ano, opět se hlásí váš přítel Hipík. Pořídil sem si novou (starou) motorku a nefunguje tak jak bych očekával.
Ano, dá se očekávat že se někdo poučí chyb a že jen blbec udělá stejnou chybu dvakrát. Nebo taky třikrát.
Takže. Moje nová mašina má následující spolu možná související vady. Vezmu to od té nejjednodušší.
1. Nedobijí. Počítám, že je to asi nejsnažší co může bejt. Změřim, koupim novej regulátor, případně budu řešit opravu altíku, ale nemalujem čerta na zed.
2. Nemá výkon. V porovnání s Viragem je to samozřejmě raketa, ale v porovnání s jinou gs500 je to líný. Má mít výkon 31kw, ale nejede ani 120kmh. motor nejde vytočit, ani na volnoběh, nad 8 000rpm. Zatim jediná věc, které se můžu chytit je to, že svíčka levého válce je černá jako uhel, zatímco pravá svíčka má krásnou cihlovou barvu. Měřil sem kompresi a na obou válcích je shodně 8.5-9Bar.
Bude stačit když nechám karburátory seřídit, případně dá se to udělat v domácích podmínkách, či kolik to může stát?
3. Prolínání oleje kolem řadičky. Mizí docela rychle. Za 70km zmizela půlka měrky v motoru. Výfuky nejsou mastné, to už po zkušenostech s čínou poznám. Všechno to mizí kolem hřídelky řadící páky. Samotná řadička mů malou vůli, cca 0.5mm stranově a stejně tak "dovnitř, ven". Pomůže mi, pokud vyměním jen gufero, nebo se bude muset vyměnit i ložisko uvnitř motoru? Je tam vůbec nějaké?
Doufám, že chápeta jak mi ted je a zdržíte se nesouvisejících kometářů.
Karburátory bys nejspíš zvládnul udělat doma sám, na netu by sis našel návod co a jak si na to vyrobit...
Dobíjení - to nevim.
Hipik: karbec tam neni nijak slozitej, dyztak furt mam ten servisni manual :) jo a ty gumovy hrdla mam fungl novy - koupil jsem je na svoji ale zjistil jsem ze nemam 450 ale 250 :) tak kdybys potreboval ...
hrnous píše: Myslím si, že by Hipík dokázal s elegancí ty dva takty ze stávajícího motoru odebrat, ba dokonce udělat jednotakt :) S násadou od smetáku a plechovkou od píva se dajídělat divy..
rNavic ma podobnej objem jako hipikovy predchozi stroje: 142 sice litru, ale rad lze decentne prehlednout!
Naposledy editováno 02.06.2014 18:48:29
2 reakcí na tento příspěvek S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
Ja mu fandim, motorka je moc pekna klasika, pokud se o ni bude starat, tak narozdil od tech sracek, co mel predtim, poroste na cene a verim, ze si jizdu uzije. Problem je akorat v tom, ze si asi kazdej pod pojdem "starat" predstavujeme neco jineho, takze uz se tesim na serii clanku o tezkem zivote motorkarove
Na volnoběh, při 1500rpm a zapnutch světlech nabíjí proudem cca 0.5-1A.
Při zvyšování otáček přestává od cca 3000rpm fungovat multimetr, ale při odpojení baterky a připojení dodatečné zátěže (H4 55W) jas zřetelně stoupá společně s otáčkami motoru.
Uvidíme jak se to osvědčí v praxi, ale důležité je, že není proražený alternátor.
1 reakcí na tento příspěvek S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
Redguy píše: Hippieguy> Hipik, the king of multimetr
Hip, hip, Hipík: Týýý autotroniku -> při měření dobíjení NENÍ PODSTATNÝ PROUD, ale napětí! Proud může být zdánlivě OK, ale ty potřebuješ na volnoběh >13V a při zvýšených otáčkách od nějakých čtyř tisíc ca 14?2V!!!
1 reakcí na tento příspěvek S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
assassin píše: hipik: jak pisou kluci vyse, je tam jen napetova regulace, takze ti staci merit napeti..
