potřeboval bych malou radu. Mám hondu CBR600F a přemýšlím, že bych ji začal párkrát do roka vytahovat na okruh. Jenomže, na cestě jezdím Dunlop RoadSmart II. Na cestě jsou super a i na hodně sportovní jízdu v provozu jsou super. Jenomže na okruhu bych jim po pár kolech v extrémních náklonech prostě nevěřil.
A tak mi vzniká otázka, jak to vyřešit. Přemýšlím víceméně nad dvěma variantama.
1) koupit úplně nové sportovní pneu (třeba ve stejné třídě jako je od Dunlopu SportSmart II)
2) koupit lehce jetý slick/sport pneu z okruhu, co má najeto pár kol.
V každém případě to budou pneu čistě na okruh. Vždy před návštěvou okruhu bych ji přezul, odvezl na vozíku na okruh a zpátky,.. a pak zase přezul na cestu na RoadSmartky...
Která z těch variant je podle vás lepší a proč?
Díky :)
Naposledy editováno 16.06.2014 16:23:58
1 reakcí na tento příspěvek Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu
Edit: A to jsem celou lonskou sezonu odjezdil na endrurance gumach a zadny problem. Ale nejvetsi teplota co jsem potkal bylo okolo 23 stupnu a polojasno. Jenze ted bylo peklo na zemi, vzduch ve stinu 34 stupnu, bezvetri, jasno. Draha mela pres 60 stupnu.
Naposledy editováno 17.06.2014 14:30:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu
A taky zatížení gumy nesouvisí s časem, můžeš jezdit most 2:10, a padat protože chceš po gumě věci co nezvládá. Když jsi vyježděnej a dobrej, zajedeš na čemkoliv čas úměrnej materiálu protože víš co si můžeš dovolit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu
Ozzy_ píše: Prijde na to kefalin, ted utery az ctvrtek Slovac/Pannonka nefungovali ani endurance slicky a klouzalo to v tom vedru jak svin . A padu na seriovejch gumach bylo taky az moc :(
Edit: A to jsem celou lonskou sezonu odjezdil na endrurance gumach a zadny problem. Ale nejvetsi teplota co jsem potkal bylo okolo 23 stupnu a polojasno. Jenze ted bylo peklo na zemi, vzduch ve stinu 34 stupnu, bezvetri, jasno. Draha mela pres 60 stupnu.
Podle termínu v příspěvku se zdá, že máš rozhodně víc zkušeností s okruhy než já, přesto se divím a proto se ptám: "Myslíš, že čím vyšší teplota, tím měkčí směs?"
Myslel jsem si, že je to naopak, doteď. Teď jsem se znovu podíval na tabulky a vidím, že u přední je to naopak, než u zadní....tak už to nechápu vůůůbec :)
(tedy: "moje teorie platí u přední, tvoje u zadní) ... asi mi z toho jebne..rychle mi to prosím někdo vysvětlete, to se nedá vydržet...."!!!!!!!
Stev píše: t_freedom>
A taky zatížení gumy nesouvisí s časem, můžeš jezdit most 2:10, a padat protože chceš po gumě věci co nezvládá. Když jsi vyježděnej a dobrej, zajedeš na čemkoliv čas úměrnej materiálu protože víš co si můžeš dovolit.
Tak tohle jako důvod nejde než neuznat...sám jsem tvrdil, že jízdou nedokážu Rosso Corsu dostat na limit ani náhodou, ale že jí tam mám kvůli chybám.
Na druhou stranu mi třeba MTZ Rteck 3 na silnici nezahřátej na předku několikrát nepěkně klouznul. Tedy, buď mít dvoje kola (sady gum a přezouvat) anebo na okruhu jet s rezervou a postupně si zjišťovat kam můžu zajít(poměr času na okruhu a na silnici u mě jasně velí jít ke sport touringům). Dnes už vím, že na moje ježdění mi sport - touring stačí. Snažím se spíš nahánět na brzdách, než plynem. Kombinuju sport touring zadek a sport na předek. Zatím mi to vychází.
Ale jak jsem psal, jestli bude víc jak 30°C, nehodlám trápit Roadsmart na okruhu ...to není moc bezpečný...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu
MARIKK píše: Podle termínu v příspěvku se zdá, že máš rozhodně víc zkušeností s okruhy než já, přesto se divím a proto se ptám: "Myslíš, že čím vyšší teplota, tím měkčí směs?"
