globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: 15W místo 10W do vidlic
24.6.2014 v 07:48
Čau!
Včera jsem projel bandita po výměně tlumičového oleje v předních vidlích za hustší. Olej už měl svoje roky a všude se píše, že 15W je lepší. První pocity nic moc. Pro sólo jízdu mi to přišlo až zbytečně moc tvrdý a uskákaný. V náklonu jsem k tomu nepociťoval důvěru prostě jsem si to moc neužíval. Otázka je, co udělat s předpětím pružin vpředu, když jsem tam dal tu patnáctku. Neexistuje někde nějaká tabulka, jak správně nastavovat odpružení? Vím že to je individuální věc, podle stylu jízdy, hmotnosti atd. Ale aspoň nějaký základy, jak na to. Nerad bych si to rozhasil. Snad nebudu první, kdo tam dá zpátky zase 10W
Díky za konstruktivní rady.
Anketa: Jaký tlumičový olej?
10W
36%
5
15W
57%
8
Nic, olej neměnim, aspoň neteče gufero
7%
1

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 15W místo 10W do vidlic

24.6.2014 v 12:44 | Nahoru | #1

Stev píše: žehlit nerovnosti nebude pořád stejně, malý nerovnosti (malý zatížení) vidlice nemůže pobrat jelikož jsi jí vymezil spodní hranici od který reaguje.
Jinak pokud vidlicím nevymezíš správnou dráhu pohybu v závislosti na hmotnosti kterou vezeš, pojedeš jak na houpačce, nahoru dolů. Proto je dobrý přitahovat předpětí zadní pružiny se spolujezdcem. Tohle už je víc teorie, prakticky to v tomhle případě může u předních vidlic pomoct jen trochu.



Bude žehlit i malé nerovnosti stejně, protože tu vidlici nepřitvrdíš tak, aby když na to sedneš tak nezajela aspon trochu. Ve výsledku je ta pružina pořád stejně zatížená (stejně smáčknutá) jen je o něco víc smáčknutá vevnitř ve vidlici oproti víčku a tím pádem nezajede tak hluboko. O houpání se stará celá soustava pružiny a tlumiče, ve kterém se maří kinetická energie kmitů kola na teplo. Pokud se motorka houpe, tak se to podle mě dá zpravit změnou komprese a odskoku spíš než předpětím. Kdyby se daly tvrdší pružiny tak ano, ale ne s lineárníma. Se změnou tuhosti pružin jde ale taky ruku v ruce změna nastavení tlumiče... Ale to už se bavíme na úrovni, kdy je to teorie mnou nepřeveditelná do praxe. Jen si myslím, že změnou předpětí se toho moc nevyřeší.

(reakce na) 15W místo 10W do vidlic

24.6.2014 v 12:53 | Nahoru | #2
vozem> jenže při jízdě vidlice zase trochu vyjede. Tohle co píšu není teorie, můžeš si to vyzkoušet jako já.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 15W místo 10W do vidlic

24.6.2014 v 13:07 | Nahoru | #3
vozem> Hele a jak nastavit to statický předpětí bez jezdce? Lidi bez hlavního stojanu jsou v řiti ... To se potom musí nastavit jenom podle pocitu z jízdy, spíš jak říká Stev.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motea kufry na bandita Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuki GSF 650S Bandit, Suzu... Banditak650 14 24.4.2024 v 15:53 Banditak650
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... Warthox 200 12.11.2023 v 19:19 ferda.66
Suzuki gsf 650 Bandit, jak vyřadit ... Suzuki GSF 650 Bandit existencex 23 16.9.2023 v 17:29 Riki1978
Bandit se dusí Suzuki GSF 650 Bandit MotardM 13 5.9.2023 v 06:27 Pelikánes
2007 Suzuki GSF Bandit 650- Potkáva... Suzuki GSF 650 Bandit Pelikánes 4 4.9.2023 v 15:09 puffybodie


TOPlist