Ale ASI mu to dobíjí - těch >13V co má na fotce - jestli to je na volnoběh by MOHLO být O.K.
Naposledy editováno 03.06.2014 08:40:30
1 reakcí na tento příspěvek S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
3 reakcí na tento příspěvek S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
Redguy píše: Precetl jsem si mimo jine jeho recenzi tyhle masiny a uchcaval smichy. Pise desne vtipne a zaroven ctive, nesetri sebekritikou, proste mi to na nakyho 19-letyho zhulenyho mamlase vubec nesedi
to se tady někdo přizná k tomu že hulil trávu, a hned si vyslouží nálepku zhulenej mamlas?
To že v 19 umí česky je sice neobvyklý, a vyčnívá to hlavně na tomhle fóru, ale nemělo by bejt.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
ALe i J.M.K. má pravdu: OBČAS je potřeba vytáhnout z dřevěný krabičky vystlaný filcem AVOMET II. Naposledy mě to vytrestalo na blbým Gipru na synkový zmrzlině. Chvílema se zbláznilo a já hledal, hledal a s digitálem všechno O.K. Nakonec trivialita - blbá kostra ve svazku a dva víkendy v garáži!
Naposledy editováno 03.06.2014 09:58:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
- a psal sem to proto ze tu elektrikari zacnou rozvijet presnosti mereni a rozklad do kdovikolik harmonickejch a tem co s tezi pochopi obvod se zarovkou to udela v hlave gulas a zacnou shanet rucickovej voltmetr jen aby si zmerili na motorce nabujeni...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
edit
assassin: klídek, když už bys potřeboval měřit něco ručičkovým měřákem tak při vší úctě ke zdejšímu osazenstvu by mu to bylo stejně k ničemu - je potřeba vědět PROČ měřit, CO změřit a jak to změřené VYHODNOTIT
edit 2
přesnost měření u motroky jen pověra: +/-0,1V je až až!
Naposledy editováno 03.06.2014 10:22:12
Hippieguy píše: assassin> A měřil si na takhle starych motorkách?
jak sem psal, gsx400/gsx250 mam doma a nabijeni jsem na ni resil taky, baterka to pomerne snadno prefiltruje. ostatne predpokladam ze obvod kterej tu napetovou regulaci ridi v tom regleru funguje +- podobne jako ten obvod v elektronickym multimetru... tzn pokud by to nezmeril multimetr, nemel by sanci fungovat ani regler
2 reakcí na tento příspěvek S Hipíkem z průseru do průseru... Potřetí...
Avomet bohužel nemám, schrastil jsem kdysi jen C 4323, ale ten prakticky vůbec nepoužívám... furt přehazovat fousy ve zdířkách je nepraktické. Nejvíc používám MY-64, sice na něm odcházel vypínač, ale stačilo jej otočit a druhý pár kontaktů zatím slouží. Ještě mám nějaký klešťák, tam si označení nepamatuju. A na měření dobíjení i baterky je nejlepší FY-64.
OSC bych nejradši BM566, ale ten v dobrém stavu je prakticky nesehnatelný.
hrnous píše: když tam dá odrušené svíčky nebo faje tak se i ten multimetr uklidní!
Náhodou, někdy se to sakra projeví. Měl jsem jeden čas v F128 tento měřák, a když jsem měl neodrušené svíčky, tak se měřák furt restartoval, ukazoval hovadiny a pískal jako zběsilý. Takže jsem jako blbec sháněl odrušené svíčky, s nimi se měřák zklidnil, ale pak stejně po přehřátí na slunci se zmařil display, tak šel měřák ven.
Takže méně kvalitní DMM to klidně zmást může. I když dobrá baterka, jak už tu zaznělo, toho odfiltruje dost.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | Dnes v 11:57 mariano |
Něco málo teče Suzuki GS 500E | Dejwidos | 20 | 25.4.2024 v 19:36 Dejwidos |
GS500 Suzuki GS 500E | -PG- | 12 | 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf |
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E | svava | 25 | 9.4.2024 v 19:46 svava |
Výměna brzdové kapaliny Suzuki GS 500E | Nexartesus | 20 | 1.4.2024 v 20:21 šmudla |