globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Co se chystá na STK
 
2.7.2014 v 18:14

Auta starší šesti let budou muset podle EU na STK každý rok

Pokud máte doma auto starší šesti let, teď vás určitě nepotěšíme:
Evropská unie nařídila, aby takto stará auta byla podrobena Státní technické kontrole (STK) každý rok.
Majitelé aut starších šesti let budou muset v zemích Evropské unie na technickou kontrolu každý rok, nikoli jednou za dva roky jako nyní. Počítá s tím návrh nové směrnice Evropské unie, o které píše portál Europolitics.
Návrh v pátek představil eurokomisař pro dopravu Siim Kallas. Nová směrnice, která se vztahuje také na motocykly a skútry, by měla platit od roku 2016.
Návrh počítá s první kontrolou nových vozů po čtyřech letech. Další kontrola má být za dva roky. To odpovídá současné praxi v Česku. Poté se ale dvouletý interval má nově zkrátit na rok.
Komisař Kallas návrh podpořil statistickými údaji, podle kterých připraví ročně technické závady na autech v unii o život dvě tisícovky lidí.
Směrnice také sjednocuje technické kontroly. Určuje, co má být kontrolováno a stanoví jednotné hodnocení.
Nová norma obsahuje povinnost zaznamenávat při kontrole počet ujetých kilometrů. Toto opatření má omezit machinace s tachometry při prodeji ojetých vozů. Evropská komise ve zprávě ke směrnici píše, že podle různých odhadů v unii jezdí pět až 12 procent aut s přetočenými tachometry.
Komisař Kallas v pátek oznámil, že jeho komisariát chce propojit registry technických kontrol v jednotlivých státech.
Unijní státy dostanou dva roky na to, aby nová pravidla zavedly do svých zákonů.


Policie bude po nehodách odebírat techničák! Auta budou muset na kontrolu


Dopravní policie chce bezprostředně po vážných nehodách odebírat malé technické průkazy. Havarovaná vozidla by tak po opravě musela před návratem do provozu projít prohlídkou na stanicích technické kontroly (STK).
Ministerstvo dopravy záměr policie podporuje. "Po nějaké těžší havárii by vozidlo mělo projít znovu technickou kontrolou," uvedl mluvčí úřadu Martin Novák. Informovala o tom ČT24.
Podle ředitele dopravní policie Tomáše Lercha to může zajistit, aby se na silnice vracela technicky způsobilá auta. Po nekvalitní opravě totiž auta technickou kontrolou neprojdou. „Ten systém bude nutit provozovatele k tomu, aby svá vozidla dali do pořádku,"


STK má zbrusu nová pravidla!

Řidiče mířící s vozidlem na STK čeká řada novinek. Nově tam totiž mohou jet až po emisní kontrole, auto musí být také krásně čisté. Nových pravidel je mnohem více...
Od 1. května je platná novela vyhlášky, která upravila postupy při kontrolách aut. Změny na technické má na svědomí EU, se kterou se sjednocují všechny členské státy.
Desatero, bez kterého na STK nevyrážejte:

1. EMISE – Emisní prohlídku je nutné absolvovat ještě před samotnou STK.
2. ÚKLID - Bez čistého auta na STK nejezděte, ke kontrole vás totiž nepustí.
3. POKLICE - Pokud máte na kolech připevněné poklice, musíte je před technickou všechny odmontovat.
4. TAŽNÉ ZAŘÍZENÍ - Jestliže vaše tažné zařízení drží jen z "dobré vůle“, nepočítejte s tím, že kontrolu bez problémů zvládnete.
5. KAPALINY - Z auta rozhodně nesmí unikat žádné provozní hmoty. Podle vyhlášky by vás s takovým vozem do prostor STK ani nepustili, podle ní je totiž zakázáno jakékoliv znečištění pracoviště od vozu.
6. DOKLADY – Každý musí být na technickou vybaven velkým technickým průkazem a dokladem o měření emisí. Majitelé aut, která jsou mladší roku 2002, budou muset technikům předložit navíc i výrobní štítek vozidla. Bez něj dostanou technickou maximálně na jeden měsíc.
7. ÚLEVA SE ZTMAVENÝMI SKLY - Řidiči s tmavými skly si ještě na chvíli mohou oddychnout. Prověřování propustnosti ztmavených skel se totiž na nějakou dobu odkládá. Zatím totiž nebyl schválen testovací přístroj.
8. CENA – Ačkoliv se toho mění hodně a prohlídky budou náročnější, cena pro řidiče se zatím měnit nebude.
9. TRPĚLIVOST – Na STK si připravte také pevné nervy. Prohlídky vozidel budou trvat déle, než ty původní.
10. NAŘÍZENÍ POLICIE – Novinkou je také možnost policie poslat řidiče po silniční kontrole přímo na technickou. Navíc cesta do stanice a zpět nesmí překročit 8 kilometrů.
 "Úkony jsou nové, seřazené v úplně jiné logice, nemají návaznost, takže to je trošku problém, že se všechno musíme učit znova," uvedl Jiří Rejmon, šéf Profesní komory STK .
Anketa: Sníží častejší STK úmrtnost?
Ano
2%
4
Ne
88%
215
Lidí je jak sraček
10%
24