Myslel jsem si, že je to naopak, doteď. Teď jsem se znovu podíval na tabulky a vidím, že u přední je to naopak, než u zadní....tak už to nechápu vůůůbec :)
(tedy: "moje teorie platí u přední, tvoje u zadní) ... asi mi z toho jebne..rychle mi to prosím někdo vysvětlete, to se nedá vydržet...."!!!!!!!
Ono to neni VUBEC jednoduchy, zalezi na vyrobci, na teplote, a na HRUBOSTI TRATE !
Pojdme se soustredit jen na Metzeler/Pirelli ktere jezdim, at nezvatlame do dalsich vyrobcu o kterych vim tuzku. Pisu jen svoje male zkusenosti, a spoustu domenek.
V teplotni tabulce vubec nejsou endurance smesi (Racetec slick CompK / Pireli Diablo superbike PRO). U nich nektere zahranicni weby uvadi pouzitelnost do +40 stupnu drahy. Az ted o vikendu jsem se mel moznost presvedcit ze NEKECAJI ! Proste klouzou.
Na predku, pro nizsi teploty K1, pro vyssi teploty K2. Ale jezdim od jara K2 a nikdy jsem nemel problem. Zrovna tak ve vedrech jel kolega K1 a taky nemel problem. Spis bych tady doporucil gumu po nekolika nahrivacich cyklech a sjetych dvou az trech zadcich vymenit preventivne, protoze po 9 okruhovych dnech je moje guma jako nova.
Na zadku cim vetsi horko, a cim HLADSI ASFALT, tim vhodnejsi je mekka guma. Ale co delat na pannonce kde bylo extremni vedro a pritom extremne hruby asfalt ? Opet, zkusenost co jsem udelal rika ze K2ka na motorkach co jsem videl fungovala. Jestli by K1 fungovala lip nemuzu rict, urcite by se rychleji roztekla
Zbytek si kazdy musi zkusit sam, podle jizdniho stylu, teploty drahy, hrubosti asfaltu a pocitu ... kdyz sem jel pannonku kolem 2:10 (kola v zavode 2:12 ~ 2:10) tak na vyjezdech na dvojku uz bylo videt ze to tam proste nemuzu natvrdo narvat a musim pridavat pomaleji a plynulejs, ve vsech ostatnich rezimech jako zidovska vira. Kdo vi bez primeho prezuti a ozkouseni jak by to vypadalo s K1 ?).
1 reakcí na tento příspěvek Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu
Jen bych doplnil předešlou odpověď. Předpokládám, že to chceš na okruh vytáhnout do Brna, mrkni na stránky a zjisti si, jak jsi na tom časově a kolikrát to stihneš po okruhu prohnat. Odečti od toho, že ti to jednou z plánovaného termínu nevyjde a jednou bude hnusně ( třeba bude pršet ). Na kolik okruhových dní to vyšlo? Nepočítám do toho agentury ( o tom zatím nepadla řeč ).
Směřuji tímto směrem jen pro to, že např. mě ( ten co jezdí tužku ) se nevyplatí kvůli třem, čtyřem, pěti dnům kupovat nějaký jiný gumy než co mám obuto na silnici.
Odřený stupačky na Fku má kde kdo a nemusí to být echt střelec
Jura
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu
CharlesCBR píše: ojojo> No nejde o stupačky.. ale když se podíváš na tu přední pneumatiku, tak v náklonu už není rezerva... a vím, že když jezdily ty pneu delší dobu v tomto extrému, začaly být nervozní.... S podvozkem si moc pohrát nejde. Vidle nastavitelný nejsou a já jsem s centrálem laboroval dost dlouho, aby chodila souměrně při zatížení a nevlnila se.
a proč nedáš dopředu sport a dozadu sport-touring s čímž můžeš vpohodě jezdit i silnici?
Tedy s názorem na sport-touring přední už není rezerva jsem se fakt ještě nesetkal
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Sportovní pneu na občasnou návštěvu okruhu
Stev píše: CharlesCBR> co to máš za model že nemá nastavitelný vidle?
maisto?
blbej vtip ja vim... ale neudrzel jsem se