014 v 00:42 | Nahoru | #101
dj_hroch> víš dělal jsem soudní znalectví pro automobily a pracuji pro jednu automobilku, takže trochu tuším jak to funguje a ten první příspěvek je mimo mísu (např. pneumatika je předimenzována až cca 25x v oblasti běhounu). Zároveň si neplést životnost spotřebních dílů s nadimenzováním dílů spojených s bezpečností.

To že to někdo zaplatí je snad logický, nezapomeň na to, že provozování motorového vozidla je ze zákona společensky nebezpečné srovnatelně s výbušninami. Ty jako provozovatel se nemůžeš vymanit z odpovědnosti spáchané tvým motorovým vozidlem i kdyby ho řídil někdo jiný. To jen pro ilustraci, že pro zábavu nejsou auta nebo motorky ale jen ty opice.

Před každou jízdou se nedělá STK ale ty by jsi měl zkontrolovat zda je tvé vozidlo v řádném stavu, a teď se zamysli ne kdy jsi naposledy zkontroloval že ti všechno svíti, ale kdy jsi si naposledy kontroloval tlak v pneumatikách.

Jezdit po silnici není prdel i když se to tak každodenně prezentuje.

Naposledy editováno 05.07.2014 00:43:59

1 reakcí na tento příspěvek Co se chystá na STK

5.7.2014 v 00:50 | Nahoru | #102
jo a ještě doplním to co už jsem psal dříve, za mne by STK vůbec být nemuselo pokud by se dodržovaly plány údržby předepsané výrobcem a věř mi, že zaplatit ročně 400 za STK by proti tomu byla procházka růžovou zahradou.

Naposledy editováno 05.07.2014 00:50:56

(reakce na) Co se chystá na STK

5.7.2014 v 00:58 | Nahoru | #103
homat> Bohužel ne někdo, ale my všichni obnovení vozového parku zaplatíme inflací. Na mašině věci kontroluju do cela často a průběžně si dělám na zimu seznam co počká, ale bude chtít už opravit, nehodlám se vysypat; u auta tak nějak rozumě.

Jezdit po silnici možná není prdel, ale ve stavu do kterého se společnost dostala (dojezdy přes půl kraje do práce, doprava zboží přes půl zeměkoule a tak dále) je to dnes absolutní nutnost a životní potřeba.

(reakce na) Co se chystá na STK

5.7.2014 v 01:04 | Nahoru | #104
homat> Kdo má obsáhlý a dobrý vzorek dat z provozu jsou dnes pojišťovny, které řeší reálné škody. STK by se dalo tak jak je klidně zrušit a nechat na pojišťovnách ať si zvolí podmínky za jakých, za jakou cenu a na kolik potom pojistí vehykel. Trh by po několika iteracích celkem zreguloval jejich některé přehnané požadavky a ustálil se na nějakém kompromisu, který je i pro provoz, i pro zákazníky akceptovatelný a bude vycházet z reálných zkušeností, ne od stolu.

(reakce na) Co se chystá na STK

5.7.2014 v 09:00 | Nahoru | #105

homat píše: dj_hroch> ach jo, myslíš, že okno praská 10 let, dostaneš kamínkem nebo se ti zkroutí skelet, případně nějaký odborník odmrazí v zimě rychlovarnou konvicí a jede to. nejdřív malá trhlina a za pár týdnů pavouk. Co teď oprava několik tisíc tak to s tím budu radši jezdit, vždyť to mám vedle do vesnice jen pár km. No a budeš čekat dva roky než takový auto někdo pošle ze silnice.


s prdlym sklem by ho měla přeci zastavit první hlídka pčr a odstavit ho, vždyť podmínkou je že nemá nic bránit ve výhledu... tohle se na stk už ani dostat nemá...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se chystá na STK

5.7.2014 v 09:04 | Nahoru | #106

homat píše: blackmamba12345> západních zemí Evropy, Amerika není v Evropě.
Pár příkladů:
Anglie - MOT - od 3 let každý rok
Holandsko - APK - od 3 let každý rok
Rakousko - po 5 letech každý rok
Finsko - Määräaikaiskatsastus - po 5 letech každý rok
IRSKO - NCT - každý rok
Švédsko - po 5 letech každý rok

Krom toho platí to i na východ třeba v Bulharsku


chybí mi tu majorita EU: němci, italové, francouzi, poláci... snad to tomu maňasovy v parlamentu neodkejvou taky...

a častější kontroly stk? = víc úplatků do kapes provozovatelů/techniků na stk...
úplatkama se to řeší teď, bude se to řešit i potom...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se chystá na STK

5.7.2014 v 09:16 | Nahoru | #107
pepe.k> kdy tě naposledy stavěla hlídka? Jezdím cca 40.000 ročně a namátkovou silniční kontrolu jsem zažil naposledy před 3 lety (pravda třikrát za jeden den, asi nějakej Kryštof), jinak se s policií vůbec nepotkám.