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se chystá na STK

4.7.2014 v 23:38 | Nahoru | #1
dj_hroch> když pominu například stav brzd a tlumičů, které vidíš až když se ti dostane auto na dílnu, tak namátkou prasklý skla, ostré hrany od neopravených bouraček, upadávající díly, prasklý výfuky a mohl bych pokračovat. Tady se na jednu stranu svítí dálkovejma ve jménu bezpečnosti, ale když se má pro bezpečnost skutečně něco udělat tak je to buzerace, ovce a nevím co ještě, nerozumím tomu. To si může někdo svíti dálkovejma jak chce, když proti němu jede strejda s pavoukem přes celý okno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se chystá na STK

4.7.2014 v 23:50 | Nahoru | #2
homat> Zeptám se jinak - máš pocit, že to je stav do kterého se auto dostane během dvou let?

(reakce na) Co se chystá na STK

5.7.2014 v 00:23 | Nahoru | #3

homat píše: Tady se na jednu stranu svítí dálkovejma ve jménu bezpečnosti, ale když se má pro bezpečnost skutečně něco udělat tak je to buzerace, ovce a nevím co ještě, nerozumím tomu.



Už jsi během svých 40 let potkal jakoukoliv státní regulaci, která skutečně řešila cokoliv efektivně a ne aby ouřada od stolu bez rozmyslu vykázal činnost? Vem si např. žárovky - kdyby byly nahovno, na trhu by okamžitě zvítězilo jiné, peníze šetřící řešení. To se samozřejmě nestalo, protože všechno ostatní má více nevýhod jak výhod, tudíž přišla EU ex machina s jakýmsi nesmyslným nařízením bez reálného podkladu. Ale výrobci úsporek si mnuly údy.

Kdo má zájem na častém provádění kontrol? Leda tak STKčka. Kdo má zájem na omlazování vozového parku? Leda automobilky a jejich dlouhá chapadla. Bezpečnost nikoho netankuje.

Kde se skutečně bere bezpečnost vážně je letectví, kde skrátka nejde letadlo odstavit na krajnici kvůli prkotině a zajistit odtah. Dělají se podrobné checklisty před každým startem, každá řídící část je několikrát zálohovaná, profily nalámány zkouškama a životnost stanovena na zlomek toho, co by měla nejslabší část vydržet. Návrh je předimenzovaný jako snad nicjiného. I tak se bohužel čas od času stane, že něco spadne. Reálné důsledky jsou jasné, než letadlo vyletí je spíše událost na kterou čekáš půl dne, stojí to kvanta, kvanta a kvanta peněz a obrovské úsilí na jeden stupínek spolehlivosti.

Vrátíme se zpět na zem, máš pocit, že kchatovaní koustů "vydrž tak tak záruku" od automobilek je silné naddimenzování ve jménu bezpečnosti? Já tedy ne. Když oni hrají nečistou hru, já jako uživatel mám na tom být byt? Oni mohou prasit ve jménu bezpečnosti, já se naopak mám ve jménu bezpečnosti posrat? To zavání tím, že ve skutečnosti nikomu o bezpečnost nejde, jen o prachy. I kdybys dělal stk před každou jízdou, neřeší to nic.

Dále co si tak asi myslíš, že bude reálný dopad častějších stk? Kdo to zaplatí? Kolik aut by to mohlo odstavit, co to pro "bezpečnost" udělá za jakou cenu? Kdo bude dělat častějších stk všech služebních aut? Dopravy? Zásobování? Kdo to zaplatí? Každý od dopravců přes dodavatele po ty, kdo vozí rohlíky do obchodu si nechá zaplatit. A gratuluju, právě jsi vyrobil inflaci!

Jedno vím jistě - je mi uplně u prdele, jestli si nějaký pantáta jezdí s pavoukem přes celé sklo v sousední dědině, ale kvůli jeho "odstavení" si nenechám tahat z kapsy další a další peníze a další zbytečnou inflací znehodnocovat stávající.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist