globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Záměna regulátoru dobíjení u r.v. 1997
21.6.2014 v 15:41
Dobrý den,
Měřil jsem napětí na baterii za chodu motoru a naměřil jsem pouhých 12,8 V místo obvyklých 13,5, z čehož jsem vydedukoval závadu na regulátoru, či na alternátoru. Dnes si půjčuji multimetr a budu dále měřit, čímž zjistím, v čem je opravdu problém. Chci se ale zeptat, jestli je možné použít na virago z 97. regulátor ze starších modelů. Podle fotek to vypadá stejně, problém je v tom, že od 97. začaly být regulátory pevně spojeny s chladičem... Mockrát děkuji.

1 reakcí na tento příspěvek Záměna regulátoru dobíjení u r.v. 1997

21.6.2014 v 15:56 | Nahoru | #1
13.5V není zrovna moc, napětí by se mělo pohybovat kolem 14V, ale 13.5 je ještě přípustných. Drží-li se těch 12.8V stále, bez ohledu na zátěž (zapnutá/vypnutá světla) a aktuální výkon magneta (stoupá s otáčkami motoru), tak bude v háji regulátor, přesněji jeho řídicí část, spouštějící tyristory. Ale začne-li napětí se zátěží (zapnutí světel) klesat, může být buď vadné vinutí magneta, slabé magnety v rotoru, přechodové odpory v kabeláži (hlavně kontakty v konektorech), nebo mohou být přerušené některé diody, nebo proražený tyristor v regleru - obojí danou fázi magneta vyřadí.
Když už se pustíš do měření, tak zde postupy:

1. Měření třífázového magneta (alternátor s perm. magnety v rotoru)
2. měření třífázového zkratového regulátoru

Jinak regulátor by pasovat měl, nebo se vymění i s chladičem. Při nejhorším je možné původní relger na motorce nechat odpojený (kvůli viditelnému krytu-chladiči) a někam šikovně připasovat VAPE A-R90, i když zrovna na XV535 bohužel není moc míst, kam by šel dát, by opticky nestrašil a přitom nebyl příliš zakrytý (kvůli chlazení).

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Záměna regulátoru dobíjení u r.v. 1997

21.6.2014 v 16:33 | Nahoru | #2
J.M.K.> Moc děkuji, už jsem se na návody díval a našel jsem i obsáhlejší, jen mě zajímala ta možnost záměny, protože na 97 jsou regulátory strašně drahé. Jinak při zátěži a zvyšujících se otáčkách napětí mírně poklesne, zhruba na 12,4V, takže doufám, že budou vadné konektory a ne alternátor... Ještě bych měl jednu otázku, napětí na fázích alternátoru a napětí mezi kostrou a fází se měří při vypnutém motoru, nebo za chodu? Z textů to nebylo patrné, děkuji.

(reakce na) Záměna regulátoru dobíjení u r.v. 1997

21.6.2014 v 18:41 | Nahoru | #3
route4> Napětí se pochopitelně musí měřit při běžícím motoru - pokud se magneto neotáčí, logicky nebude žádné napětí dávat. Jinak ten pokles napětí při zvýšení otáček stále ukazuje na nedostatečný výkon dobíjecího okruhu - pokles napětí je pak způsoben vyšším příkonem zapalování při vyšších otáčkách. Nedá se z toho ale poznat, zda je závada v regleru, nebo v alternátoru (magnetu), či vedení od něj. Spíš by to ukazovalo na přechodové odpory v kabeláži, nebo nefunkční jednu fázi magneta, slabé magnety v rotoru - to vše snižuje výkon. Ale chyba může být i v regleru - vadné eln. součástky se mohou chovat dost nevyzpytatelně a může se to bohužel projevit i tak, že se zvýšením frekvence napětí (je závislá na otáčkách motoru) se změní regulované hodnoty.

(reakce na) Záměna regulátoru dobíjení u r.v. 1997

21.6.2014 v 18:54 | Nahoru | #4
route4> regulátor

Záměna regulátoru dobíjení u r.v. 1997

21.6.2014 v 19:41 | Nahoru | #5
Moc Vám děkuji, na zítra jsem si domluvil kompletní kontrolu napětí a odporů od jednoho profesora elektrikáře, tak snad najdeme v čem to je. Pak dám vědět. Děkuji

Záměna regulátoru dobíjení u r.v. 1997

23.6.2014 v 17:49 | Nahoru | #6
Dobrý den,
Tak jsem si dnes nechal vše proměřit a je vadný regulátor dobíjení. Co byste mi doporučili za náhradu? Mám r.v. 97, kde je regulátor součástí chladiče a ne přišroubován, jako tomu bylo u předchozích ročníků. Mám možnosti:
-Koupit nový orig. regulátor do mého ročníku za 3500 Kč,
-Koupit nový do staršího ročníku, nebo napodobeninu z Taiwanu, stávající chladič vypreparovat a následně přilepit vodicí pastou k sobě- 1600- 2000Kč
-Koupit neorig. asi Vape a vyvést jej pod klakson, místo tam je- 2150 Kč
Děkuji za případné návrhy a rady

Naposledy editováno 23.06.2014 17:56:24
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Virago výkon a trysky Yamaha XV 535 Virago CubaLibre 5 17.4.2024 v 12:28 zetka125
Nehádže iskru Virago 536 Yamaha XV 535 Virago Denyd 1 14.4.2024 v 19:30 Kolja73
hladina karburátorů Yamaha XV 535 Virago Sieg 4 30.3.2024 v 21:00 Sieg
XIV Velká Virago Vyjížďka 2024 se ... [1 ... 346, 347] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10401 24.2.2024 v 11:46 rancher
schopný opravář na Chomutovsku Yamaha XV 535 Virago Pavel3319 5 8.2.2024 v 09:21 TaťusPájus


TOPlist