Ta argumentace, že to bude stejně podplacený, to je bohužel důsledek ohýbání národa bolševíkem a trvá to 40 let než se začne měnit myšlení. Tak vydržet ještě 20 let a snad většina přestane uvažovat stejným směrem jako ty. Co to je za blbost koupit si odpustek v podobě úplatku na STK aby mi nekontrolovali auto? Vždyť jde v první řadě o moje zdraví nebo o to, jestli si nepůjdu sednout až někoho trefím.

(reakce na) Co se chystá na STK

5.7.2014 v 09:21 | Nahoru | #108
pepe.k> Jinak Polsko má 3 / 2 / 1, takže po 5 letech je technická každý rok

(reakce na) Co se chystá na STK

5.7.2014 v 09:27 | Nahoru | #109
homat> v tom případě ale pčr nefunguje tak jak by měla
bolševickej systém by jsem do toho netahal. spíš je to způsobený regulema, který jsou mimo. dle spousty lidí, proto to pak spousta lidí řeší úplatkem a maji klid.

vždyť si tu nějaký normy (exhalací) hrajou na nevim co, a přitom tu továrny pouštěji tuny smradu do vzduchu každou vteřinu, x tisíc letadel nonstop na hlavama...a na druhou stranu budou jebat člověka, že mu auto o něco víc vypouští Co2 než by mělo kocourkov...

řeší se to úplatkama a řešit se to tak bude i kdyby kontroly byly každej měsíc...je jedno jestli tu bolševik byl nebo nebyl.

jinak ta navrhnutá databáze a povinnost jít na stk po bouračce je ok.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se chystá na STK

5.7.2014 v 09:51 | Nahoru | #110

homat píše: Vždyť jde v první řadě o moje zdraví nebo o to, jestli si nepůjdu sednout až někoho trefím.



Na své zdraví nepotřebuju stk Je to prostě jen zbytečný výdaj, nic víc.

A úplatky nejsou způsobeny samozřejmě bolševikem, ale tím ksindlem co tu je teď. Chceš jet rychle? OK, zaplať na výpalné z radaru. Nemáš body ok, zaplať odpustek zpřátelené firmě za umazání bodů. Nechceš si jít sednout? OK, zaplať velkou sumu všem a zahrajem to do outu viz Janoušek aspol. Chceš cokoliv zaplať a přetrhnem se je dnešní model, který není moc vyýchovný, že. Bolševika tu oficiálně celou jenu generaci nemáš, takže je nanejvýš trapné se na to dnes vymlouvat.

Právě naopak, kdo má prachy může dnes absolutně všechno a stát mu bude poníženě líbat ruce, nohy, protože sám prachy nemá. Lidi pochopitelně také ne, takže je snadnější kohokoliv uplatit než kdykoliv jindy Jakákoliv veřejná zakázka se dnes podíváš je cinknutá. Podplácí se prostě ve velkém a je naivní předpokládat, že tomu bude buhví proč za 20 let jinak. Není k tomu přece jiný důvod, aby tomu bylo jinak a ba naopak, bude to ještě horší, protože bude méně a méně peněz tudíž budou víc a víc vonět.

(reakce na) Co se chystá na STK

5.7.2014 v 11:46 | Nahoru | #111
dj_hroch> víš proč vedl Mojžíš lid z Egypta do Izraele 40 let? Aby zemřeli všichni s kterými vyšel. Tohle čeká i na nás.

1 reakcí na tento příspěvek Co se chystá na STK

5.7.2014 v 11:53 | Nahoru | #112
tohle jsou naprostý nesmysly tyhle argumenty.
už někdy někdo viděl někoho kdy by smetl jinýho účastníka silničního provozu kvůli tomu že by neviděl přes pavouka na okně?!
jestli je nebezpečná ostrá hrana po neopravené nehodě, o co je teda pravděpodobnější že ta ostrá hrana bude na autě starším šesti let?!

tohle je prostě a jednoduše pouze nechutná lobby automobilek pod rouškou bezpečnosti, která má v celkovým měřítku silničního provozu vliv asi jako to zahnutí banánů.
je to stejná lobby jako všechny ty zelený nesmysly. jako to že žárovky sežerou planetu.
bohužel,, stejně jako v tamtom případě aji tady, občas se najde idiot co tomu nadšeně zatleská....

to už zrovna můžeme zavést povinost vozit v každým dopravním prostředku včetně mopedů profi defibrilátory za mega pod tim dementním heslem "pokud to zachrání jedinej život tak se to vyplatí"
pokud se nepletu, třeba ve spojenejch státech jezdí všechno co má kola a nezdá se mně že by vymírali na kvůli vrakům

(reakce na) Co se chystá na STK

5.7.2014 v 12:43 | Nahoru | #113

Mandela píše: už aby táhla cela unie do prdele.



Podepisuji v plném rozsahu
Jeden blud vedle druhýho vymejšlej..

(reakce na) Co se chystá na STK

5.7.2014 v 16:57 | Nahoru | #114

Bludevil píše: Ale já nějak nechápu co je dobré i na součásném stavu? Krom plnění kasy státu a zejména peněženek techniků STK a jejich vedení... Praktického smyslu to zcela pozbývá.



To ani ne člověče, já byl na STK před dvema lety, na emisích mi změřili 10x větší CO2 a co já vím co ještě, no a tak mě poslal domů, byl hodnej, nechal mi i starou e-známku a já nemusel na valníku. Pak jsem koupil katalyzátor za 18000,- a už zase můžete dýchat o něco čistější vzduch . Jinak bych furt smrděl, a nevěděl o tom.

Co se chystá na STK

5.7.2014 v 17:33 | Nahoru | #115
němci každý 2 roky...jinak o zmněnach tam rozhodují lidi..referendum ,takže tam to projde asi jako dálniční poplatek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se chystá na STK

5.7.2014 v 18:43 | Nahoru | #116
memphis.unv> on je rozdíl myslet si, vědět nebo si informaci najít, nebudu komentovat celej tvůj příspěvek, ale když už se v něm oháníš státama tak tam jsou pravidelné prohlídky v dikci jednotlivých států, většinou jsou 1x za rok, auta užívaná ke komerčním účelů, užitkové auta nebo vozidla pro veřejnou dopravu mají předepsané prohlídky po 6 měsících . Povinnost končí až u veteránů, pokud se auto dožije 35 let.

Naposledy editováno 05.07.2014 18:43:28

Co se chystá na STK

5.7.2014 v 19:46 | Nahoru | #117
co si tak matně vybavuju tak to sice 1x ročně bylo, stálo to 10 doláčů, a jenom se vyměnila nálepka na značce, o žádnou technickou kontrolu v pravym slova smyslu vůbec nešlo. natož emise...

okýnko na úřadě, kde člověk dal 10usd a odešel si nalepit novou známku...

1 reakcí na tento příspěvek Co se chystá na STK

5.7.2014 v 19:48 | Nahoru | #118
ale chápu, že když do čerstvě zvolenýho eu parlamentu přijde 750 ambiciózních všeznalců, tak se každej snaží vyniknout co nejpřevratnějšim novym návrhem, ideálně postihující celou populaci v E.U.

Naposledy editováno 05.07.2014 19:49:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se chystá na STK

5.7.2014 v 23:20 | Nahoru | #119
homat> většinou když někdo začne slovíčkařit tak je to známka zoufalství.
jo, je jasný že zažiješ neskutečnou buzeraci za nesvítící světlo, ale právě třicetiletý auto neni jak v případě muscle carů tak pickupů problém. tyhle auta tam jezdí nafurt a za pár dolarů. teda kromě těch "vyspělejch" částí.

a pokud se chceš o něčem bavit, mohl by ses spiš vyjádřit k těm 90% kterýs záměrně opomenul

1 reakcí na tento příspěvek Co se chystá na STK

6.7.2014 v 00:41 | Nahoru | #120
Je to všechno o penězích.....Lidi nemají (šetří na jiné věci) peníze a proto nekupují nová auta.Neopravují (šetří na jiné věci) svoje stará auta......Proto je to tak,jak to je.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist